Az a lényeg,hogy egy 128x128-as felbontású IR kereső fej van az AIM-9X-ben és ez a felbontás tökéletesen elégtelen ahhoz,hogy meg tudd különböztetni a felmelegedett belépőélt a hajtóműből kijövő forró gázoktól.Egész egyszerűen pár km-ről(befogás) nem lát mást az IR fej a gázsugáron kívül mert annyira kicsi a felbontása.
Igen, erről van. szó. Égháttérben tiszta időben magát az egész géptestet estleg még képes lehet érzékelni napos időben, de ennek csak akkor van jelentősége, ha pontosan szemből jön a gép. Ez légiharc esetén nem túl gyakori.
Ezen a hullámhosszon látszik a belépőél, de amazon tuti nem, mert molni azt mondta.
Melyik részét nem érted annak, hogy nem hullámhosszról beszélek, hanem felület hőmérsékletéről és visszaverődésről...?
Alapvetően két dolgot látsz ezen az IR kamerán.
1. A meleg felületeket jobban látod, mert IR-ben sugároznak vissza.
2. A közvetlen napsugárzás hatását, ahogy annak egy részét is IR-ben veri vissza meg sanszosan UV-ban is, de ezt nem tudom fejből.
(1. és a 2 nem ugyanaz, tessék alapevető termodinamikát tanulmányozni...)
Van a 30fokos levegő a 380-as meg repül benne amit látok. Most melegebb? Vagy esetleg visszaveri a sugárzást? Mert vmit fölfog a k.kamera amit szted a rakéta meg biztos nem fog. (de a wiki szerint az ef 90 kmről meg lát....)
Igen, visszaveri. Az ugye megvan, hogy az utasgépek feülete elég szépen polírizott? Közelről az IR kamerán látszik, hogy mennyivel jobb visszaverő az A380. Vesd össze a mattfestésű gépekével...
Ha te belinkeled ezt a videót az bizonyítja a különbséget a belépő él meg a gázsugár közt, de a környező levegő, meg belépő él közti kontrasztot meg nem bizonyítja...amit tegnap írtam. És látható.
Screnshoton mustad már meg, hogy hol látszik a belépőél melegedése ezeken a videón egyáltalán. Még, a találsz ilyet is vesd össze a felületet légyszíves. Linkelem az AIM-9X teszt videókat és képeket, ott sem látszik a belépőél. Keress rá ASRAAM teszre, ott sem látszik.
<blockquote>Jó, ezt elmagyarázod:
http://en.wikipedia.org/wiki/AIM-9_Sidewinder#/media/File:AIM-9L_hits_tank_at_China_Lake_1947.jpeg
</blockquote>
Mit kéne ezen magyarázni? Egy tank kipufogójából kijövő füstgáz több száz fokos a torkolatnál, csak gyorsan hűl. Program volt arra anno, hogy az AIM-9 földi célok elleni bevethetőségét vizsgálták. Elvetették, mert olyan alacsony hatékonysága volt és csak olyan puha célok ellen volt jó, hogy a költséghatékonyság a béka segge alatt volt.
Most 30+ évvel később merült fel, hogy az AIM-9X-et tegyék alkalmassá erre, de itt megint csak az van, hogy egy 1-2 millás légiharc-rakétát értelmetlen olya célok ellen felhasználni, amik legfeljebb PSZH vagy teheratuó nagyságrendben vannak. Pazarlás. Minek, amikor néhány tízezerért van SDB-d...?
Milyen topikban lehet átmenni ezzel a témával?