Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Boki

Ki a tag? és miről beszél?

https://www.youtube.com/watch?v=tqLoJMz3AkM#t=35
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
Egy számítógépes verzió az FGFA kétuléses változatáról:
Computer%20generated%20images%20of%20Indian%20Air%20Force%20twin%20seater%20T-50%20PAK%20FA%201.jpg

Computer%20generated%20images%20of%20Indian%20Air%20Force%20twin%20seater%20T-50%20PAK%20FA%203.jpg

Computer%20generated%20images%20of%20Indian%20Air%20Force%20twin%20seater%20T-50%20PAK%20FA%205.jpg

Computer%20generated%20images%20of%20Indian%20Air%20Force%20twin%20seater%20T-50%20PAK%20FA%206.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
Boki

Ki a tag? és miről beszél?

https://www.youtube.com/watch?v=tqLoJMz3AkM#t=35

Egy katonai szakérto, újságíró. Oszehasonlítja a két gépet, mi a Pak-Fa erossége, mi az F-22 erossége és hasonlo.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
"az orosz elektronika nem világszínvonalú , de nem is volt priorítás a SZU-ban (ami hiba volt)"

De azért valljuk be sokkal jobb ma az orosz elektronka mint a SZU-ban volt.

http://hungarian.ruvr.ru/news/2014_12_03/photo-Bemutattak-a-YotaPhone-orosz-okostelefon-masodik-modelljet-6857/?slide-1
Hányat is adtak el ebből a Joda-csoda gépből?
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
http://worlddefencenews.blogspot.hu/2014/12/kret-unveils-enhanced-bins-sp2m.html
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
de k* jó, hogy eltünt a hszem...

röviden:
amnesztia már korábban is volt még csak meg se állította a müködőtőke... kiáramlását. Jól mutatja a szitut, hogy a kézivezérelt Orosz média ellenére a legnagyobb $/eur vásárló a lakosság. Még ők is és nézzünk rá az árfolyamokra jogosan.

"sak 100-200 milliárd visszatérne , beleinvesztálnának az infrastruktúrába, iparosításba már valamit csináltak az ipar diverzifikálása felé."

Itt pedig a másik probléma. Az elmúlt 6-7évben sok 100b$ állt rendelkezésre a fentiekre. Szétfolyt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
152437.jpg


Állítólag "Pogi" (Pogoszjan ) az Egyesítette Repulogépgyártó korporácio elnoke. Utódja még nincs (jovore halasztották dec. 10-rol a jeloltek meghallagtását)
Úgy néz ki , hogy nem akar felelosséget vállalni a Pak-Fa,Pak-Da programok lassulása miatt. Még idén újabb állami támogatást kért a két programhoz, de ismerve a jelenlegi politikai és gazdasági helyzetet nem valoszinu, hogy jovore kapnak + pénzt.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
Javítás:
Állítólag "Pogi" (Pogoszjan ) az Egyesítette Repulogépgyártó korporácio elnoke benyújtotta lemondását.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 060
113
2020-ig 55 darab ötödik generációs gépet vehet át az Orosz Légierő: http://itar-tass.com/en/russia/767099
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Szerintem Óriási dolog,Pogoszjan lemondása. Ő volt,aki politikai úton a Szuhojt (gyártól függetlenül) a MIG elé tudta helyezni, majd a MIG-et bekebelezni ebbe a Egyesített Repülőgépgyártó (magyarul, tehát vetélytárs nincs)) korporációba. Új típusok fejlesztésére nagyobb állami pénzeket csak a Szuhoj kapott, az elmúlt évtizedben. Látszik is, hogy a MiG-nél a ráncfelvarrásokon túl maximum maketteket készítenek, a könnyűvadász program jócskán eltolódik majd. (ha egyáltalán lesz). Pogoszján lemondása szerintem a PAK-FA program finoman lassulásnak mondott problémái miatt van. Több állami pénz az államcsőd szélén nincs. India sem akar többet invesztálni a projektbe. Persze lehet, leírni, hogy a FGFA az más projekt, meg az indiai más gép, de ez így nem igaz. Először PAK-FA, majd a típuscsaláds másik tagja lesz az indiai verzió. Az alap a PAK-FA. És ez erősen indiai pénzből készült, mert szinte előre fizették ki a költségek jelentős részét.
Lassan úgy értelmezem, hogy a PAK-FA lesz, a Szuhoj MiG-23-asa, vagyis nem fogja elérni a kívánt paramétereket, elsősorban az észlelhetőséggel, a hajtóművel, és a legnagyobb probléma a fegyverzettel és a elektronikával van. Nézzük meg, mivel gyakoroltak és mivel repültek az F-35 teszteken. AIM-9X és AIM-120C5+ rakétákkal. Mivel repült a PAK-FA a képek szerint. R-27-el, meg R-74-el.. Utóbbival még nagyobb probléma sincs, szerintem, de hol vannak a aktív radarvezérlésű rakéták?? R-77 és utódai.. Igen én is voltam MAKS-on, és szép maketteket láttam, de R-77 után mi van? Amennyiben ráadásul nyugati elektronika helyett, kínait, meg indiait építenek bele, az meg a megbízhatóságnak tesz be. A lokátorra is kíváncsi vagyok, hogy mennyire válik be, a szárny belépőéleknél az egyébként ígéretes konstrukició, meg az AESA, mert jelenleg és a PESA-kkal is gond van (ahogy szintén az indiai hírek szólnak). Azért számoljuk meg, hogy amerikában sorozatgyártásban mennyi AESA típust gyártanak már sorozatban, és hány gépbe van, aztán az izraelieknek is van, most már protoban a EF-nek is, a francia flotta is Rafale-jeit is megkezdék felszerelni sorozatgyártásúval. Kína? sötét ló, mi is van a J-20-ban stb. Nos oroszoország..???

