Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

A kínai szabadalom (ahogy a tudományos publikáció is) szítokszó a nemzetközi porondon (kamu vagy lopott a többség).



Így van. A nyugati cégek konkrétan hagyták a kínaiakat lelopni a szandalmaikat, egyszerűen mert akkora piac volt. A kínaiak meg kerek-perec megmondták, ha nem tehetik nem engedik be az adott céget. Ahogy kötelező a mai napig MINDEN ott kereskedni kívánó cégnek azt egy kínaival kötött vegyesvállalaton keresztül azt megtenni - ami egyenes út volt a technológiai szabadrablásra.
Egész Kína a háborúra felkészülésről szól, mióta a kínai komcsik elzavarták Kína valódi örököseit Tajvanra, minden létező tettük ennek van alárendelve, ahogy a technológiai gap csökkentése is. A nyugat és Oo. pedig egy-egy jó negyedévért eladták sok évtizednyi kemény munkával felépített előnyüket.
A Szu-57 ennek tökéletes állatorvosi lova. Már nem előny, összességében nagyjából pariban van a kínai vassal.
Az objektivitás talaján maradva, illene azért azt is hozzátenni, hogy a kínai financialis nyélgázon tolja ugyanazt amit az oroszok erősen takaréklángon és így van kb hasonló szinten a két fejlesztés. Legalábbis ahogy azt itt mi sejtjük...
Ahogyan azt is csak sejthetjük, hogy mi lenne az oroszoknál, ha ugyanolyan volumenű pénzügyi háttere lenne a Szu 57 fejlesztésnek, mint a J20nak.
 
kínai financialis nyélgázon tolja ugyanazt amit az oroszok erősen takaréklángon


HMD , EOTS, új generációs rakéták TL-20 (SDB-2) : pl-10 pl-15 pl-21 . Gyársor kiépítése

A fent leírt dolgok orosz megfejelőjét írd le :) Az oroszoknak van egy pucér gép oszt annyi. Ja, proto formában

volumenű pénzügyi háttere lenne a Szu 57 fejlesztésnek, mint a J20nak.

Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra :D
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
HMD , EOTS, új generációs rakéták TL-20 (SDB-2) : pl-10 pl-15 pl-21 . Gyársor kiépítése

A fent leírt dolgok orosz megfejelőjét írd le :) Az oroszoknak van egy pucér gép oszt annyi. Ja, proto formában



Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra :D

Megint nem értettél meg semmit a leírtakból.
 
Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra

Nem plusz pénzről van szó, hanem keretről, ami azt jelenti van-e pénz elkülönítve a Szu-57 fejlesztéséhez. A válasz nincs. Oroszok nagyon számoltak az indiai részvétellel és a 8 milliárd USD-vel. Ha ez meg lett volna már rég rendszerben a gép.
 
  • Tetszik
Reactions: sidewinder12
Az objektivitás talaján maradva, illene azért azt is hozzátenni, hogy a kínai financialis nyélgázon tolja ugyanazt amit az oroszok erősen takaréklángon és így van kb hasonló szinten a két fejlesztés. Legalábbis ahogy azt itt mi sejtjük...
Ahogyan azt is csak sejthetjük, hogy mi lenne az oroszoknál, ha ugyanolyan volumenű pénzügyi háttere lenne a Szu 57 fejlesztésnek, mint a J20nak.
És mikor ilyeneket én leírok, akkor valaki állandóan megjegyzi, hogy "deugyebárvásárlóerőparitás!!!". Csodák nincsenek.
Egy ilyen gép kifejlesztése, gyártókapacitás kiépítése horribilis összeg.
 
A fenti képhez...

"A Suhoj Termelési Rendszer fejlesztési programjának keretében a 45. sz. üzemrészben megvalósul egy projekt a Szu-57 sorozatgyártására szolgáló gyártósor felépítésére."

Megkezdődött a Szu-57 gyártósorának kiépítése.
 
Valaki össze foglalná, hogy miért akarhatják átalakítani villanyosra a gépet, mármint miben jobb az, mint a már meglévo, mukodo hidraulikus rendszer?
 
Valaki össze foglalná, hogy miért akarhatják átalakítani villanyosra a gépet, mármint miben jobb az, mint a már meglévo, mukodo hidraulikus rendszer?
Egyszerűbb, kisebb, könnyebb, olcsóbb, és a kevesebb fémből készített elem miatt valamelyest csökkenti a kompozit elemeken keresztüli, gép belsejéből jövő radar reflexiót.
 
  • Tetszik
Reactions: papajoe
A Szu-57-esen minden mozgatható aerodinamikai felület képes szimmetrikusan és aszimmetrikusan is kitérni. Ez utóbbi esetben nem csak ellentétes értelemmel, hanem eltérő mértékben is. Ez minden felületre igaz az LERX-től hátrafelé haladva a belépőélen a szárnyanként két-két flaperonon és a vízszintes vezérsíkokon át az egészében oldalkormányként is funkcionáló függőleges vezérsíkokig bezárólag. Ilyen volt anno, harminc éve a Northrop-McDonnell-Rockwell YF-23-asa is.
Ezeknél a gépeknél az egész sárkány egy folyamatosan finomhangolt aeroelasztikus aerodinamikai felületként dolgozik, a repülés minden pillanatában.
A Szu-57-esnél azonban a Szu-30MKI...SzM-hez és a Szu-35Sz-hez hasonlóan a TVC fúvócsövek is ilyen módon mozognak.
 
