Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az oroszok szerintem nem fognak átugrani lépcsőfokokat. Örülnek ha a stratégiai területeken tudják követni az USA / NATO fejlesztéseket.
Másrészt az elektro - hidraulikus rendszert nagyon könnyű "elektromos" rendszerként kommunikálni mert a gépen tényleg megszünteti a klasszikus értelemben vett hidraulikus hálózatot. A teljes működtető energia és kormányparancs tényleg mind elektromos energia.
A szerelők nem is találkoznak hidraulika folyadékkal a munkájuk során. Az elektro - hidraulikus szervó a teljes élettartartama alatt zárt, és nem kell egyszer sem felnyitni karbantartás céljából sem.
Jaja!! Ezt írták! Egybe lessz építve a hidraulika pumpa és az aktuátor. Bár hogy ezt illetékes et. írta-e, vagy valami hírmagyarázó, arra nem emléxem.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 731
113
Viszonyításképpen, ez 3 éve volt, @Hpasp tette be az SG.hu Haditechnika topikba.

Mindig tanulságos végignézni, hogy mivel van felfegyverezve manapság egy Moszkva melletti elit Gárda Harckocsihadosztály...
... pár típus még nálunk is szolgált.
T-80UE-1, T-80UK, BMP-2, BTR-82A, BRM-1K, Tigr-M, BM-21 Grad, 9K57 Uragan, 2Sz19M2 Mszta-Sz, 9K331M TOR-M2, BREM-1

https://www.vitalykuzmin.net/Military/4th-Kantemirovskaya-Tank-Division-Open-Day-Part1/

https://www.vitalykuzmin.net/Military/4th-Kantemirovskaya-Tank-Division-Open-Day-Part2/

'80-as évek vége utánérzés. Egyedül a BTR-82A és a TOR-M2 újabb, bár azok is ugyanabban a korszakban már meglévő cuccok modernizált változatai...
... ez lett volna kb. az idealizált elit szovjet hadosztály a kilencvenes évek közepén.

Nem prioritás jelenleg a szárazföldi erők, ezért is többségben a modernizált technika érkezik: T-72B3(M), T-80BVM, T-90M, BTR-82AM, BMP-3, BMP-2M. Az új eszközök kis darabszámban érkeznek.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 957
113
Érkezne ha kész lenne az új technika .

Bumerang apc kurganec-25 mind 2023-4-re lesz kész
Ha a hagtyományos szf-i erők olyan prioritás lennének, mint ahogy az RVSZN, a Távolsági Repülőerők, vagy a rakétahordozó tengeralattjáró flotta, akkor ennél több pénzt beletoltak volna,és így nagy eséllyel kész lenne. A pénz nem dönt el mindent 100%-ban, de rengeteg múlik rajta. Viszont ők csak egy meghatározott összegből dolgozhatnak, és nem emelhetik az államadósságplafont kedvük szerint, mint az amerikaiak. Ezért a meghatározott összegből máshova megy több. Hiába valószínűleg a világ legfejlettebb harckocsija a T-14 Armata, attól még nem fognak belőle azonnal több ezret rendszeresíteni, ha a hk az ára miatt, az első számú prioritást jelentő nukleáris triád továbbfejlesztésétől vonna el pénzt. Mert kisebb az esélye annak,hogy megtámadnak, ha neked van a világon a legfejlettebb nukleáris fegyverzeted ami kikerüli az ellenséges védelmi rendszereket, mintha neked van a világon a legjobb harckocsid. Persze az utóbbi megléte sem hátrány. A T-14-nél pedig úgy gondolkodnak,hogy egyelőre kevesebb is elég ahhoz, hogy a környéken bőven ők legyenek a legerősebbek ezen a téren is. Ha lesz több pénz, akkor meg majd jönnek a zsírúj szárazföldi technikák. Zárójelben jegyzem meg, hogy a szárazföldi erőknél azért egy nagyon fontos területen komoly előrelépések történtek: ez pedig a katonák személyes biztonságának megóvása a Ratnik ruházat,új sisakok, új lövedékálló mellények, és a rendkívül komoly IED elleni védelemmel ellátott szállítójárművek rendszeresítése, mint például a Kamaz Tájfun. Ráadásul a járműveikkel eddig láthatóan nem követték el azt a hibát,amit az amerikaiak,akik túl magasra építették a hasonló járműveiket, és a magasra került súlypont miatt a járművek veszélyesen instabilak lettek. Sajnos az amerikai járművek instabilitása miatt magyar katonák haltak meg Afganisztánban. Az orosz járművek ezzel szemben szintén agyonpáncélozottak, energiaelnyelő ülésekkel,és egyéb fontos eszközökkel ellátottak, magas építésűek, de nem annyira, hogy amiatt túlzottan instabilak legyenek,ezzel életveszélybe sodorva a bennük utazó katonákat.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
IED elleni védelemmel ellátott szállítójárművek rendszeresítése, mint például a Kamaz Tájfun

Azokról linkeltem is és még db számot is ami elég jó hozzájuk képest .

