Na miért gyulladt ki... Nyílván ugyanazért, amiért utána nem sokkal egy F-35...![]()
Ez egy konkrét kérdés, mert én még leragadtam annál a résznél, hogy az oroszok feltalálták a beforeburner-t, aminek a terveit a CIA ellopta és integrálta az F-35-re.Ez egy haditechnikai Kviz kérdés?
Nem hiszem, hogy egy PAK-FA szabotálására egy F-35 szabotlása lenne a megfelelő válasz. Az előbbi egy prototípus, rengeteg fontos teszt lényeges kelléke, míg a másik már sorozatgyártott, közel sincs akkora kár, ha elvesz belőle egy.

Nekem ez a "behúzott kerék még forgott és bent szétvert valamit" elmélet két ok miatt sántít. Az egyik, hogy a gép a leszállás előtt, még a levegőben kezdett el égni, mikor egy szenzor is jelezte a tüzet. Ebből arra következtetek, hogy akár kint volt már a futó, akár nem, a kerék nem foroghatott még. A gép ugyanis előtte lerepült egy demo-t. A másik gondom meg meg az, hogy igen nagy probléma lenne, ha a behúzás után a futó bármihez is hozzáérne, akár forog még az a kerék, akár nem.
Pl az Airbus A380-nál volt, első példányoknál / teszteknél, hogy az egyik futómű kiengedésénél vagy behúzásánál a kerék beleakadt abba az ajtóba, ami a behúzott futóművet kell takarja. Érdekes módon csak az egyik oldalon, de emiatt vagy behúzni vagy kiengedni nem tudta az adott kereket. Szerencsére ez a teszt a földön volt, tesztpadon, györsan orvosolták is a dolgot egy nagy adag kenőzsírral, amit a kerék oldalára meg az ajtóra felkentek, és így már becsúszott. A sorozatgyártásra meg gondolom kijavították.

A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..