Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Nem tudtam eldönteni tegnap, hogy ez nem photoshop-e, de ez a szürke orr baromira jól áll neki. Hanem rájöttem, hogy mi volna nagy dobása az oroszéknak.
A színátmenetes festés e két szürke közt. Jó nehéz lepingálni, de nagyon vagyány lenne :)

Nem gondolom hogy ez most prioritas lenne.
 
A 9. repülési protó, amely részt vett februárban a szíriai "bevetésen".Eltüntették a gép oldalszámát (511), de kapott RF-81755 regisztrácós számot. Zsukovszkijban, 2018. március.
yvhVDlp5sOY.jpg
Meg kapott 2-2 fegyverfüggesztő gerendát a szívócsatornák alatt!! Most már legalább azt is tudjuk, hova lehet még függeszteni ezt-azt külső fegyverzet-elhelyezésnél (azt már korábban a póttankos fotókból is tudhattuk, hogy a szárny alatt is van függesztési csomópont).
 
Meg kapott 2-2 fegyverfüggesztő gerendát a szívócsatornák alatt!! Most már legalább azt is tudjuk, hova lehet még függeszteni ezt-azt külső fegyverzet-elhelyezésnél (azt már korábban a póttankos fotókból is tudhattuk, hogy a szárny alatt is van függesztési csomópont).
A szívócsatorna alattiak is régebbről ismertek voltak:

SevoL8F.jpg


First_pictures_of_Russia_s_T_50_PAK_FA_fighter_fitted_with_air_to_surface_weapons_640_002.jpg


iPyGBQ0.jpg
 
Ha nekem ilyen repülőm lenne, egyáltalán nem lennének rajta külső cuccok. Az ilyesmit csinálják a Szu34esek. Arra valók.
Vagy meg lehet valahogy oldani a legalább szemből való lopakodást valami külső rakétával?
 
Ha nekem ilyen repülőm lenne, egyáltalán nem lennének rajta külső cuccok. Az ilyesmit csinálják a Szu34esek. Arra valók.
Vagy meg lehet valahogy oldani a legalább szemből való lopakodást valami külső rakétával?

Ezzel kapcsolatban lennék pl kiváncsi arra, hogy az F-35-ös, mikor a szárnyon csak két AIM-9X-et visz, minden más a belső fegyvertérben van, akkor mennyit romlik az alacsony észlelhetősége.
 
Ezzel kapcsolatban lennék pl kiváncsi arra, hogy az F-35-ös, mikor a szárnyon csak két AIM-9X-et visz, minden más a belső fegyvertérben van, akkor mennyit romlik az alacsony észlelhetősége.

Brutálisan. A kereszt szárnyak ugyanis szög-visszaverőként működnek a radar számára.
Gyakorlatilag onnantól az F-35 megfelel egy a radar számára elcsendesített F-16-nak.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
A képeket elnézve mindig elképedek azok , hogy milyen gyönyörű repülőgép ez is. :oops:
 
Ezzel kapcsolatban lennék pl kiváncsi arra, hogy az F-35-ös, mikor a szárnyon csak két AIM-9X-et visz, minden más a belső fegyvertérben van, akkor mennyit romlik az alacsony észlelhetősége.
Teljesen hazavágja. Az RCS negyedik hatványossága miatt a gép RCS-e lényegében a függesztő és rakétával azonos, minden más kerekítési hiba. A -30 és -40 dBsm-hez képest a 0 dBSm tája ordítóan nagy. Olyan radaroknál, ahol 50-100 km-es távolságra adnak meg -10 dBsm észlelést, ott vagy tökéletesen steath vagy, vagy igazából kb. mindegy, hogy mekkora az RCS-ed. Utána már csak az extrém nagy távolságoknál lesz faktor, hogy akkor 200 vagy 300 km-ről mér be egy AWACS vagy long range EW radar.

