Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Annyiban sántít a logika, hogy mind a P&W, mind pedig a GE meg tudta csinálni a szögletes fúvócsövet, majd mind a kettő úgy ítélte meg, hogy tudnak ennél hatékonyabbat is csinálni, ha a TVC nem szempont. Illetve, a P&W azt a vizsgálatot is elvégezte, hogy a LOAN fúvócsövet a 3D TVC technológiával hogyan lehet hatékonyan ötvözni. Ez utóbbit a Pentagon nem igényelte, de az F-35-ös családnál a LOAN lett a befutó.
Tehát, ha a P&W-n mint gyártón múlt volna, akkor az F-35-ösöknek most szögletes fúvócsöve lenne.
Helyette lett a LOAN, ami ugynazt tudja, de hagyományos köralakú Laval keresztmetszettel.
Akkor már csak fizetni kellett volna érte.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
F0PKsdlXoAEwI8R


Jól látszik, hogy a leendő hajtómű hivtalosan is meg megkapta az AL-51F jelölést, ahogy az évekkel ezelőtt - nem iparági szereplőként, innen a fotelból - megjósoltam :)
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Annyiban sántít a logika, hogy mind a P&W, mind pedig a GE meg tudta csinálni a szögletes fúvócsövet, majd mind a kettő úgy ítélte meg, hogy tudnak ennél hatékonyabbat is csinálni, ha a TVC nem szempont. Illetve, a P&W azt a vizsgálatot is elvégezte, hogy a LOAN fúvócsövet a 3D TVC technológiával hogyan lehet hatékonyan ötvözni. Ez utóbbit a Pentagon nem igényelte, de az F-35-ös családnál a LOAN lett a befutó.
Tehát, ha a P&W-n mint gyártón múlt volna, akkor az F-35-ösöknek most szögletes fúvócsöve lenne.
Helyette lett a LOAN, ami ugynazt tudja, de hagyományos köralakú Laval keresztmetszettel.
Mondjuk én más országokra gondoltam. Az USA közvetlen riválisai is 20 évvel le vannak tőlük maradva. Most se tudnak összekalapálni egy olyat, amilyet az amerikaiak lassan selejteznek. Inkább megmagyarázzák.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
Mondjuk én más országokra gondoltam. Az USA közvetlen riválisai is 20 évvel le vannak tőlük maradva. Most se tudnak összekalapálni egy olyat, amilyet az amerikaiak lassan selejteznek. Inkább megmagyarázzák.
Az USA riválisai nemhogy 20 évvel, de egyenesen harminc évvel vannak lemaradva. Kína nagyon erősen zárkózik fel az amerikaiakhoz, de Európa hajtóműfejlesztői megmaradtak a harminc évvel ezelőtti amerikai technológiai színvonalon. Értsd: az EJ200-as az az F119PW100, míg a Safran M88 valamivel korábbi dizájnnal egyenértékű.
Bénák? Nem, csak épp megrendelés nincs az újra. Mind a Typhoon, mind pedig a Rafale hajtóműve termodinamikailag és a fajlagos mutatókat tekintve megrekedt az eredeti, nyolcvanas években kitűzött értékeknél. Ha szignifikáns progressziót kéne megemlíteni, az egyedül az M88-nál mutatható ki, ahol változatlan teljesítmény mellett legalább megfelelő szintre jött fel az élettartam. Az EJ200-as esetében viszont mivel sem az élettartam, se az üzembiztonság és üzembiztosság nem volt kérdéses, lényegében semmi sem változott, talán csak a gyártástechnológia finomhangolását leszámítva.

Ezalatt az USA rendszeresítette az F135-öst, mint a JSF program fő hajtóművét és az a fajlagos mutatóit tekintve messze elhúzott az említett többitől.
Illetve, egy ponton talán lehet azon vitatkozni, hogy az EJ200-as az hatásfok és fajlagos mutatók tekintetében igazából olyan, mint egy kisebb méretű F135-ös, de ez az állítás is csak bizonyos aspektusból igaz.

