Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 031
113
<blockquote rel="Fade">"Igazad volt. De ezt azért lehetett is tudni, kivéve persze annak, aki nagyon elfogult. Az a "2017-re, meg 2020-ra kész lesz és hadrendben lesz" nyilvánvalóan képtelenség. "

Itt modosítja a Führer 2016ra a !rendszerbe állást. 2015ről! :)
http://htka.hu/2013/08/07/meg-iden-a-legierohoz-kerul-a-pak-fa/

Meg hát a "hadrendben állás", mint fogalom is eléggé amorf dolog, pláne az oroszoknál... Milyen fegyverzettel, milyen avionikával, melyik hajtóművel? Nálam pl. akkor minősül hadrendben állónak, ha nem csak úgy odalökik a légierőnek, hogy repkedjenek a csupasz géppel gyakorlásképpen, hanem minimum az AESA radar már benne van és vannak WVR, meg BVR légiharcrakéták is rendszeresítve hozzá, vagyis valóban bevethető.

</blockquote>

Ahhoz, hogy egy orosz légierő szintjén ténylegesen hadrendben állónak tekinthessünk egy vadászgépet, szerintem kell min. 60-80 gép, és min. másfélszer annyi kiképzett és a típuson min. 120-150 repórával gyakorlott pilóta is. Esetleges 8-10 gép ugyanannyi pilótával, 20-30 repóra/fővel az új tipuson még egy ütőképes századot se tesz ki, rendszeresítésnek/mutogatni/büszkélkedni megfelel, de tényleges harcászati erőnek egy fajsúlyos ellenfél ellen kevés, hadrendbe állítást még szerintem csak papíron jelenthet.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 777
90 097
113
Az 52-es 2013-ban
156547.jpg


és 2015 áprilisban
160608.jpg

Látni a módosítást a kabin tetején?
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 880
2 794
113
Fade amit linkelt egy 2013-as hír volt Bondarev tábornoktól. Akkor úgy nézett ki, hogy már 2015-ben megkezdodhet a szállítás, de ezt még 2014-ben korrigálták 2016-ra.
De errol minden itt van a topikban . Legutólsó hír pedig-lehet hogy csak 12 darabot rendelnek....

Jól értem Boki?? csak 12 darabot rendelnek? Miért?
 

hiryu

Active Member
2012. december 9.
4 645
10
38
Jól értem Boki?? csak 12 darabot rendelnek? Miért?


Két tippem van:
-elfogyott a pénz.
- messze nem siekrült hozniuk az elvárt paramétereket, ( pld nem fért el a lánc és a biciklipedál a a pilótafülkében)

Szóval elköltöttek xmilliárd olajrubelt tapasztalatszerzésre.
Hogy nézne ki, ha azt mondánák: "Ezt el....tuk, nem kicsit, nagyon."

De cár atyuska azt mondta, a gép rendszerbe fog állni, x-időpontra, tehát rendszerbe fog állni, mert megmutatjuk, csakazértis, hiszen a cár nem tévedhet. Volt már ilyen, lesz is ilyen.
Tehát legyártanak pár darabot csakazértis. Aztán lehet hogy kevesebbet fognak repülni, mint egy bronz Lenin-szobor, de lesz.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 408
71 709
113
Kevésbé sarkosan, de a Szu-35 (Szu-27M) program is ilyen volt. Anno Pjotr Gyenyekin a légierő vezérkari főnöke 1995-re megigérte, hogy rendszeresítik a Szu-35-öst, amiből persze nem lett semmi. Később derült, ki, hogy végül is igaza volt, mert három darab(!) széria példányt végül is építettek, de 2003-ra az egész szép csendben kifújt. Ma már csak az egyik nullszéria példány repül, mint repülő próbapad.
A gazdasági realitások majdnem hasonlóak, kissé kedvezőbb potenciállal, mint a kilencvenes évek végén.
Mondhatjuk úgy is, hogy van már ebben rutinjuk. De a nagy nélkülözés után jött fellendülésben kissé elvesztették a realitás érzéküket, hiszen hiába volt/van UAC, hiába volt Pogoszjan, a kontrollált összhang a gyártók közt nem jött létre. A pénz, idő és energia nagy részét a párhuzamos programok emésztették fel. Ma már világos, hogy ahelyett, hogy az Irkutnál magasabb minőségben gyártsanak egy régebbi, míg a KNAAPO-nál szerényebb minőségen egy újabb technológiát, ahelyett, hogy Szu-30M2 mellé berendeljék a Szu-30SzM-et is, (és ugye ott vannak a helikopterek is), kellett volna a PAK-FA program mellé egy egy, illetve kétüléses Szu-35Sz, az Irkut színvonalán. A párhuzamos hajtóműfejlesztésről nem is beszélve.

