1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

T-14 Armata

Diskurzus a(z) 'Harckocsik' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 6..

  1. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Na szóval, a Type 10-ben nyolchengeres, négyütemű, vízhűtéses, 1200 lovas V-motor van, a Type 90-ben tízhengeres, kétütemű, vízhűtéses, 1500 lovas V, a Type 74-ben pedig tízhengeres, kétütemű és léghűtéses 720 lovas V van.
     
    fishbed, endre, fip7 and 2 others like this.
  2. torsen

    torsen Well-Known Member

    Semmi kötődésem a Volvóhoz, de ismerik...jobban, mint én vagy Te.

    Ősidők óta... A Mercedes OM615 is elment a közutakon 1m km-t, a maga 2.0D/60 Le-vel. Ma egy ekkora motor közel 200 Le-s.
    Sorold az Euro5/Euro6 haszonjármű V-motorokat és tedd melléjük a sorosokat! Nem mondom, hogy nincs V, de....

    Minél kisebb a "rés", annál könnyebb a dolga az olajnak. (Csak be kell juttatni valahogy, lásd még mai "vékony" olajak.)
    Olyannyira egyre kisebb, hogy ma egyre kevesebb motorhoz (szgk) veszel felújító csapágykészletet, mert a csapágy és csapágy között is van különbség. Egyre gyakrabban csak fűzött blokkot veszel/cserélsz.

    Ovális pályán? Milyen motor az?

    De miután a mai motorok mérete egyre kisebb, ezért általában ezt választják. A szerelhetőséghez meg ferde hajtórúdfej osztást.

    Egy mai motorban már nem használnak hosszirányú hűtőfolyadék áramlást. Keresztáram a tipikus.

    Miért is?

    Egy hajtórúdfej vastagsággal tegyük távolabb őket, mi az akadálya? Új motort tervezünk nem házi barkács...

    "csapszegen" ???

    Ha nem akarják eltolni a hengersorokat, arra van megoldás, mellékhajtórúd (lsd. szovjet V2 hk.motor), villás hajtórudas megoldás (Maybach HL230 Panzerkampfwagen VI), de ezzel ma már általában nem küszködnek, van helyette VEM.

    Na, igen, itt jön a V-motor csapágyazás problémája amivel kezdtünk:rolleyes:, plusz még bejön a képbe a V-motor hengersorszög és hengerszám közötti összefüggés problémája. Azaz, ha egy rendes motort (hangsúlyozom RENDES) akarsz csinálni, akkor nem tetszőleges a hengersorszög.Nézd meg pl. a VW/audi V6 3 literes diesel motor főtengelyét! Meg fogsz lepődni!

    Ezt mindenki így csinálja.Ugyanis a motortervezés egyik legnehezebb része nem a szilárdsági tervezés, hanem a hő-, és áramlástani rész a teljesítmény, a fogyasztás és a károsanyag kibocsátás miatt.. Ehhez egy darab hengert fejlesztenek és abból lesz motorcsalád S4-S5-S6-V8-V10-V12-vel. SOKKAL egyszerűbb a főtengely, csapágyak, stb. szilárdsági/kenési/hűtési stb. áttervezése/igazítása, mint egy új henger (új furat/lökettel, sűrítési aránnyal, belső áramlásokkal, vezérlési időkkel, befecskendezési eljárással, szívó-, és kipufogó csatornákkal stb.) kifejlesztése.
     
  3. torsen

    torsen Well-Known Member

    Type 90-ben tuti 10ZG motor van. Az ellenség megtévesztésére lehet épen 12 hengeres is! :D Én a Type 10-re mindenhol V8/1200Le-t találtam (érthető, kis tank, kis motor). Hát igen, az erőátvitel még talányosabb. Egyszerűen lezárják azzal, hogy CVT, de egy helyen olvastam egy véleményt, mely szerint eCVT, tehát valami hibrid elektro/mechenikus/hidraulikus megoldás féle, hasonlóan a Toyota HSD-hez. Azért 4000-5000Nm-re nem nagyon lehet láncos/szíjas váltót elképzelni. Bár a japók mindenre képesek.
     
  4. torsen

    torsen Well-Known Member

  5. fip7

    fip7 Well-Known Member

    torsen

    A Type-10 elvileg valamilyen hidraulikus CVT.
    Valami olyat olvastam róla, hogy a motor meg a lánchajtó kerék között nincs mechanikus kapcsolat, hanem a hidraulika folyadék adja át a teljesítményt a motorról a kihajtásra.
    Egy ilyen rendszernek biztos komoly vesztessége is van, hasonlóan a hidrós automatákhoz, viszont folyamatos a hajtás, nem "rángatják" egymást a különböző elemek, na meg előre és hátra is ugyan annyival lehet így menni. Az MBT-nél ez jól jöhet.
     