Kb egy éves hír
"Na gyerekek hoztam egy érdekes infót nektek!

Az orosz hadsereg 2017-ig 180 db Typhoon-U és 260 db Typhoon-K rendelkezett és azóta még többet szállítottak le."
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Mikor és hol írták, arra nem emlékszel?
"The farthest American foreign fighter traveled along this path was the American F-35. Among its key advantages, the manufacturer considers a mixed electro-hydraulic system. American designers refused to combine the hydraulic system for the control surfaces of the aircraft. Now each element of the plumage, whether it is rudders or flaps, has its own independent hydraulic circuit, which is controlled by an electric drive."
https://bulgarianmilitary.com/2020/...hing-different-an-electric-su-57-fighter-jet/
 
  • Tetszik
Reactions: emel

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Az oroszok szerintem nem fognak átugrani lépcsőfokokat. Örülnek ha a stratégiai területeken tudják követni az USA / NATO fejlesztéseket.
Másrészt az elektro - hidraulikus rendszert nagyon könnyű "elektromos" rendszerként kommunikálni mert a gépen tényleg megszünteti a klasszikus értelemben vett hidraulikus hálózatot. A teljes működtető energia és kormányparancs tényleg mind elektromos energia.
A szerelők nem is találkoznak hidraulika folyadékkal a munkájuk során. Az elektro - hidraulikus szervó a teljes élettartartama alatt zárt, és nem kell egyszer sem felnyitni karbantartás céljából sem.
A technológiai lépcsőfok-átugrásban én se nagyon hiszek (még kicsit sem!). DE még ha sikerülne is: ezt pont a már 10 éve repülő és csigalassúságú fejlesztéssel vánszorgó EGYETLEN stealth-vadászgépük prototípusával fontos elkövetni Ivánnak??!! Félek tőle hogy van ott más nagyobb baj is, csak ezzel palástolják hogy mi az ami valójában bűzlik ...
Másrészt: a nyilatkozó egyértelműen semmiféle hidraulikával nem rendelkező, tisztán elektromechanikus rendszerről beszélt (lásd gacsat linkjét a 8490-es hsz.-ben IS) - ami persze lehet simán csak a sajtónak/hozzá nem értőknek szóló reklám/propaganda-duma is. Innen nekem ez eldönthetetlen ...
Harmadrészt: az elektro-hidraulikus rendszer tényleg megszünteti a klasszikus hidraulika-rendszert, szóval nincs tovább 1 (ill. a duplázás miatt 2) hidraulika-tartály, 2-4szűrő, szivattyúk, hidr. akkumulátorok, nyomás-biztosító szelepek, vezérlőszelepek stb. Van helyettük MINDEN szervó-munkahengeren mini-tartály, szivattyú, szűrő stb. stb., sőt, az általad betett fotón duplázva is van a rendszer - de csak EGYETLEN végrehajtó munkahengerrel, vagyis egy kormánylap biztonságos működtetéséhez EBBŐL is KETTŐ KELL!!
" az elektro - hidraulikus szervó a teljes élettartartama alatt zárt, és nem kell egyszer sem felnyitni karbantartás céljából sem."
Az eddigi szervóknál is ugyanígy működött a karbantartás, az üzemeltetők ezeket se "nyitogatták", szerelték szét, csak az üzemidő lejártakor kicserélték az addig polcon tárolt tartalékra. A gép élettartama alatt ezt sokszor meg kellett tenni, mert ezeknek a szervóknak és a szivattyúknak is a javításközi üzemideje mindössze néhányszáz óra! Vagyis ez rövidebb mint a gép nagyjavítások közti üzemideje, és ez az üzemidő nagyon nehezen tolható fölfelé! Az ilyen precíziós hidraulikus berendezések ilyenkor mennek üzemi nagyjavításra, aztán a polcra üzemeltetési tartalékként. DE az egy egységbe szerelt szivattyúk és vezérlő-szelepek +munkahenger miatt ezt a cserét ugyanúgy meg kell tenni az új elektro-hidraulikus szervókkal is, szóval az olajjal tényleg ritkábban találkozik majd a szerelő :) , kivéve persze ha az üzemidő lejárta előtt már szivárog az egység bármelyik tömítése! Viszont hogy ez erősen megdobja az üzemeltetési költséget abban nemigen kételkedek!! Szóval azt is lehet sejteni mitől lett olyan drága az F-35 üzemeltetési költsége ... :eek::(:mad:
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 501
16 565
113
A technológiai lépcsőfok-átugrásban én se nagyon hiszek (még kicsit sem!). DE még ha sikerülne is: ezt pont a már 10 éve repülő és csigalassúságú fejlesztéssel vánszorgó EGYETLEN stealth-vadászgépük prototípusával fontos elkövetni Ivánnak??!! Félek tőle hogy van ott más nagyobb baj is, csak ezzel palástolják hogy mi az ami valójában bűzlik ...
Másrészt: a nyilatkozó egyértelműen semmiféle hidraulikával nem rendelkező, tisztán elektromechanikus rendszerről beszélt (lásd gacsat linkjét a 8490-es hsz.-ben IS) - ami persze lehet simán csak a sajtónak/hozzá nem értőknek szóló reklám/propaganda-duma is. Innen nekem ez eldönthetetlen ...
Harmadrészt: az elektro-hidraulikus rendszer tényleg megszünteti a klasszikus hidraulika-rendszert, szóval nincs tovább 1 (ill. a duplázás miatt 2) hidraulika-tartály, 2-4szűrő, szivattyúk, hidr. akkumulátorok, nyomás-biztosító szelepek, vezérlőszelepek stb. Van helyettük MINDEN szervó-munkahengeren mini-tartály, szivattyú, szűrő stb. stb., sőt, az általad betett fotón duplázva is van a rendszer - de csak EGYETLEN végrehajtó munkahengerrel, vagyis egy kormánylap biztonságos működtetéséhez EBBŐL is KETTŐ KELL!!
" az elektro - hidraulikus szervó a teljes élettartartama alatt zárt, és nem kell egyszer sem felnyitni karbantartás céljából sem."
Az eddigi szervóknál is ugyanígy működött a karbantartás, az üzemeltetők ezeket se "nyitogatták", szerelték szét, csak az üzemidő lejártakor kicserélték az addig polcon tárolt tartalékra. A gép élettartama alatt ezt sokszor meg kellett tenni, mert ezeknek a szervóknak és a szivattyúknak is a javításközi üzemideje mindössze néhányszáz óra! Vagyis ez rövidebb mint a gép nagyjavítások közti üzemideje, és ez az üzemidő nagyon nehezen tolható fölfelé! Az ilyen precíziós hidraulikus berendezések ilyenkor mennek üzemi nagyjavításra, aztán a polcra üzemeltetési tartalékként. DE az egy egységbe szerelt szivattyúk és vezérlő-szelepek +munkahenger miatt ezt a cserét ugyanúgy meg kell tenni az új elektro-hidraulikus szervókkal is, szóval az olajjal tényleg ritkábban találkozik majd a szerelő :) , kivéve persze ha az üzemidő lejárta előtt már szivárog az egység bármelyik tömítése! Viszont hogy ez erősen megdobja az üzemeltetési költséget abban nemigen kételkedek!! Szóval azt is lehet sejteni mitől lett olyan drága az F-35 üzemeltetési költsége ... :eek::(:mad:

