Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Az Aim-9L (?) már a nyolcvanas években indítható volt szemből, a levegő súrlódásától felmelegedő felületek hőjére. Most 2015 van.
..

Már elnézést, de ezt az infót honnan vetted? A szemből indíthatóság teljesen szemből nagyon elméleti, a szemből indíthatóság inkább azt jelentette, hogy mondjuk -/+ 20 fok táján a gép által nagyrészt forró gázsugárból már eleget érzékeltek, hogy legyen jel, amire rá lehet állni. Pontosan szemből repülés esetén legfeljebb tökéletes viszonyok és égháttér esetén, mert a gép nagyrész kitakarta a gázsugarat minden széttartás ellenére is.

Az AIM-9 128x128 pixeles szenzora az, ami nagyon közelről már képes ezt érzékelni. Az AIM-9L és M esetén szó nem volt erről.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
<blockquote>Az Aim-9L (?) már a nyolcvanas években indítható volt szemből, a levegő súrlódásától felmelegedő felületek hőjére. Most 2015 van.
..

Már elnézést, de ezt az infót honnan vetted? A szemből indíthatóság teljesen szemből nagyon elméleti, a szemből indíthatóság inkább azt jelentette, hogy mondjuk -/+ 20 fok táján a gép által nagyrészt forró gázsugárból már eleget érzékeltek, hogy legyen jel, amire rá lehet állni. Pontosan szemből repülés esetén legfeljebb tökéletes viszonyok és égháttér esetén, mert a gép nagyrész kitakarta a gázsugarat minden széttartás ellenére is.

Az AIM-9 128x128 pixeles szenzora az, ami nagyon közelről már képes ezt érzékelni. Az AIM-9L és M esetén szó nem volt erről.</blockquote>


https://www.youtube.com/watch?v=dr6vUL2ThDQ
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 829
30 915
113
<blockquote rel="molnibalage"><blockquote>Az Aim-9L (?) már a nyolcvanas években indítható volt szemből, a levegő súrlódásától felmelegedő felületek hőjére. Most 2015 van.
..

Már elnézést, de ezt az infót honnan vetted? A szemből indíthatóság teljesen szemből nagyon elméleti, a szemből indíthatóság inkább azt jelentette, hogy mondjuk -/+ 20 fok táján a gép által nagyrészt forró gázsugárból már eleget érzékeltek, hogy legyen jel, amire rá lehet állni. Pontosan szemből repülés esetén legfeljebb tökéletes viszonyok és égháttér esetén, mert a gép nagyrész kitakarta a gázsugarat minden széttartás ellenére is.

Az AIM-9 128x128 pixeles szenzora az, ami nagyon közelről már képes ezt érzékelni. Az AIM-9L és M esetén szó nem volt erről.</blockquote>


https://www.youtube.com/watch?v=dr6vUL2ThDQ
</blockquote>

1:30-tól a labdás rész mi akar lenni?
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
"The effect of reduction in friction between air and aircraft does not compensate the better transmission of infrared radiation. Therefore, infrared detection ranges are longer at high altitudes.

At high altitudes, temperatures range from -30 to -50 °C - which provide better contrast between aircraft temperature and background temperature.

The Eurofighter Typhoon's PIRATE IRST can detect subsonic fighters from 90 km from front and 145 km from rear[15] - the increase being the consequence of directly observing the engine exhaust, with an even greater increase being possible if the target uses afterburners."

Nem rakéta igaz...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 834
57 787
113
Szerintem lehetséges az is, hogy a mostani PAK-FA-kon azért nincs plusz radarelnyelő burkolat a hajtóművek körül, mert az + feladat lenne a karbantartásoknál. Valószínűleg így egyszerűbb karbantartani a gépet, és ez fontos szempont lehet hiszen prototípusról/elő szériáról van még szó.
 
M

molnibalage

Guest
@ksspsta

1. Az ilyen szövegek mindig ideális körülményekre vonatkoznak. Szuperszonikus, utánégetős célpont, kirstálytiszta idő, égháttér 10 km magasam és távolódó célpont. Akkor talán igaz a 100 km csak látható, hogy ennek a feltételezésnek semmi értelme. Ez gyakorlatilag marketing duma. Ezen felül probléma a távolság meghatározása a célnak...

2. Az IRST a gépeken nagyobb méretű, mint a légiharc-rakéták, ennak minden járulékos előnyével.

3. Az AIM-9L és az EF IRST-je között cirka 25-30 év techológiai fejlődés el. az AIM-9L a '70-es évek közepén már szolgálatban állt, az EF IRST-k mikor is?