Maradjunk annyiban, hogy egyidőben azzal a lendületes hajtómű fejlesztési boom-al, ami az USA-ban a hetvenes évek elejétől kitartott egészen a kétezres évek elejéig és kiszolgált négy negyedik generációs és két ötödik generációs típust (a járulékos alkalmazásokat, mint B-1B, B-2, U-2, stb nem számítva), itt Európában csak az RB199-et, illetve az EJ200-at, illetve a francia M53-at és M88-at jelentett, mint kortárs fejlesztéseket.
Ezek közül a maga idejében az RB199 volt innovatívnak tekinthető konstrukció, az M53-as az csak az ötvenes évekből származó Atar-9K óvatos kétáramúsítása volt, míg az EJ200 és az M88 voltak érdemben előremutató kialakítások.
35 éve...
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 701
28 132
113
ez nem F119 véletlenül? a .gov cím is gyanús :)

Méghozzá az alábbi linken a kilencedik kép lesz az
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 181
61 078
113
Addig rakok ki én valamit, Yefim Gordon könyvéből :)

Viszont Jefim Gordon is tévedett.
A könyvbeli képen a baloldali két fotó valóban az NPO Szaturn 30-as gyártmány hajtóművének fúvócsöve, de a többi nem más, mint az egykori MMPP Szaljut AL-31FM-2-eshez a Klimovval közösen kifejlesztett KliVT fúvócsövének sokadik iterációja.
A moszkvai üzem pár éve mutatta be a sajtó munkatársainak, mint a Szu-57-es leendő hajtóművét és ez is terjedt el az egész világon, csak mert TVC, cakkos és "ötödik generációs".
De senki se hívta meg a Szaljutot a Szu-57-es programba.

Ez itt nem a 30-as hajtómű:


Ez nem más, mint a Szaljut által készített alternatív TVC hajtómű, amit már 2005-ben is láthattunk az akkori MAKSz-on:


Csak a lamellák végeire "ötödik generációs" cakkos "fogakat" tettek.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
"Az orosz Szu-57-es vadászgépekhez ötödik generációs rövid hatótávolságú RVV-MD2 rakétákat készítettek, amelyek öt, tíz évvel előzik meg a világ fejlődését"
Miért kell ilyen fos propit tolni ? Erre már vagy 10 éve képes valameliyk nyugati rakéta volt róla animáció amin bemutatták
 

ogretankHU

Well-Known Member
2019. december 21.
7 613
26 010
113
"Az orosz Szu-57-es vadászgépekhez ötödik generációs rövid hatótávolságú RVV-MD2 rakétákat készítettek, amelyek öt, tíz évvel előzik meg a világ fejlődését"
Miért kell ilyen fos propit tolni ? Erre már vagy 10 éve képes valameliyk nyugati rakéta volt róla animáció amin bemutatták
Ja ha volt róla ANIMÁCIÓ akkor tuti volt a képesség is ! LOL
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 839
35 413
113
⚡️⚡️⚡️A Su-57 új digitális kommunikációs rendszert kapott, amely javítja az információátvitel minőségét. Az ígéretes Szu-57-es multifunkcionális vadászgép kommunikációs komplexumát, amelyet az NPP Polet fejlesztett ki, amely a Roselectronics része, repülőgépeken valósították meg" - mondta a Ruselectronics holding sajtószolgálata a TASS-nak. Emellett arról számoltak be, hogy az új kommunikációs komplexum a jövőben bármilyen repülőgépen használható lesz, beleértve a korábbi generációkat⚡️⚡️⚡️ is
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 201
113
Új hírek a Szu -57 második szakasz hajtómüvel kapcsolatban,ami eddig is ismert volt.

Az orosz védelmi minisztériummal kötött jelenlegi(aktív -76 darabra) szerződés értelmében megkezdődik a Szu-57-es vadászgépek szállítása a második szakasz hajtóműveivel. Ezt Vlagyimir Artyakov, a Rostec első vezérigazgató-helyettese jelentette be a RIA Novosztyinak adott interjújában az Armija(Army)-2023 Nemzetközi Katonai-Műszaki Fórum előestéjén.

„A második szakasz hajtóművével rendelkező repülőgépek repülési teszteken esnek át. Már a jelenlegi szerződés értelmében a tervek szerint a Szu-57-est új hajtóművel látják el” – mondta.