1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj PAK-FA (T-50) / FGFA / Szu-57

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2012. december 28..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez egy haditechnikai eszköz,nem az az elsődleges funkciója,hogy pénzügyileg nyereséges legyen(sőt ez egy elég sokadlagos funkció).Vagy szerintetek valamelyik CVN nyereséges?
     
    wolfram, Kurfürst, fip7 and 3 others like this.
  2. emel

    emel Well-Known Member

    Haditechnika szerintem három esetben lehet nyereséges:
    1. Ha a gyártó annyit tud belőle exportálni, hogy tényleg lesz belőle pénzügyi nyereség.
    2. Ha hódító akciók következményeként tud a gyártó ország pénzügyi nyereségre szert tenni.
    3. Az 1. és 2. pont együttes fennállása esetén hatványos lehet a nyereség.

    Ettől függetlenül persze az is lehet nyereség (ha pénzügyileg nehezen kimutatható is a mennyisége), hogy a fenntartott hadsereg/haditechnika miatt mindenki 3-nál sokkal többször is meggondolja, hogy az adott országgal szemben katonai akcióba, hódításba kezdjen. Csak itt az a valóság szerintem, hogy Ivánékat az esetleges külső támadástól NEM a Szu-57 fogja megvédeni, akárhány is lesz nekik belőle ... a pénzügyi nyereséget meg kizártnak tartom, szerintem más ezzel a céljuk.
     
    wolfram, fip7, fishbed and 1 other person like this.
  3. Roni

    Roni Well-Known Member

    https://sg.hu/cikkek/tudomany/137406/hadrendbe-allt-a-kinai-lopakodo

    "A Sukhoi Aircraft az év végéig szállítaná le az első példányt, jelen pillanatban összesen 76 ötödik generációs vadász leszállításáról van szerződésük, bár a folyamat meglehetősen elnyújtott lesz, hiszen csak 2025-re érnék el az évi 24 példányt."

    Mit írnak ezek? Milyen évi 24?
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Más akkor már nem lesz gyártásban, ha lesz pénz, és bírják a beszállítók is a tempót, nem elérhetetlen az évi 24 db.
     
    fip7 and Roni like this.
  5. Roni

    Roni Well-Known Member


    Pont az lesz a legjobb!

    Ha bele gondolunk akkor már se szu-35 se szu-34 se szu-30 gépek gyártása nem lesz .
    A szu-35-ből évente 10 db gyártanak a szu-30sm gépből volt oylan is hogy 15 db adtak át 1 év alatt a szu-34 is 12 db évente.
    Tudom hogy volt szu-27SM modernizálás de ez nem akadályozta meg a gépek gyártását.
    Ugye az oroszoknál megszokás hogy a sokféleség miatt nem jut a legfőbb gépre pl a szu-35-re mert volt mellette másik 2 fajta gép is .
    Ha belegondolunk akkor a jövőben csak a Szu-57-es marad és végre csak egy fajta gépre koncentrálhatnak utána a pedig 6 gen gépre.
     
    fip7 likes this.
  6. Nemerson

    Nemerson Well-Known Member

  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    Meg hiányzik a cikkből a 6 db kamera megemlítése amiről pár hónapja írt sidewinder hogy teljes 360 fokos látószöget biztosít a gép körül.
    + A Szergej Bogdan azt állította a sisak össze van kapcsolva a 6 db kamerával így azt is lehet látni hogy mi van a gép alatt.
     
    Nemerson likes this.
  8. Roni

    Roni Well-Known Member

    gacsat likes this.
  9. migfun

    migfun Well-Known Member

    gacsat likes this.
  10. boki

    boki Well-Known Member

    Keverik a szezont a fazonnal. Elírták.

    Nem lesz évi 24 darab. A Szu-57-et Komszomolszk na Amure-ban a KnAAZ -ban gyártják, ahol a Szu-35Sz és Suhoj Superjet gyártása is folyik, mellette SzM3 modernizáció. Se gyártási kapacitás, se munkaerő nincs ahhozz, hogy el tudják érni az évi 24 darabot. Vedd azt, hogy 76 darabot rendeltek 2028-ig. Tehát 8 év alatt kell legyártaniuk 76 darabot. 76/8= 9,5 évente.
     