Vagyis ez kvázi beismerése, hogy kicsúsztak az időből.

Ha a nagyobb képet nézzük, a gép 10 éve kellett volna szolgálatba álljon. Egyszerűen mert az a timeframe volt az optimális a 5.th gen fejlesztéshez (ami az F-22 R&D-vel indult el a 80-as években). Csakhogy az F-35 már csak reszelgetés állapotában van, és az egész ipar készül rá a next genre - és a varázsszám a 2021 december, másfél év. Onnan indul ugyanis az USAF 6.th gen teljes erővel (már most 1 milliárd(!!) dolcsi ment a költségvetésben csak a koncepció véglegesítésre és az előtanulmányokra). És mivel az USA diktál a témában (és kína a nyugati támogatások elvesztésével ruszki helyzetbe kerül, vagy rosszabba igen hamar, ott is marad a saját kútfő), így ahhoz kell mérni.

Innentől az oroszok előtt három út állt:
-Marad a gép amilyen - és elavult lesz, mire egy ezredet megtöltenek vele.
-Nekiesnek egy vadiújnak, de arra meg nincs pénzük.
-Középút (aminek része az említett átdolgozás, kvázi átervezés beismerése egy ilyen mértékű munka feldobása) és a gép szerepének változtatása - ahogy látom amolyan Loyal Wingman-control hibrid stratégiát találtak ki a gépnek, az ereje miatt arra simán jó is.

A gép tehát most próbál valami utat találni a generáció ugrásban, éppen akkorát, amekkorára pénzük van. Ennek része az egész áttervezés, mert ez az, emel és AO perfectül kifejtették.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Bleroka

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
kína a nyugati támogatások elvesztésével ruszki helyzetbe kerül,


A jenki miben támogatta a j-20-at? o_O

ott is marad a saját kútfő)

A gyártás nekik megy az orosznak is menne ha több pénz volna . 2019 egy gép 2020-ban szintén egy így volt tervezve . Kína meg 2017-óta gyártja az A verziót .Ráadásúl oorsz vonalon még egyéb apróságok is hiányoznak .Szóval nem értem kína miért maradna le jobban mint az orosz
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 501
16 565
113
A szabadalmi bejegyzések nem ezt mutatják.

