Ez a T-16 BREM Armata, Bronirovannaja Remontno-Evakuacionnaja Masina (Páncélozott Müszaki-Mentő Jármü)
T-16 részletesen: Így néz ki a legújabb páncélozott személyszállító jármű kívül és belül
Az Armata egységes lánctalpas platformon alapuló legújabb T-16 páncélozott javító és mentő jármű bemutatása várhatóan a Army-2021 Nemzetközi Katonai-technikai Fórumon történik majd
A páncélos fegyverek és felszerelések 38. tudományos-kutató tesztintézetében tett látogatás során a Rosszijszkaja Gazeta tudósítóinak megmutatták a hangárt, ahol a tesztpályán tesztelés alatt álló járműveket szervizelik és javítják.
Éppen abban a pillanatban, amikor megközelítettük az épületet, a tesztpálya kapui kinyíltak, és a porfelhőből egy nehéz BMP T-15-ös bukkant elő belőle. Közvetlenül a tesztek után a lőtéren éppen ezen a gépen folytak a munkálatok, így nem volt lehetőség a filmezésre. A következő anyagaink egyikét azonban a legújabb BMP-nek szenteljük.
De részletesen meg lehetett vizsgálni a legkevésbé ismert mai újdonságot az "Armata" platformon - a T-16 páncélozott javító és helyreállító járművet. Úgy tervezték, hogy a terepen evakuálja és javítsa a harckocsikat és a BMP-ket, beleértve a T-14 és T-15-öt is. Funkcionalitását tekintve a jármű abban különbözik a páncélozott mentőjárművek régebbi generációitól, hogy rendelkezik egy manipulátorkarral is, amely akár 1,5 tonnát is képes megemelni, valamint megnövelt daruhosszal és kapacitással rendelkezik.
A manipulátor és a daru mellett az újabb páncélozott mentőjármű fő vontatócsörlővel, segédcsörlővel, rakodóplatformmal, buldózerrel, mechanikus tengelykapcsolóval, vontatóberendezéssel, valamint pótalkatrészkészlettel és szerszámkészlettel van felszerelve.
A T-16 nemcsak a sérült felszerelések kimentésére képes az ellenséges tűz elől, hanem képes a partra vetett vagy elsüllyedt tárgyak kiemelésére, földmunkák elvégzésére, vízi akadályok elhárítására stb. is.
A tesztjármű sokkal kényelmesebb, mint a régiek. Először is, több hely van belül. Ez nemcsak a személyzet munkáját egyszerűsíti, hanem lehetővé teszi például a T-16-oson belüli sérült járművek sérült személyzetének evakuálását is. Másodszor, a jármű nemcsak légkondicionálóval, hanem klímaberendezéssel is fel van szerelve, amely lehetővé teszi a személyzet számára, hogy beállítsa a kívánt hőmérsékletet.
Harmadszor, van hely a vízforralásra és az ételek melegítésére, ami szükség esetén lehetővé teszi, a harcjármű személyzetének hosszabb ideig a járműben maradjon anélkül, hogy ki kellene mennie. A személyzet a sérült járműveket a jármű elhagyása nélkül is ki tudja üríteni.
A fejlesztő cég képviselőjével folytatott beszélgetés során megtudhattuk, hogy a jármű máris kiváló teszjárműnek bizonyult. Az Armata platformon lévő járművek moduláris felépítése lehetővé tette, hogy jelentősen felgyorsítsák a harcárművek harci hatékonyságának helyreállítását a terepen. A tesztek során például kicserélték a T-16-os harckocsi motorját. Ebből a célból az új erőforrást a páncélozott személyszállítóra erősítették, és a feltételesen megtört harckocsihoz küldték. A régi motort leválasztották és eltávolították a harckocsiról, és az új motort a helyére tették. A régi motort ezután felpakolták egy járműre, és elszállították. Az egész művelet körülbelül egy órát vett igénybe, ami már önmagában is nagy teljesítmény volt az előző generációk gépeihez képest.
Eközben az Armata család mindhárom járműve - a T-14 harckocsi, a T-15 nehéz gyalogsági harcjármű és a T-16 páncélozott felderítő jármű - aktív tesztelés alatt áll az NII tesztpályán. A legénységek gyakorlatokat hajtanak végre egy harckocsirámpán, vízi akadályokon haladnak át, és nappali és éjszakai lőgyakorlatokat végeznek.
Новейшая бронированная ремонтно-эвакуационная машина Т-16 остается самой малоизвестной на сегодняшний день новинкой на платформе "Армата"
rg.ru