4. Az all-aspect azt jelenti, hogy szemből is indítható, de ez nagyon elkent fogalom, mint láthatod. Az AIM-9L-re is ezt a terminológiát használják és az AIM-9X-re is. A két rakéta képességeinek meg egymáshoz nem sok köze van...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 114
82 851
113
Egy KNAAZ-os (Komszomolszk na Amure) forrás szerint csak egy századnyi (12 darab) Pak-Fa legyártására kot szerzodést az orosz védelmi minisztérium. További darabokról a próba uzemmod során szerzett tapasztalatok alapján dontenek-mennyi szukségszerú és mennyit engedhetnek meg maguknak.
Az eredeti tervek alapján 52 darabra lett volna szerzodés.2016-2018 években évi 8 darab , 2019-2020 évek kozottévi 14 darab gyártása mellett.
 
M

molnibalage

Guest
Ezeket szériagépnek hívni egyszerűen komolytalan szerintem. Valódi szériagépeket több ezer vagy inkább 10 ezer órás nagyságrendű berepülés után szokás. Ez már játék a szavakkal úgy érzem, hogy beállításák a programot úgy, mintha jól haladna.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
A közelségi gyújtó.
Az elsőt viccnek szántam.

Régen olvastam vmi könyvben. All-aspact az minden irány nem ?

@ksspsta

1. Az ilyen szövegek mindig ideális körülményekre vonatkoznak. Szuperszonikus, utánégetős célpont, kirstálytiszta idő, égháttér 10 km magasam és távolódó célpont. Akkor talán igaz a 100 km csak látható, hogy ennek a feltételezésnek semmi értelme. Ez gyakorlatilag marketing duma. Ezen felül probléma a távolság meghatározása a célnak...

2. Az IRST a gépeken nagyobb méretű, mint a légiharc-rakéták, ennak minden járulékos előnyével.

3. Az AIM-9L és az EF IRST-je között cirka 25-30 év techológiai fejlődés el. az AIM-9L a '70-es évek közepén már szolgálatban állt, az EF IRST-k mikor is?

4. Az all-aspect azt jelenti, hogy szemből is indítható, de ez nagyon elkent fogalom, mint láthatod. Az AIM-9L-re is ezt a terminológiát használják és az AIM-9X-re is. A két rakéta képességeinek meg egymáshoz nem sok köze van...

1: Ezért linkeltem be az egész bekezdést.
Ha le merik írni, hogy szubszonikus vadászgépet szemből 90-kmről észlel nagy magasságban, az azt jelenti számomra, hogy létezik a jelenség amit említettem (súrlódás) ill kiegészül a sárkányt érő napsugárzás hatásával, ami összesen persze nem lehet több a sebességtől függően néhány tíz foknál. De ennek és a környezeti levegő hőjének a kontrasztja érzékelhető.
Akkor ez érzékelhető volt a hetvenes években is, csak lehet nem több tíz kilométerről. (mikor is kezdett fejlődni az IR technológia? meg az elektronikai forradalom?)
Amúgy Ivan Rendall könyvében olvastam erről a Falklandi konfliktus fejezetében.

2,3: nagyobb méret nagyobb hatótáv oké. Meg fejlettebb. Oké.

4: az, hogy ki mit ken el az magánügy. All-aspect. És miből gondolod, hogy az l érzékelője nem látja azt, amit x vmi képalkotó IR szenzora. Most sztem látja, csak lehet, hogy kisebb távolságból. És?

"Lesz egy 15-30 kilométer sugarú gömb a géppel a közepén, amin belül már sehogy (sehonnan) sem lesz lopakodó az. Nappal a láthatóság, éjjel az IR kisugárzás miatt.
Az Aim-9L (?) már a nyolcvanas években indítható volt szemből, a levegő súrlódásától felmelegedő felületek hőjére. Most 2015 van..."

Oké, elbasztam, ezt kellett volna írni amit most leírtam az 1. pont alatt.
A pak-fa most épül, most k.jó szenzorok vannak, ha hozzáadom a szuper-cirkáláshoz tartozó szuperszonikus sebességnél fellépő jóval nagyobb felmelegedést akkor meg még jobban felderíthető lesz. Hát még kb 2020ban, mikorra rendszerbe fog állni. Talán.


