Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Uj-delhi-i orosz diplomáciai forrás szerint sikerult megegyezni az orosz és az india félnek az FGFA projekt koruli problémás kérdésekben. Ezek szerint megegyeztek 200 gép legyártásárol 30 milliárd USD értékben.


Egyelore az indiai védelmi minisztérium nem erosítette meg, hogy tisztáztak volna minden vitatott kérdést.
http://www.defensenews.com/article/20140915/DEFREG/309150023/Indo-Russian-Jet-Program-Finally-Moves-Forward
 
Az indiaiak kicsit puffognak

http://indiatoday.intoday.in/story/pak-fa-project-sukhoi-t-50-russia-india-ties-defence-ministry-iaf/1/380033.html
 
Ez a kormolás egy érdekes kérdés. A látott koromképződés ugyanis csak a bemutatót repülő példánynál volt meg és szintén ennél volt látható a Szu-27-esekre jellemző eltérő utánégető lángcsóva, amit még Kecskeméten is láthattunk. Sokan félre is értették, hogy az egyik hajtóművön nem megy a fáklya - ami valljuk meg, földközeli műrepülésnél szép baleset okozója lett volna - pedig minden rendben volt.
Pontosítok, ilyet még az F-15-ösnél is látni, ha nem is olyan gyakran, de még nekem is volt szerncsém ilyen jelenséget Lakenheath-nél fotózni.

A PAK-FA jelenlegi hajtóműve a Szu-35Sz gépek 117Sz gyártmányjelzésű, hivatalosan még mindig nem használt Al-41F1-Sz jelzésű szerkezet.

Se a többi T-50-esben, se a Szu-35-ösökben nem kormol ennyire.

De tovább megyek, a 90-es évek csodája, az F110GE-129-ese, ami az F-16C/D block 50-esekben láthatólag tökéletesen korommentesen muzsikált, a mostani F-15K és SG gépekben füstölög rendesen. Pedig nem lett elavultabb.

A PAK-FA program hajtóműve, ahogy fent említettem, a 117Sz, de ez se így a legpontosabb, mivel ezen a pár gépen a vezérlést módosították az új gép igényeinek megfelelően. Emiatt előfordulhat, hogy egyes gépeken, bizonyos rezsimeken az égés nem tökéletes, de ezeket folyamatosan hangolják a tesztelések során. Csak közebn ugye, kellett repülni egy demót is...
 
Ez egy haditechnikai Kviz kérdés?
Ez egy konkrét kérdés, mert én még leragadtam annál a résznél, hogy az oroszok feltalálták a beforeburner-t, aminek a terveit a CIA ellopta és integrálta az F-35-re.
És volt egy olyan tippem, hogy a PAK-FA-nál a behúzott kerék még forgott, és bent szétvert valami vezetéket, az meg begyújtotta a gépet. De hivatalos infót nem olvastam se egyik se másik géptűz okáról.
 
Nem hiszem, hogy egy PAK-FA szabotálására egy F-35 szabotlása lenne a megfelelő válasz. Az előbbi egy prototípus, rengeteg fontos teszt lényeges kelléke, míg a másik már sorozatgyártott, közel sincs akkora kár, ha elvesz belőle egy.
 
Nekem ez a "behúzott kerék még forgott és bent szétvert valamit" elmélet két ok miatt sántít. Az egyik, hogy a gép a leszállás előtt, még a levegőben kezdett el égni, mikor egy szenzor is jelezte a tüzet. Ebből arra következtetek, hogy akár kint volt már a futó, akár nem, a kerék nem foroghatott még. A gép ugyanis előtte lerepült egy demo-t. A másik gondom meg meg az, hogy igen nagy probléma lenne, ha a behúzás után a futó bármihez is hozzáérne, akár forog még az a kerék, akár nem.
 
Nem hiszem, hogy egy PAK-FA szabotálására egy F-35 szabotlása lenne a megfelelő válasz. Az előbbi egy prototípus, rengeteg fontos teszt lényeges kelléke, míg a másik már sorozatgyártott, közel sincs akkora kár, ha elvesz belőle egy.