A fenti képhez...

"A Suhoj Termelési Rendszer fejlesztési programjának keretében a 45. sz. üzemrészben megvalósul egy projekt a Szu-57 sorozatgyártására szolgáló gyártósor felépítésére."

Megkezdődött a Szu-57 gyártósorának kiépítése.
Legfőbb ideje. Nem?
 
A Szu-57-esen minden mozgatható aerodinamikai felület képes szimmetrikusan és aszimmetrikusan is kitérni. Ez utóbbi esetben nem csak ellentétes értelemmel, hanem eltérő mértékben is. Ez minden felületre igaz az LERX-től hátrafelé haladva a belépőélen a szárnyanként két-két flaperonon és a vízszintes vezérsíkokon át az egészében oldalkormányként is funkcionáló függőleges vezérsíkokig bezárólag. Ilyen volt anno, harminc éve a Northrop-McDonnell-Rockwell YF-23-asa is.
Ezeknél a gépeknél az egész sárkány egy folyamatosan finomhangolt aeroelasztikus aerodinamikai felületként dolgozik, a repülés minden pillanatában.
A Szu-57-esnél azonban a Szu-30MKI...SzM-hez és a Szu-35Sz-hez hasonlóan a TVC fúvócsövek is ilyen módon mozognak.

Igen, nézve a "produkciót" az embernek már transformers-es érzése támad. Az evolúció a folyamatos alakváltoztatás irányába halad.
A kérdés az, hogy a lézerfegyver és a precíziós szenzor-rendszerek és -célzás nem teszi-e túlhaladottá az ilyen akrobatikus manőverező képességet?

Fájdalmas olvasni hogy 30!!! :eek: éve volt az YF-23 (nagy kedvencem, én neki szurkoltam, meg az "örök" vesztes Northropnak)
 
Visszatér majd 6-odik generációsként, mint az F-22 utódja :)
Meglehet .A comanche is vissza tér a apache utódaként :) ha az nyer
65991_20191001bell360invictus_324717.jpg
 
Visszatér majd 6-odik generációsként, mint az F-22 utódja :)

Hát én már akkor is előremutatóbbnak gondoltam, mint az YF-22-es. Túl nagy váltás volt ez az USAF-nak talán, akkor is írták, hogy a hagyományosabb kialakítás és a vektorálható fúvócső miatt nyert a 22-es. Persze a lobby részét nem ismerjük a sztorinak :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Azért a Northrop távolról sem járt rosszul.
Látszólag elbukott mindent, hiszen bukta az YF-23-ast, míg a McDonnell-el közös másik projektjüket, mint harmadik opciót a Lockheed X-35 és a Boeing X-32 után már eleve be se választották a JSF tenderbe.
Ekkor esett meg az, hogy a McDonnell csődöt jelenett és beolvadt a Boeing-be, aki a Lockheed legnagyobb alvállalkozója volt az F-22-es Raptorok gyártásában. De elbukta az X-32-essel a JSF-et. Vagyis a McDonnell egy olyan Boeing-be olvadt bele, amelyiknek előbb csúnyán megvágták a Raptor-bizniszét (ekkor redukálta le a Pentagon kb felére a Raptor flottát), majd elvesztette a következő évszázad első évtizedeinek legnagyobb ügyletét.

És a Northrop? Azon túl, hogy a hetvenes évek közepén elbukta az YA-9-est, a végén az YF-17 Cobra-t, a fővállalkozó McDD ronda módon (elég szemét pereskedés zajlott ez ügyben) elorozta a szárazföldi bázisú ügyfelek piacát a hajófedélzeti F/A-18-asokkal (a Northrop saját F-18L projektjével szemben), elvesztette az F-20-as Tigershark potenciális piacait a General Dynamics F-16A és későbbi C gépeivel szemben, bukta az ATF tendert, minimálisra redukálták a B-2-esek számát (de a gyártósort és a beszállítókat 100 gépre kellett felkészíteni), a JSF-ig el se jutott...

...ma a Lockheed Martin legnagyobb alvállalkozója az F-35-ös programban!
 
HMD , EOTS, új generációs rakéták TL-20 (SDB-2) : pl-10 pl-15 pl-21 . Gyársor kiépítése

A fent leírt dolgok orosz megfejelőjét írd le :) Az oroszoknak van egy pucér gép oszt annyi. Ja, proto formában



Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra :D
Látom még nem mindig nem sikerült elolvasni és felfogni Oroszország nemzeti biztonsági stratégiáját és katonai doktrínáját. Mert akkor nem írnál ilyen baromságokat. A Tu-160 alapvetően az atomtriád része, vagyis első számú prioritás. A Szu-57 kérdésre pedig Boki leírta a választ. Számoltak az indiaiakkal. Akik viszont megsértődtek, amikor az oroszok inkább nem kértek a "tudásukból" csak a pénzükből. Az indiaiak tudását jól példázza, hogy a franciák nem akarnak nekik Rafale licence gyártási jogot adni, továbbá,hogy a rajtuk kívül öt országban országban használnak TVC rendszerrel szerelt Szu-30-asokat. A többi felhasználótól mégsem olvasni rendszeresen a híreket,hogy ismét leesett egy példány. Mindig csak Indiából.
Egyébként pedig a "pucér proto" gépek a szíriai háborúban éles harci feladatokat repültek,sikeresen teljesítették is őket.