Én nem egészen értem az egész koncepciót, amit leírtam az egy lehetséges magyarázat számomra.
Első ránézésre egy összelapított 27-es jut eszembe róla. Közelebbről vizsgálva meg az az érzésem, hogy fontosabbnak tartották a rep jellemzőket, mint a lopakodást.
Azt se kéne elfelejteni, hogy egy ilyen gépet kifejleszteni 10-20 év és ki tudná jobban az oroszoknál, hogy ennyi idő alatt a radartechnika mennyit fejlődik?
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 149
357
83
<blockquote rel="ksspsta">A közelségi gyújtó.
Az elsőt viccnek szántam.

Régen olvastam vmi könyvben. All-aspact az minden irány nem ?

@ksspsta

1. Az ilyen szövegek mindig ideális körülményekre vonatkoznak. Szuperszonikus, utánégetős célpont, kirstálytiszta idő, égháttér 10 km magasam és távolódó célpont. Akkor talán igaz a 100 km csak látható, hogy ennek a feltételezésnek semmi értelme. Ez gyakorlatilag marketing duma. Ezen felül probléma a távolság meghatározása a célnak...

2. Az IRST a gépeken nagyobb méretű, mint a légiharc-rakéták, ennak minden járulékos előnyével.

3. Az AIM-9L és az EF IRST-je között cirka 25-30 év techológiai fejlődés el. az AIM-9L a '70-es évek közepén már szolgálatban állt, az EF IRST-k mikor is?

4. Az all-aspect azt jelenti, hogy szemből is indítható, de ez nagyon elkent fogalom, mint láthatod. Az AIM-9L-re is ezt a terminológiát használják és az AIM-9X-re is. A két rakéta képességeinek meg egymáshoz nem sok köze van...

1: Ezért linkeltem be az egész bekezdést.
Ha le merik írni, hogy szubszonikus vadászgépet szemből 90-kmről észlel nagy magasságban, az azt jelenti számomra, hogy létezik a jelenség amit említettem (súrlódás) ill kiegészül a sárkányt érő napsugárzás hatásával, ami összesen persze nem lehet több a sebességtől függően néhány tíz foknál. De ennek és a környezeti levegő hőjének a kontrasztja érzékelhető.
Akkor ez érzékelhető volt a hetvenes években is, csak lehet nem több tíz kilométerről. (mikor is kezdett fejlődni az IR technológia? meg az elektronikai forradalom?)
Amúgy Ivan Rendall könyvében olvastam erről a Falklandi konfliktus fejezetében.

2,3: nagyobb méret nagyobb hatótáv oké. Meg fejlettebb. Oké.

4: az, hogy ki mit ken el az magánügy. All-aspect. És miből gondolod, hogy az l érzékelője nem látja azt, amit x vmi képalkotó IR szenzora. Most sztem látja, csak lehet, hogy kisebb távolságból. És?

"Lesz egy 15-30 kilométer sugarú gömb a géppel a közepén, amin belül már sehogy (sehonnan) sem lesz lopakodó az. Nappal a láthatóság, éjjel az IR kisugárzás miatt.
Az Aim-9L (?) már a nyolcvanas években indítható volt szemből, a levegő súrlódásától felmelegedő felületek hőjére. Most 2015 van..."

Oké, elbasztam, ezt kellett volna írni amit most leírtam az 1. pont alatt.
A pak-fa most épül, most k.jó szenzorok vannak, ha hozzáadom a szuper-cirkáláshoz tartozó szuperszonikus sebességnél fellépő jóval nagyobb felmelegedést akkor meg még jobban felderíthető lesz. Hát még kb 2020ban, mikorra rendszerbe fog állni. Talán.


Én nem egészen értem az egész koncepciót, amit leírtam az egy lehetséges magyarázat számomra.
Első ránézésre egy összelapított 27-es jut eszembe róla. Közelebbről vizsgálva meg az az érzésem, hogy fontosabbnak tartották a rep jellemzőket, mint a lopakodást.
Azt se kéne elfelejteni, hogy egy ilyen gépet kifejleszteni 10-20 év és ki tudná jobban az oroszoknál, hogy ennyi idő alatt a radartechnika mennyit fejlődik?
</blockquote>

A Rafale topikba linkeltem , hogy mi a kulonbseg az erzekelok kozott:

http://youtube.com/watch?v=kje2DfKLjN0
 
M

molnibalage

Guest
Akkor szépen sorban...

