Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Már n+1 x leírtam, hogy az indiaik eddig mindossze 250 millio USD koltottek a gép tervezésére. Semmi tobbet. A további program folytatására-finanszírozására még mindig nincs aláírva a szerzodés....
Olvashatod a híreket: Lecsokkentik a megrendelt darabszámot, Kész gépeket vesznek a kozos fejlesztés helyett....stb
 
<blockquote rel="zsolti">Kiváncsi leszek erre a Pak-Fa Rafale helyett az IAF-nak dologra. Nekem van egy olyan érzésem, nem lesz nekik mostanában(2016 os céldátum szerintem tarthatatlan) sem Rafale, sem Pak-Fa. Töketlenkedést látok, s a Rafale azért jól jött volna nekik, minden bizonnyal egy kulcsrakész eszköz, ahhoz "csak" pilótákat kellett volna kiképezniük, pöcc-röffre ki van hozzá már találva minden. A Pak-Fa ígéretes, de hogy mikorra lesz belőle olyan kiforrott valami, mint mostanra a Rafi, az csak egy erős és jó nagy kérdőjel. A helyükben én egyébként nem mást tennék, mint még Szu-30 vonalat vásárolnék be, amíg bírja a pénzügyi keret. Az lenne a legbiztosabb út nekik. Szerintem.

Én logikai összefüggéseket látok. Bár Boki és a többi orosz fan (elnézést) be akarja bizonyítani, ....


Ráadásul, az orosz már letett az oldalra néző lokátortól kezdve több dologról, amely még komplexebb fegyverrendszerré tenné a gépet.
</blockquote>

Az elsot kifejtenéd kicsit bovebben?

A Pak-Fa hoz fejlesztett komplex AESA radart benne az oldalso radart is az idei <b>Maksz</b>on bemutatja a Tichomirov cég.

Úgyhogy aki tud utazzon ki a MAKSZ-ra augusztus 25-30 Moszkva, (Zsukovszkij) sok érdekes dolog lesz kiállítva. :)
 
India problémáját nem oldja meg, hogy 250 vagy 2000 millió USD-t költöttek a PAK-FA-ra. Nincs jelenleg váltótípusuk, jó néhány századnyi 21-es, 27-es és Jaguár pótlására. A Rafale mennyiségre szükségük lett volna. A PAK-FA-t pedig 5.gen gépként a légierő 2020-30-tól állították volna hadrendbe. Indiának a költségvetésébe be kellett terveznie már most a leendő kiadásokat, nem magyarok, hogy O.V kisvasútja, vagy kiskukityini stadion elsőbbséget élvez..
A PAK-FA darabszám felezése azt jelenti, hogy lassan kihátrálnak a programból mert nem látják műszaki-technológiai háttért, hogy az időben, egy sorozatgyártásra érett, és ténylegesen a tervezett paramétereket hozó típust kapnának. Most két szék között ülnek a földön, gyakorlatilag egész fejlesztési, és minőségi programjuk lóg a levegőbe az indaiaknak. Se Rafale megfelelő darabszámban, haza gyártással, de 5.gen gép a tervezett időben. Viszont kiskaput hagytak, oroszoknál és a franciáknál egyaránt. De nem akarnak olyan gépbe a szükségesnél többet ölni, amely lehet, hogy nem hozzá a kívánt paramétereket. Ezért inkább Ők sem fejlesztenek bele+ dolgokat, kész gépeket vesznek (valamikor ha lesz, stb.)
A 2020-ig egy századnyi orosz megrendelés, nem biztató, a jövőben esetleg rendszeresíteni kívánó államoknak. Lehet, hogy az oroszoknak nincs pénzük (bár legutóbbi gazdasági elemzések kicsit biztatóak számukra), de én nem a pénzhiányban, hanem a tervezési és műszaki problémákban látom a program baját. Tervezni még csak megtervezik a rendszereket, berendezéseket, alkatrészeket, de az ipar képtelen megfelelő minőséget gyártani (ráadásul sorozatgyártásban).. Indiának gondolom az sem esik túl jól, hogy éppen az "ellenség" Kína beszerezheti Szu-35-öst "lemásolásra". Kínában pedig van megfelelő ipari kapacitás, Indiával ellentétben, akár a 35-ös klónok gyártására. A kérdés, mi az Kínai 5.gen gépekkel. Tényleges tulajdonságok, sorozatgyártás.. Nem tenném rá a fejem, hogy előbb lesz 5.gen kínai harci repülőgép rendszerben, mint orosz.
Még arra is gondolok, hogy lehet, hogy India is beszerez SzU-35-öt?? de gondolom, csak hazai gyártással..
 
Hány éve fejlesztik az F-35-öt?Meddig fejlesztették a Raptort?Mióta fejlesztik a T-50-et?Csak azért érdeklődök mert még korai temetni ezt a gépet,hisz még csak a fejlesztés elején jár.
 
