Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 052
113
India problémáját nem oldja meg, hogy 250 vagy 2000 millió USD-t költöttek a PAK-FA-ra. Nincs jelenleg váltótípusuk, jó néhány századnyi 21-es, 27-es és Jaguár pótlására. A Rafale mennyiségre szükségük lett volna. A PAK-FA-t pedig 5.gen gépként a légierő 2020-30-tól állították volna hadrendbe. Indiának a költségvetésébe be kellett terveznie már most a leendő kiadásokat, nem magyarok, hogy O.V kisvasútja, vagy kiskukityini stadion elsőbbséget élvez..
A PAK-FA darabszám felezése azt jelenti, hogy lassan kihátrálnak a programból mert nem látják műszaki-technológiai háttért, hogy az időben, egy sorozatgyártásra érett, és ténylegesen a tervezett paramétereket hozó típust kapnának. Most két szék között ülnek a földön, gyakorlatilag egész fejlesztési, és minőségi programjuk lóg a levegőbe az indaiaknak. Se Rafale megfelelő darabszámban, haza gyártással, de 5.gen gép a tervezett időben. Viszont kiskaput hagytak, oroszoknál és a franciáknál egyaránt. De nem akarnak olyan gépbe a szükségesnél többet ölni, amely lehet, hogy nem hozzá a kívánt paramétereket. Ezért inkább Ők sem fejlesztenek bele+ dolgokat, kész gépeket vesznek (valamikor ha lesz, stb.)
A 2020-ig egy századnyi orosz megrendelés, nem biztató, a jövőben esetleg rendszeresíteni kívánó államoknak. Lehet, hogy az oroszoknak nincs pénzük (bár legutóbbi gazdasági elemzések kicsit biztatóak számukra), de én nem a pénzhiányban, hanem a tervezési és műszaki problémákban látom a program baját. Tervezni még csak megtervezik a rendszereket, berendezéseket, alkatrészeket, de az ipar képtelen megfelelő minőséget gyártani (ráadásul sorozatgyártásban).. Indiának gondolom az sem esik túl jól, hogy éppen az "ellenség" Kína beszerezheti Szu-35-öst "lemásolásra". Kínában pedig van megfelelő ipari kapacitás, Indiával ellentétben, akár a 35-ös klónok gyártására. A kérdés, mi az Kínai 5.gen gépekkel. Tényleges tulajdonságok, sorozatgyártás.. Nem tenném rá a fejem, hogy előbb lesz 5.gen kínai harci repülőgép rendszerben, mint orosz.
Még arra is gondolok, hogy lehet, hogy India is beszerez SzU-35-öt?? de gondolom, csak hazai gyártással..
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 467
84 520
113
Hány éve fejlesztik az F-35-öt?Meddig fejlesztették a Raptort?Mióta fejlesztik a T-50-et?Csak azért érdeklődök mert még korai temetni ezt a gépet,hisz még csak a fejlesztés elején jár.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 628
113
Sztem. jelenleg az IAF nak ha tartja magát ahhoz amit kommunikál, és versenyben akar maradni a régióban pakisztánnal, és Kínával, égetően kell az új korszerű típus. Régi hagyomány(és logisztikai rémálom), hogy a világ minden tájáról szereznek be fegyverrendszereket, hátrányok mellett olyan előnnyel, hogy midig lesz valsz. olyan beszállító, akitől kapnak utánpótlást, bárkivel rúgják is össze a port. Persze erre a legjobb az, ha saját hadiiparod van. Ezt szeretnék Ők is. Ez mostanáig nem igen jött össze. A rafale-nál is ugye valsz. ez a fő probléma, meg gyanítom, 250millió USD ért, az oroszok sem sok titkot adtak át eddig nekik abból, hogyan kell 5. gen vadászt gyártani. Ezen csak a hülye lepődik meg. Most rinyálnak ide - oda, de az idő őket szorítja. El lehet ezt játszani, a sértődöttet, de a vége az lesz, hogy még a Pakik is jól bevásárolnak Kínában, és India ereje erodálódik, ha nem kapnak a fejükhöz. A Pak-Fa, de még a Szu-35 vonal, és az abban még mindig benne rejlő lehetőségek, szerintem találgatás tárgya jelenleg, mindenkinek. Az biztos, a Su-30/Rafale vonallal nem járnak szarul, de még azzal sem, ha tényleg a Saab lesz a röhögő 3. fél, és bevállalva az Indiai gyártást, Gripen techno átadást, mindent, az lesz nekik. A gripen sem ügyetlen kis gép, bár a fórumon divat szídni azt is, ahogy láttam, Balázs amit írt róla, azt is végigolvastam, hogy is fogalmazzak, hát az is egy vélemény, persze... Indiának a Paki JF-17, meg a Kínai J-10 ellen, azért jó lenne, főleg ha tudnák gyártani/szervizelni otthon. Szerintem.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Szerintem f-35 fognak ők venni 2018-ra már mások is kapnak szerintem akkor észbe kapnak és az lesz az esélyes .
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
A Szu-30 mellé Indiának bőven elég lenne a Gripen E/F. Ezt már régebben is leírtam és ehhez most is tartom magam.
Én a Szu-30-at sem írnám le, abban is van bőven fejlesztési potenciál.