Ha le merik írni, hogy szubszonikus vadászgépet szemből 90-kmről észlel nagy magasságban, az azt jelenti számomra, hogy létezik a jelenség amit említettem (súrlódás) ill kiegészül a sárkányt érő napsugárzás hatásával, ami összesen persze nem lehet több a sebességtől függően néhány tíz foknál.

Nem, nem azért. Igen, a belépőél melegebb, de a hőforrás felülete és hőmérséklete labdába nem rúg a gázsugárhoz képest. Ez az egész belépőél dolog szeritnem az Aranysasból származik, ott láttam előszőr leírva. Csak éppen költői túlzás volt. Igen, a becsapódás előtt talán már látszik ez is, de nem képes csak ez alapján célra menni.


Lássuk egy szemléltető videón, aminek felbonátsa fényévekkel magasabb, mint egy IR légiharc-rakéta szenzoráé és sokkal közelebbről is készült.

https://www.youtube.com/watch?v=PLzD1SCk__gű


Ez km-es nagyságrendű távolságról készült.

A szuperszonikus gépeknél egyszerűen a belépőélek hőmérsékelete semmi, alig vagy egyáltalán nem látszik még ilyen távolságból és felbontásnál sem. A CAS határozza meg a tolóponti hőmérsékletet. Nézd meg, hogy közepes magasságban a 600 CAS mekkora Mach számhoz tartozik...

Na, akkor tedd a gépet 15 km+ra és akkor szeritned mi fogja adni a szenzor által érzékelt jel 99,9%-át. Hát a hajtóműből áramló forró gáz...

Néz meg az utánégetőt az F-22-nél. Látszik, hogy a hőátadás miatt a gép homlokfelületénél nagyobb felület világít. Ezért van az, hogy az utánégetőt használó gép esetén igen, az AIM-9L is szemből volt indítható egy ilyen gépre. Már, ha elég hamar be tudtad fogni... Ez viszont rohadtul nem jelenti azt, hogy minden körülmények között all aspect a cucc. Utánégető nélkül a gázsugárból mennyi látszódik az F-22-nél pont szemből. Ja, hogy semmi. (1:51-nél.) Igen, a gép jól látszódik, mert a kamerán van zoom és 1 km-ről készült. Na 50 km-ről szerintem mit érzékelsz? 1 pixelnél kisebb lenne a cucc még sokszoros zoom-mal is. Erről is írtam már, hogy a TGP-knek miért csak célkövető üzemmódja van és miért nincs célkereső...

Próbáld meg ezt egy Tucano ellen. Eh... Légcsavaros gép is van a videón. Égháttérben jól látszik, de földháttérben ilyen cél ellek sok szerncsét IR rakétával. A legtöbb irányból és forró nyári napon amikor a géptest kb. azonos hőmérséklető a földdel problémáid lesznek. Pontosan ez volt 2008-ban, amikro az AIM-9X 3 km távolságon is alig vagy nem volt képes rálockolni a Mi-24 helikre.

Az EF repül utánégető nélkül, ahogy az F-22 is. Láthatod, hogy 20-30 fokos rálátási szögnél már jól látszódik a gázsugár. Na ez az, ahol az AIM-9L-nek már volt esélye, de utánégető nélkül szemből szinte semmi. Olyan kis befogási távolság adódott volna, hogy gyorsan közeledő de kisebb teljesítményen üzemelő hajtóművel közeledő gép ellen már nem indítható. Tehát a szovjet gépek egy háborúban a legjobban úgy jutottak volna esélyhez, hogy 7-8 km távolságig felnyomják a sebességet és onnan leveszik a gázt és lendületből próbáltak volna fordulóharcot kezdeményezni, mielőtt szemből kapják az AIM-9L/M a dispenser nélküli gépek.

Na miért is hasznos a géppár és 1-2 km-es távolság? Hát azért, mert biztosítja sok más előny mellett azt is, hogy több közeledő célnál meglegyen az a 20-30 fokos közeledési irány.


De ennek és a környezeti levegő hőjének a kontrasztja érzékelhető. Akkor ez érzékelhető volt a hetvenes években is, csak lehet nem több tíz kilométerről. (mikor is kezdett fejlődni az IR technológia? meg az elektronikai forradalom?)

Nem. Egészen az újgeneránciós AIM-9X és társaiig szó nem volt erről. Azt ugye tudod, hogy a '70-es évek IR rakétáinak egy része egy pixeles felbontással bírt és forgó tárcsával és sváokkal oldották meg, hogy a jelerősség változásával ez az egy pixel is elég legyen a célra vezetéshez?

