Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Tetszik ez az összeállítás!
Jó volt élőben látni 2 példányt belőlük!


PAK-FA(összes) protók
qCqzunRp1Xk.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: boki
Annyi, hogy ez nem Szuhoj gyár vagy a Szuhoj gyár. Ez a KnAAZ, a komszomolszki gyára a Szuhoj irodának. Van még két másik is.

Érdekes, látni, hogy még mindig gyártásban van legalább két Szu-27-es, ezek SzM3-asok.


A legkorszerubb nyugati szerszamgepeik vannak. Miert van megis nalluk ez a "hullamos" lemezmunka minoseg?
 
Na, az légvédelmi vadásznak pont jó. Szubszonikusan jól gyorsul, hatótávja van, elfogáshoz ez is jó, manőverező légiharcra szintén (elvégre ezért a Sidewinder).
Annyit lenne jó tudni, hogy egy multirole csapásmérő gépnek, amelynek 13 ezer méter a plafonja, vajon mekkora kihívás gyorsítani 6-8000 méteren.

Anno, amikor 93 nyarán a szerb MiG-21bisz-t elfogta (magyar oldalról eredményes vot az elfogás, hiszen volt vizuális célazonosítás és elvben lőhelyzetbe kerülés is, szerb oldalról az se biztos, hogy az elfogást észlelték, mire kényelmesen kiballagtak a légtérből...) A Németh Zoltán repülte MiG-21MF, akkor a vadászirányítás utasítására földközelben gyorsított kb 1000km/h-ra teljes utánégetővel és ezzel közelítette meg a célt. Ehhez persze kellett az is, hogy a cél se repült magasan, így tolóerő a víszintes gyorsításra ment el, nem kellett emelkedni is, illetve nem kellett a hangsebességet se átlépni. A függesztmény ugyanis pont Mach 1 átlépésénél kezdi megfogni a 21-est.
Ugyanezekkel a feltételekkel a 29-es már távolról se volt ennyire kicentizve, annak földközelben 1000km/h-ig tökmindegy volt, hogy van-e függesztmény, vagy se, eleve felgyorsítani se volt akkora mutatvány és a lőhelyzetbe kerülés se volt annyira nehéz.
Az F-35-ös gyorsulása hangsebesség alatt, földközelben teljesen rendben van (ahogy akár a Gripené is), de ugye, ez már egy más világ, önmagában a vizuális azonosítás se szükséges, csak a jelenlét demonstrációja esetére kell a célt megközelíteni.

Namost, ha egy ilyen megközelítésnél agresszívkodás alakul ki az ellen részéről, akkor földközelben, vagy kis-közepes magasságon azt még le tudja reagálni az F-35-ös, de arra kíváncsi lennék, hogy 12-13 ezer méteren miféle tartaléka van még a gépnek.
Kérdés ugye, hogy milyen gépnek, meg, hogy milyen manővereket végez az ellenség.
De az látható, hogy magabiztosan ezen a magasságon a modern gépek közül már inkább az EF, a Rafale(?) és természetesen a Raptor és ez a Szu-57-es lesz, vagy lenne képes lereagálni a fenyegetést.
Nem véletlen, hogy még az elfogásokat se csinálják egyedül, valaki mindig biztosít hátsó féllégtérből, biztos távolságból, hogy ne a dogfight energia (kerozin) zabáló csetepatéi nullázzák a védekező fél esélyeit.
Ebből a szempontból nem lenne célszerű több fajta repülőgépet tartani (készenlétben)?
 
Vagy vékony a lemez vagy túlhúzzák a szegecseket.Így elsőre ezt mondanám.
De van itt sok "repülőlakatos". :D
A cseheknél gyártott szovjet repülők sokkal szebbek voltak a Szovjetunióban gyártott példányoknál, pedig szerintem a technológia adott volt. Különben a Messerschmittek is jobbak voltak.
 
Valószínűleg a lemezmunka simaságát nem tartják fontos szempontnak, vagy úgy vannak vele, hogy az orosz katonai reptereken nem tartható a sima állapotuk (kinőtt fű, törmelék, madarak, stb), emiatt a normális formájuk a kopolt (lesz). Most hogy ez RCS szempontból mit jelent nem tudom, lehet sokat, lehet semmit, de a Szu-57-es RCS értéke ha ettől függne akkor megoldanák, ha a rendszer többi részét már meg tudták oldani.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Festve lehet. Soha nem burkolják be, hiszen a hőleadást gátolná.


Szerintem (plusz)lemez.

pakfa%2Bt-50-6-2%2B2.jpg


(Ahh jut eszembe, megyek dudinak egy üveg borral, vagy valamivel a burkolat miatt... :( )

A hőleadást meg megoldhatják úgy is, ha a hajtómű és a takarólemez között levegőt áramoltatnak és ez már csak azért is előnyös lehetne, mert így jóval kevésbé világítana a gép a hőkamerán.
 
Szerintem (plusz)lemez.

pakfa%2Bt-50-6-2%2B2.jpg


(Ahh jut eszembe, megyek dudinak egy üveg borral, vagy valamivel a burkolat miatt... :( )

A hőleadást meg megoldhatják úgy is, ha a hajtómű és a takarólemez között levegőt áramoltatnak és ez már csak azért is előnyös lehetne, mert így jóval kevésbé világítana a gép a hőkamerán.

Miért is?