Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

10679567_355706737928667_4844537800071982700_o.jpg
 
A PAK-FA leendő hajtóművének forgórésze:

http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=18114&mode=view

Nem ellenforgó a két forgórész és nem látom jelét a változtatható kétáramúsági foknak se. Ez utóbbi esetben ugyanis a legelső fokozat általában jelentősen eltér a többi utánalevőtől, lévén, a kétáramúsági fokkal a legcélszerűbb úgy "játszani", hogy a legelső fokozat után variálják a bypass kör tömegáramát. Azonban ez a technológia igen bonyolult és nem biztos, hogy megéri a ráfordított K+F költséget. Anno a GE YF-120-asa volt ilyen, a prototípusoknál nem jutottak tovább, mivel a Pentagon túl komplexnek ítélte a megoldást, most pedig a 120-asból származtatott és szintén elkaszált F136-osra épülő ADVENT-nél akarják megint előhozni.

Anno a szovjetek is építettek egyet, a "20-as gyártmány" jelölésű szerkezet lett végül az Al-41F, amiből csak pár darab készült.
1985-ben már működött próbapadon ez a szerkezet, sokat vártak tőle, hiszen nem csak a MiG 1.44-be, de a MiG-31M-be is ezt akarták beépíteni, lévén, ez utóbbinak a maximális felszálló tömege már elérte az 56(!) tonnát.

A baj azonban az volt, hogy se a fékpadi, se a MiG-25-ösbe épített repülési teszteknél nem jelentkezett számottevő fajlagos fogyasztás csökkentés a változtatható kétáramúsággal.
Sokat kellett volna még fejleszteni, de végül az egész programot kukázták. Az YF-120-asról is annyi derült ki rövid tényleges repülő pályafutása során, hogy mind az YF-23-asnál, mind pedig az YF-22-esnél bizonyította, hogy óriási potenciál van benne, de ha van mód a kívánt tolóerőt jóval egyszerűbb módon is elérni, akkor a Pentagont nem fogja érdekelni az amúgy zseniális "hókuszpókusz".
Így nyert végül a P&W.

Egyelőre ennyit olvastam ki a fenti fotóból.
 
Nem sok a 12 lapát sor?Úgy tudom,hogy a legújabb generációs hajtóműveknél jelentősen csökkent a lapátsorok száma.
 
A PAK-FA leendő hajtóművének forgórésze:

http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=18114&mode=view

Nem ellenforgó a két forgórész és nem látom jelét a változtatható kétáramúsági foknak se. Ez utóbbi esetben ugyanis a legelső fokozat általában jelentősen eltér a többi utánalevőtől, lévén, a kétáramúsági fokkal a legcélszerűbb úgy "játszani", hogy a legelső fokozat után variálják a bypass kör tömegáramát. Azonban ez a technológia igen bonyolult és nem biztos, hogy megéri a ráfordított K+F költséget. Anno a GE YF-120-asa volt ilyen, a prototípusoknál nem jutottak tovább, mivel a Pentagon túl komplexnek ítélte a megoldást, most pedig a 120-asból származtatott és szintén elkaszált F136-osra épülő ADVENT-nél akarják megint előhozni.

http://www.gizmag.com/ge-aviation-develop-advent-variable-cycle-jet-engine/25556/
 
Nem sok a 12 lapát sor?Úgy tudom,hogy a legújabb generációs hajtóműveknél jelentősen csökkent a lapátsorok száma.
Szia dudi
A Rafale M-88 hajtóműve 9 kompresszor+2 turbina-fokozattal épült, az Eurofighter EJ-200 hajtóműve 8+2 fokozatú, az F-35 F-135 erőforrása 9+3 fokozatú, a képen meg egy 10 kompresszor+2 turbina-fokozatú forgórész látható, úgyhogy szerintem nem jelentős a különbség. Ráadásul ez még nem kész, gyártásban lévő hajtómű, akár még változhat is a végleges verzió.
 
Teljesen új "levego-levego", "levego-fold" rakétákat fejleszt a Taktikai Rakétafegyverek korp. a Pak-Fa-hoz.
http://ria.ru/defense_safety/20141113/1033102790.html
 
Ha nem, akkor itt lesz a HTKA-n a premier.

Az elso Pak-Fa kifejlesztett rakéta , mely a belso fegyvertárban lesz a <b>H-58USK</b>

bcux976.jpeg
 
A HTKA évek óta megelőzi a nagy hírportálokat újdonságok terén. Akit érdekel a haditechnika az olvassa a fórumot. Itt mindent sokkal hamarabb fog megtudni.
 
Ezt a cikket Bokinak ajánlom - segíthet Mackensen - nel folyó vitában, sajnos oroszul van csak...
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201411181223-y0d6.htm
 
Kicsit fájdalma a google fordító, de ilyen gyöngyszemek vannak benne: "For example, create a "deck" version of J-10 fighter - a copy of the Russian Su-33 - for the aircraft carrier Shi Lang"