Így már érthető? Nem merő passzióból írom azt amit írok...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 603
79 811
113
Tehát a szovjet gépek egy háborúban a legjobban úgy jutottak volna esélyhez, hogy 7-8 km távolságig felnyomják a sebességet és onnan leveszik a gázt és lendületből próbáltak volna fordulóharcot kezdeményezni

Mennyire lehettek tisztában a keleti blokk pilótái a NATO rakéták korlátaival?
 
M

molnibalage

Guest
Falkland után azért lehetett fogalmuk a fennáló veszélyekről, ezen felül az R-73 képességei egyfajta mércét jelentettek, ahogy az R-60M is.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
https://www.youtube.com/watch?v=QDrwdm4WNU4
https://www.youtube.com/watch?v=cv3vriSjj2s

Nem tudom miért írod, de mindegy...

Ezen a két videón legalább látod a távolságot és van ahol közelít a helikopter.
Ha csak a gázsugárt kéne látnom, akkor két fehér csíkot/kúpot látnék nem igaz? Akkor a lapátokat és a sárkányt miért látom? Ugyanígy a te videódon miért látom az egész sárkányt? Oké ez fogadjuk el, a mostani csúcstechnológia. Szted a EF 2000 az mi?

Kicsit visszamegyünk az időben az öbölháborúig, az onnan származó AH-64 videókon mit láttam? Az nem IR videó volt? (hanem vmi csillagfényerősítésű??) Mekkora a különbség a tank meg a sivatag hője közt?

http://en.wikipedia.org/wiki/AIM-9_Sidewinder#/media/File:AIM-9L_hits_tank_at_China_Lake_1947.jpeg

Azt nem lehet összevetni a 10km magasan mínusz 50 fokos levegőben repülő gép ir sugárzásával?

Még visszamegyünk egy kicsit az időben:
"Another major development was the AGM-65D, which employed an imaging infrared (IIR) seeker and thus is all-weather operable.[2] The five-year development period of the AGM-65D started in 1977 and ended with the first delivery to the USAF in October 1983.[2] The version received initial operating capability in February 1986" (wiki)

Légyszi akkor ezt mire használták? Mondjuk hajóra, aminek van "kéménye" amiből áramlik ki a hő, vagy esetleg eltököltek azzal, hogy olyan érzékenyebb szenzort/kamerát fejlesszenek ki, amin tudják alkalmazni az előd verziók kontraszt érzékelésen alapuló követő rendszerét?? Amivel a későbbi videókon is találkozunk. Földi célok ellen. Ott nem biztos, hogy vannak több száz fokos különbségek.
Vhol olvastam, hogy az f-111-esek éjszaka látták a mozgó tankok nyomait! Vagy 20éves könyvben volt Ir technikával készített felderítő felvétel egy reptérről, ahol álló gépek álló hművel, álló gépek járó hművel, meg a gépek hűlt, vagyis ki nem hűlt nyomai voltak megkülönböztethetőek.

Vagy miért is vezették be a csökkentett észlelhetőségű festéseket? Csak a vizuális láthatóság miatt, vagy esetleg több tiritarka gépet szedtek le Vietnám fölött, mint egyszínűt?? Ezt se én találtam ki....

Vagy akkor miért térítették el a felhők az orosz IR rakétákat amit a magyar pilcsik lőttek el a Szovjetunióban a hetvenes-nyolcvanas(?) években ? Azok sztem nem 6-800 fokos felhők voltak...Ha csak nem a Szu a Merkúron van...

Ezeket a példákat még mellé teszem az all-aspect kifejezéshez. Kb lexxx a 10-20 fokodat. Mint ahogy a Eurofighter is azt teszi, a lényeg hogy látja.

Sztem az aim 9x nem azért kapta az új 128x128 pixeles érzékelőt, hogy érzékenyebb legyen , hanem a zavarszűrés miatt, de ezt is tuti jobban tudod. Persze, biztos érzékenyebb mivel eltelt pár év, de nem az volt a lényeg, hanem, hogy a rakéta "lássa" a célt . Felismerje a repcsit, meg a zavarótöltetet... Különben miért hívnák képalkotónak....

"A legtöbb irányból és forró nyári napon amikor a géptest kb. azonos hőmérséklető a földdel problémáid lesznek."

Az biztos :)))
Na ezen röhögtem egy jót. Akkor keress egy gépet ami a napon áll, ó dehogy elég a kocsid is. Bár ha repül, a levegő hűti.

