Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 782
113
Megkezdődtek a könnyű, ötödik generációs Checkmate vadászgépek első példányok gyártásának előkészítésére, a tervdokumentáció átkerült a gyártóüzembe – közölte a Rostec.
A Rostec arról számolt be, hogy „módosítások történtek a projektben”, aminek következtében megváltozott az „első repülés időpontja”. A prezentációt követően a potenciális ügyfelek visszajelzéseit gyűjtöttük össze, a változások a projekt költségét és egyes műszaki megoldásokat egyaránt érintették. A Rostec kijelentette, hogy a Checkmate versenyképessége és kereskedelmi vonzereje nőtt, a technikai kockázatok pedig csökkentek – írja a RIA Novosti.

Az FSMTC kijelentette, hogy az új Checkmate könnyű taktikai repülőgép felveszi a versenyt a legújabb harci repülőgépekkel a globális fegyverpiacon. A hírek szerint az új orosz könnyűvadász akár 1,9 ezer km/órás sebességre is képes lesz, míg hatótávolsága körülbelül 3 ezer km lesz. A The Checkmate tengerentúli világpremierjét a 2021-es Dubai Airshow-n tartotta.
Ez a hatótáv már a Sz-27/35 és F-15 kategória. Biztos ez egy könnyű vadászgép esetében?
Vagy mit értenek hatótáv alatt?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 721
85 731
113
Ez a hatótáv már a Sz-27/35 és F-15 kategória. Biztos ez egy könnyű vadászgép esetében?
Vagy mit értenek hatótáv alatt?
Itt harci hatósugárról írnak.(szerintem maximális repülési hatótávolság)

Масса полезной нагрузки превышает семь тонн. Истребитель сможет одновременно поражать до шести целей. Скорость самолета составит 1,8 Маха, а боевой радиус — три тысячи километров. Установочную партию Checkmate планируется произвести в 2026 году.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Nem kicsi gép ,de nagyobb mint az f-35
main-qimg-c5cf48df5102399185872f2724959f4c-lq
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 958
85 581
113
Van 10 proto és 10 szériagép. Idén 6-8 között lesz átadva(ebből már min. 2-őt átadtak) Egyébként 76 darabra van megrendelés. A KnAAZ-ban 3 típust is gyártanak: Szu-35Sz, Szu-57Sz és SSJ-100
Évi 6-8 az nagyjából 10 év. Ha most leállítják, akkor még nagy bukta sem kenne, hisz a SZU-57-hez kifejlesztett technológiákat használja a SZU-75.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 025
113
Évi 6-8 az nagyjából 10 év. Ha most leállítják, akkor még nagy bukta sem kenne, hisz a SZU-57-hez kifejlesztett technológiákat használja a SZU-75.
De miért állítanák le ha kész a gép a rendszereivel együtt? A 75-öshöz is ugyanazok a technológiák kellenek. Ha egyiknek nem megy a gyártása akkor a másiknak sem fog, ha egyiknem kiépítenek egy gyártósort azt a másiknak is ki kellene. A 10 évvel mi a probléma? Egy év alatt kellene szerinted legyártsák az egészet s utána kidobni mindent a picsába?! Az F-35-öst is egy évig gyártják vagy mi?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 958
85 581
113
De miért állítanák le ha kész a gép a rendszereivel együtt? A 75-öshöz is ugyanazok a technológiák kellenek. Ha egyiknek nem megy a gyártása akkor a másiknak sem fog, ha egyiknem kiépítenek egy gyártósort azt a másiknak is ki kellene. A 10 évvel mi a probléma? Egy év alatt kellene szerinted legyártsák az egészet s utána kidobni mindent a picsába?! Az F-35-öst is egy évig gyártják vagy mi?
Olcsóbb azonos technológiai színvonal mellett.
 

sidewinder12

Well-Known Member
2016. október 11.
1 854
10 957
113
Most akartam linkelni :)
Amire kiváncsi voltam, arról pont nem sokat beszélt, sőt kb. meg sem említette. A levegőbeömlő hogyan fog viselkedni nagy állásszögű repülésnél? Mert ennek a szögben döntött kialakításnak szerintem pont fordítva kéne lennie. Az alsó része egyszerűen túl hosszú, nagy állászögnél szépen tud mindent árnyékolni, az meg nem hat a leg pozitívabban a repülés egészére, ha az egyetlen hajtómű nem kap megfelelő mennyiségű levegőt. Igen furcsa megoldás a Szuhojtól. Nem lepne meg, ha egyszer ebből lesz egy végleges gép, azon változna a szívócsatorna légbeömlő kialakítása. Az X-32-őn láttam ilyen kialakítású beömlőt. Nagy siker is lett a típusból...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 958
85 581
113
Amire kiváncsi voltam, arról pont nem sokat beszélt, sőt kb. meg sem említette. A levegőbeömlő hogyan fog viselkedni nagy állásszögű repülésnél? Mert ennek a szögben döntött kialakításnak szerintem pont fordítva kéne lennie. Az alsó része egyszerűen túl hosszú, nagy állászögnél szépen tud mindent árnyékolni, az meg nem hat a leg pozitívabban a repülés egészére, ha az egyetlen hajtómű nem kap megfelelő mennyiségű levegőt. Igen furcsa megoldás a Szuhojtól. Nem lepne meg, ha egyszer ebből lesz egy végleges gép, azon változna a szívócsatorna légbeömlő kialakítása. Az X-32-őn láttam ilyen kialakítású beömlőt. Nagy siker is lett a típusból...
Ez sem fog többet változni aerodinamikailag mint a Felon. Nem 1990-et írunk, fejlődött annyit a tervezés, hogy ne kelljen félig átépíteni a prototípust aerodinamikailag, hogy szériagép legyen belőle. Ezt mondtam amikor megjelent a PAK-FA, akkor is kaptam hideget meleget, mert az YF-22/X-35 is mennyit változott mire Raptor és F-35 lett. No igen, csak azok 10-20 évvel elmaradottabb tervezési technológiával készültek (a PAK-FA-hoz képest) és 10-20 év nagyon sok a jelenlegi fejlődési tempóban ami a számítógépes szimulációkat és modelleket illeti.