Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

amos

Active Member
2015. március 10.
160
59
28
A Raptor is csak ugrásból éri el a 20 ezer métert. Impozáns teljesítmény ez, de komoly manővereket ott már nem végez.
Nem is végezhet, pláne nem vektorálással, hiszen a sárkány ha átesik, abból csak merülés lesz, nem manőver. Pláne úgy, hogy a Raptor TVC-je csak egysíkú, így egy aszimmetrikus átesést meg se tud fogni.
Abban van egyedül igazad, hogy Mach 1.8-ig lehet vektorálni vele, ami az orosz típusoknál nem jellemző.
De ez nem azt jelenti, hogy 20 ezer méteren Mach 1.8-al gyártja sorra a post-stall figurákat, magasságvesztés nélkül.
A Raptor arra képes, hogy Mach 1.8-nál, 16000 méteren csinál egy leborítást és 14000 méteren már 180 fokkal az eredeti irányhoz képest halad. Nyilván lesz sebességvesztés a mutatványban, de ez egy hagyományos géppel kb úgy nézne ki, hogy a16 ezerről indított leborítást valahol 8-9000 méteren tudnak megfogni.
Azt se felejtsük el,h 20km körül a tolóerő is nagyon alacsony már. Így annak a vektorált függőleges komponense is elég kicsi lehet még utánégetővel is. Szóval nagy magasságban már nem olyan hatékony .
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Miert ne lehetne ez nekik prioritas, plane ha tenyleg olcson jon?
Annyi nagy projekt elején hallottam már, hogy "olcsó", hogy mára elég szkeptikus vagyok az ilyesmivel kapcsolatban.
Ez egy közel F-35A teljesítményű gépnek van beharangozva, bár DAS és EW nélkül, de egy nagyságrenddel kisebbre tervezett gyártási számmal.
Elhiszem, hogy a PAK-FA -hoz képest olcsóbb, de azért ez sem lesz két fillér.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Ez is reggel került fel a netre...
i6vW36VEDiY.jpg
tetszik a gép kialakítása csak nem tudom gondoltak e az F35 EOTS-hez hasonló beépített IR célzó rendszerre?
Sem ezen a meglehetősen pontosnak tűnő rajzon, sem a többi eddig megjelent képen nyomát sem látom ilyen rendszernek és a kialakítás jellegéből adódóan elég kevés hely van ahová képzeletben el lehetne helyezni.
Talán a futómű mögött és a hátsó fegyvertér előtt lévő helyen volna neki némi hely...
Beépített célzórendszer hiányában maradna a külső függesztőn hordozott TGP ami meg agyonvágja az RCS-t.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 417
20 600
113
tetszik a gép kialakítása csak nem tudom gondoltak e az F35 EOTS-hez hasonló beépített IR célzó rendszerre?
Sem ezen a meglehetősen pontosnak tűnő rajzon, sem a többi eddig megjelent képen nyomát sem látom ilyen rendszernek és a kialakítás jellegéből adódóan elég kevés hely van ahová képzeletben el lehetne helyezni.
Talán a futómű mögött és a hátsó fegyvertér előtt lévő helyen volna neki némi hely...
Beépített célzórendszer hiányában maradna a külső függesztőn hordozott TGP ami meg agyonvágja az RCS-t.
az emlegetett "optikai radar" lesz az. De látszott a ccd kupola a pilótafülke jobbján lent is.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 115
113
Szerintem az alacsony reflexió volt a cél. Ha megnézed pont abban a szögben fut, mint az AESA radar antennája. Ez lett a kitüntetett irány, ha szemből éri radarhullám azt felfelé veri vissza. Nekem is elképesző hosszúnak tűnik ez a beömlő, főleg az oroszoktól még nem láttunk ilyet, mondjuk így garantált a turbina elrejtése.
A beömlőbe helyezett "rácsokkal is meg lehet oldani hasonló mértékben az RCS csökkentést, Kevéssel --1-2 százalékok--, nagyobb az áramlástani veszteség a beömlőben ezzel a megoldással az áramlási szempontból jobb/elegánsabb hosszú beömlővel szemben, de a hösszú-beömlő megoldásnál nagyobb lesz a szerkezeti tömeg. Réven / vámon nyerünk vesztünk, kinek mi a fontos szempont a tervezésnél...
 

