Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 731
113
Leszállította a "Rádioelektronikai Technológiák " konszern -be tartozó sztavropoli "Szignal" rádioelektronikai uzem az elso új innovácios EW rendszereket a PAK-FA számára.
A " Himalája" (Гималаи) beépítésre kerult a protokba és már tesztelik .
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 072
31 634
113
10679567_355706737928667_4844537800071982700_o.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
A PAK-FA leendő hajtóművének forgórésze:

http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=18114&mode=view

Nem ellenforgó a két forgórész és nem látom jelét a változtatható kétáramúsági foknak se. Ez utóbbi esetben ugyanis a legelső fokozat általában jelentősen eltér a többi utánalevőtől, lévén, a kétáramúsági fokkal a legcélszerűbb úgy "játszani", hogy a legelső fokozat után variálják a bypass kör tömegáramát. Azonban ez a technológia igen bonyolult és nem biztos, hogy megéri a ráfordított K+F költséget. Anno a GE YF-120-asa volt ilyen, a prototípusoknál nem jutottak tovább, mivel a Pentagon túl komplexnek ítélte a megoldást, most pedig a 120-asból származtatott és szintén elkaszált F136-osra épülő ADVENT-nél akarják megint előhozni.

Anno a szovjetek is építettek egyet, a "20-as gyártmány" jelölésű szerkezet lett végül az Al-41F, amiből csak pár darab készült.
1985-ben már működött próbapadon ez a szerkezet, sokat vártak tőle, hiszen nem csak a MiG 1.44-be, de a MiG-31M-be is ezt akarták beépíteni, lévén, ez utóbbinak a maximális felszálló tömege már elérte az 56(!) tonnát.

A baj azonban az volt, hogy se a fékpadi, se a MiG-25-ösbe épített repülési teszteknél nem jelentkezett számottevő fajlagos fogyasztás csökkentés a változtatható kétáramúsággal.
Sokat kellett volna még fejleszteni, de végül az egész programot kukázták. Az YF-120-asról is annyi derült ki rövid tényleges repülő pályafutása során, hogy mind az YF-23-asnál, mind pedig az YF-22-esnél bizonyította, hogy óriási potenciál van benne, de ha van mód a kívánt tolóerőt jóval egyszerűbb módon is elérni, akkor a Pentagont nem fogja érdekelni az amúgy zseniális "hókuszpókusz".
Így nyert végül a P&W.

Egyelőre ennyit olvastam ki a fenti fotóból.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 956
85 574
113
Nem sok a 12 lapát sor?Úgy tudom,hogy a legújabb generációs hajtóműveknél jelentősen csökkent a lapátsorok száma.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
A PAK-FA leendő hajtóművének forgórésze:

http://paralay.iboards.ru/download/file.php?style=12&id=18114&mode=view

Nem ellenforgó a két forgórész és nem látom jelét a változtatható kétáramúsági foknak se. Ez utóbbi esetben ugyanis a legelső fokozat általában jelentősen eltér a többi utánalevőtől, lévén, a kétáramúsági fokkal a legcélszerűbb úgy "játszani", hogy a legelső fokozat után variálják a bypass kör tömegáramát. Azonban ez a technológia igen bonyolult és nem biztos, hogy megéri a ráfordított K+F költséget. Anno a GE YF-120-asa volt ilyen, a prototípusoknál nem jutottak tovább, mivel a Pentagon túl komplexnek ítélte a megoldást, most pedig a 120-asból származtatott és szintén elkaszált F136-osra épülő ADVENT-nél akarják megint előhozni.

http://www.gizmag.com/ge-aviation-develop-advent-variable-cycle-jet-engine/25556/
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Nem sok a 12 lapát sor?Úgy tudom,hogy a legújabb generációs hajtóműveknél jelentősen csökkent a lapátsorok száma.
Szia dudi
A Rafale M-88 hajtóműve 9 kompresszor+2 turbina-fokozattal épült, az Eurofighter EJ-200 hajtóműve 8+2 fokozatú, az F-35 F-135 erőforrása 9+3 fokozatú, a képen meg egy 10 kompresszor+2 turbina-fokozatú forgórész látható, úgyhogy szerintem nem jelentős a különbség. Ráadásul ez még nem kész, gyártásban lévő hajtómű, akár még változhat is a végleges verzió.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 731
113
Teljesen új "levego-levego", "levego-fold" rakétákat fejleszt a Taktikai Rakétafegyverek korp. a Pak-Fa-hoz.
http://ria.ru/defense_safety/20141113/1033102790.html
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 731
113
Ha nem, akkor itt lesz a HTKA-n a premier.

Az elso Pak-Fa kifejlesztett rakéta , mely a belso fegyvertárban lesz a <b>H-58USK</b>

bcux976.jpeg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
A HTKA évek óta megelőzi a nagy hírportálokat újdonságok terén. Akit érdekel a haditechnika az olvassa a fórumot. Itt mindent sokkal hamarabb fog megtudni.
 

laiki

Well-Known Member
2013. május 23.
3 934
13 547
113
Ha nem, akkor itt lesz a HTKA-n a premier.

Az elso Pak-Fa kifejlesztett rakéta , mely a belso fegyvertárban lesz a <b>H-58USK</b>

bcux976.jpeg

Nem premier:

http://legiero.blog.hu/2013/08/27/moszkvai_kepeslapok
 

varga dima

Well-Known Member
2011. március 3.
2 166
2 907
113
Ezt a cikket Bokinak ajánlom - segíthet Mackensen - nel folyó vitában, sajnos oroszul van csak...
http://tvzvezda.ru/news/forces/content/201411181223-y0d6.htm
 
Status
Not open for further replies.