1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Szuhoj Szu-34 "Fullback"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. boki

    boki Well-Known Member

    Akkor a Szu-30SzM hamarabb volt kész és hamarébb kezdték gyártani mint a Szu-35? ;)
     
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Pár évvel.
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Szu-35 később lett kész mint a Szu-30SzM? Szu-35Sz mikor szállt fel először és a Szu-30SzM?
     
  4. Roni

    Roni Well-Known Member

    2012 szűz felszállása a szu30sm, a szu35 pedig 2008ban,2011re mar gyártották a szu35 ost de hadrendbe csak később állt.
     
  5. Roni

    Roni Well-Known Member

    A Szu-30sm mar felesleges lett volna a szu-35 után. Most meg a szu35 avionikáját raknak a 30-asba es a hajtóművet :confused:
     
  6. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A Szu-30SzM az egy oroszosított Szu-30MKI, ami 1997-ben repült először. A Szu-30SzM elektronikája nagy része az MKI-val azonos, a másik része a kínai MKK-val azonos, ami meg a kilencvenes évekből származik. A Szu-30SzM 2012-es gyártása ebből a szempontból nem jelent semmit.
    A Szu-35Sz 2011 körül készült el, előtte volt a Szu-35BM, ami 2008 februárjában repült. De már a 2007-es MAKSz-on kiállították, mint majdnem repülésre kész gépet.
     
    fishbed and Python like this.
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Olvasd el az ezzel kapcsolatos hozzászólásomat, hogy meglegyen az összkép, mit és hogyan értékesített a Szovjetúnió és mit az oroszok. Abba se legyél olyan nagyon biztos, hogy mi a MiG-23MF-eket azonos áron kaptuk, mint a csehek, vagy az NDK a modernebb MiG-23ML-t. Az MF-jeik mellé.
     
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Melyiket? Az tudom, hogy mennyiért adták el Kínának azt a 4 db Sz-300PMU osztályt, amire nem volt pénze a VSz országoknak. Potom pénz.
    Aztán nézem az kínai Szu-27-es eladások árát.
    Nálam nem ér össze a cérna két vége. Sehogy. De ez is csak egy vélemény, de a számok nekem ezt mutatják.
     
  9. boki

    boki Well-Known Member

    Éppen, hogy a Szu-35Sz mellé akartak egy már kiforrott gépet, ami gyorsan megépül és amivel lecserélhetik a régi -még a SZU-ban épült gépeket. A KnAAZ nem tud évi 10-14 darbtól több Szu-35Sz-t gyártani. Az Irkutszki Irkut viszont tud évi 20 darb körül gyártani Szu-30SzM-et. Itt arról volt szó, hogy 2020-ig lecseréljék az orosz légierő régi szovjet gépállományát modern gépekre. A 2011-2020 állami fegyverbeszerzési csomag(program) értelmében 70%-nak kell lenni év végéig.
     
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Az 1275. hozzászólás, neked válaszoltam benne.
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Olvastam. Mondom, sehogy nem jön ki a matek. Ha elfelezem a Kínának eladott Szu-27 gépek árát és megnézem mire nem telt nekünk Sz-300PMU beszerzésre álomnak szép, amit írsz, de nem realitás.

    Mondtam párhuzamot is. Nem F-15-tel szórták tele Európát, hanem F-16-tal. Mert kevesebb, mint feleannyiba került, mint az F-15.

    Európában F-4-esre nagyon kevés államnak telt és annak se túl sokra. Lásd Luftwaffe. Vagy akkor adták el oda, amikor az USA-ban 10+ éve másodvonalas volt már.

    Az oroszoknál is pont olyan lobbizás volt, ha nem erősebb, mint a szemét kapitalistáknál. Nincs realitása annak, amit felvázolsz. Álomnak szép. Alapok nélkül.
     
  12. waterloo

    waterloo Member

    Még mindig nem igazán értem, hogy a dolgok "ára" miért zavar téged egy kommunista tervgazdaságban.
    Ha az SZU profitot akar termelni az eladásból, persze, sosem vennénk meg.
    Ha azt akarná, hogy legyen nekünk, akkor egy liter tej "áráért" megkapnánk.
    Mellesleg a liter tej "árának" sem volt sok köze a liter tej árához, szóval nem értem tényleg...
     
  13. Roni

    Roni Well-Known Member

    Az egy kicsit sem fordult meg benned hogy Kínanak direkt adták drágábban? Lóvé akkor is volt nekik
     
  14. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Persze, hiszen azzal kezdtem, hogy a MiG-et lekorlátozták volna a MiG-31-es gyártására, ami sehogy se jön ki az akkori politikai beágyazottság fényében.
    Ha az 1993-as Szuhoj-féle "hatalomátvétel" előbb valósul meg, akkor persze már más lett volna a leányzó fekvése.

    Ami amúgy nem lett volna lehetetlen, hiszen a MiG küzdelme a túlélésért nem a kilencvenes évek forráshiányossá vált orosz hadiipari légkörében kezdődött, hanem jóval korábban, még a jobban finanszírozott klímájú Brezsnyev-éra alatt, az 1970-es Mikojan és az 1976-os Gurjevics eltávozással.

