Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Majd nagy változás akkor lesz, amikor az új hajtóművekkel összeházasítják.
A hajtóművet nem direkt ehez a géphez tervezik? Minben fog az nagy változást okozni, hacsak a teljesítménynövekedést meg a radarabszorbens(?) + hőszigetelő(?) burkolatot annak nem veszed?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
<blockquote rel="boki">Meglátjuk, ha kép lesz a 6-2 -rol. Elvileg készen kéne lennie.

Szerintem - a számítógépes tervezés korában - nagy eltérésnek nem szabadna lennie, ha csak nem valami banális konstrukciós hibát javítanak. Kisebbekkel viszont mindenképpen találkozhatunk. Majd nagy változás akkor lesz, amikor az új hajtóművekkel összeházasítják.</blockquote>

Ha joker arra gondolt, hogy teljesen másképp fog kinézni a második szakasz Pak-Fa -ja , akkor csalodni fog , mert valóban nem lesznek nagy változások.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Nem teljesen másképp, de valami halandók számára is szemmel elsőre észrevehető változásra gondoltam.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
<blockquote>Majd nagy változás akkor lesz, amikor az új hajtóművekkel összeházasítják.
A hajtóművet nem direkt ehez a géphez tervezik? Minben fog az nagy változást okozni, hacsak a teljesítménynövekedést meg a radarabszorbens(?) + hőszigetelő(?) burkolatot annak nem veszed?</blockquote>

Igen, ehhez tervezik, de most nem az a hajtómű van benne :) Nyilván eltérő kialakítású a két hajtómű, ezért a befogadó szerkezetet majd még alakítani kell (ami a terveken már minden bizonnyal megtörtént). Mondjuk azt nem tudom mekkora a különbség a két "kályha" között, de szerintem szembeötlő lesz, ha az új erőforrás kerül bele.

Nem teljesen másképp, de valami halandók számára is szemmel elsőre észrevehető változásra gondoltam.

Hm... mire elkészül, úgy fog kinézni, mint egy Szu-27, a megtévesztés kedvéért :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
Miért vannak így a számozások? T-50-6-1 az új statikus, T-50-6-2 a következő, ami már repülni fog, és utána T-50-7, T-50-8 ? Nem T-50-6-3 kellene legyen?

A T-50-1 (51 oldalszámu), T-50-2(52)..........T-50-5(55)
T-50-6-1 második szakasz elso protoja(statikus)
T-50-6-2 repulési teszt proto (valosz. 56 oldalszámot kapja)
T-50-7 (57-es oldalszám)
T-50-8 (58-as)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
Azért figyeli a konkurencia is a HTKA-t, ma reggel lehozta a Pak-Fa új proto képet az aerotech, aranysas, jetfly is. :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 447
63 819
113
Az Aranysas fácánkönyves verziója már két napja közzétette a képet. A paralay.com-on levőt adhatták tovább, ahol amúgy az ittenihez hasonló kérdések és feleletek mentek, csak épp oroszul.
Ott is van joker, ott is van boki. :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
Erre gondolsz?
https://www.facebook.com/aranysas/photos/a.165166463538466.53683.136013586453754/798171760237930/?type=1&theater
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Még egy kép.
y-6saNXbMcM.jpg

Nagy méretben:
0_f5e08_6ef0c4cd_orig.jpg:large
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113
A gép fegyverzetében fog feltünni (25 év nyüglődés után) az R-37es és az R-77es RVV-SD változata. Hogy az SD mit is jelent, nem tudom.
http://vpk.name/news/124383_pyat_sekretov_t50.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
Elkészult a Pak-Fa exportverziójának a terve. Ismertebb néven az FGFA.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Ez az amire az indiaiak a pénzt adták? Mármint a tervre. Azonkívül valami pénzzel szálltak-e be a projektbe, amiért cserébe kapniuk is kellene valamit?
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 664
3 516
113
Emlékeim szerint 5.5b$al szálltak be a PakFa+FGFA fejlesztésébe ez kvázi 2*annyi mint amibe a Baku+Mig29ek kerültek!!! ehez képest a PakFa fejlesztésébe kb 0 szerepük van és az FGFA első proto verzióját már 2014 óta tesztelni kéne. FGFA sztem nem az Orosz export verzió uis FGFAban sok rendszer Indiai lesz.
De simán lehet keverek vmit... amire emlékszem meg aminek hirtelen utánaolvastam.

