Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Amíg nincs meg az új hajtómű addig hülyeség lenne nagy tételben gyártani.
Az USA meg Európa megengedheti magának azt, hogy 100-as nagyságrendben gyártson le korlátozott képességű, gyerekbetegségektől hemzsegő repülőgépeket.
Az oroszok meg inkább tesztelnek folyamatosan, meg fejlesztik az avionikát, és nyomják a fegyverintegrációt ezerrel.
Elvileg mire beindul a nagyszériás gyártás, addigra egy pöpec harcrakész gépük lesz.

Hát szerintem igen messze járnak még repidőben attól, amennyit mondjuk az F-35 repült a rendszeresítése előtt.
 
Hát szerintem igen messze járnak még repidőben attól, amennyit mondjuk az F-35 repült a rendszeresítése előtt.
Van még 4-5 évük az új hajtóműig. És még új gépek is érkeznek majd a tesztcsapathoz, amik már előszériásak lesznek.
 
Amíg nincs meg az új hajtómű addig hülyeség lenne nagy tételben gyártani.
Az USA meg Európa megengedheti magának azt, hogy 100-as nagyságrendben gyártson le korlátozott képességű, gyerekbetegségektől hemzsegő repülőgépeket.
Az oroszok meg inkább tesztelnek folyamatosan, meg fejlesztik az avionikát, és nyomják a fegyverintegrációt ezerrel.
Elvileg mire beindul a nagyszériás gyártás, addigra egy pöpec harcrakész gépük lesz.
Hát ja valahogy úgy mint én , én se töröm magam (pedig esz a fene egy Benelliért) lecserélni az öreg Shulli 12-es duplát az otthonom és családom védelmének oszlopos tagját vadásznapjaim színesítőjét , minden bizonnyal marad amíg élek biztosan ! És főleg nem költök feleslegesen gáz srayre/pisztolyra , viperára etc ! Hiszen a várható fenyegetés ellen így is túlbiztosítottam magunkat ! Minek költsek többet ? Inkább a kecóra fordítom ! LOL

Tökfelesleges ilyen atom triád mellett pocsékolni a pénzt ! Ők nem akarnak hódítani !
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and ghostrider
Van még 4-5 évük az új hajtóműig. És még új gépek is érkeznek majd a tesztcsapathoz, amik már előszériásak lesznek.
2020-ban nem volt már egy felszálás, amin alapjáraton új hajtómű és szinte utánégetett régi egyszerre emelte fel a gépet? Tény, hogy kamu volt, de miért vannak még mindíg 5 évre a kész hajtóműtől?
 
Tökfelesleges ilyen atom triád mellett pocsékolni a pénzt !
Így igaz. Főleg ha nincs sok pénzed.

Tény, hogy kamu volt, de miért vannak még mindíg 5 évre a kész hajtóműtől?


Mert a hajtómű és a radar a két legbonyolultabb dolog a gépen. És gyakorlatilag 0-ról új hajtóművet tervezni rengeteg idő.
Eddig ugye az AL31-et fejlesztették evolúciósan. Most meg "revolúció" lesz, állítólag.
 
2020-ban nem volt már egy felszálás, amin alapjáraton új hajtómű és szinte utánégetett régi egyszerre emelte fel a gépet? Tény, hogy kamu volt, de miért vannak még mindíg 5 évre a kész hajtóműtől?
Az papám 2017-ben volt :)
 
Így igaz. Főleg ha nincs sok pénzed.




Mert a hajtómű és a radar a két legbonyolultabb dolog a gépen. És gyakorlatilag 0-ról új hajtóművet tervezni rengeteg idő.
Eddig ugye az AL31-et fejlesztették evolúciósan. Most meg "revolúció" lesz, állítólag.
Ez így nem győzött meg. A gépet, a hajtóművet meg a radart kb egyszerre kezdték fejleszteni és mindent nulláról. A sárkány kész van, a hajtóműnek is kész kellene lennie. Persze lehetnek eltérések mert egyik gyorsabb, mint a másik, de 5 év csúszás a hajtómű miatt szerintem nagyon durva.
 
Az papám 2017-ben volt :)
Kösz, erre gondoltam, akkor még régebb volt. Ha az a hajtómű képes volt a működésre, tehát valamennyire kész állapotban kellett legyen, akkor mégis mi tart onnan 9 évig?
 
