Örülök, a PAK-FA kedvelők reakcióinak, de a valóság az, hogy Oroszország GDP-je alig haladja meg Belgiumét. Én nem néztem meg szuper közeli képet preciz illesztésről, meg bádogosmunkáról, hanem kimentem Fairfordba és megnéztem. Mondjuk meg nem simogathattam, de 10 méterről nézhettem 1200 mm-en keresztül. És láttam mondjuk a Szu-35-öst is, hasonló távolságról.. Nos ég és föld. Az oroszok nem csórók, de egy 5. gen típus üzemeltetéséhez sem infrasturktúrájuk, sem üzemeltetési kultúrájuk saját véleményem szerint nincs. Ezt csak saját tapasztalataim támasszák alá. A repülőbázisak, azokon a beton minősége, az épületek, javitóhangárok állaga stb. A hajózok és a müszakiak kiképzettségére fordított források (pld. repült óra, szimulátorok) is elmaradnak a nyugati átlagtól. Imádom nézni az orosz bemutatópilórák repüléseit, de ők a protok, protopilótái...
2014 van, de még müködő célmegelölő konténert nem láttunk, - hiába van maketten, meg tudom, hogy a szhoj néhány típusába - nem sorolom fel - van beépített korlátozottan használható, lézeres célmegjelölő. Aktív AMRAAM kategóriájú rakéta? Ami van, az sincs nagy mennyiségben, és az AIM-120-ból már C7 verzió van... Persz fene tudja, hogy az R-27 számtalan változatából mennyi kis mennyiségű ilyen változat van, az R-77-ből mennyi létezik.
A minőségbiztosítás pedig hiába vásároltak CNC esztergaképeket nyugatról stb. sajnos nem az erösségük. Vegyük figyelembe, hogy komoly elektronikai iparról beszélni Oroszországban nem lehet. Hadiipari elektronikai ipar létezik, szinte kisipari módszerekkel. Fehér köpenyes asszonyok, forasztópákával a kezükben.. már bocsánat. Mennyi gyári képet raktak fel, akár a MiG akár a Szuhoj, gyárakból. Nem véletlenül problémáznak külföldi partnerek nem az AESA (mert az prototípusokon talán van, meg demok a kiállításokon), hanme a PESA lokátorok minőségével, meghibásodási %-ával kapcsolatban. Tisztelem az Oroszokat, Oroszországot, de tény, hogy gépeik elektronikailag elmaradnak a nyugati típusokhoz képest. (A világ legjobb prototípus építői, de a sorozatgyártás nem megy). A külföldre készülő gépekbe ezért is kerülnek francia, svéd, stb. elektronikai rendszerek.
Az 5. gen a hálózatos hadviselés, az elektronika, új generációs elősorban passzív érzékelők és a hatékony "intellingens" fegyverzet, és utánégető nélküli szupercirklás egy alacsony észlelhetőségű sárkányban. Ebből az utolsó kettő amit tud majd szerint a PAK-FA teljesíteni, de a többiből még a 4 gen szint valamelyikén teljesít majd.
és most bocsánat a hosszú monológért, és elnézést a feltétlen orosz hívőktől. Egyébként maga a repülőgép tetszik és nekem sem szívem csücske az F-22/35 hegemónia..