Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Jól értem Boki?? csak 12 darabot rendelnek? Miért?
Kevésbé sarkosan, de a Szu-35 (Szu-27M) program is ilyen volt. Anno Pjotr Gyenyekin a légierő vezérkari főnöke 1995-re megigérte, hogy rendszeresítik a Szu-35-öst, amiből persze nem lett semmi. Később derült, ki, hogy végül is igaza volt, mert három darab(!) széria példányt végül is építettek, de 2003-ra az egész szép csendben kifújt. Ma már csak az egyik nullszéria példány repül, mint repülő próbapad.
A gazdasági realitások majdnem hasonlóak, kissé kedvezőbb potenciállal, mint a kilencvenes évek végén.
Mondhatjuk úgy is, hogy van már ebben rutinjuk. De a nagy nélkülözés után jött fellendülésben kissé elvesztették a realitás érzéküket, hiszen hiába volt/van UAC, hiába volt Pogoszjan, a kontrollált összhang a gyártók közt nem jött létre. A pénz, idő és energia nagy részét a párhuzamos programok emésztették fel. Ma már világos, hogy ahelyett, hogy az Irkutnál magasabb minőségben gyártsanak egy régebbi, míg a KNAAPO-nál szerényebb minőségen egy újabb technológiát, ahelyett, hogy Szu-30M2 mellé berendeljék a Szu-30SzM-et is, (és ugye ott vannak a helikopterek is), kellett volna a PAK-FA program mellé egy egy, illetve kétüléses Szu-35Sz, az Irkut színvonalán. A párhuzamos hajtóműfejlesztésről nem is beszélve.
A PAK-FA projektet is lehetett volna két termelés közt megosztva vinni.
Csak addig szép lassan elvesztik az exportpiacaikat...
Ahhoz, hogy egy orosz légierő szintjén ténylegesen hadrendben állónak tekinthessünk egy vadászgépet, szerintem kell min. 60-80 gép, és min. másfélszer annyi kiképzett és a típuson min. 120-150 repórával gyakorlott pilóta is. Esetleges 8-10 gép ugyanannyi pilótával, 20-30 repóra/fővel az új tipuson még egy ütőképes századot se tesz ki, rendszeresítésnek/mutogatni/büszkélkedni megfelel, de tényleges harcászati erőnek egy fajsúlyos ellenfél ellen kevés, hadrendbe állítást még szerintem csak papíron jelenthet.
Az új sisak, az új ruha, meg az újabb katapult ülés, a K-36D-5:
https://www.youtube.com/watch?v=KmKk5zAl7Sc