Kösz, erre gondoltam, akkor még régebb volt. Ha az a hajtómű képes volt a működésre, tehát valamennyire kész állapotban kellett legyen, akkor mégis mi tart onnan 9 évig?
Ha valóban a pénz az érv akkor az ! Sokkal kevesebb ember dolgozik ezen mint mondjuk a j-20-on.
Az F-35-re a pénzt a fél NATO dobta össze,
Így van ! Az f-35 annyira nemzetközi gép hogy még a j-20-al sem érdemes össze hasonlítani .
Tavaly 30 j-20 gyártottak le idén a j-20b B-ől már 60 fognak . Nemhiába volt olyan hír kínai nyelven 2020-ban hogy "jövőre több tucat j-20 kap a északi légierő.
De évi 140 f-35 gyártással senki nem veszi fel a versenyt
 
Ha valóban a pénz az érv akkor az ! Sokkal kevesebb ember dolgozik ezen mint mondjuk a j-20-on.
Ez akkoris egy rendszer, van a sárkány, a bevonat, a hajtómű, a radar, a fegyverzet, az érzékelők, a zavarók, meg egyéb rendszerek amikről nem is tudok, hogy egyáltalán léteznek. Ezek nagyrészénél nem lehet évtizedes eltérés, mert az egész lényegét veszélyezteti.
 
A gépet, a hajtóművet meg a radart kb egyszerre kezdték fejleszteni és mindent nulláról. A sárkány kész van, a hajtóműnek is kész kellene lennie.

Ez a kettő nem függ össze!
A sárkány fejlesztése során elképesztően komoly szimulációs háttér áll a rendelkezésükre.
És a sárkány , szerintem, alapvetően nem egy bonyolult dolog. El lehet rontani, meg nem lehet mindent szimulálni, de szerintem egy nagyságrenddel egyszerűbb egy új sárkányt kifejleszteni, mint egy új hajtóművet.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Ez a kettő nem függ össze!
A sárkány fejlesztése során elképesztően komoly szimulációs háttér áll a rendelkezésükre.
És a sárkány , szerintem, alapvetően nem egy bonyolult dolog. El lehet rontani, meg nem lehet mindent szimulálni, de szerintem egy nagyságrenddel egyszerűbb egy új sárkányt kifejleszteni, mint egy új hajtóművet.
Mindenre létezik szimulációs háttér. Az új sárkány meg tényleg új, sokmindennek meg kell feleljen aminek előzőleg nem kellett pl a Szu-35. Ez egy rendszer, aminek minden eleme kész kell legyen kb ugyanakkorra, mert ha nincs kész fegyver, akkor azt nem tudja célravezetni az a radar ami megintcsak nincs kész, arról a gépről, ami nem tud felszállni, mert nincs hozza hajtómű. Akkor már miért nem azt csinálják, hogy egy 10-15 év mulva történő modernizációs csomagba vagy későbbi páldányokba teszik be, a mostaniakba meg a régi hajtóművet rendszeresítik?
 
?????
A program finanszírozása 90%+ USA... Az összes parterprogram fejlesztési finanszírozása nem volt 5 mrd USD...
Minden F-35 vásárló beszáll a fejlesztési költségekbe, akik az amerikai áraknál jóval drágábban szerzik be a gépet azok méginkább. Nem tudom, hogy mibe kerűlhet legyártani egy darabot, de ha 70 millió és 80-ért eladják az Air Forcenak, akkor azzal a géppel 10 millióval szállnak be a fejlesztési költségekbe, de ha másnak eladják 150 vagy 200 millióért, ugyanúgy 70 millió összerakni csak 8-13x annyival száll be a fejlesztésbe a külföldi vevő. Más számokkal más jön ki, de a lényeg, hogy veszteségbe nem jön ki a Lockheed és minden vásárlója kőkeményen beszáll a feljesztésekbe, ha másképp nem akkor pénzzel.
 
Minden F-35 vásárló beszáll a fejlesztési költségekbe,
Forrás? Hm? Irjál már keresőbe annyit, hogy F-35 partners funding...
akik az amerikai áraknál jóval drágábban szerzik be a gépet azok méginkább.
Forrás?
Nem tudom, hogy mibe kerűlhet legyártani egy darabot, de ha 70 millió és 80-ért eladják az Air Forcenak, akkor azzal a géppel 10 millióval szállnak be a fejlesztési költségekbe,
A fejlesztési költségeket a gyártás előtt kellett kiperkálni...