    Az én teóriám nem a pénzen, nem a bekerülési költségen bukott meg, hanem kizárólag a szovjet belpolitikán.
    A MiG érdekérvényesítő képessége forszírozta a szovjet védelempolitikát, hogy mindenképpen életben tartson egy párhuzamos, low-budget termékekre specializálódott repülőgépfejlesztőt és gyártókapacitást.
    Ha szovjetek igazán el akartak volna lépni a Nyugattól, akkor amíg azok a jóárasított F-16A-val lépkedtek a sakktáblán, be lehetett volna húzni ezt az általam vázolt "minden bokorba Szu-27-es" trükköt és akkor lett volna nagy csodálkozás a NATO-ban.
    Persze könnyű utólag okosnak lenni.

    De azt akkor se feledjük, hogy minden mindig annyiba kerül, amennyit elkérnek érte és főleg, amennyit kifizetnek érte. Lásd a magyar MiG-23-asok esetét.

    Felejtsd el az Sz-300PMU párhuzamot. Távolról sem releváns. Az, hogy mi 1986 után mit nem rendszeresítettünk, annak semmi köze ahhoz, hogy Moszkva hogyan képzelte el a VSz és a Front Légierő haditechnikáját a hetvenes évek második felében.

    Hogy értsük jól: a nyolcvanas évekre kitűzött magyar védelmi beszerzések a következők lettek volna:
    • Pápa átfegyverzése MiG-23-asra, ebből csak egy század lett volna MiG-23MF, két század MiG-23ML lett volna (ez legalább 48 darab MiG-23-as)
    • Kecskemétre került volna az összes MiG-21bisz
    • Taszárra a Szu-22-es század mellé két század Szu-25 (ez kb 42 darab csapásmérő gép)
    • Börgöndön megépül a CsRP nagy reptere, 2500 méteres betonnal
    • Taszárról Börgöndre költözik a három századnyi Szuhoj ezred
    • Pápáról Taszárra költözik a MiG-23-as ezred
    • Pápa átfegyverzése 1990-ig legalább kétszázadnyi MiG-29-esre (kb 24-28 darab ilyen gép)
    • 1986-ra teljesen kiépül az Sz-200 Vega rendszer, de 1990-ig rendszeresítjük az Sz-300PMU-t is
    Tehát 1979 és 1990 közötti 11 évben valamivel több, mint 100 darab új, modernizált harmadik és korai negyedik generációs gépet terveztek beszerezni.

    Mi nem azért nem vettünk Sz-300PMU-t mert mi olyan ország voltunk, akiknek a Szu-27 is túl nagy. Azért nem vettünk Sz-300PMU-t, mert már nem volt rá pénz.
    Az 1972-es tököli Brezsnyev látogatást követően teljesen vissza kellett csinálni a Nyers Rezsőék 1968-as Új Gazdasági Mechanizmusát és a "gulyáskommunizmus" fenntartásához a Fekete János-féle alternatíva lépett elő. Azaz a gazdaság hatékonyságnövelése helyett a hitelekre épült minden. Ez meg a nyolcvanas évek közepére már csúnyán tarthatatlan állapotot hozott össze, csak ezt akkor még kevesen tudták. Az 1989-es Gerecse előtt már 1988-tól "engedve a lakosság követelésének" csökkentették a repülések számát.

    https://nava.hu/id/296356/

    https://nava.hu/id/373510/

    https://nava.hu/id/373544/

    https://nava.hu/id/02746_1989/

    1990 után aztán Antall Józsefék megnézhették az eredményt. De az már egy másik történet.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A papír minden hülyeséget /álmot elbír. Ezt egy Hollandia szinten levő gazdaság sem bírná el. Ennek semmiféle gazdasági realitása nincs, amit elképzeltek.
     
  16. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mondod te 2020 májusa legvégén.
    Próbáld meg elmondani ezt 1978-79-ben a Néphadsereg, vagy a Varsói Szerződés tábornokainak valamelyik ülésén.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem érdekelték vagy ismerték a realitásokat. Ennyi.
    Ez nem keleti specialitás. Nem ismered a történetet Kennedyről, McNamaráról meg egy fejesről, aki 10 ezer db LGM-30-ról álmodozott...?
    Na, az is kb. annyira volt reális, mint a fenti elképzelés. Mint gyerekek a játékboltban, ők álmodnak mindenről, a kasszakulcs nem náluk van.
     
  18. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Látod, ez az érdekes az egészben. Hogy akkor, mikor volt közel százötven MiG-21-es szolgált a Magyar Néphadseregben a hetvenes évek második felében, akkor az, hogy 10-15 éves időtávon belül ezt kb 100 darab modernebb géppel váltják ki, távolról sem volt irreális.
    A hetvenes években felvett nyugati hitelek ellenére sem volt irreális.
    Szóval bőven a realitásokon belüli terv volt.
    Csak másképp alakultak a dolgok.
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt sem vágom miből vezetted le.
    A világ no.1 hatalma nem tudta 1:1-ben lecserélni az F-4-est F-15-re. Egyik és a másik is drága volt

    Akkor Magyarország hogyan hozta volna ki, hogy egy legfeljebb F-5E szintű gépet lecseréljen azonos számú szovjet F-15-re úgy, hogy a nemzetgazdaság teljesítménye ezzel köszönőviszonyban sem volt?

    Nem értem.
     
  20. borisz

    borisz Well-Known Member

    A Mi-29-est szerintem ott kúrták el, hogy két hajtóművesre tervezték.
    Egy fix-szárnyú MiG-23 szerűségek kellett volna tervezzenek, először akár a 23 MLD elektronikájával.
    Na, de ez a SzU-34 topik.
     
    LMzek 2.0 likes this.

Ezen oldal megosztása