Brutálisan. A kereszt szárnyak ugyanis szög-visszaverőként működnek a radar számára.
Gyakorlatilag onnantól az F-35 megfelel egy a radar számára elcsendesített F-16-nak.
Kb. olyan lesz, mint egy Have Glass-os F-16, fegyvertelenül.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed
Na, az légvédelmi vadásznak pont jó. Szubszonikusan jól gyorsul, hatótávja van, elfogáshoz ez is jó, manőverező légiharcra szintén (elvégre ezért a Sidewinder).
Annyit lenne jó tudni, hogy egy multirole csapásmérő gépnek, amelynek 13 ezer méter a plafonja, vajon mekkora kihívás gyorsítani 6-8000 méteren.

Anno, amikor 93 nyarán a szerb MiG-21bisz-t elfogta (magyar oldalról eredményes vot az elfogás, hiszen volt vizuális célazonosítás és elvben lőhelyzetbe kerülés is, szerb oldalról az se biztos, hogy az elfogást észlelték, mire kényelmesen kiballagtak a légtérből...) A Németh Zoltán repülte MiG-21MF, akkor a vadászirányítás utasítására földközelben gyorsított kb 1000km/h-ra teljes utánégetővel és ezzel közelítette meg a célt. Ehhez persze kellett az is, hogy a cél se repült magasan, így tolóerő a víszintes gyorsításra ment el, nem kellett emelkedni is, illetve nem kellett a hangsebességet se átlépni. A függesztmény ugyanis pont Mach 1 átlépésénél kezdi megfogni a 21-est.
Ugyanezekkel a feltételekkel a 29-es már távolról se volt ennyire kicentizve, annak földközelben 1000km/h-ig tökmindegy volt, hogy van-e függesztmény, vagy se, eleve felgyorsítani se volt akkora mutatvány és a lőhelyzetbe kerülés se volt annyira nehéz.
Az F-35-ös gyorsulása hangsebesség alatt, földközelben teljesen rendben van (ahogy akár a Gripené is), de ugye, ez már egy más világ, önmagában a vizuális azonosítás se szükséges, csak a jelenlét demonstrációja esetére kell a célt megközelíteni.

Namost, ha egy ilyen megközelítésnél agresszívkodás alakul ki az ellen részéről, akkor földközelben, vagy kis-közepes magasságon azt még le tudja reagálni az F-35-ös, de arra kíváncsi lennék, hogy 12-13 ezer méteren miféle tartaléka van még a gépnek.
Kérdés ugye, hogy milyen gépnek, meg, hogy milyen manővereket végez az ellenség.
De az látható, hogy magabiztosan ezen a magasságon a modern gépek közül már inkább az EF, a Rafale(?) és természetesen a Raptor és ez a Szu-57-es lesz, vagy lenne képes lereagálni a fenyegetést.
Nem véletlen, hogy még az elfogásokat se csinálják egyedül, valaki mindig biztosít hátsó féllégtérből, biztos távolságból, hogy ne a dogfight energia (kerozin) zabáló csetepatéi nullázzák a védekező fél esélyeit.
 
Na, az légvédelmi vadásznak pont jó. Szubszonikusan jól gyorsul, hatótávja van, elfogáshoz ez is jó, manőverező légiharcra szintén (elvégre ezért a Sidewinder).
Annyit lenne jó tudni, hogy egy multirole csapásmérő gépnek, amelynek 13 ezer méter a plafonja, vajon mekkora kihívás gyorsítani 6-8000 méteren.
F-16CJ supplement kiváló kiindulási alap ennek megbecsüléséhez. Csak BVR konfigban az F-16-hoz képest clean konfigban visz 4xAIM-120-at. Nézd meg a clean F-16CJ és ASF konfigos F-16C közi difit teljesíménben. Az F-35 sanszosan efölött van, mert erre a tartományra lőtték már be. Az F-16 tervezése idején a légiharcokat 3-6 km-es magasságra lőtték be

Namost, ha egy ilyen megközelítésnél agresszívkodás alakul ki az ellen részéről, akkor földközelben, vagy kis-közepes magasságon azt még le tudja reagálni az F-35-ös, de arra kíváncsi lennék, hogy 12-13 ezer méteren miféle tartaléka van még a gépnek.
Felesleges megnézni szerintem. Minden éles harcérintkezésben az F-15 dobta a pótost sokszor és 30k láb felett nemigen akcióztak. Tehát ez a plafon reálisan nézve az F-35A számára is, mert azért az mégsem egy Raptor...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fishbed