Az ejektor szerepe a hatékonyabb Mach 2 feletti tolóerő előállítása. Ezért ejektoros minden, ami tartósabb Mach 2, vagy afeletti repülésre volt megtervezve.Ezeknek a hajtómű működésében van szerepük, vagy csak az infravörös önirányítású rakéták észlelési zónáját próbálnák vele csökkenteni?
Pl, SR-71, MiG-25, Concorde, MiG-31, MiG-23, XB-70 Valkyre, Mirage 2000, de még a Viggen is.
Ez utóbbi az igazi kakukktojás, mert a hajtóműve egy utasgépből származott és 1.1 volt a kétáramúsági foka, illetve a szívócsatornája sem volt szabályozható, mégis üzemszerűen el tudta érni a Mach 2.2-t és tartani is tudta volna... ha nem fogyott volna el az a legendásan alúlméretezett kerómennyisége.
A másik érdekes ejektoros fúvócső a Rafale-é, mert az még a Mach 1.8-at is csak küszködve éri el.