Nem is hiszem, hogy megsemmisítés volt a cél... Inkább a "beégés". :)
 
Nekem ez a "behúzott kerék még forgott és bent szétvert valamit" elmélet két ok miatt sántít. Az egyik, hogy a gép a leszállás előtt, még a levegőben kezdett el égni, mikor egy szenzor is jelezte a tüzet. Ebből arra következtetek, hogy akár kint volt már a futó, akár nem, a kerék nem foroghatott még. A gép ugyanis előtte lerepült egy demo-t. A másik gondom meg meg az, hogy igen nagy probléma lenne, ha a behúzás után a futó bármihez is hozzáérne, akár forog még az a kerék, akár nem.

Csak egy elmélet az egész abból kiindulva, hogy a tűz mintha onnan kezdődött volna. Ezek még prototípusok valamilyen szinten, előfordulhat ilyen velük.
Pl az Airbus A380-nál volt, első példányoknál / teszteknél, hogy az egyik futómű kiengedésénél vagy behúzásánál a kerék beleakadt abba az ajtóba, ami a behúzott futóművet kell takarja. Érdekes módon csak az egyik oldalon, de emiatt vagy behúzni vagy kiengedni nem tudta az adott kereket. Szerencsére ez a teszt a földön volt, tesztpadon, györsan orvosolták is a dolgot egy nagy adag kenőzsírral, amit a kerék oldalára meg az ajtóra felkentek, és így már becsúszott. A sorozatgyártásra meg gondolom kijavították.
Az, hogy leszállás előtt történet a PAK-FA-nál a tűz, az azt is jelentheti, hogy bent csak kicsit verte szét a dolgokat a kerék vagy a futómű, emiatt csak a végére adta meg magát, vagy szétverte, de csak a végére gyulladt meg.
Persze lehet ha nincs igazam és egészen más oka van a dolognak, de a hivatalos infókig marad a találgatás.
 
Pl az Airbus A380-nál volt, első példányoknál / teszteknél, hogy az egyik futómű kiengedésénél vagy behúzásánál a kerék beleakadt abba az ajtóba, ami a behúzott futóművet kell takarja. Érdekes módon csak az egyik oldalon, de emiatt vagy behúzni vagy kiengedni nem tudta az adott kereket. Szerencsére ez a teszt a földön volt, tesztpadon, györsan orvosolták is a dolgot egy nagy adag kenőzsírral, amit a kerék oldalára meg az ajtóra felkentek, és így már becsúszott. A sorozatgyártásra meg gondolom kijavították.

Mondhatni Airbus típushiba. Legalábbis előfordult néhány alkalommal üzemszerű körülmények között kényszerhelyzet emiatt másik altípusnál.
 
Nagy a csend a Pak-Fa korul. Tavaly októberben készult el az 5. proto. Ebben anegyedévben kellene átadni 6. protot, de semmi hír róla.

A kigyulladt 55-os felújítási munkáival sem készultekek még el......
148538.jpg
 
Lehet ha valamit elcsesztek és ki kellett javítsák még mielőtt az új proto kijönne. Vagy úgy döntöttek, hogy elég a publikus dolgokból, ami most jön az nem tartozik már a nyilvánosságra, még a HTKA-ra sem. Azért remélem boki, hogy a Kremlben meg az FSZB-nél megmozgatod a szálakat és némi infót szivárogtatsz ide :)
 
2018-ra emlékszem, hogy akkor lesz kész egy proto vagy tesztpéldány. Az első PAK-FA-kat nagyon úgy néz ki, hogy a mostani hajtóművel szállítják le, és csak a későbbiek kapják meg az új hajtóművet.
 
Leszállította a "Rádioelektronikai Technológiák " konszern -be tartozó sztavropoli "Szignal" rádioelektronikai uzem az elso új innovácios EW rendszereket a PAK-FA számára.
A " Himalája" (Гималаи) beépítésre kerult a protokba és már tesztelik .