A PAK-FA projektet is lehetett volna két termelés közt megosztva vinni.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
Kevésbé sarkosan, de a Szu-35 (Szu-27M) program is ilyen volt. Anno Pjotr Gyenyekin a légierő vezérkari főnöke 1995-re megigérte, hogy rendszeresítik a Szu-35-öst, amiből persze nem lett semmi. Később derült, ki, hogy végül is igaza volt, mert három darab(!) széria példányt végül is építettek, de 2003-ra az egész szép csendben kifújt. Ma már csak az egyik nullszéria példány repül, mint repülő próbapad.
A gazdasági realitások majdnem hasonlóak, kissé kedvezőbb potenciállal, mint a kilencvenes évek végén.
Mondhatjuk úgy is, hogy van már ebben rutinjuk. De a nagy nélkülözés után jött fellendülésben kissé elvesztették a realitás érzéküket, hiszen hiába volt/van UAC, hiába volt Pogoszjan, a kontrollált összhang a gyártók közt nem jött létre. A pénz, idő és energia nagy részét a párhuzamos programok emésztették fel. Ma már világos, hogy ahelyett, hogy az Irkutnál magasabb minőségben gyártsanak egy régebbi, míg a KNAAPO-nál szerényebb minőségen egy újabb technológiát, ahelyett, hogy Szu-30M2 mellé berendeljék a Szu-30SzM-et is, (és ugye ott vannak a helikopterek is), kellett volna a PAK-FA program mellé egy egy, illetve kétüléses Szu-35Sz, az Irkut színvonalán. A párhuzamos hajtóműfejlesztésről nem is beszélve.

A PAK-FA projektet is lehetett volna két termelés közt megosztva vinni.

