Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 353
26 596
113
A különböző lokátorokban én is sok időt töltöttem, gyerekem is született, de azért a vége felé kaptunk veszélyességi pótlékot és idő szorzót (na nem sokat), ettől függetlenül ki tudja miben változtatott az egészségemen?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
Az elektromágneses sugárzástól felesleges rettegni. Pláne a mobiltelefonok és egyéb, "kisintezitású" sugárzóktól keltettektől. A kozmoszból ugyanis milliárd évek óta kapja a bolygó és minden faj.
Szóval, bár kicsit fáj ez a tény, de panozzal kell, hogy egyet értsek. A kis frekvenciájú sugárzás (persze, ha valaki pont belesétál egy 15 kilowattos radar nyalábjában, az nem ez a kategória) nem jelent komolyabb veszélyt. Ami veszélyes lehet, az a nagyobb frekvenciájú sugárzás, mint panoz is írta, szóval, a kb. 450 nm-estől rövidebb hullámhosszú.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 353
26 596
113
Panozzal én is alapvetően egyetértettem. Annyi minden van ami káros a szervezetre, maximum alkalmazkodik hozzá a élővilág.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
Friss !
Megérkezett a Gromov Repülő-kísérleti Intézet -be a Pak-Fa prototípusa statikus tesztekre.
15941301390_308fdd566e_o.jpg
 

panoz

Well-Known Member
2011. szeptember 3.
1 464
142
63
"Haladó hagyomány" náluk az ilyesmi. Tudod, volt náluk egy elég hosszú időszak, amikor a határidőket nem időrendben, a részfeladatokat és a hozzá szükséges időtartamokat felépítve határozták meg, hanem, főleg a nagyobb programoknál, a Generalisszimusz rámutatott a naptár valamelyik lapjára. Határidőként így természetesen adódott a naptár utolsó lapja. Ha végignézed a szovjet repüléstörténetet, feltűnően sok típus első felszállása esik decemberre, így soha nem felejtem el ifjúkorom egyik megdöbbentő élményét, mikor a Tu-144 1968 dec. 31.-én teljesítette az első repülését ("nem tudják ezek, mire való a Szilveszter-nap"). A kijelölt határidők akkoriban véresen komolyak voltak, hiszen ha nem jött össze a "produkció", könnyen megnyerhettek egy ingyenes vonatjegyet egy szibériai lágerbe.

:)Úgyhogy végső esetben összeállt a kollektíva, nagy levegőt vettek, és feldobták a gépet a levegőbe, mert annak repülni kellett!! :)

Milyen igaza volt emel-nek az orosz off topicban. Én már rég feladtam hogy idén újabb PAK-FA-val gazdagodjanak a tesztelők.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Akkor ennek mi értelme? Én értem, hogy kettő kétszer olyan jól tud egy helyben állni, mint egy, de erre nem akkor lett volna nagyobb szükség, mielőtt a röpképes példányokkal a mindenféle repülési meg indítási tesztet megkezdik?
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 029
113
Akkor ennek mi értelme? Én értem, hogy kettő kétszer olyan jól tud egy helyben állni, mint egy, de erre nem akkor lett volna nagyobb szükség, mielőtt a röpképes példányokkal a mindenféle repülési meg indítási tesztet megkezdik?

Ha az első statikus tesztekre használt példánynál komoly problémák derültek ki, akkor ennek megfelelően esetleg egy jó csomó szerkezeti módosítást, átalakításokat kellett végrehajtani. A második statikus tesztpéldányon ugyanúgy le kell tesztelni a módosítások eredményeit, a szerkezet tartósságát, túlterhelés, hajlító, csavaró és vibráció-tűrését, stb., a statikus teszt befejező része pedig mindig a töréshatárig való terhelési próba. A repülőképes példányokkal kezdetben elsősorban aerodinamikai, repüléstechnikai és repüléstulajdonsági teszteket végeznek, de a statikus tesztek már megismert rész-eredményei előtt soha nem terhelik az addig már megismert határokon túl a repülő példányokat (legalábbis szándékosan nem).
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
Akkor ennek mi értelme? Én értem, hogy kettő kétszer olyan jól tud egy helyben állni, mint egy, de erre nem akkor lett volna nagyobb szükség, mielőtt a röpképes példányokkal a mindenféle repülési meg indítási tesztet megkezdik?