  11. Roni

    Roni Well-Known Member

    És 2028-ig szerinted gyártani fogják a szu-35-öst? Mert ugye az világos hogy a szu-35 gyártása mellett lesz a szu-57 gyártása is?
    2027-ig 60 db szu-30sm1 gépet ígértek modernizálással . Én azt sem hiszem hogy 2034 -ig a szu-30sm1 géppel fognak vackolni mivel akkor lenne kész az össz modernizáció a szu-30Sm gépeken .120 db gép
    Lehet 2028-től már többet fognak gyártani mivel akkor már csak az lesz az orosz légierőnek amit gyárthat újat.
     
  12. boki

    boki Well-Known Member

    Mivel Szu-35Sz az orosz légierő legmodernebb(legjobb) hadrendben levő gépe így még biztosan gyártva lesz. Nem zárom ki, hogy 2020 után még rendelnek belőle . Ezenkívül ott az export lehetősége(tárgyalnak több potenciális vevővel) is. Szerintem minimum 2025-ig nem áll le a gyártósor. 2020 után már csak Szu-30SzM1 és Szu-35Sz lesz gyártva. A Szu-34 kiesik-lejár a szerződés és tudtommal nincs tervben újabb gépek rendelése.2030 után marad a Szu-57.
     
    fip7 and fishbed like this.
  13. yangwenli

    yangwenli Well-Known Member

    Azert sokat nyom a latban a presztizskerdes is. + a technikai, gyartasi korlatok kitolasa. (Pl. mikor mindenki variaszarnyas gepekkel akarta megvaltani a vilagot stb.)
    Vagy kicsit hasonlo mint a rephordozo esete szerintem, de csak nagyon leegyszerusitve/torzitva, mert vadaszgepeknel azert nem allhat meg a fejlodes, mennyisegtol fuggetlenul.
     
  14. Roni

    Roni Well-Known Member


    Itt van:
    [​IMG]
    Sukhoi Su-57 pilots can 'see through' cockpit.

    Oh yes, it wasn't much famously known. The 101KS-P system has four infrared sensors in the frontal portion of the cockpit which allows infrared vision beyond the walls of the cockpit and it's floor.

    The data is directly fed into pilot's HMD, Even the poster of Su-57's HMD had a mention of infrared vision. Su-57 can also get direct infrared vision from it's 101KS-V which is an IRST sensor used for targeting. This 'see through' feature provided by 101KS-P provides all round vision and assists low altitude flying, night ops and night landing. While that of 101KS-V is for targeting purpose.

    Lockheed F-35's EODAS which also provides 'see through' capability and is also used for missile approach warning, launch point detection etc. While in Su-57 their is a separate dedicated UV- MAWS.

    During an interview chief test pilot Sergei Bogdan claimed that, when he used this feature it gave an illusion of an independent flight outside the aircraft. Till date 11 prototypes have flown and series production versions would be launched this year with formal induction into services.

    We expect the deal to be signed with IAF soon.
     
    gacsat likes this.
  15. Roni

    Roni Well-Known Member

  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Lássuk sorban.
    1. Ilyen szerepkörben semmiféle faktora nincs a stealth képességnek, mert ekkora távolságban senki nem tud BARCAP-ot adni. Senki. Nem, a jenki sem.
    2. Az egész láthatólag arról szól, hogy kevés a MiG-31 és a platformok számát ezzel fogják növelni. Ettől még nem ez lesz az Szu-57 elsődleges célja, de erre is alkalmas lesz*.
    3. Az ugye megvan, hogy az igazán nagy, 2000 font feletti fegyverzet az F-35 esetén is külső függesztéssel lehetséges? Pl JASSM és az európai Strom Shadow is.
    *Egyébként halkan kérdem, hogy a jenkinek mikor szólsz be, amikor akkora faszságot csinál, hogy Super Hornetek tankolnak Super Hornetet horror áron, de nem kaparják elő AMARG-ból a borzalmasan sok repóra tartalékos S-3-akat és csinálnak belőle szállító és tanker gépet töredék áron reptetve azokat? Helyette használnak elfajzott OV-22-őt szállításra, tankernak meg nem jó emlékeim szerint. Ez mi, ha nem a hülyeség magasiskolája?