Gungnir (F1End)

Well-Known Member
2021. március 24.
442
1 189
93
Mondjuk el tudom képzelni, hogy fejlesztés közben rájöttek, hogy a Szu-57 (vagy legalábbis sok része) mégsem olyan jó koncepció, csak ugye a projekteknek is van egyfajta inerciája, nem lehet őket egyszerűen abbahagyni, sem masszívan átszabni.
Új projektet kezdeni a tanulságok alapján sokkal egyszerűbb. Még a végén kiderül, hogy a Szu-57 kapott mattot.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Kétlem, hogy ez TVC lenne, akármi is állít a videó. Az ODK, illetve az UMPO vektorálós rendszere csak egysíkú, azaz csak két hajtóművel működik rendes 3D-s kormányzásként.
Létezett olyan, hogy egyhajtóműves TVC gép, lásd, X-31, vagy az F-16 MATV, de ezeknek is 3D-s kormányzása volt.
Igen, az új gépbe a 30-as hajtóművet szánják és igen, a 30-as hajtómű, amit a Szu-57-eshez fejlesztenek, az TVC-s.
De ebbe a gépbe egy olyan alváltozat fog kerülni, ami nem TVC-s lesz.
Vagy 3D vektorálásos.
 
W

Wilson

Guest
A fejlett LTS ötödik generációs könnyű egyhajtóműves vadászgép formája


2021 Július 20-n a MAKS-2021 Nemzetközi Repülési és Űrhajózási Szalonon Zsukovszkijban a Rostec State Corporation és a JSC United Aircraft Corporation (UAC) hivatalosan bemutatta a Szuhoj Company PJSC (az UAC része) által az LTS ("Light Tactical Aircraft") program keretében kifejlesztett, Checkmate névre keresztelt, ötödik generációs, fejlett, orosz könnyű, egy hajtóműves vadászgépet. . A titokban kifejlesztett LTS repülőgép megjelenése, amelynek bemutatását csak július 13-án jelentették be, nagy meglepetést okozott a repülési közösség egészének.

Az LTS megjelenése minden bizonnyal jelentős esemény az orosz katonai repülés számára, mivel a Tu-160-as első repülése óta eltelt négy évtizedben ez a második (a T-50/Su-57-es után) potenciálisan sorozatgyártásra alkalmas, teljesen új fejlesztésű harci repülőgép platform. Ez a cikk megpróbálja összefoglalni az eddig ismert és az LTS repülőgéppel kapcsolatos bemutató során nyilvánosságra hozott információkat.

9037974_original.jpg


- A bemutatón bemutatott LTS prototípus nem prototípus, hanem, ahogyan Alekszej Bulatov, az LTS főtervező-helyettese mondta, egy kísérleti prototípus, egyelőre nem repülő konfigurációban, földi tesztelés céljából (nyilvánvalóan a CNS-hez, egy átfogó, teljes körű szimulátorhoz hasonlóan),, de azt tervezik, hogy repülőképes modellé finomítják: "ez az a repülőgép, amely fel fog szállni a levegőbe és repülni fog. A repülésre való felkészítéshez természetesen szükség van még munkára.. Kevesebb mint egy éven belül befejezzük a repülőgép statikus tesztelését, ami lehetővé teszi számunkra, hogy megkezdjük az első repülés megszervezését.

- A bemutatott prototípus a "75" farokszámot viseli. Feltehetően a Szuhoj Tervezőirodában a projekt a T-75 kódot viselte. Bulatov viszont azt mondta, hogy a tervezőiroda javasolta, hogy a repülőgép "hazai" változatának a Szu-75-ös nevett adják.

- A prototipuson a Komszomolszk-na-Amur repülőgépgyár (a Szuhoj PJSC egyik fióktelepe) emblémája látható, ami nyilvánvalóan a prototípus és a későbbi sorozatgyártású repülőgépek gyártási helyét jelzi.

- Az UAC oldalán azt állították, hogy a repülőgépet "alig több mint egy év alatt fejlesztették ki". A "kifejlesztett" szó elvileg többféleképpen értelmezhető, de az LTS-program legalább 2018 óta ismert.

- Hivatalosan úgy tekintik, hogy a repülőgépet az UAC proaktív módon, az orosz védelmi minisztérium megbízása nélkül, az UAC saját költségén fejlesztette ki. Feltételezhető, hogy a finanszírozás egy része valójában az orosz Ipari és Kereskedelmi Minisztériumtól származott (ahogy annak idején a PAK FA program esetében is), és a munkálatokat nyilvánvalóan a hadsereggel is egyeztették. Lehetséges, hogy a finanszírozás egy része külföldi forrásból származott (nem kizárt, hogy a 2017-es megállapodás értelmében az Egyesült Arab Emírségekből).

- Az LTS prototípus első repülését 2023-ra, a következő repülő prototípusok építését 2024-2025-re, az állami tesztek befejezését pedig 2026-ra tervezik. Az első szállítás a megrendelőknek 5,5 év múlva, azaz 2026 végén várható.

