Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 043
91 572
113
A 99% azt jelenti,hogy gond nélkül be lehet építeni tesztelés céljából egy repülőbe ahol aztán kiderül,hogy min kell javítani.
Egyéb iránt nem a szoftveres rész amivel baj van az oroszoknál(nem emiatt nincs még AESA radarjuk)hanem a hardverrel vannak gondok és gondolom a 99% is a hardverre utal nem a szoftverre.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 776
90 088
113
Természetesen a radar mint konstrukció munkaképes, a tesztek során hozta az eredményeket, de még vannak apróbb hibák..
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
MAKS2015part1-18.jpg

MAKS2015part1-19.jpg

MAKS2015part1-20.jpg

MAKS2015part1-21.jpg

MAKS2015part1-23.jpg

MAKS2015part1-24.jpg



http://vitalykuzmin.net/?q=node/615
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 043
91 572
113
Ezzel lehet,hogy meg is oldódik a kompozit anyagok nagy szériás gyártásának a problémája.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 043
91 572
113
http://www.aerotech.hu/newsdetail.php?tdate=2015-09-02&ttitle=Lassan elkészül az új orosz utasszállító első példányának törzsrésze

A link lemaradt
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Sukhoi PAK FA T-50" MAKS-2015 International air show
https://www.youtube.com/watch?v=_OzwkgAN5Rs
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 894
4 422
113
Spectacular Russian T-50 Demo MAKS 2015 PAK-FA
Sukhoi PAK FA T-50" MAKS-2015 International air show

Hát ez nagyon állat volt! És végén még a földön is tolt egy kis "demót" a pilóta. Na ilyet sem láttam még!
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
9 068
20 610
113
Fantasztikus képek, köszi! :D A legalsón a füsttel is nagyon jól látszik, hogy a két hajtómű nem párhuzamosan van beépítve.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 400
71 653
113
Ez a példány tényleg füstöl. Elég csúnyán. Nem így kezdte, de a 2013-as nyilvános debütálása már így ment és így is maradt. A többi PAK-FA nem füstöl. Az utolsó képen viszont egy olyan füstöt láthatunk, amire nincs gyógyszer, ez pedig a minimál fáklya kapcsolása előtti pillanat, amikor a forró lángstabilizátorokra előbb ráfecskendezik a begyújtandó tüzelőanyagot. Ez a fajta nem teljesen tökéletes égés (a forszázskamra áramlási viszonyait a maximális utánégetéshez méretezik) aztán a minimál utánégetés zónájában meg is marad. Ez kevesebb kormot tartalmaz, így gyérebb és a színe is sárgásabb.

Ebben a világrekorder a Tu-160-as, amelyik az utánégetős gépek közül a legtöbbször használja ezt a köztes módot.
A gép forszázs nélkül szinte egyátalán nem ad látható füstöt.
Az utánégetés három különféle üzemmódot jelent:

Minimál rezsim:

111151.jpg


113502.jpg


Egy köztes üzemmód:

166298.jpg


138161.jpg


És a megint csak szinte füst nélküli maximális utánégetés, ami nagyon ritka. Fotó csak mostanság, az elmúlt időszakban készült róla, Zsukovszkijban, ahol is a Tu-160M rendszereit, így talán az új szériájú NK-32-2-eseket is tesztelték:

136864.jpg


129418.jpg


127485.jpg


132799.jpg
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 081
6 389
113
@Allesmor Obranna

Mindig kíváncsian és mély érdeklődéssel olvasom az írásaidat igaz ezt sem értem :)
De csak így tovább.
Szóval akkor PAKi enginje gané vagy sem?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 400
71 653
113
Már, ha így szétoffoltam ezt a jó kis PAK-FA topicot, elmondom, hogy a legelső NK-32-2-es hajtómű biztos nem látható még a fenti képeken, mivel azzal még csak az elmúlt hetekben készültek el. Egy darabbal, aminek fékpadi próbái most kezdődnek. Nagy csodát ne várjunk, a Kuznyecov ipari háttere, a technikai lehetőségek a hetvenes évek végi szinten ragadtak meg. Az egyetlen korszerű, évtizedek óta a világ élvonalában levő, vagy legalább a K+F szintjén lépést tartó orosz hajtómű gyártó cég az NPO Szaturn. Az MMPP Szaljut konkurense, aki szintén eléggé próbálja követni a nyugati trendeket, de nem ők kapták meg a megrendelést az ötödik generációs hajtómű kifejlesztéséhez. Ez utóbbi készítő NPO Szaturn várhatóan alkalmazni fogja azokat az aero és gázdinamikai megoldásokat, bevonatolási és hűtési elveket, melyek már láthatunk akár az amerikai, akár a nyugat európai hajtóműveken.
Hogy képes lesz-e a sorozatgyártásra is, azt nem tudni, de az biztos, hogy ez utóbbi a várhatóan jövőre történő megjelenés ellenére se ennek az évtizednek a problematikája. Ezzel szemben a Kuznyecovék gyártási technológiája, a fejlesztési környezetük még a komplett nyolcanas évek szintjét se éri el. Három termékük maradt, az ötvenes évekből származó koax légcsavaros NK-12-es, a 60-es évek végén elkezdett NK-144-esnek, a hetvenes években militarizált, majd egyszer továbbfejleszett NK-25-öse és a hetvenes évek végén tervezett NK-32-es. Amit a mind a mai napig a világ legerősebb utánégetős sugárhajtóműveként számon tartott három forgórészes sugárhajtóműve tud, azt ma jóval kisebb fogyasztás és hosszabb élettartam mellett lehetne ekkora méretben előállítani. Amiben az NK-32-es anno, a keletkezésekor szupermodern volt, az az egykristályból növeszett nagynyomású turbina járólapátok technológiája. Ez akkor azért jöhetett létre, mert az NK-32-es egy stratégiai fontossságú termék volt, ami háttérbe szorított minden mást, így például a Szu-27-es AL-31F hajtóművébe ez a technológia már nem kerülhetett be, kapacitás és pénzhiány miatt.
Mára ezt már túlhaladta a világ, egyrészt, mert ez már teljesen elterjedt, másrészt, mert amerikában már ennek is megvan az utódja, mégpedig a 3D nyomtatás képében. Ezen, egykor volt egyedi képességen túl az NK-32-es sok más korszerű jegyet nem tartalmaz, hiszen a blisk technológiát se alkalmazták és ahogy elnézem, a helyi lehetőségek alapján nem is fogják.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 043
91 572
113
Mennyirre lehet benne a gyár modernizálása a programban?Idő lenne rá mert a jajtómű nagy részt készen van a TU-160M2-nek pedig még el sem kezdődött a tényleges fejlesztése.