Ami tuti, Indiai légierő kezd gigantikus szarban lenni 2020ra repképtelenné válik ~350 Mig21+Mig27ük, LHC baromi lassan halad, dassault csak saját rafikra akar garit adni HAL által gyártottakra (nem véletlen) nem, FGFA gigantikus csúszásban, ráadásul ha így halad a fejlesztés Pakisztánnak elöbb lesz 5gen gépe mint Indiának, márha prioritás lesz egyaltalán Oroszoknak a program mert ilyen olajárak mellett pár dolgot el kell kaszálni, lassítani kell.
Szép remények.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
Ez az amire az indiaiak a pénzt adták? Mármint a tervre. Azonkívül valami pénzzel szálltak-e be a projektbe, amiért cserébe kapniuk is kellene valamit?

Ez az a tervezés amire volt szerzodés -300millio USD fele-fele arányban a Pak-Fa exportverziójának az indiai FGFA -nak a kozos orosz-indiai tervezésében indiai igények szerint, Ez befejezodott. Tehát papíron meg a gép. A kovetkezo lépés már az egyes rendszerek kifejlesztése és az elso indiai prototípus megépítése 2016-ra. Ehhez azonban alá kell még írni Indiának egy szerzodést , hogy ezek a munkák folytatódhassanak. Itt az indiai hozzájárulás 6 milliárd USD lenne.
 

xeqev

Member
2013. szeptember 19.
130
0
16
Korábban arról volt szó hogy India még 2014-ben kap egy prototípust, de ebből gondolom nem lett semmi.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
150 millió dollárért személyreszabott 5. gen prototípus nem reális. Főleg azzal a kockázattal, hogy másnap átadják a terveket és a gépet az angoloknak meg az amerikaiaknak, hogy darabokra szedhessék és minden részletet átnézzenek.
 

nekerdez

Well-Known Member
2012. június 3.
2 714
2 366
113
Igen a program legnagyobb nyugati mítosza,hogy ennek a gépnek a fejlesztést az india fizeti.
Franciáknál meg tudtottam az a baj,hogy bár a tenderbe benne volt a bizonyos technológiákat nem akarnak átadni valamint HAL üzemébe nem gyártás folyna csupán összeszerelés.

Indai terve szerintem az lehetet hogy a franciáktól megvet technológiát ötvözték volna FGFA val.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Szerintem az indiai vadászgép-beszerzéssel az is a baj, hogy látják mi van a Mistralokkal. Az oroszok egyelőre türelmesek, de úgy néz ki, hogy ki kell verjék a franciákból vagy a pénzüket vagy a hajóikat. Indiának meg közel sincsa akkora érdekérvényesítő-képessége, mint Oroszországnak. Egy vadászgép-beszerzés a tárgyalásoktól a gépek leszállításáig jó ha lemegy 10 év alatt, utána meg még van 20-30 év üzemeltetés. Mennyi az esélye, hogy ez alatt a 40 év alatt ne legyen valami konfliktus a két fél között, ami miatt megakad a beszerzés vagy a pótalkatrész-ellátás vagy a fegyverezet-szállítás? Hát nem sok.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
150 millió dollárért személyreszabott 5. gen prototípus nem reális. Főleg azzal a kockázattal, hogy másnap átadják a terveket és a gépet az angoloknak meg az amerikaiaknak, hogy darabokra szedhessék és minden részletet átnézzenek.

joker
150 millio volt a gép tervezése. A szerzodés értéke 300 millio USD volt.150 millio volt az oroszok és 150 millio az indiaik része. Ahogy tegnap bejelentették ez a szakasz lezárva. Az FGFA meg lett tervezve, kész a tervdokumentácio.
Azután kovetkezik a munka további szakasza a proto építése, egyéb fejlesztések a géphez...stb. Ezt szintén csak szerzodés alapján fogják véghez vinni, ami ezidáig nincs. Ezért késik a program.

Ezt már vagy 10x ebbe a topikba leírtam. Remélem nem kell tobbszor.:)