- A hírek szerint az LTS-t a PAK FA program keretében a Szu-57-es repülőgép fejlesztése során szerzett tudományos és technológiai know-how felhasználásával és a szuperszámítógép-technológia széles körű alkalmazásával tervezték, és ez az első olyan orosz repülőgép, amelyet teljes mértékben digitális módszerekkel terveztek meg.

- Mint látható, az LTS nagymértékben felhasználja a Szu-57-es konstrukciójának és rendszereinek elemeit, így részben annak gyakorlatilag az egy hajtóműves változata.

- A repülőgép jellemzői közül a bemutatón elhangzott, hogy a repülőgépnek 1,8-2 Mach sebességgel, 3000 km-es hatótávolsággal, 16,5 km-es magassággal, 8 g megengedett túlterheléssel és 7400 kg maximális hasznos teherrel kell rendelkeznie. Mikhail Strelets, az LTS vezető tervezője elmondta, hogy az LTS "a "könnyű" repülőgépek közül a legnagyobb hatótávolsággal és a legnagyobb sebességgel rendelkezik célkereséskor vagy célmegjelölésre várva, valamint a legnagyobb hasznos teherbírással".

- Ugyanakkor a repülőgépnek és a hajtóművének pontos súlyjellemzői ismeretlenek. Korábban a "fejlett egy hajtóműves vadászgép" esetében azt írták elő, hogy "a repülőgép felszállótömege nem haladhatja meg a 18 tonnát... és a tolóerő-tömeg aránynak (tömeg-hajtómű tolóerő arány) legalább 1 kell lennie", amiből arra lehetett következtetni, hogy az egyetlen hajtómű, amellyel ezt el lehetne érni, a fejlett Izdelie 30 hajtómű lenne, amelynek tervezési tolóereje akár 18 tonna is lehet. Most azonban Bulatov a bemutatón azt mondta, hogy "a hajtómű a 14,5-16 tonnás osztályba fog tartozni. . Ebből arra következtethetünk, hogy az AL-31FN 3. és 4. sorozatú és/vagy AL-41F-1 hajtóművek módosított változatai várhatóan az LTS-en kerülnek alkalmazásra a belátható jövőben - és a jelek szerint a repülőgép tolóerő/tömeg aránya kisebb lesz, mint 1 egység..


photo_2021-07-20_19-53-43

photo_2021-07-20_19-53-48

1621353_dc42c66181cc1a2958abe092849b216a

ЛТС75

217957397_4223448767701489_6104903763874849508_n


20703823_original

20704275_original

Чек6

20704014_original

- Egy sorozatgyártású LTS repülőgép esetében Chemezov nagyon alacsony, 25-30 millió dolláros összegről beszélt. Strelets azt is kijelentette, hogy az LTS "hétszer alacsonyabb lesz az egy repült órára jutó költség", mint az F-35-ösé (az F-35 esetében ez jelenleg 31 000-33 000 dollárra becsülhető).
 
W

Wilson

Guest
2.

- A hajtómű irányított tolóerő-vektort használ. Kijelentések hangzottak el az LTS függőleges vagy rövid fel- és leszállással rendelkező változatának lehetőségéről, bár nem világos, hogyan lehetne ezt megvalósítani (a főhajtómű tolóerejének eltérítése és/vagy egy további emelőhajtómű beépítése?).

- A repülőgép beépített segédhajtóművel van felszerelve.

- Az LTS megjelenésének jellegzetes vonása a törzs alatti légbeömlő, valamint a farokstabilizátorok hiánya. Ugyanakkor szerepük egy részét talán a hajtómű oldalán lévő vezérlőfelületek látják el.

- Az LTS avionikája a jelek szerint a Szu-57-esé, míg az ADF radar a modulok számát tekintve feltehetően a Szu-57-es H036-os radarjának kicsinyített változata lesz.Az LTS radarjáról azt állítják, hogy 30 légi célpontot képes követni egyidejűleg, és ezek közül hatot képes támadni (ez körülbelül a fele a Szu-57-s H036-radarjáról korábban közölt számoknak).

- A repülőgépet nyitott architektúrával tervezték, így ha a megrendelő úgy kívánja, az LTS más orosz vagy külföldi gyártmányú berendezéseket is beépíthet.

- Ugyanakkor egy új, törzs alatti radarral ("széles látószögű, minden szögből látó rendszer") rendelkezik, amely hasonlít a Lockheed Martin F-35 vadászgép AAQ-40 EOTS-hez .