Jó, elfogadom, a AIM-9L rossz példa volt, a minden irány az nem minden irány, a TOP GUN írói hülyék, Ivan Rendall hülye, a Hold nem látszik IR kamerán, én nem láttam azt a fotót, amin az egész amcsi fregatt lászik IR fotón és nem csak a füstje... Amúgy k...ra nem értem miért a napos oldalon olvad először a hó. Ésatöbbi.
 
M

molnibalage

Guest
Amit linkesz az infrakamera képe, a semmi köze magához a fegyver képességeihez... Ezzel követték nyomon a teszt alakulását.

Az a baj, hogy te összevissza kevered a képalkozó és nem képalkotó technikát és azok használatát és követelményeit. Olvasd már az ég szerelmére legalább a HT összefoglaló ezen részét...

Vagy akkor miért térítették el a felhők az orosz IR rakétákat amit a magyar pilcsik lőttek el a Szovjetunióban a hetvenes-nyolcvanas(?) években ? Azok sztem nem 6-800 fokos felhők voltak...Ha csak nem a Szu a Merkúron van...

A baj az, hogy itt meg a fizikai ismeretek hiánya látszik. Attól, mert valami meleg még lehet erős képe az IR tartományban, de alacsony hőmérsékleten is lehet, hiszen a lézerfény hullámhossztól függően is látszódhat az infrán mikor a kezdben levő pointer nem 800 fokos...

Ellenkező példa, hogy ugye az infracsapda magnézium töltet. Erős fény, magas hőmérséklet, jól látszik az infrán. Csak a baj az vele, hogy világít éjszaka. Már kb. 20 éve létezik olyan csali, ami képes lenne ezt látható fény tartomány nélkül is pordukálni, csak nem használják mert irgalmatlan drága...

A felhők azért csapták be a rakétát, mert adott beeső napsugárzás egy része infrában verődik vissza. Azt ugye tapasztaltad már az életben, hogy az ablakra verődő fény nagy része átmegy, he a beesési szög szerencsés, akkor egy sima ablakról visszavert fény kilométerekről is látszik. Na, ez infrában is létezik.

Tudod, alapvető meteorolóiga, amivel számolnak a klímamodellek is...


Sztem az aim 9x nem azért kapta az új 128x128 pixeles érzékelőt, hogy érzékenyebb legyen , hanem a zavarszűrés miatt, de ezt is tuti jobban tudod.

Az AIM-9X-et megeleőzően megint elmondom, hogy nem képalkotós szenzorok voltak a rakétákon és az IRST sem ilyen volt. Az AGM-65 kontrasztos IR kamerás vezérlésének köze nincs a légihar-rakétához éz az IRST-hez sem.

Az biztos :)))
Na ezen röhögtem egy jót. Akkor keress egy gépet ami a napon áll, ó dehogy elég a kocsid is. Bár ha repül, a levegő hűti.

Lásd fent. A fénysugárzás nem csak látható fényből áll és nem csak a meleg felület látszódhat jól infrán.

Szóval kekeckedés helyett a fizika alaposabb tanulmányozását ajánlom mindig gonosz szándék nélkül.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Nem keverem jobban a dolgokat, mint te.
Miért, te minek a videóját linkelted? Az aim-9 l v. x v. esetleg egy thermokamerájét? Na kb én is, csak 10km-est.

Én nem tudom ! De az nem lehet, hogy amit a hőkamera "lát" (videók) x hullámhosszon, azt egy IR keresőfej is "látja" y-on? Vagy érzékel...nem képet rögzít, hanem egy elektromos impulzust v. akármit generál a "tárcsáiddal".

Szal ezt tudod is, vagy csak gondolod hogy neeem?

Én amiket írok azok csak következtetések általam olvasott dolgok alapján.
Lehet, hogy helytelen. Mint kb ennek az oldalnak a 90 százaléka....

Alacsony hő a 30 fokkal melegebb belépőél is , hét még a 100 fokos.
Ja, az ablakos példád csak a földön működik, a pakfán biztos nem fog....Az nem veri vissza az IR sugárzást...

"Az AIM-9X-et megeleőzően megint elmondom, hogy nem képalkotós szenzorok voltak a rakétákon és az IRST sem ilyen volt. Az AGM-65 kontrasztos IR kamerás vezérlésének köze nincs a légihar-rakétához éz az IRST-hez sem. "

Én ezzel a fejlődésre akartam utalni, de ez látom nem ment át...