A kínai szabadalom (ahogy a tudományos publikáció is) szítokszó a nemzetközi porondon (kamu vagy lopott a többség).

Nem konkrétan, hanem például a gyárak miatt kivitt high tech eljárások, gyártástechnológiák útján.

Így van. A nyugati cégek konkrétan hagyták a kínaiakat lelopni a szandalmaikat, egyszerűen mert akkora piac volt. A kínaiak meg kerek-perec megmondták, ha nem tehetik nem engedik be az adott céget. Ahogy kötelező a mai napig MINDEN ott kereskedni kívánó cégnek azt egy kínaival kötött vegyesvállalaton keresztül azt megtenni - ami egyenes út volt a technológiai szabadrablásra.
Egész Kína a háborúra felkészülésről szól, mióta a kínai komcsik elzavarták Kína valódi örököseit Tajvanra, minden létező tettük ennek van alárendelve, ahogy a technológiai gap csökkentése is. A nyugat és Oo. pedig egy-egy jó negyedévért eladták sok évtizednyi kemény munkával felépített előnyüket.
A Szu-57 ennek tökéletes állatorvosi lova. Már nem előny, összességében nagyjából pariban van a kínai vassal.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 880
82 461
113
Russian President Vladimir Putin yesterday announced the purchase of 76 of the latest Su-57 fighters by the Ministry of Defense, which are to enter service with three aviation regiments by 2028.

The contract, according to Kommersant, is estimated at up to 170 billion rubles (approx. $2.4 billion), which makes it the largest in the history of Russian aviation and guarantees a full workload for the Komsomolsk-on-Amur aviation plant for at least a decade. The agreement may be signed in the presence of the President at the MAKS aerospace show.

The first Su-57 batches will initially be equipped with first phase engines (AL-41F1), and subsequently with the second phase (Product 30) engines.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 539
12 771
113
A kínai szabadalom (ahogy a tudományos publikáció is) szítokszó a nemzetközi porondon (kamu vagy lopott a többség).



Így van. A nyugati cégek konkrétan hagyták a kínaiakat lelopni a szandalmaikat, egyszerűen mert akkora piac volt. A kínaiak meg kerek-perec megmondták, ha nem tehetik nem engedik be az adott céget. Ahogy kötelező a mai napig MINDEN ott kereskedni kívánó cégnek azt egy kínaival kötött vegyesvállalaton keresztül azt megtenni - ami egyenes út volt a technológiai szabadrablásra.
Egész Kína a háborúra felkészülésről szól, mióta a kínai komcsik elzavarták Kína valódi örököseit Tajvanra, minden létező tettük ennek van alárendelve, ahogy a technológiai gap csökkentése is. A nyugat és Oo. pedig egy-egy jó negyedévért eladták sok évtizednyi kemény munkával felépített előnyüket.
A Szu-57 ennek tökéletes állatorvosi lova. Már nem előny, összességében nagyjából pariban van a kínai vassal.
Az objektivitás talaján maradva, illene azért azt is hozzátenni, hogy a kínai financialis nyélgázon tolja ugyanazt amit az oroszok erősen takaréklángon és így van kb hasonló szinten a két fejlesztés. Legalábbis ahogy azt itt mi sejtjük...
Ahogyan azt is csak sejthetjük, hogy mi lenne az oroszoknál, ha ugyanolyan volumenű pénzügyi háttere lenne a Szu 57 fejlesztésnek, mint a J20nak.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
kínai financialis nyélgázon tolja ugyanazt amit az oroszok erősen takaréklángon


HMD , EOTS, új generációs rakéták TL-20 (SDB-2) : pl-10 pl-15 pl-21 . Gyársor kiépítése

A fent leírt dolgok orosz megfejelőjét írd le :) Az oroszoknak van egy pucér gép oszt annyi. Ja, proto formában

volumenű pénzügyi háttere lenne a Szu 57 fejlesztésnek, mint a J20nak.

Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra :D
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

koppany

Well-Known Member
2010. július 16.
1 676
9 051
113
HMD , EOTS, új generációs rakéták TL-20 (SDB-2) : pl-10 pl-15 pl-21 . Gyársor kiépítése

A fent leírt dolgok orosz megfejelőjét írd le :) Az oroszoknak van egy pucér gép oszt annyi. Ja, proto formában



Ha lenne is egy kis plusz pénzük azt is elbaxnák szu-34-re meg tu-160 -ra :D

Megint nem értettél meg semmit a leírtakból.
 
Status
Not open for further replies.