Lehet párhuzamot vonni a Szovjet/Orosz harckocsifejlesztés sikerei, meg az Indiai közé, csak szerintem nem érdemes !Először is 2015-ben ugye tudjuk, hogy mennyire volt kész az Armata platform, szóval hmmm...
Másodszor a "vettek volna" és az "érdeklődés" nálam nem egy kategória. Szerintem India még biztos, hogy nem tartott ott soha, hogy "vett volna" T-14-est. Érdeklődtek utána, ezt minden további nélkül elhiszem.
Hogy az Indiai fejlesztési programok lassúak és gyengék... Őőő...
Mindezt annak az orosz harckocsinak a topicjában, amely eredetileg az 1980-as években indult Objekt 195 projekt vakvágányra futásából és annak folyományaként született Objekt 148-ről szó?
Amelynél 2016-ban arról volt szó, hogy 100 db-os előszériát rendelnek meg 2020-as leszállítással?
Hogy aztán 2019-ben arról jöttek a hírek, hogy az első 12 sorozatgyártott példány még az év végén megérkezik?
Végül idén márciusban még mindig ott tartunk, hogy majd 2022-ben várható az első példányok leszállítása?
Igen, tény és való, az Indiai "saját" programok... hát nem feltétlen sikertörténetek, no.
De azért a T-14 sem feltétlenül tekinthető egy nagy csodának.
Ami mindenképpen mellette szól, hogy jó ideje az első valóban innovatív és modern harckocsifejlesztés, ami eljut a sorozatgyártásig (és hiába kerül itt elő a Leclerc, a Type-10 vagy a K2, vagy akár az Altay, azok esszenciájukban még mindig az 1980-as években ragadt koncepciók továbbreszelései).
Az egész irományod esszenciája valahol ott van kivonatolva, hogy bár valóban pénz/forrás hiányában és mivel egy sor technológiai újdonságot vezettek be, a T-14 program lassan halad, de ettől függetlenül kimondható hogy ebben még mindig az oroszok az innovátorok, a világ előtt járnak.
Nem India, hanem a VILÁG előtt...