  6. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Jó, ne vesszunk el a részletekben, az oválist elírtam hajnalban, a tobbi értetted, ahogy mindenki más is, a kályhától indultam, a legegyszerubb megoldásokkal.
    Tudnom, hogy egyre több lóero fér manapság a dízel motorokba, a kozúti Nehéz vontatókba már nem nagyon raknak V8-akat, mert a 12-14literes Soros 6-ok mar tudják a6-700 lóerot, nincs rá szukség, azonban nem akaromteljesen szétkuldeni az Armata topikot, a nagyobb generátorokba, szivattyúkat, kombájnokba, foldmunkagépekbe mai napig tesznek V8-at/V12-t, akár kettot is, ahol kell 2000-2000+ lóero, és biza az EU-ban azokra is szigorú kornyezetvédelmi szabályok vonatkoznak,mint a tg-kra, ott is van minden foldi jó, ad blue, meg dpf, egérszelep, stb.
    Ha holnap befáradsz egy Hitachi/Komatsu/Liebherr/Terex/stb kereskedohoz, vásárolsz egy akkor a kotrót, dózert, do pert ami kéri az 1500 pacit, akkor bizony ott euro 5-6 normás bazi nagy V8-akat, V12-ket fogsz találni a motorházban.
    A munjagépekre Tier1/2/3/4 kornyezetvédelmi Norma van, nem tudom, hogy aránylik ez a tgk-k euro5/6stb normáihoz, nem is érdekel, a lényeg, hogy a mai nagy motor gyártók képesek nagy V motorokat gyártani, a nélkul, hogy Azok le csapágyasodnának, ezért fentartom, hogy a Volvo elmehet a csába, bár milyen okból is gondola, hogy nem gyárt V motor, mert gond a csapágyak élettartama.
    Pont.
    Egyébként is irreleváns, hogy vannak é euro 6-os tgk V motorokba ebben a topikban, mert az armata/Oroszok mbt motorjai mind adagolósak, így Grétácska infarktust kap kb minden gázfroccsnél, :D, telóról nem guglizok a Leóink motorjára, de Sanszos an Azok is adagolósak, de legalább is nem régóta CR-esek, és ott is V12 van, eléggé nem csapágyasodik le az sem, úgy hogy a Volvo most ár tényleg elmehet a csába. :D
     
    fip7 likes this.
  7. torsen

    torsen Well-Known Member

    210/115???
     
  8. Negan

    Negan Well-Known Member

    Mercédes közuti nagyvasakban V6 és V8 motorok vannak.MAN és a Scania nagyobbik motorjai V8.MAN nek van V10 és V12 is,de ritkaság,csak extranehéz teherszállitókba használják.De a MAZ,Kamaz,Kraz,TATRA máig alapvetően V motorokkal mennek.
    Volvó nagyobbik motorja 16literes S6,500le feletti kamionokban az van.De már vagy 40éve ekkora és S6 a nagyobbik motor.
     
  9. papajoe

    papajoe Well-Known Member

    Egyébként meg kb fogalmunk sincs, hogy Miért nem akarják az X12 motor, csak feltételezés, hogy a csapágyakkal van gond, mert a Volvo nem gyárt V motorokat, mert szerintük nem lehet jól megoldani a csapágyazást.
    10 másik gyártó Szerint meg még lehet oldani, Iván is megoldja 70-80 éve, már a T34-ben is V12 volt, és el mentek Berlinig.
    Majd Boki utána néz mí a gond veluk, úgy tudom pár T14 már volt csapat próbán, hátha van valami infó, addig ne találgassunk. ;)
     
    ghostrider likes this.
  10. papajoe

    papajoe Well-Known Member



    Van bizony,főleg télen,amíg hideg az olaj,nagyon kelletlenül mozog a dózer,és nagyon nehezen adj a át az erőt a motortól a láncokig,ill még az átkosban,88 körül már ilyen rendszer volt a Claas Dominator kombájnokban,Linde volt a gyártó neve,hát kérte a gázolajat a rendszer,olyat fogott a motoron állás közben is,hogy ihaj,forgatni kell azt a rengeteg olajat,a kombájnban vagy 6 ékszíj hajtotta a szivattyút,azt sem volt tréfa mozgatni,szóval alkalmazási területtől függően akár jó is lehet,szerintem a hidrosztatikus hajtás nem mbt-be való,de lehet nipponban másként látják.
    :)
     
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    papajoe

    Elvileg pontatlanul fogalmaztam. Utána néztem és nem az általad leírt megoldás van a tankban hanem valami ehhez hasonló:
    http://www.kanzaki.co.jp/en/technology/history/hmt.html

    Ez a megoldás egyszerre hidrós, meg mechanikus (bolygóműves) meg fokozat mentes is.
    "A speciális alkalmazások, a Ground Önvédelmi Erők a 10-es típusú fogadták el. A rendszer kimeneti osztott típusú (bemeneti integrált típus), amelyben a kombináló egység (bolygókerekes mechanizmus) a kimeneti oldalon van elrendezve. A bolygókerekes sebességváltó mechanizmusa bolygókerekes hajtóművel rendelkezik, a gyűrűs fogaskerék bemenője a HST-től, a napfény hajtómű pedig a motortól, de a széles sebességváltó-szélességet közvetlenül helyett háromsebességű sebességváltó mechanizmus biztosítja. Ennek eredményeként a motort nagy teljesítményű fordulatszám mellett lehet használni, tehát azt állítják, hogy a mobilitás javult annak ellenére, hogy a motor kisebb, mint egy jelenlegi tartály ."
    https://ja.wikipedia.org/wiki/無段変速機
     
    wolfram likes this.
  12. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Az tiszta volt, de úgy értelmeztem, hogy a 90-es motorjában nem voltál biztos, hogy lég- vagy vízhűtéses-e.


