Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

438t50.jpg
 
Szerintem (plusz)lemez.

pakfa%2Bt-50-6-2%2B2.jpg


(Ahh jut eszembe, megyek dudinak egy üveg borral, vagy valamivel a burkolat miatt... :( )

A hőleadást meg megoldhatják úgy is, ha a hajtómű és a takarólemez között levegőt áramoltatnak és ez már csak azért is előnyös lehetne, mert így jóval kevésbé világítana a gép a hőkamerán.
Lemez nelkul is van aramlas csak sugarzassal is ad le hot lemez nelkul...
 
Amikor a T-10Sz-t tervezték Mach 2.35-ig vizsgálták a fellépő hűmérsékeleteket, ezekhez méretazték a szerkezeti anyagokat. Ezek szerint 11000 méteren Mach 2.35-nél a sárkányszerkezetet a következő hőhatások érik:

140 fok a gép belépőélein és a teljes felületen, 175 fok a beömlőnyílásoknál a szívócsatornában, és a folyamatos utánégetés miatt a hajtóműgondoláknál 500 fokra melegszik fel a borítás. Az összes közül ez az egy érték az, ami Mach 2.35 alatt is kb ennyi, így ide mindennemű alumínium és acél alkalmazása ki lett zárva, maradt a titán, festetlenül.
 
A hajtóműgondolák más gépeken sem lehetnek sokkal hidegebbek. A nyugatiak hogy oldják meg ott a festett meg radarelnyelő bevonatot?
 
Az F-15-ösnél sincs mindenhol lefestve:

3ace0-f-15-jet-fighter-9762.jpg


f-15-eagle9.jpg


Érdemes azt is megnézni, hogy pl egy EJ200-asnál a külső áram szinte 100%-ban a forszázskamrát hűti, közvetlenül nem vesz érszt az utánégetés táplálásában.

654d06d5d75070554b95cd45cb215cff.jpg

Ugyanez már csak kisebb mértékben igaz az F110-esekre, ahol a bypass levegő főleg az utánégetést táplálja meg, de a kamrahűtésre is futja:
0369589.jpg


Az AL-31F-nél ez még kevésbé megy a kamra hűtésére, meg is látszik a forszázs teljesítményén:

p1_11104174947103.JPG


Meg is látszik, hogy egy üzemelő AL-31F forszázskamrája kékre vanégve, ami 600-700 fokos külső felületre utal:

1086328_original.jpg


Viszont ezzel a borítós-festős dologgal kapcsolatban permanensen igazságtalanok vagytok, hsizen pl a Szu-34-esnél érdekes mód le van festve a gondolák teteje:

1096357_original.jpg


De csakmert le van burkolva alatta:

1090375_original.jpg


Összevetésképp, egy Szu-35Sz gondolája így néz ki:

1*VMZm58FM1PMa9s-cHacj_A.jpeg
1*sk-j7V_fncQjCHs4OlsETA.jpeg


Ez a szekció az idáig legyártott Szu-57-esekével azonos. A 30-as hajtómű viszont módosította ezt a részt is.
Ennyit tudni idáig.
 
Tetszik, hogy ezen a gépen minden létező kormányfelület független és a lehető legmagasabb hatásfokú kormányozhatóságot nyújtja:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


A videó nyitóképén,a jobbos motor fúvócsöve ki van térítve,míg a bal nincs,ennek mi értelme van?Ha mindkét motor egy irányba tol,akkor jobb a hatásfoka a tvc-nek nem?
 
A videó nyitóképén,a jobbos motor fúvócsöve ki van térítve,míg a bal nincs,ennek mi értelme van?Ha mindkét motor egy irányba tol,akkor jobb a hatásfoka a tvc-nek nem?
Mindig az eredő vektor számít. Oldalirányú, vagy nagy állásszögű csűrőhatásnál pl soha nem egy irányba térnek ki a hossztengely körüli forgatás miatt, de ezen túl még vannak köztes eredő vektor irányok is, mivel van, hogy nem csak a fúvócső tér ki, de a tolóerő sem azonos. Csak ebben a két rendszerben óriási a kormányzási potenciál, de tegyük hozzá, hogy fele ennyi dolguk lenne, ha a hajtóművek forgórészei kontrarotálnának.
 
  • Tetszik
Reactions: papajoe and fishbed
Na igen, csak azzal a sugárzással jó nagy szögekben és jó messziről azt ordítja az IR-érzékelős rakétának, DAS-nek, stb. hogy "itt vagyok"...
Annyira nem. Kep is van az osszefoglsloban es video link. Ezen felul mutass mar egy ilyen gepet. Rontgenrajzon pls. Az életben nem hallottam meg olyat, hogy kettos lemezeles lenne. Ertelmetleb.