Én most úgy nézek, mint matekórán a főiskolán... A Su-35-öst a wiki szerint folyamatosan gyártják. Kb. ilyen 30-40 van belőle az oroszoknak. Boki, meg még mások is biztos tudnak pontosítani, ha kell.
A Jelcini "gazdasági realitásokat" a maival párhuzamba vonni megint nem értem. Ez kb. ilyen Bangladesh-ét hasonlítani a némethez. :)
Arról nem is beszélve, hogy szanaszét van szankciózva a seggük. Nem bénáztak, hanem nem tanultak a történelemből, és az USA megint jól seggbe ... őket a rakat szankcióval, és ha már nagyon részletezni akarjuk, akkor folyamatos versenyre kényszeríti őket a határaik "feszegetésével", a rakétapajzzsal, stb.
Emlékeim szerint volt már hasonló a történelem során, ahhoz képest az oroszok egész jól viselik, világháborút sem indítottak még pl., inkább Ázsiában erősítik a gazdaságukat.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 070
20 618
113
Zotyek, a mai Szu-35-ösnek a nevén kívül kb semmi köze az eredetihez, a program vagy közel 10 évig állt, utána majdnem nulláról indították újra. Ennek a gyümölcse a ma létező gép.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 408
71 709
113
Magyar wiki-s Szu-35 szócikket olvassál. arra én vagyok a garancia, hogy világos képet kapsz. Vagy éppen, hogy beleveszel a részletekbe :)
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
Köszike, így már világos... Viszont azt továbbra is úgy látom, hogy a Jelcini időszakkal ellentétben a mai Oroszo.-ot sokkal inkább lehet komolyan venni. Gazdasági- és -a vitathatlan korrupció ellenére- szakszerűség értelemben is.
De amúgy a program azért sem összehasonítható a Su-27M-el, mert ebben ugyebár Indiai is benne van. Szerintem pusztán arról van szó, és az lett felfújva, hogy "vágtak" egy kicsit itt a költégvetésben, és kisebb ütemben fogják rendszeresíteni. Szerintem a fejlesztési ütemet egyáltalán nem fogja befolyásolni.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 672
67 352
113
Meg nem sok értelme van nagy tételben rendelni egy olyan gépből ami még nincs 100%-ig kész.
Valószínűleg megvárják az új hajtóművet és a radart.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 408
71 709
113
Ebben egyetértek, hogy az analógiám kissé túlzó. Az sem kizárt, hogy akár még jól is jön az elhúzódó fejlesztés. Ha belegondolunk, se a Mi-28N, se a Ka-52, se a Szu-34-es nem az lett, amit eredetileg akartak, ezeknél a gépeknél végül egy modernebb koncepció valósult meg. Erősebb hajtóművek, összetettebb elektronika, miegyéb...
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
Csak addig szép lassan elvesztik az exportpiacaikat...

Szerintem ennel a gepnel nem nagyon szamoltak mas orszag megrendeleseivel... Illetve szerintem azzal is tisztaban vannak, hogy a jovoben szamos teruleten visszaszorulnak a piacrol. Ahol nem adjak az amcsi cuccot, ott majd veszik az europait helyi gyartassal, stb... ahol ez sem lehetseges ott meg egyre inkabb fog tarolni Kina.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 894
4 423
113
Ahhoz, hogy egy orosz légierő szintjén ténylegesen hadrendben állónak tekinthessünk egy vadászgépet, szerintem kell min. 60-80 gép, és min. másfélszer annyi kiképzett és a típuson min. 120-150 repórával gyakorlott pilóta is. Esetleges 8-10 gép ugyanannyi pilótával, 20-30 repóra/fővel az új tipuson még egy ütőképes századot se tesz ki, rendszeresítésnek/mutogatni/büszkélkedni megfelel, de tényleges harcászati erőnek egy fajsúlyos ellenfél ellen kevés, hadrendbe állítást még szerintem csak papíron jelenthet.

Ahh, hát ezen számokba már bele sem mentem inkább... Ha akár csak pár darab, de ténylegesen bevethető, valódi, "újgenerációs" fegyverzettel és avionikával felszerelt PAK-FA kerül a légierőhöz, akkor én már elfogadom, hogy hadrendben áll. :)
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 777
90 097
113
Mivel jelenleg az 51-es átépítésen van(Komszomolszkban) és csak az 52-es van Moszkvában(Zsukovszkijban) az 53,54 pedig az Aktyubinszki tesztkozpontban (Asztrahányi-terulet) így nincs gép (3-al szoktak bemutatót tartani) pénz meg nincs pluszba, hogy egy nap miatt "áthozzák" Aktyuból a két gépet így torolték a programból. Az 55-rol pedig semmi hír, hogy már felujították volna a tuz után.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 777
90 097
113
Az airforce.ru forumrol:
A repult órák száma
Т-50-1 - 219 óra/197 leszállás
Т-50-2 - 123 /141
Т-50-3 - 181 / 92
Т-50-4 - 74 / 49
Т-50-5R - felújítás alatt a tuzeset után( Т-50-6, részegységeit használják hozzá)
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Az új sisak, az új ruha, meg az újabb katapult ülés, a K-36D-5:
https://www.youtube.com/watch?v=KmKk5zAl7Sc