Sztem. jelenleg az IAF nak ha tartja magát ahhoz amit kommunikál, és versenyben akar maradni a régióban pakisztánnal, és Kínával, égetően kell az új korszerű típus. Régi hagyomány(és logisztikai rémálom), hogy a világ minden tájáról szereznek be fegyverrendszereket, hátrányok mellett olyan előnnyel, hogy midig lesz valsz. olyan beszállító, akitől kapnak utánpótlást, bárkivel rúgják is össze a port. Persze erre a legjobb az, ha saját hadiiparod van. Ezt szeretnék Ők is. Ez mostanáig nem igen jött össze. A rafale-nál is ugye valsz. ez a fő probléma, meg gyanítom, 250millió USD ért, az oroszok sem sok titkot adtak át eddig nekik abból, hogyan kell 5. gen vadászt gyártani. Ezen csak a hülye lepődik meg. Most rinyálnak ide - oda, de az idő őket szorítja. El lehet ezt játszani, a sértődöttet, de a vége az lesz, hogy még a Pakik is jól bevásárolnak Kínában, és India ereje erodálódik, ha nem kapnak a fejükhöz. A Pak-Fa, de még a Szu-35 vonal, és az abban még mindig benne rejlő lehetőségek, szerintem találgatás tárgya jelenleg, mindenkinek. Az biztos, a Su-30/Rafale vonallal nem járnak szarul, de még azzal sem, ha tényleg a Saab lesz a röhögő 3. fél, és bevállalva az Indiai gyártást, Gripen techno átadást, mindent, az lesz nekik. A gripen sem ügyetlen kis gép, bár a fórumon divat szídni azt is, ahogy láttam, Balázs amit írt róla, azt is végigolvastam, hogy is fogalmazzak, hát az is egy vélemény, persze... Indiának a Paki JF-17, meg a Kínai J-10 ellen, azért jó lenne, főleg ha tudnák gyártani/szervizelni otthon. Szerintem.
 
Szerintem f-35 fognak ők venni 2018-ra már mások is kapnak szerintem akkor észbe kapnak és az lesz az esélyes .
 
A Szu-30 mellé Indiának bőven elég lenne a Gripen E/F. Ezt már régebben is leírtam és ehhez most is tartom magam.
Én a Szu-30-at sem írnám le, abban is van bőven fejlesztési potenciál.

A PAKFA programot pedig nagyon nem temetném...
Igazából az oroszok is rájöttek arra amit itt a fórumon már többször beszéltünk, hogy amíg sok végleges rendszer nincs kifejlesztve addig fölösleges a gépeket nagy szériában gyártani!
Ők nem az USA, hogy legyártanak 100 db F-35-öt aztán a fejükhöz kapnak, hogy:
<i> "hop, ez a főtartó tervezési hibás, de sebaj, az adófizetők pénze korlátlan, majd átépítjük mind a 100-at!"</i>
Az oroszok más anyagi szinten mozognak náluk ez nem játszik.
Meg kell várni az új, erősebb hajtóműveket, az új elektronikát, ezeket integrálni, tesztelni stb....
Ez nagyon sok idő.
Ráadásul is van idejük normális gyártókapacitást kiépíteni, mert a tákolt Szu-35-re rossz ránézni közelről...
Egy 5. gen gépen nem lehet igénytelen munka!
 
Az XF-35 techno.demonstrátor 2000-ben repült először. Az F-35 fejlesztési program első repülőgépe 2006-ban szállt fel. A PAK-FA 2010-ben, tehát 10 év a különbség időben. Viszont 2020-ig az egy század az 12 gép benne mindennel. demonstrátor, tűzégette gép, stb. tehát 2020-ig, semmi. még előszéria sem. Ezek csak repülő próbapadok lesznek még 5 évig..
Az F-35 10 év alatt hova jutott? 2015-ben már egy századnál rendszerben áll. készek fél tucat nemzet tesztgépei. Másik fontos tényező: a megrendelések száma.. A T-50-et az F-22-vel kéne talán inkább összehasonlítani, akkor láthatjuk, hogy még annak darabszámát sem éri el a jelenlegi optimista rendelésállomány..
Nem temetem a gépek, az orosz hadiipar jelenlegi csúcsa. Biztos, hogy mérföldkő lesz náluk. Saját véleményem szerint, komoly változásoknak kell történni az orosz repülőgépiparban, hogy megfelelő minőségben sorozatgyártásra érett gépeket kapjanak. Nem is szólva a rendszerben álló technikát üzemeltető csapatoknál az infrastrukturális beruházásokról..
 
Az 54-es is megérkezett Zsukovszkijba tegnap....
Lasssan gyulekeznek, hisz részt vesznek a MAKSZ-on.
170669.jpg
 
http://index.hu/tech/2015/08/17/kobramanovert_is_tud_az_orosz_szupergep/ Ezt csak viccnek tettem be, de hát tudjuk mind, ha az index megír valamit, az csak igaz leheht :P! Szóval kezdem temetni ezt a szép gépet!
 
Pak-Fa Voszkreszenszk folott (augusztus 15-én)
https://www.youtube.com/watch?v=TnXYs5ZSgU0&feature=youtu.be
 
Tovább fejlesztett R-73 rakétát fog kapni a pakfa.

Valamit tíz ország érdeklődik a R-73E iránt:

Kína, India, Vietnam, Algéria, Angola, Kuba, Banglades, Szlovákia, Venezuela, Burma,
 
Tovább fejlesztett R-73 rakétát fog kapni a pakfa.

Valamit tíz ország érdeklődik a R-73E iránt:

Kína, India, Vietnam, Algéria, Angola, Kuba, Banglades, Szlovákia, Venezuela, Burma,

Szlovákia? Akkor eszerint hosszabb távon terveznének a MiG-ekkel?
 
Szerintem egy új váltótipus beszerzéséshez, üzemeléséhez képest filléres lesz egy új rakéta ára, ami viszont lehet igen sokat dob a harcértékén a régi típusnak.
 
<blockquote rel="Roni">Tovább fejlesztett R-73 rakétát fog kapni a pakfa.

Valamit tíz ország érdeklődik a R-73E iránt:

Kína, India, Vietnam, Algéria, Angola, Kuba, Banglades, Szlovákia, Venezuela, Burma,

Szlovákia? Akkor eszerint hosszabb távon terveznének a MiG-ekkel?

</blockquote>

Nem kell nagy mennyiségre gondolni.