Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
Nem értem, eddig a flankernél nem kellett a pótos, most meg, hogy lopakodni kell felkerül a tök is a célmegjelölő konténerrel együtt?
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 148
87 367
113
Valamit biztonságosan oldani nem olyan egyértelmű. Nem véletlenül csinálnak ennyi tesztet, mielőtt integrálnak egy új bármit.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Nyilván az is fontos, de nem hiszem, hogy bevetésekkor használni fogják.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 527
86 794
113
Ez igaz, de a flakernél nem is kellett egyáltalán. Vajon a belső tartályokban kevesebb üa van, mint egy Szu-27-ben? Van erről adat, vagy tipp?

Kisebb gép mint a Flanker,ezt nem szabad elfelejteni.Ennek ellenére harci konfigurációval a belső fegyvertérnek köszönhetően minimum ugyanakkora a hatótávja
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Érdekes, úgy tűnik, hogy a hossztengelyhez képest lefelé állnak.
Jól látod. Ez azért van elsősorban, mert a hangsebesség fölötti gépek szárnyprofilja szimmetrikus, így sebesség függvényében mindig néhány fokos állásszöggel kell repülni a megfelelő felhajtóerő létrehozásához. Viszont ha a póttankot pont szembe akarják állítani a légáramlással - így lesz ugye a legkisebb légellenállása - akkor ugyanilyen szögben lógatni kell az orrát a szárnyprofilhoz képest. A másik ok meg az, hogy leoldásnál nehogy a légáramlat a géphez csapja a póttankot, így a gép orrát picit megnyomva lógatott orral lefelé fordítja és választja el a géptől a légáramlat (de azért néhány gépen van piromunkahenger is, ami leoldásnál ellöki a géptől a póttankot - pl. MiG-21-en is). A sok különféle leoldási tesztnek is elsősorban ez a célja, mert egy póttank is okozhat sérülést a gépen, de ha egy bombát sodor a gépnek a légáramlat leoldás után ... és volt is ilyen az Öböl-háborúban 91-ben!
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Ez igaz, de a flakernél nem is kellett egyáltalán. Vajon a belső tartályokban kevesebb üa van, mint egy Szu-27-ben? Van erről adat, vagy tipp?
A Szu-57 eleve kisebb mint a Flanker, és itt még a belső fegyvertér is elvesz helyet az üzemanyagtartályoktól, tehát jóval kevesebb keró férhet bele. Viszont sokat javíthat a helyzeten hogy külső függesztmények nélkül sokkal kisebb a Szu-57 légellenállása, ezért még azonos hajtóművel is kevesebbet fogyasztana, egy újabb, takarékosabb fogyasztású hajtóművel még kedvezőbb lehet a helyzet.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 030
113
Nem értem, eddig a flankernél nem kellett a pótos, most meg, hogy lopakodni kell felkerül a tök is a célmegjelölő konténerrel együtt?
Mikor a Szu-27-et tervezték, akkor még a Szu.-ban a maihoz képest sokkal sűrűbb reptér-hálózat volt, azóta sok bázist megszüntettek, felszámoltak. Ezért kell a póttank még egy lopakodó gépre is, hogy országon belüli áttelepülést minél gyorsabban, kevesebb leszállással végre tudjanak hajtani. Ha szükség van a lopakodó-képességre akkor nyilván nem függesztik fel, ha éles bevetésen kell a nagy hatótáv, akkor jön a légitankolás. Békében meg sokkal olcsóbb a póttank, mint a tankergép üzemideje ...
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 982
68 296
113
Az F-22-es se használja harci bevetéseken a póttartályait, csak átrepüléshez.

Erre mondhatnátok méltatlankodva, hogy nana! az alaszkai Tu-95 elfogásoknál ott volt rajtuk a pótos!
Így van, viszont egy nagy méretű szubszonikus bombázógép elfogásához, de úgy általában bármilyen légtérrendészeti elfogási feladathoz pont nem a stealth kell, hanem az erőteljes jelenlét és persze a hatótáv. Ne feledjük, az oroszok ilyenkor a légvédelmet tesztelik is, az adatgyűjtésekről nem is beszélve.
A láthatóságot a normál szögvisszaverővel is elérhették volna, de a pótosokkal a hatótáv kérdés is meg van oldva.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 517
59 231
113
Igen ezek régi tartályok a Szu-24-es 2000 literes PTB-nek modifikált változatai. Az új póttartályok(elöször láthatóak a 058-on) direkt a Szu-57-hez voltak kifejlesztve. Amellett, hogy 3400 liter üzemanyag fér bele a konstrukciónál szempont volt a csökkentett észlelhetőség is.



3400l/db,vagy a két tartályba összesen?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 148
87 367
113
Zsukovszkij, szintén a 058-as

267355.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 148
87 367
113
https://vpk.name/news/408253_horoshie_novosti_ot_glavnogo_vraga_ssha.html

"Miközben a amerikaiak egyenként veszítik el az 5 generációs gépeit addig Oroszország újabb áttörést ért el és 6 generációs technológiákkal lássák el a szu-57-est.

Mondják a szerencsétlenek akiknek még széria gyártás sem indult be :D:D

Kínai Sohu írásának lefordítása. Arról szól, hogy a a pilóta nélküli rezsim beépítésével a 6. generációs technológia is bekerült a Szu-57-be.

Ugye volt róla hír, hogy tesztelték a PAK-FA-t pilóta nélküli üzemmódban. Ehhez kapcsolódik a kínai Sohu cikkje.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 942
113
Mar írtàk gacsat hogy majd decemberre szülnek ismét 1 db es imádkozzannak hogy le ne zuhanjon mint az első, ez van sajnos.