Tetszik ez az összeállítás!
Jó volt élőben látni 2 példányt belőlük!
Jó volt élőben látni 2 példányt belőlük!
PAK-FA(összes) protók
![]()
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
PAK-FA(összes) protók
![]()
Annyi, hogy ez nem Szuhoj gyár vagy a Szuhoj gyár. Ez a KnAAZ, a komszomolszki gyára a Szuhoj irodának. Van még két másik is.
Annyi, hogy ez nem Szuhoj gyár vagy a Szuhoj gyár. Ez a KnAAZ, a komszomolszki gyára a Szuhoj irodának. Van még két másik is.
Érdekes, látni, hogy még mindig gyártásban van legalább két Szu-27-es, ezek SzM3-asok.
A legkorszerubb nyugati szerszamgepeik vannak. Miert van megis nalluk ez a "hullamos" lemezmunka minoseg?
Ebből a szempontból nem lenne célszerű több fajta repülőgépet tartani (készenlétben)?Na, az légvédelmi vadásznak pont jó. Szubszonikusan jól gyorsul, hatótávja van, elfogáshoz ez is jó, manőverező légiharcra szintén (elvégre ezért a Sidewinder).
Annyit lenne jó tudni, hogy egy multirole csapásmérő gépnek, amelynek 13 ezer méter a plafonja, vajon mekkora kihívás gyorsítani 6-8000 méteren.
Anno, amikor 93 nyarán a szerb MiG-21bisz-t elfogta (magyar oldalról eredményes vot az elfogás, hiszen volt vizuális célazonosítás és elvben lőhelyzetbe kerülés is, szerb oldalról az se biztos, hogy az elfogást észlelték, mire kényelmesen kiballagtak a légtérből...) A Németh Zoltán repülte MiG-21MF, akkor a vadászirányítás utasítására földközelben gyorsított kb 1000km/h-ra teljes utánégetővel és ezzel közelítette meg a célt. Ehhez persze kellett az is, hogy a cél se repült magasan, így tolóerő a víszintes gyorsításra ment el, nem kellett emelkedni is, illetve nem kellett a hangsebességet se átlépni. A függesztmény ugyanis pont Mach 1 átlépésénél kezdi megfogni a 21-est.
Ugyanezekkel a feltételekkel a 29-es már távolról se volt ennyire kicentizve, annak földközelben 1000km/h-ig tökmindegy volt, hogy van-e függesztmény, vagy se, eleve felgyorsítani se volt akkora mutatvány és a lőhelyzetbe kerülés se volt annyira nehéz.
Az F-35-ös gyorsulása hangsebesség alatt, földközelben teljesen rendben van (ahogy akár a Gripené is), de ugye, ez már egy más világ, önmagában a vizuális azonosítás se szükséges, csak a jelenlét demonstrációja esetére kell a célt megközelíteni.
Namost, ha egy ilyen megközelítésnél agresszívkodás alakul ki az ellen részéről, akkor földközelben, vagy kis-közepes magasságon azt még le tudja reagálni az F-35-ös, de arra kíváncsi lennék, hogy 12-13 ezer méteren miféle tartaléka van még a gépnek.
Kérdés ugye, hogy milyen gépnek, meg, hogy milyen manővereket végez az ellenség.
De az látható, hogy magabiztosan ezen a magasságon a modern gépek közül már inkább az EF, a Rafale(?) és természetesen a Raptor és ez a Szu-57-es lesz, vagy lenne képes lereagálni a fenyegetést.
Nem véletlen, hogy még az elfogásokat se csinálják egyedül, valaki mindig biztosít hátsó féllégtérből, biztos távolságból, hogy ne a dogfight energia (kerozin) zabáló csetepatéi nullázzák a védekező fél esélyeit.
A cseheknél gyártott szovjet repülők sokkal szebbek voltak a Szovjetunióban gyártott példányoknál, pedig szerintem a technológia adott volt. Különben a Messerschmittek is jobbak voltak.Vagy vékony a lemez vagy túlhúzzák a szegecseket.Így elsőre ezt mondanám.
De van itt sok "repülőlakatos".![]()
A szerszámgépeknek a lemezeléshez, a bádogosmunkához nem sok közük van.
Korszeru szerszamgep, jobb pontosabb megmunkalas elokeszites es kevesebb kezimunkat jelent.
Festve lehet. Soha nem burkolják be, hiszen a hőleadást gátolná.Tömör gyönyör.
Csak nekem tűnik fel,hogy le vannak festve a hajtóművek,vagy legalábbis be vannak burkolva gép színű burkolattal?
![]()
Tömör gyönyör.
Csak nekem tűnik fel,hogy le vannak festve a hajtóművek,vagy legalábbis be vannak burkolva gép színű burkolattal?
![]()
Nézd már meg azt is, hogy ki mondta! Egy Sdarabia.com oldal, egy bizonyos military expert Naiji Malaebre hivatkozva...Kapaszkodjon mindenki!
https://www.defensenews.com/industr...-why-it-deployed-fifth-gen-fighters-to-syria/
the Russian Air Force is expected to field about 220 Su-57s between 2020 and 2030.
Festve lehet. Soha nem burkolják be, hiszen a hőleadást gátolná.
Szerintem (plusz)lemez.
![]()
(Ahh jut eszembe, megyek dudinak egy üveg borral, vagy valamivel a burkolat miatt...)
A hőleadást meg megoldhatják úgy is, ha a hajtómű és a takarólemez között levegőt áramoltatnak és ez már csak azért is előnyös lehetne, mert így jóval kevésbé világítana a gép a hőkamerán.
Miért is?
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..