No majd meglátjuk. Mindenesetre Pogoszján lemondása - ha nem kerül magasabbra, hanem eltűnik a süllyesztőben, nagyon negatív hatással lesz a programra.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Szerintem Pogó bácsi lemondása kamu. A gépeket 2016tól kezdik szálítani, és évi 13at adnak át. Összesen pedig 55öt.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 419
113
Most egyelőre semmiféle 2020-as dátumra kitűzött sarokszámról nem szabad tényként beszélni, mivel ez az államcsőd-közeli helyzet mindent átír. 1993-ig futó ex-szovjet, amúgy rendkívül ígéretes programok nagy részét Jelcin alatt elkaszálták. Ezek zöme a MiG iroda programja volt, úgy mint MiG-29M, MiG-29K, MiG-31M, vagy a Buran űrrepülőgép. Az első három vadászgép mind a lehetséges export, mind pedig a légvédelem szempontjából kulcsfontosságú lett volna, de kukába kerültek, hála a néhai Mihail Szimonovnak, a Szu-27-es főkonstruktőrének, a Szuhoj iroda akkori igazgatójának, aki - nem mellesleg eléggé összeférhetetlen módon - tagja volt az Állami Duma fegyverzet beszerzési bizottságának.

Az 1998-as államcsőd pedig elhalasztotta a Szu-39-es (Szu-25TM), Szu-35 (Szu-27M) rendszeresítését, melyből eddigre már megépült 3 szériapéldány, illetve a Szu-34-es, Mi-28-as, Ka-52-es fejlesztését. Szintén ez tett be a Szuhoj Sz-32-esének, amiből ugyan hiába lett Szu-47 Berkut, mégiscsak megmaradt technológia demonstrátornak, amire az eredeti jelölése is predesztinálta. A MiG nagy titokban fejlesztgetett 1.44-es pedig csak pár felszállást élt meg, aztán mehetett a szemétdombra az amúgy elméletben jó (gyakorlatban kevésbé) Al-41F hajtóművével.

Miután talpra álltak, a Szu-27M és Szu-25TM végül kimúlt, igaz, a sírjukon nőttek ki olyan gépek, mint a Szu-35BM illetve Sz, a Szu-25SzM és SzM3, továbbá egyéb köztes megoldások, mint pl. a Szu-27SzM és SzM3.

Ha nagyon leállna a PAK-FA program, akkor valószínű, a következő talpra állásig eltelő 4 év alatt (minden államcsőd, világgazdasági válság, lokális összeomlás és világháború 4 évig tart. Igen a második világháború is 1939-ben kezdődött, de 41-ben vált világszintűvé, így igazából az is 4 évig tartott) nagyon lassan fog fejlődni, majd ha még lesz rá igény, teljesen más irányba fejlesztik tovább, vagy technológiáját széthordják több kisebb projektbe.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 559
84 991
113
Reméljuk, hogy kisebb károkkal átvészelik ezt az orosz gazdaság tonkretételére, az orosz állam legyengítésére kulfoldrol indított folyamatot....
Jovore kellene aláírni a Pak-Fa szerzodést, addig korai a darabszámrol beszélni.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
Allesmor: Sok variáció nincs 1991-2008 között alig kaptak gépeket a probléma már nem csak az, hogy elektronikailag... lemaradtak, hanem hogy az 1980-1991ben átadott gépeket el kell kezdeni cserélni vagy "számosságban" egy újabb drasztikus visszaesést lesznek kénytelenek megélni, ami értelmezhetetlen egy Oroszo méretű államnak. Nem akkora határai vannak mint egy pl Franciaonak és a szomszédok is elég "vegyesek".

Vhogy tovább kell nyomni a programot, fogadják el az Indiai követeléseket legyen az akármilyen technológia TOTja, vagy/és
löjjék le az új hatóművet, radart vagy ezek kombinációja, de ha most a fejlesztés lelassul/leáll az agyak elmennek a pártkatonák meg ott maradnak kvázi kezdhetik előröl 4év múlva.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 741
66 419
113
A gép ezzel a hajtóművel is egész jól elvan, ezért az oroszok még a válság előtt is csak úgy számoltak az új hajtóművel, hogy azt majd az első széria átadást követően kezdik el gyártani. Valószínű, így akarták elérni, hogy az azt követően készülő indiai FGFA gépbe már eleve ez kerüljön. Hiszen az indiai kifogások egy része pont az átmeneti hajtóművel kapcsolatos volt, nekik ugyanis egy valódi 5. generációs megoldás kell ezen a téren is.