- Egy másik, nyilvánvalóan az F-35-től kölcsönzött rendszer a "Matreshka automatizált logisztikai támogató rendszer". A rendszer a legmodernebb előrejelző elemzési módszereket alkalmazva lehetővé teszi a repülőgép műszaki állapotának valós idejű nyomon követését a teljes életciklusa alatt. Ez lehetővé teszi a megelőző és karbantartási munkák tervezhetőségét, jelentősen csökkenti a költségeket és növeli az értékesítés utáni szolgáltatás hatékonyságát" - a leírás alapján úgy tűnik, hogy ez az F-35-ösökön alkalmazott amerikai ALIS és ODIN hálózatba kapcsolt műszaki támogatási rendszerek orosz analógja.

- Az LTS repülőgép nyilvánvalóan nem rendelkezik beépített gépágyú fegyverzettel (ez egy újabb tisztelgés az F-35B/C előtt). Michal Strelec, az LTS vezető tervezője csak a fegyverzeti rekeszekbe telepíthető "felfüggesztett ágyúkonténerek" kapcsán említette az gépágyú fegyverzetet. A Rostec vezérigazgatója, Csemezov is azt mondta, hogy "gépágyú telepítve lesz" a repülőgép külső fegyverzetének felsorolásával összefüggésben, amelynek össztömege 7400 kg.

- Az LTC fő fegyverzetét belső rekeszekben helyezték el. Van egy nagy törzs alatti fegyverrekesz (három irányított levegő-levegő rakéta vagy két levegő-föld rakéta számára) és két kisebb rekesz az elején (egy-egy levegő-levegő rakéta számára). Így az LTS legfeljebb öt levegő-levegő rakéta szállítására képes a belső rekeszekben. Ezen kívül valószínűleg négy szárny alatti külső függesztő szerelvényt is elhelyeznek, és további üzemanyagtartályok helyezhetők el a belső rekeszekben.

- Az LTS fegyverzetének részeként a bemutatón RVV-SD és RVV-MD levegő-levegő irányított rakétákat, Kh-31PD, X-35UE, X-38MLE(MTE), X-58USHKE irányított rakétákat jelentettek be, X-59MK, Grom-E1 és Grom-E2, KAB-250LG-E, K08BE és K029BE irányított légibombák, C-8 és C-13 nem irányított rakéták, 100 kg, 250 kg és 500 kg nem irányított légibombák lesznek elérhetők a géphez, valamint, úgy tűnik lesz, egy külső gépágyú is. A bemutatón egy-egy X-38MLE és Grom-E1 rakétát helyeztek el a bemutatott modell törzs alatti rekeszében, míg a repülőgép mellett X-59MK és RVV-SD és RVV-MD rakétákat állítottak ki.

- A megrendelői igényeknek megfelelően az új vadászgép kétüléses, opcionálisan pilóta nélküli és pilóta nélküli változatban is készülhet. Az LTS Checkmate modulárisan módosítható platformként került kialakításra. Ez a törzs elülső részének a cseréjével és a rendszerek gyári átalakításával valósul meg." Az előadáson elhangzott, hogy "készül egy pilóta nélküli változat". Az UAC vezetője, Szljusar a maga részéről azt mondta, hogy "több változat kifejlesztését tervezik, beleértve a pilóta nélküli és a haditengerészeti változatokat is.Valamint a haditengerészeti pilóta nélküli, kétüléses változatot is Az ezekhez a változatokhoz való kialakítás csak minimális változtatásokkal történik".


9037729_1000.jpg

A bemutatott LTA-modell kabinja c) Egy képkocka a videóbemutatóból

- Kijelentettékk, hogy az LTS mind a pilótás változatai, mind pedig a pilóta nélküli változatai képesek lesznek hálózatközpontú harcrendszerben működni, és a pilóta nélküli repülőgépek csoportjának részeként működni. "Tervezzük ilyen tesztek elvégzését" - mondta az LTS Strelets vezető tervezője.

9038473_original.jpg

X-59MK, RVV-SD és RVV-MD rakéták bemutatója (c) Mikhail Zherdev

- Jurij Boriszov miniszterelnök-helyettes elmondta, hogy Oroszországnak van egy biztos megrendelője az új Checkmate könnyű vadászgépre. "Már van, készítünk neki egyet" - mondta Boriszov a MAKS-2021 légi bemutatóján. És elmagyarázta, hogy a biztos megrendelő alatt egy külföldi légierőre gondolt.



5E5vxr3

qm7iJd0

És mielőtt egy spártai falanx virtuálisan lerohanna:)Itt a link is:

https://bmpd.livejournal.com/4354511.html
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 479
84 563
113
Ha valóban ahogy gondoltam és ahogy kommunikálták is a Felon technológiáinak adaptálása törtenik akkor feltételezhetjük azt is, hogy a törzsalatti 1 db fegyvertér az gyakorlatilag azonos lesz a SZU-57 törzsalatti fegyverterével.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0