Szu-75 / Su-75 Checkmate - Új orosz könnyű vadászgép (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1586

Guest
Szerintem van radarhullám abszorber bevonatuk. De ha van is ilyen kiváló bevonatuk, azt csak tesztelésre kizárólag orosz területen fogják használni egy zártkörű fejlesztő bázison, és NEM mutatják be a nyugati radarolnak és a nyugati gépek radarjainak. Csak éles helyzetben lesznek ellátva a gépek olyennel.
Azta...tényleg.
A hülye amik meg szenvednek azokkal a fránya Luneburg lencsékkel a STEALTH gépeiken miközben az Oroszok már rég kitalálták a tutit.
Jó szar felülettel gyártanak egy csomó repülőgépet, ezzel jól becsapják a mafla kapitalistákat, aztán az ucsó pillanatban meg hirtelen pik-pak feljavítják mindet úgy hogy mindenkinek leesik az álla.
Ezt jól kifundálràk...:)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 803
31 681
113
Méretek: Szu-57 vs Szu-75

8XwqDTucSUI.jpg
Ez annyival kisebb és könnyebb, hogy fele tolóerő elég neki?
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 803
31 681
113
Oldalról is látni kéne.
Ha arányosan vesszük, akkor egy fele akkora gép valósában ( 1 / köbgyök 2) hosszúságú-szélességű-magasságú. Még egy kicsit valószínűleg lehet nyerni azzal, hogy csak egy hajtóműnek kell hely meg szívócsatorna, viszont a belerakott bombák meg rakéták mérete adott, így túl sokat nem tudsz laposítani sem a gépen. A köbgyök kettőnél maradva durvány 80% -os arányokkal lehet a fele akkora gépet elérni, ez meg annál első ránézésre nagyobb. Persze lehet bonyolítani a képleten, de nem lehet olyan messze ez az igazságtól.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 497
84 597
113
Ha arányosan vesszük, akkor egy fele akkora gép valósában ( 1 / köbgyök 2) hosszúságú-szélességű-magasságú. Még egy kicsit valószínűleg lehet nyerni azzal, hogy csak egy hajtóműnek kell hely meg szívócsatorna, viszont a belerakott bombák meg rakéták mérete adott, így túl sokat nem tudsz laposítani sem a gépen. A köbgyök kettőnél maradva durvány 80% -os arányokkal lehet a fele akkora gépet elérni, ez meg annál első ránézésre nagyobb. Persze lehet bonyolítani a képleten, de nem lehet olyan messze ez az igazságtól.
Az 1 hajtóművel rengeteget spórolsz, nem csak magán a hajtóművön hanem üzemanyagon aminek kell a hely.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 803
31 681
113
Az 1 hajtóművel rengeteget spórolsz, nem csak magán a hajtóművön hanem üzemanyagon aminek kell a hely.
Ez tény, viszony a megspórolt helyre valami mást fogsz tenni, ami növeli a gép tömegét. Ha arányaiban nézed, akkor ez nem egy fele olyan nehéz gép lesz, mert nincs ahogy, egyszerűen annyival nem kisebb, és emellé egy fele tolóerő fog társulni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 497
84 597
113
Ez tény, viszony a megspórolt helyre valami mást fogsz tenni, ami növeli a gép tömegét. Ha arányaiban nézed, akkor ez nem egy fele olyan nehéz gép lesz, mert nincs ahogy, egyszerűen annyival nem kisebb, és emellé egy fele tolóerő fog társulni.
De ez fele akkora gép lesz (tömegre) és 1 felett lesz a tolóerő/tömeg aránya is.
 

leplezo

Well-Known Member
2017. február 3.
2 638
5 491
113
De ez fele akkora gép lesz (tömegre) és 1 felett lesz a tolóerő/tömeg aránya is.
Azt sem veszik figyelembe akik itt hasra ütés szerűen írogatnak, hogy az 1 hajtómű nem feltétlen jelent fele tolóerőt a 2-höz képest, mert más geometriával, és paraméterekkel üzemel. Na meg mi a garancia, hogy ugyanaz a hajtóműtípus kerül bele mint a szu-57-be. Lehet más típus, vagy egy alváltozata, magasabb egységnyi teljesítménnyel. (ez többféle módon megtehető) Az 1 hajtóműnél más az üzemeltetés, mint a párosnál. Meg nagyobb a tered is a hajtómű égéstere körül, nincs mellette a másik, ami kompromisszumot jelent a tervezésnél és a beépítésnél is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 760
66 629
113
Azt sem veszik figyelembe akik itt hasra ütés szerűen írogatnak, hogy az 1 hajtómű nem feltétlen jelent fele tolóerőt a 2-höz képest, mert más geometriával, és paraméterekkel üzemel. Na meg mi a garancia, hogy ugyanaz a hajtóműtípus kerül bele mint a szu-57-be. Lehet más típus, vagy egy alváltozata, magasabb egységnyi teljesítménnyel. (ez többféle módon megtehető) Az 1 hajtóműnél más az üzemeltetés, mint a párosnál. Meg nagyobb a tered is a hajtómű égéstere körül, nincs mellette a másik, ami kompromisszumot jelent a tervezésnél és a beépítésnél is.
A két hajtóműve kialakításnál az már nem oszt - nem szoroz, hogy dupla tüzelőtered, vagy forszázskamrád van. A törzshátsórészbe már nem nagyon kerül más a hajtóművön kívül.