Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

MangaMonguz

Well-Known Member
2021. április 14.
1 170
10 610
113
Ha hiszed ha nem, nem fér rá annyi AA rakéta csapásmérő konfigban, mint rá és még két Szu-35-ösöre.
Ez a gép még elég friss, így nagyon kell vigyázzanak rá, a presztízs meg a tech miatt is. Ha ezt nem fogod fel az már a te bajod. De még így is ez az egyetlen 5. gen, ami harci bevetésben részt vett, az 1000+ F-35-ösből max kecskepásztorokra dobtak valamit, hogy elmondhassák nem csak a kirakatba való.
Ebben bizony van igazság. Egyébként ha egy gép csapásmérő feladatkörben kerül bevetésre, azt nem kell védővadászoknak kísérnie más légierőben is? Vagy ez orosz szokás csak...? Tudtommal Ukrajnában van (vagy volt) mindenféle high-tech nyugati légvédelem.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 592
113
Ez a kíséret nekem is furcsa. A Szu-57 stealth, az ukránoknak meg 80-as évek szinvonalán álló Szu-27-esei, és MiG-29-esei vannak. Gyakorlatilag 1,5 vagy talán akár 2 generációnyi távra vannak egymástól a gépek. AA rakétából is tud elvileg leeget vinni, a két oldalsó fegyvertésben R-73-ast, az egyik központi térben két R-77-est, és még ott a másik központi tér csapásmérő fegyvernek.
@sidewinder12 én nagyon meglepődnék, ha már most fiatal pilóták repülnék az 57-eseket. Alig két századnyi van belőle, abszolút csúcs, és minden szempontból új technológiák sorát felvonultató típus, ami épp elkedzte a rendszerbeállást. Ha jól emlékszem, az amerikaiaknál annó az F-22-eseknál már hosszú évek óta szolgálatba állt a típus, több század állományában, mire elkezdtek nem csak tapasztalt F-15 pilótákat is képezni a típusra.
Még az jut eszembe, hogy a Szu-35-ösök nem is kimondottan "védik" az 57-eseket, hanem légvédelmi lefogó szerepben vannak ott. A légvédelem esetleg kiszúrja a rakéta indítást (magát a rakétát, vagy nyitott fegyvertér ajtók mellett az 57-eseket), indítanak rájuk, a 35-ösök pedig azonnal beavatkoznak.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 592
113
Mivel a gép csapásmérő konfigurációban van. H-69 levegő-föld rakétával, így nem visz közepes hatótávolságú levegő-levegő rakétákat. Ugyanígy van ez a Szu-34-el is , azokat is a Szu-35Sz kíséri.
Miért nem visz R-77-est? A teherbírásba bele kell férnie, hely is van hozzá.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 592
113
Belső fegyvertérben viszi a H-69-et és az R-74-et. Az R-77-1 pedig már csak a külső pilonon tudná vinni.
Miért? Nem két H-69 fér be egy fegyvertérbe? De vihet akár csak egyet, a másik központi térbe meg mehetne az R-77. Az R-74-et úgyis a két külső térben viszi.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 830
10 779
113
Ez a kíséret nekem is furcsa. A Szu-57 stealth, az ukránoknak meg 80-as évek szinvonalán álló Szu-27-esei, és MiG-29-esei vannak. Gyakorlatilag 1,5 vagy talán akár 2 generációnyi távra vannak egymástól a gépek. AA rakétából is tud elvileg leeget vinni, a két oldalsó fegyvertésben R-73-ast, az egyik központi térben két R-77-est, és még ott a másik központi tér csapásmérő fegyvernek.
@sidewinder12 én nagyon meglepődnék, ha már most fiatal pilóták repülnék az 57-eseket. Alig két századnyi van belőle, abszolút csúcs, és minden szempontból új technológiák sorát felvonultató típus, ami épp elkedzte a rendszerbeállást. Ha jól emlékszem, az amerikaiaknál annó az F-22-eseknál már hosszú évek óta szolgálatba állt a típus, több század állományában, mire elkezdtek nem csak tapasztalt F-15 pilótákat is képezni a típusra.
Még az jut eszembe, hogy a Szu-35-ösök nem is kimondottan "védik" az 57-eseket, hanem légvédelmi lefogó szerepben vannak ott. A légvédelem esetleg kiszúrja a rakéta indítást (magát a rakétát, vagy nyitott fegyvertér ajtók mellett az 57-eseket), indítanak rájuk, a 35-ösök pedig azonnal beavatkoznak.

