Nem hivatalos, de igen precíz koncepció, mi és hogyan is férhet el a Szu-57-es belső fegyverterében. Lehet elmélkedni.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A hajtóművek miért nem párhuzamosak?Nem hivatalos, de igen precíz koncepció, mi és hogyan is férhet el a Szu-57-es belső fegyverterében. Lehet elmélkedni.
A radarkeresztmetszet csökkentése miattA hajtóművek miért nem párhuzamosak?
Ez a gép a leglaposabb az összes létező 5 gen géphez képest .
Hetek óta fúrja az agyamat ez a gondolat, mert megesküdtem volna rá, hogy láttam mástól is digit camot. Aztán ma délelőtt beugrot, hogy néhány modernizált ukrán Szu-27-est is ezzel a mintával láttak el, és hogy nekem már volt is hozzájuk szerencsém még a régi szép időkben :Mondjuk ez az idióta, optikailag túlértékelt-túlmagyarázott digit camo az, ami feleslegesen jelent meg, ráadásul a szlovák MiG-29-eseken kívül egyedüliként kerül alkalmazásra, mert rajtuk, kettőjükön kívül senki se hisz benne.
Ne igen, meg ez is. Én is fotóztam ezt, még Szliácson.Hetek óta fúrja az agyamat ez a gondolat, mert megesküdtem volna rá, hogy láttam mástól is digit camot. Aztán ma délelőtt beugrot, hogy néhány modernizált ukrán Szu-27-est is ezzel a mintával láttak el, és hogy nekem már volt is hozzájuk szerencsém még a régi szép időkben :
RCS csökkentés? mármint hátulról? nem értem miért. Az a néhány fok ennyit jelentene? Ráadásul a tolóerőnek így van egy olyan komponense, ami nem a gépet tolja hanem a szerkezetét nyomja össze. pl. Raptoron sztem párhuzamos a két hajtómű.A radarkeresztmetszet csökkentése miatt
Mármint szemből, a kompresszor felől.RCS csökkentés? mármint hátulról? nem értem miért. Az a néhány fok ennyit jelentene? Ráadásul a tolóerőnek így van egy olyan komponense, ami nem a gépet tolja hanem a szerkezetét nyomja össze. pl. Raptoron sztem párhuzamos a két hajtómű.
Mármint szemből, a kompresszor felől.
A Raptoron a két hajtómű egymás mellett van, míg a szívócsatornák a törzs két oldalán.
A Hornet-en meg kissé széttart a két hajtómű.
A Szu-57-esnél megvan az az előny, hogy egy hajtómű elállása esetén a függőleges tengely mentén kevesebbet kell kitrimmelni, mivel ez a hossztengelyre szöget bezáró erő a tolóerőaszimmetria ellenében hat, azt gyengíti.
Valamennyit biztosan.De nem veszít tolóerőt azzal, hogy nem hossztengellyel párhuzamosak a hajtóművek?
Érdekes gondolat, de a szívócsatorna és a blokker nem azért van, hogy a radarhullámok ne tudjanak elérni a hajtómű turbinalapátjaihoz? Ha meg mégis sikerül bejutni, akkor ugyanazon az útvonalon a visszavert hullámok is azonnal kilépnek a szívócsatornán. rosszul gondolom?Mármint szemből, a kompresszor felől.
A Raptoron a két hajtómű egymás mellett van, míg a szívócsatornák a törzs két oldalán.
A Hornet-en meg kissé széttart a két hajtómű.
A Szu-57-esnél megvan az az előny, hogy egy hajtómű elállása esetén a függőleges tengely mentén kevesebbet kell kitrimmelni, mivel ez a hossztengelyre szöget bezáró erő a tolóerőaszimmetria ellenében hat, azt gyengíti.
A kompresszor lapátaira gondoltál.Érdekes gondolat, de a szívócsatorna és a blokker nem azért van, hogy a radarhullámok ne tudjanak elérni a hajtómű turbinalapátjaihoz? Ha meg mégis sikerül bejutni, akkor ugyanazon az útvonalon a visszavert hullámok is azonnal kilépnek a szívócsatornán. rosszul gondolom?
Tolóerő veszteség: kb. 3fok tengelytől való eltérésnél mondjuk 100kN esetén kb.5kN tolóerő csökkenés hajtóművenként. Viszont ami eszembe jutott, hogy a tolóerő fordító a végén mégiscsak párhuzamosítani tudja a két gázsugarat,és akkor ez a hatás nincs, valamennyi áramlási veszteség akkor is van az igaz.
Igen, bocsánat ha szakszerűtlen volt, de a kérdés ugyanazA kompresszor lapátaira gondoltál.
Ez a max 2030 azért vicces. Az R-77-1-ről kb nem is tudtunk, aztán megjelent. Ment a kapnak pár darabot, aztán jött a hír, hogy többezer darabot rendeltek. Az R-77M-ről szintén nem tudtunk, aztán jött a hír, hogy tesztelik. Az oroszok nem az USA, lószart sem tudunk, hogy mit, hogy fejlesztenek. Lehet, hogy elakadnak, lehet, hogy nem lesz pénz, vagy tömegesen megjelenik az új rakéta.
Az R-77m max 2030-ra lesz elterjedt Vagyis akkor lesz ott ahol most az r-77-1(abból sincs sok) .És ahogy a videoban elhangzik nem fényes az orosz légierő jövője .Anglia izrael japán csak hogy példákat hozzak Mertnemajnekikhezméremőket
Erre a békára nem érdemes hallgatni, mert félrebrekeg. Az orosz légierő köszöni szépen nagyon jól megvan, modernizálódik és fejlődik.
Az R-77m max 2030-ra lesz elterjedt Vagyis akkor lesz ott ahol most az r-77-1(abból sincs sok) .És ahogy a videoban elhangzik nem fényes az orosz légierő jövője .Anglia izrael japán csak hogy példákat hozzak Mertnemajnekikhezméremőket
Az R-77m max 2030-ra lesz elterjedt Vagyis akkor lesz ott ahol most az r-77-1(abból sincs sok) .És ahogy a videoban elhangzik nem fényes az orosz légierő jövője .Anglia izrael japán csak hogy példákat hozzak Mertnemajnekikhezméremőket
A béka sosem brekeg félre.Erre a békára nem érdemes hallgatni, mert félrebrekeg.
Mar 2013 lehetett róla hallani.Az R-77M-ről szintén nem tudtunk, aztán jött a hír, hogy
Hagyjuk már azt átalakított iskander rakétát.( Kinzsal)hiperszónikus rakéták