    Tudod mi a hülyeség még? Azok a beböfögések, amit menetrendszerűen előadsz és legtöbbször 0 logika van benne.
     
  17. Roni

    Roni Well-Known Member

    Gondolom sokkal gyorsabban megy a dolog f-18-sokkal .És jobb inkább egy fajta típussal végezni a dolgot .
    Ellenpéldának : Az oroszoknál a szu-35-öst vadásznak használják ők a szu-34-est meg bombázónak .
    De minek a szu-34 ha ugyan azt megcsinálja a szu-35? Ráadásul kevesebb pénzből kell gazdálkodni mint a jenkiknek.

    Hát igen csak ugye ott van a SDB európai megfelelője az MBDA SPEAR amit előnybe helyeznek majd
     
  18. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Mármint, hogy a tanker gyorsabban repül? Kicsivel. Kb. ki nem szarja le kategória...

    Egy Intuderhez képest sokkal kevesebb kerót adhat át kisebb hatósugár mellett. Nézd meg egy Hornet görgetett repóráját és egy szubszonikus gépét, amin nincs komoly harcászati elektronika és eleve szobszonikus üzemre optimalizált magas kétáramúságú fan fokozatos hajtóműve van. Tudod, ilyennel éri el a sokak által egekig felszopott A-10 a hosszú őrjáratozási időt. Csak ökölszámként a fajlagos fogyasztásnak egy számos fékpadi értéke.

    TF34
    0,371 lb/(lbf·h)
    F100 (-220)
    0.76 lb/(lbf·h), mert F-15-ben levő hajtómű, F414-ről nincs adatom nagyhirtelen, de a nagyságrend látszik.

    De elég csak a turbina előtti hőmérsékletet nézni, ami 900C fok sincs a TF34-nél. Egy nem túl drága és komplex valami. Lehet, hogy lassabban repül ki az S-3,de kisebb tolóerővel, kisebb keró felhasználással, de tovább marad ott, több kerót tudna vinni és sokkal olcsóbban. Nem csak a kevesebb fogyasztása, hanem a olcsó hajtóműve miatt.

    De nem, bohóckodjunk erőtlen konvertiplánnal (mivel csak heli üzemmódban tud felszállni...) és legyen tanker egy szuperszonikus vadászgépből, mert az a jó. Nem is értem, hogy a sima tankerek is miért nem szuperszonikus gépek és miért airlinerek sepcializált változatai...

    Tényleg fantasztikus "megoldás" egy szuperszonikus vadászgéppel, full harcászati avionikával pörgetni a technikába az óraszámot. Ez kb. olyan, mint Luxus Mercivel szállítani és árulni a dinnyét annak bőrüléséről egy 15 éves kocsi és utánfutó helyett...

    Ez az a pont, ahol tudatosult bennem, hogy te semmit nem tanultál ittléted alatt ezért tolsz ki magadból ordító hülyeségeket...

    A Szu-34 egy dedikált csapásmérő gép (messze nagyobb) hatósugárral és alapvető kialakítással, mint egy Szu-35Sz. Basszus egy mini konyha is van a gépen, olyan hosszú bevetésekre tervezték, a gép ergonómiája is ennek megfelelő. A Szu-35Sz az mondjuk egy F-15E-nek megfelelő gép. A Szu-34 az kb. az FB-111 és B-1 szerű, de az utóbbinál kisebb speciális gép. Az, hogy van némi légiharc képessége, attól még nem vadászgép. Sem személyzet elrendezésben, sem repteljesítményben. Nézzél már rá a gép tömegére és a két hajtómű tolóerejére...

    A Szu-34 a Szu-27 ős változatához képest mindösszesen 2x1 tonnával több tolóerővel bír úgy, hogy a gép üres tömege 6 tonnával nehezebb és kb. 2,7 tonnával több kerót tölthetsz bele. Érted? Még egy gramm függesztmény sincs a gépen, de már 8,7 tonnával nehezebb Szu-27 ős változatnál. Persze a Szu-35Sz kb. két tonnával nehezebb és úgy 2 tonnával több keró megy az ős változathoz képest, de az abban levő hajtómű azért erősebb is ám fékpadon 2 tonnával, tehát 50% keró esetén teljesítményben nem számottevő a változás.

