A technológiai lépcsőfok-átugrásban én se nagyon hiszek (még kicsit sem!). DE még ha sikerülne is: ezt pont a már 10 éve repülő és csigalassúságú fejlesztéssel vánszorgó EGYETLEN stealth-vadászgépük prototípusával fontos elkövetni Ivánnak??!! Félek tőle hogy van ott más nagyobb baj is, csak ezzel palástolják hogy mi az ami valójában bűzlik ...
Másrészt: a nyilatkozó egyértelműen semmiféle hidraulikával nem rendelkező, tisztán elektromechanikus rendszerről beszélt (lásd gacsat linkjét a 8490-es hsz.-ben IS) - ami persze lehet simán csak a sajtónak/hozzá nem értőknek szóló reklám/propaganda-duma is. Innen nekem ez eldönthetetlen ...
Harmadrészt: az elektro-hidraulikus rendszer tényleg megszünteti a klasszikus hidraulika-rendszert, szóval nincs tovább 1 (ill. a duplázás miatt 2) hidraulika-tartály, 2-4szűrő, szivattyúk, hidr. akkumulátorok, nyomás-biztosító szelepek, vezérlőszelepek stb. Van helyettük MINDEN szervó-munkahengeren mini-tartály, szivattyú, szűrő stb. stb., sőt, az általad betett fotón duplázva is van a rendszer - de csak EGYETLEN végrehajtó munkahengerrel, vagyis egy kormánylap biztonságos működtetéséhez EBBŐL is KETTŐ KELL!!
" az elektro - hidraulikus szervó a teljes élettartartama alatt zárt, és nem kell egyszer sem felnyitni karbantartás céljából sem."
Az eddigi szervóknál is ugyanígy működött a karbantartás, az üzemeltetők ezeket se "nyitogatták", szerelték szét, csak az üzemidő lejártakor kicserélték az addig polcon tárolt tartalékra. A gép élettartama alatt ezt sokszor meg kellett tenni, mert ezeknek a szervóknak és a szivattyúknak is a javításközi üzemideje mindössze néhányszáz óra! Vagyis ez rövidebb mint a gép nagyjavítások közti üzemideje, és ez az üzemidő nagyon nehezen tolható fölfelé! Az ilyen precíziós hidraulikus berendezések ilyenkor mennek üzemi nagyjavításra, aztán a polcra üzemeltetési tartalékként. DE az egy egységbe szerelt szivattyúk és vezérlő-szelepek +munkahenger miatt ezt a cserét ugyanúgy meg kell tenni az új elektro-hidraulikus szervókkal is, szóval az olajjal tényleg ritkábban találkozik majd a szerelő
, kivéve persze ha az üzemidő lejárta előtt már szivárog az egység bármelyik tömítése! Viszont hogy ez erősen megdobja az üzemeltetési költséget abban nemigen kételkedek!! Szóval azt is lehet sejteni mitől lett olyan drága az F-35 üzemeltetési költsége ...