A típuson fiatal alatt nem a teljesen tapasztalatlant értettem. Hanem olyanokat, akik más típusokon már tapasztaltak, de ezen még nyilván nem. Egyszerűen olyanokat, akik az első bevetéseiket teljesítik. Szíriában Barijev volt az egyetlen katonai pilóta aki bevetést repült a típussal, mert a másik gépet Szergej Bogdan repülte ott, aki már nem tudom mennyi ideje civil. De Barijev is berepülőpilóta. Tehát valószínűleg tesztalakulat repüli az 57-eseket. Főleg, ha Ahtyubinszkból mennek, akkor biztosan. De ettől még simán indolkoltak érezhetik az oroszok, hogy plusz védővadászokat rendeljenek melléjük.
 

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 804
2 556
113
meddig kell egy lopakodó vadászbombázónak ellenséges légtérben repülnije egy papiron szintén alacsony észlelhetőségű 400km hatótávolságú rakétával?? na mindegy, én buta vagyok, nem értek semmit, boki megmondta! :D
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 494
84 594
113
Ha hiszed ha nem, nem fér rá annyi AA rakéta csapásmérő konfigban, mint rá és még két Szu-35-ösöre.
Ez a gép még elég friss, így nagyon kell vigyázzanak rá, a presztízs meg a tech miatt is. Ha ezt nem fogod fel az már a te bajod. De még így is ez az egyetlen 5. gen, ami harci bevetésben részt vett, az 1000+ F-35-ösből max kecskepásztorokra dobtak valamit, hogy elmondhassák nem csak a kirakatba való.
Nem érted, hogy nem tud rá két SZU-35 vigyázni? Ennek a gépnek 10+ ezer méteren kell működnie valamivel hangsebesség felett, mert ez az 5.gen. gépek működési tartománya. Hogy a picsába vigyáz rá, egy 5000 méterrel és néhány száz km/h val lassabban közlekedő gép? A SZU-35Sz lépest sem tud tartani a SZU-57-el a bevetés egy jelentős részén, ha az a számára ideális paraméterekkel repüli a feladatot.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 583
85 117
113
Miért? Nem két H-69 fér be egy fegyvertérbe? De vihet akár csak egyet, a másik központi térbe meg mehetne az R-77. Az R-74-et úgyis a két külső térben viszi.
R-74(2x) szintén belső fegyvertérből indítják. R-77-1 szintén elfér a hasa alatti térben, de jelenleg az ukarjnai bevetésen így használják. Ez van. Szu-35Sz kísér minden gépet , legyen az Szu-34, Szu-57, Tu-22M3.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 591
18 592
113
R-74(2x) szintén belső fegyvertérből indítják. R-77-1 szintén elfér a hasa alatti térben, de jelenleg az ukarjnai bevetésen így használják. Ez van. Szu-35Sz kísér minden gépet , legyen az Szu-34, Szu-57, Tu-22M3.
Tudom, hogy abból indítja, már 2x írtam én is. Azt nem értem, miért így használják. Nyilván, ha ez így jó az oroszoknak, akkor ez van.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 800
31 669
113
Nem érted, hogy nem tud rá két SZU-35 vigyázni? Ennek a gépnek 10+ ezer méteren kell működnie valamivel hangsebesség felett, mert ez az 5.gen. gépek működési tartománya. Hogy a picsába vigyáz rá, egy 5000 méterrel és néhány száz km/h val lassabban közlekedő gép? A SZU-35Sz lépest sem tud tartani a SZU-57-el a bevetés egy jelentős részén, ha az a számára ideális paraméterekkel repüli a feladatot.
Kicsit jobban hozzanyúlnak a 35-ösökön a gázkarhoz és lám lám az is velmegy arra a magasságra meg sebességre is. Na meg nálad sokkal jobban hozzaértők reptetik így őket, biztos megvan az okuk rá.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 494
84 594
113
Valahogy rajtad kívűl itt mindenki hülye csak te vagy egyedűl helikopter. A SZU-35 10000m fölé vagy hangsebességnél gyorsabban nem tud repűlni szerinted? Mert mind ezt bizonygatod.
A SZU-35Sz légiharc fegyverzettel 10+ezer méteren hangsebesség felett pár perc alatt úgy kifogy a keróból, hogy mehet tankolni. Azt a gépet 5000 méter környékére és hangsebesség alá optimalizálták mint minden 4.gen. repülőt kivétel nélkül.