    A Sz-34-et a Szu-35-tel összevetni olyan, mint egy személyautót egy kisbusszal. Egyik sem csinálja meg a másik specializált dolgait. A Szu-35Sz igazi 4++ multirole vadászgép, a Szu-34 meg egy erősen specializált csapásmérő akkor is, ha evolúciós alapjai a T-10-ig nyúlnak vissza.

    Vagy ha a bukottak és nem hadrendben álló gépek analógiáját vesszük, akkor Szu-34 = FB-111, Szu-35Sz = F-14A.

    Szerintem nagy szívességet tennél sok embernek, ha kijelentés helyett kérdezgetnél vagy kisebb önbizalommal írnál le kb. ötvenedjére is égbekiáltó ökörségeket.
    Ritkán olvasom el amit írsz, de amikor igen, akkor igen gyorsan emeli a vérnyomásom és temetem arcom a kezembe. Egészen elképesztő, hogy itt micsoda tudásbázishoz férsz hozzá és ez után sikerül ilyen hozzászólásokat megszülnöd.
     
    fulcrum11, fip7, notaricon and 2 others like this.
  19. Roni

    Roni Well-Known Member

    Azért 13 hordozó meg a uygan ennyi helihordozó mellett pont ez lesz nekik kihívás hogy szuperszonikus repcsivel tankoljanak újra?

    Ezt eddig is nagyon jól tudtam ;)
    De pl hol használják ezt ki ? A gép legutóbbi bevetésnél nem oroszból repült Szíriába hanem oda települt ki és ott hajtották végre a feladatot .
    Am meg ha oylan überfasza szükséges akkor a jenki miért nem modernizálta az F-111 vagy ment váltótípus után? o_O

    Tehát oylan mint ha én 3 gyerekért egy kis busszal mennék el a suliba itt a faluban :)

    Talán nem hülyeség modenizálni a szu-34-est? A szu-30sm még talán van értelme de csak 2026-ig mert onnantól már nyugaton minden az f-35 fog szólni .
     
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    OFF
    13 hordozó? Te hány évtizeddel vagy lemaradva...? A Forddal együtt van 11, de a az nem igazán bevethető még. A megszorítások alatt volt, hogy 9 aktív hajó volt egy ideig. Kb. a hh végén volt utoljára 13 aktív hajó, ami akkor 16 db volt, mint 1986-ban.

    CV 41 Midway (kivonva 1992)
    CV 43 Coral Sea (kivonva 1990)
    CV 59 Forrestal (kivonva 1993)
    CV 60 Saratoga (kivonva 1993)
    CV 61 Ranger (kivonva 1993)

    Öt hajót dobtak ki 3 év alatt (1990-93) ebből két év alatt négyet (!). Eközben épült 1 db új.

    CV 62 Independence (kivonva 1998)
    CV 63 Kitty Hawk (kivonva 2009)
    CV 64 Constellation (kivonva 2003)
    CVN 65 Enterprise
    CV 66 America (kivonva 1996, ez lett később célhajóként elsüllyesztve)
    CV 67 John F Kennedy (kivonva 2007)

    CVN 68 Nimitz
    CVN 69 Dwight Eisenhowe
    CVN 70 Carl Vinson
    CVN 71 Theodore Roosevelt
    CVN 72 Abraham Lincoln

    Hm... Érdemes lenne egy Excel táblánban vonaldiagramot csinálni ebből..

    ON

    1. A jenki védelmi ipar sajátosságai.
    2. A gépek életkora. A RAAF későbbi gyártású gépeinél 2000-es évek elején komplett szárnyat kellett cserélni. Akkor szerinted a jenki gépek hogyan álltak életkorban? (Az legfiatalabb F-111A gépekből lettek Ravenek és alig 16 év szolgálat után mentek a levesbe. Ennyire nem volt pénz.)
    3. A hidegháború utáni leépítések miatt és at F-15E gyártása miatt.
     
    fishbed and Rotten878 like this.

Ezen oldal megosztása