Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 959
22 855
113
...Ez a fajta nem teljesen tökéletes égés (a forszázskamra áramlási viszonyait a maximális utánégetéshez méretezik) aztán a minimál utánégetés zónájában meg is marad. Ez kevesebb kormot tartalmaz, így gyérebb és a színe is sárgásabb....
Nem lehet, hogy a füstölés inkább azért következik be, mert az üzemanyag lassabb adagolás mellett nem porlasztódik eléggé?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 408
71 709
113
A különféle rezsimeknek saját porlasztó fúvókáik vannak. Ezeket pontosan arra a porlasztási nyomásra méretezik, ami az ő feladatuknak megfelelő. Nem az adagolás sebessége az ami számít, hanem az a környezet, ahová beporlasztják. A minimál utánégetés a belső üzemanyagfúvókákon és lángstabilizátorokon történik, ahol a turbinából kilépő belső áram jóval magasabb hőmérsékelete és alacsonyabb oxigénmennyisége található. Itt a nitrogén oxid mennyisége még magasabb, mint a nitrogén-dioxidé. A tüzelőanyag-levegő keverék arányaiban dúsnak nevezhető, a láng sötétebb, narancsos színű. A forróbb levegő hőkapacitása kisebb, így az égés is tökéletlenebb. A további utánégető fokozatok az egyre nagyobb átmérőjű körökre kerültek. Ezekenél már a külső, bypass kör hidegebb, oxigénben gazdagabb, magasabb hőfelvevő képességű levegőjéhez történik a beporlasztás. A tüzelőanyag-levegő keverék a teljes utánégetőre vetítve maximál utánégetésen már szegény, a láng kivilágosodik, hőmérséklete magasabb. A jellegzetes sárgás füst eltűnik. (A precízitás kedvéért: kevésbé válik láthatóvá. A gigantikus Saturn V hordozórakétának is volt egy sárgás-barnás gyér füstje, holott az nem levegőt, hanem folyékony, tiszta oxigént használt a kerozinhoz. Az ok: a környezeti levegő is reakcióba lépett a jókora lánghőmérséklet miatt, és ugyanúgy léterjött az NO illetve NO2 generálás)
 

zeal

Well-Known Member
2014. április 9.
7 959
22 855
113
A különféle rezsimeknek saját porlasztó fúvókáik vannak...
Jaaa, oké. :)
Eddig naivan azt hittem, hogy a fúvókák minőségén és vezérlésén múlik a füstölés és az amik biztosan tökélyre fejlesztették a technikát, ezért nem kormolnak a gépeik. Látva a nagyon régi gépek fúvókáit adódott a feltételezés, hogy az utánégető is fokozatmentesen állítható, de mivel azok anno gyakorlatilag egyszerű csövek voltak és hasonló elven porlasztottak ahogyan egy karburátor, gondoltam a modernebb porlasztási technológiák bevezetése a következő technikai lépcső. De ennek lusta voltam utána nézni. :/ Az is új számomra, hogy a bypass kör levegője is felhasználásra kerül. Azt feltételezném, hogy arra hűtésként szükség van a hajtómű egész hosszában, különösen a forróbbik végénél, de csak leesett a dolog. Ha már úgyis fokozatosan beengedik akkor hülyeség lenne nem kihasználni azt hidegebb oxigén többletet.
(Az NO-ról a Viagra feltalálása óta nem vagyok hajlandó rosszat mondani. :D )
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 777
90 097
113
51-es (mai kép)
173412.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 408
71 709
113
Ez hajtóműve válogatja. Az egészen alacsony kétáramúsági fokú utánégetős hajtóműveknél (0.6-0.3) valóban a forszázskamránál keveredik a külső kör nagy része a belső árammal, így a fátyolhűtés a fő szempont. A 0.6-0.8-as kétáramúsági fokú hajtóműveknél a legtöbbször az utánégető táplálása és a fátyolhűtés a szerep, míg az 1.1-2 közöttieknél (NK-25, NK-32, GE F101) az utánégetés a legtöbb levegőt arányaiban a külső áramból nyeri.
 

maxim

Well-Known Member
2011. március 8.
151
254
63
Gondolom a 1.44-es melle akartak rakni. Viszont a 1.44-essel ellentetben sokkal tobbet repult, ha jol emlekszem 2009 vegen is, ugyhogy sokkal jobb allapotban lehet.
 

aszi

New Member
2014. november 16.
22
23
3
Üdv mindenkinek!
Az htka-t, valamint az itt található fórumot régóta olvasom, és megmondom őszintén, hogy kicsit restellem is magam, hogy ide írok, mert totál zöldfülű vagyok úgy "amblock" a haditechnikához, illetve a katonai repüléshez, de nagyon érdekel a téma. Pár hónapja regisztráltam, talán 1-2 hozzászólásom volt eddig.
Jelen esetben maxim által belinkelt képére szeretnék reagálni.
A google maps-en sokszor rá szoktam nézni a Moszkvától dél-keletre elhelyezkedő Zhukovskyi-i repülőtérre, természetesen "Műhold" nézetben.
Rengeteg érdekességet látni, pl. Tu-160-as mindjárt 4 db. is található, kíváncsi lennék, hogy ezek pl. repképes példányok-e. (Az egyiknek mintha hiányoznának a magassági kormánylapátjai.)
A sok nézegetés közepette vettem észre, hogy itt található az egyik Szu-47 Berkut is. (A műholdképet emlékeim szerint néhány hónappal ezelőtt frissítették, tehát a jóval a MAKS előtt is ezeket a képeket lehetett látni.)
Erről szeretnék most egy linket megosztani, ugyanis a fent linkelt képet és a műholdképet összevetve azt lehet mondani, hogy a vélt 0-s, letakart PAK-FA-t leszámítva totál megegyezik minden, ami található a környezetben, mind elhelyezkedésileg, mind méretileg is.
Szu-47 Berkut a Google Maps-en
Ha kizoomoltok, láthatjátok a többi madarat is.
Ha esetleg itt totál felesleges infót osztottam volna meg, akkor elnézést mindenkitől! : )
 

maxim

Well-Known Member
2011. március 8.
151
254
63
dudi: igen, a ponyvas gepre gondoltam :)

Itt egy video a mostani MAKS-rol, 14perc kornyeken van a PAK-FA, 14:30 korul meg belso kepek a pilotafulkerol (sajnos nem sok latszodik), meg Bogdan bacsirol :)
https://www.youtube.com/watch?v=rwf98F_VvkQ
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
54 081
91 655
113
aszi

Jó eséllyel ami a Zsukovszkíj bázison van az működik és repül is mert ez egy tesztközpont.