A PAKFA programot pedig nagyon nem temetném...
Igazából az oroszok is rájöttek arra amit itt a fórumon már többször beszéltünk, hogy amíg sok végleges rendszer nincs kifejlesztve addig fölösleges a gépeket nagy szériában gyártani!
Ők nem az USA, hogy legyártanak 100 db F-35-öt aztán a fejükhöz kapnak, hogy:
<i> "hop, ez a főtartó tervezési hibás, de sebaj, az adófizetők pénze korlátlan, majd átépítjük mind a 100-at!"</i>
Az oroszok más anyagi szinten mozognak náluk ez nem játszik.
Meg kell várni az új, erősebb hajtóműveket, az új elektronikát, ezeket integrálni, tesztelni stb....
Ez nagyon sok idő.
Ráadásul is van idejük normális gyártókapacitást kiépíteni, mert a tákolt Szu-35-re rossz ránézni közelről...
Egy 5. gen gépen nem lehet igénytelen munka!
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 089
9 052
113
Az XF-35 techno.demonstrátor 2000-ben repült először. Az F-35 fejlesztési program első repülőgépe 2006-ban szállt fel. A PAK-FA 2010-ben, tehát 10 év a különbség időben. Viszont 2020-ig az egy század az 12 gép benne mindennel. demonstrátor, tűzégette gép, stb. tehát 2020-ig, semmi. még előszéria sem. Ezek csak repülő próbapadok lesznek még 5 évig..
Az F-35 10 év alatt hova jutott? 2015-ben már egy századnál rendszerben áll. készek fél tucat nemzet tesztgépei. Másik fontos tényező: a megrendelések száma.. A T-50-et az F-22-vel kéne talán inkább összehasonlítani, akkor láthatjuk, hogy még annak darabszámát sem éri el a jelenlegi optimista rendelésállomány..
Nem temetem a gépek, az orosz hadiipar jelenlegi csúcsa. Biztos, hogy mérföldkő lesz náluk. Saját véleményem szerint, komoly változásoknak kell történni az orosz repülőgépiparban, hogy megfelelő minőségben sorozatgyártásra érett gépeket kapjanak. Nem is szólva a rendszerben álló technikát üzemeltető csapatoknál az infrastrukturális beruházásokról..
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
Az 54-es is megérkezett Zsukovszkijba tegnap....
Lasssan gyulekeznek, hisz részt vesznek a MAKSZ-on.
170669.jpg
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 628
113
http://index.hu/tech/2015/08/17/kobramanovert_is_tud_az_orosz_szupergep/ Ezt csak viccnek tettem be, de hát tudjuk mind, ha az index megír valamit, az csak igaz leheht :p! Szóval kezdem temetni ezt a szép gépet!
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
Pak-Fa Voszkreszenszk folott (augusztus 15-én)
https://www.youtube.com/watch?v=TnXYs5ZSgU0&feature=youtu.be
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 938
113
Tovább fejlesztett R-73 rakétát fog kapni a pakfa.

Valamit tíz ország érdeklődik a R-73E iránt:

Kína, India, Vietnam, Algéria, Angola, Kuba, Banglades, Szlovákia, Venezuela, Burma,
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 830
4 130
113
Tovább fejlesztett R-73 rakétát fog kapni a pakfa.

Valamit tíz ország érdeklődik a R-73E iránt:

Kína, India, Vietnam, Algéria, Angola, Kuba, Banglades, Szlovákia, Venezuela, Burma,

Szlovákia? Akkor eszerint hosszabb távon terveznének a MiG-ekkel?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 193
50 628
113
Szerintem egy új váltótipus beszerzéséshez, üzemeléséhez képest filléres lesz egy új rakéta ára, ami viszont lehet igen sokat dob a harcértékén a régi típusnak.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 086
113
<blockquote rel="Roni">Tovább fejlesztett R-73 rakétát fog kapni a pakfa.

Valamit tíz ország érdeklődik a R-73E iránt:

Kína, India, Vietnam, Algéria, Angola, Kuba, Banglades, Szlovákia, Venezuela, Burma,

Szlovákia? Akkor eszerint hosszabb távon terveznének a MiG-ekkel?

</blockquote>

Nem kell nagy mennyiségre gondolni.
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 684
7 996
113
Az új sisak, meg valami elégé otromba és tuti, hogy a lopakodóképességeket nem javító szellőző a kabintető mögött:
171843.jpg