Nem feltétlenül. Elképzelhető, hogy szerkezeti változtatásokat eszközöltek, viszont mielőtt a módosításokat átemelik a végleges tervekbe, előbb ki kell azokat próbálni. A repülőképes példányok addig ezernyi más tesztet csinálhatnak, hogy csak egy igen pepecselős és hosszú idejűt említsek: a gépet működtető szoftverek fejlesztése, hangolása. Eleve az eddig megépült tesztpéldányok sem egyformák, mindegyik valami új célt szolgál, mint ahogy minden újonnan kijövő J-20 protón is van valami csámcsogni való.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Kösz a válaszokat. Szóval akkor ez nem ugyanolyan statikus tesztpéldány, mint az első, hanem egy javított-, esetleg egészen más szerkezetű. De ez azt is jelenti akkor, hogy a jelenlegi repülő példányokat is biztosan lehet előbb-utóbb kukázni, mert azok még a régi szerkezetre épülnek. Ezt jó sokáig lehet így játszani, hogy a statikust újraépítik, arra építenek egy repülő példányt, azzal újra letesztelnek mindent vagy egy csomó mindent, közbe jön az új statikus mert a kurrens példánnyal megint kijöttek a javítani való hibák, arra megint röpképeset építenek, és így tovább és így tovább. Gondolom nem nagyon lehet javítani egy ilyen szerkezeten, vagy megépíted olyanra amilyen kell, vagy "szar" lesz amit 1-2 plusz merevítés behegesztésével nem fogsz tudni meggányolni.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
@joker

Azért ennél egy "kicsit" bonyolultabb a tesztfolyamat :)

A mostani összes gépet biztosan kukázzák majd, idővel. Addig viszont szénné tesztelnek rajta mindent, akár kisebb változtatásokkal is. Attól, hogy a gép szerkezete esetleg változik, még nem kell feltétlenül az összes tesztet megcsinálni újra. Pl. a fegyverintegrációhoz, fedélzeti eszközök tesztjeihez, manőverezéshez, ergonómia finomításához, stb. tökéletesen, vagy legalábbis döntő részt megfelelnek a mostani példányok is. Majd a végén csinálnak egy-kettő új, teljes értékű protót, amiben már benne lesz minden, tesztelt és finoman farigcsált dolog is. Amit te leírsz, azt talán az ötvenes években csinálhatták, a szimulációs technika manapság már azért fejlődött annyit, hogy az ilyen köröket ne kelljen évekig futni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 117
82 873
113
joker

Az elso prototípus a T-50-0 statikus tesztekre készult.

Ez a mostani T-50-6-1 proto az un második szakasz protoja statikus tesztekre. Vannak benne változtatások az elso protohoz képest.
Ehhez jonnek a T-50-6-2(56) , T-50-7, T-50-8 második szakasz repulési protok.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Az új protók, amik erre az új vázra épülnek, megtörténhet, hogy kicsit- vagy nagyon másképp fognak kinézni, mint a mostaniak?
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 438
612
113
Meglátjuk, ha kép lesz a 6-2 -rol. Elvileg készen kéne lennie.

Szerintem - a számítógépes tervezés korában - nagy eltérésnek nem szabadna lennie, ha csak nem valami banális konstrukciós hibát javítanak. Kisebbekkel viszont mindenképpen találkozhatunk. Majd nagy változás akkor lesz, amikor az új hajtóművekkel összeházasítják.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 833
30 928
113
Miért vannak így a számozások? T-50-6-1 az új statikus, T-50-6-2 a következő, ami már repülni fog, és utána T-50-7, T-50-8 ? Nem T-50-6-3 kellene legyen?