    Igen, fokozatmentes hidromechanikus.

    小型・軽量化と応答性・敏捷性の向上のため、水冷4サイクルV型8気筒ディーゼル機関と油圧機械式無段階自動変速操向機(HMT)を組み合わせた動力装置(パワーパック)を搭載する。
    A power unit (power pack) that combines a water-cooled 4-cycle V-type 8-cylinder diesel engine and a hydraulic mechanical stepless automatic transmission (HMT) is installed to reduce size and weight and improve responsiveness and agility.
     
    torsen likes this.
  13. torsen

    torsen Well-Known Member

    Hát ez így még elég sok dolog lehet. A hidraulikus alatt hidrodinamikus nyomatékváltót (népszerű nevén wandler vagy konverter) értsünk (elindulás, áttétel növelés)? És a mechanikus fokozatmentes az láncos vagy tolószíjas vagy valami egészen más? Nagyon féltik a technikát. Még az x-37-ről is többet tudni, mint a type 10 erőátviteléről! :D
     
  14. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Hát erről nekem fogalmam sincs sajna. :( És hát ja, nem túl sok anyag van róla, bár lehet, hogy japán nyelven lehetne még találni erről több infót is...
    Amúgy, ha valakit nagyon érdekel a téma, akkor egy próbát lehet, hogy megérne dobni egy mailt a Mitsubishi Heavy Industries-nek. Ki tudja, talán elárulnának pár részletet.
    Én mondjuk biztos nem fogok. Egyszer beszéltem japókkal (egy Daido Steel-es kutatómérnökkel) és bár segítőkész volt és a kért infókat is megkaptam, de a mindkét fél részéről többé-kevésbé fennálló angol nyelvismeretbeli hiányosságok okán nem volt épp zökkenőmentes a kommunikáció. Szóval ha nem nagyon muszáj, akkor én kihagyom a jövőben az ilyesmit. :D
     
  15. torsen

    torsen Well-Known Member

    Másold be ide a keresőszót japánul leírva, amit be kell illesztenem a gugliba! :D
    A Mitsubishi melyik részlegére gondolsz? Mert egyszer olvastam, hogy a Mitsu a japán munkavállalók majd 10%-t tarja el. Atomerőmű, repülőgép, tankhajó, autó, szórakoztató elektronika stb. (még a régi világban hanyatt estem, mikor a haverom Mitsubishi VHS videoval állított haza az USA-ból. Persze jól megszívta, mert lefelejtette, hogy ott 110V, itt meg 220V(akkor) a hálózati feszültség. Szebb csak lett volna, ha Japánból hozza, ahol ráadásul 100V/60Hz a frekvencia).

    Én elengedem a Type 10-t.
     
  16. Veér István

    Veér István Well-Known Member

    OFF: az USA-ban is 60 Hz. Japánban többféle elektromos szabvány is van a sziget különböző részein, a párhuzamosn több szabvány szerint megindult villamosítás örökségeként. https://en.wikipedia.org/wiki/Electricity_sector_in_Japan#Transmission
     
  17. boki

    boki Well-Known Member

    Újabb csemege:

    "A szárazföldi csapatok sokszáz tankkal gazdagodnak, immár sorozatban gyártják a T-90M típust, és már az év elején hozzájutnak a T-14 Armata típushoz is. Ennek kialakítása több évtizedes munka eredménye. A harckocsik új generációját testesíti meg. Már az évekkel ezelőtti megjelenésekor nyilvánosságra hozott adatok is meggyőzőek: a 48 tonnás óriás több mint 80 kilométeres sebességre képes. Ágyúja többezer kilométeres hatótávolságú irányított rakétákat is kilőhet. A lövegtornyot automatikus célzóberendezéssel szerelték fel és távvezérléssel is működtethető. A háromtagú személyzetet egy kapszula óvja a lőszertártól. Évről évre tökéletesítik a tankot, igyekeznek megoldani a felmerülő problémákat, kijavítani az időről időre jelentkező hibákat. Mivel az Armata igen drága, más típusú páncélosokkal is ellátják a csapatokat."
    https://nepszava.hu/3066526_bucsu-a-szovjet-fegyverarzenaltol
     
    luperator, fip7, fishbed and 4 others like this.
  18. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    :confused:
     
  19. boki

    boki Well-Known Member

    Mint ma kiderült az orosz VM 2027-ig 900 modern harckocsi beszerzését tervezi.
    500 darab T-14 Armatát
    és
    400 darab T-90M-et
     
    endre, fishbed, arbalest and 5 others like this.
  20. Fade

    Fade Well-Known Member

    Nem 2300 darab T-14 Armatat 2020ig?
     
    gacsat likes this.

Ezen oldal megosztása