T-14 Armata

Először is 2015-ben ugye tudjuk, hogy mennyire volt kész az Armata platform, szóval hmmm...
Másodszor a "vettek volna" és az "érdeklődés" nálam nem egy kategória. Szerintem India még biztos, hogy nem tartott ott soha, hogy "vett volna" T-14-est. Érdeklődtek utána, ezt minden további nélkül elhiszem.

Hogy az Indiai fejlesztési programok lassúak és gyengék... Őőő...

Mindezt annak az orosz harckocsinak a topicjában, amely eredetileg az 1980-as években indult Objekt 195 projekt vakvágányra futásából és annak folyományaként született Objekt 148-ről szó? :oops:
Amelynél 2016-ban arról volt szó, hogy 100 db-os előszériát rendelnek meg 2020-as leszállítással?
Hogy aztán 2019-ben arról jöttek a hírek, hogy az első 12 sorozatgyártott példány még az év végén megérkezik?
Végül idén márciusban még mindig ott tartunk, hogy majd 2022-ben várható az első példányok leszállítása?

Igen, tény és való, az Indiai "saját" programok... hát nem feltétlen sikertörténetek, no.
De azért a T-14 sem feltétlenül tekinthető egy nagy csodának.
Ami mindenképpen mellette szól, hogy jó ideje az első valóban innovatív és modern harckocsifejlesztés, ami eljut a sorozatgyártásig (és hiába kerül itt elő a Leclerc, a Type-10 vagy a K2, vagy akár az Altay, azok esszenciájukban még mindig az 1980-as években ragadt koncepciók továbbreszelései).
Lehet párhuzamot vonni a Szovjet/Orosz harckocsifejlesztés sikerei, meg az Indiai közé, csak szerintem nem érdemes :D !

Az egész irományod esszenciája valahol ott van kivonatolva, hogy bár valóban pénz/forrás hiányában és mivel egy sor technológiai újdonságot vezettek be, a T-14 program lassan halad, de ettől függetlenül kimondható hogy ebben még mindig az oroszok az innovátorok, a világ előtt járnak.

Nem India, hanem a VILÁG előtt...
 
Egyszerűbb és kevesbé ambiciózus? Te tényleg ehiszed azt, hogy a 90-es évek eleji obj 195-nél egyszerűbb és kevesbé előremutató a T-14? Olyan dolgokat tud a T-14 amiről a 90-es években álmodni sem mertek nemhogy az oroszok de még nyugaton sem.
Ennyi. El lehet itt bohóckodni hogy próbálja valaki megfeleltetni az orosz harckocsiipart az indiaihoz, csak hát na :D !
 
Az Objekt 195 túl ambiciózusnak minősült, pedig kb. olyan változást hozhatott volna a harckocsi fejlődésben, mint a T-64 a maga idejében - már ha úgy működik, ahogy megálmodták. A pontos eseményeket (tudomásom szerint) nem ismerjük, de ebből lett végül az egyszerűbb, kevésbé ambiciózus Objekt 148...
Igen, a T-95, ha rendszeresítik hatalmas ugrás lett volna harckocsi- fejlesztés történetében és néhány tíz évre biztosította volna az orosz fölényt. Sajnos a pénz és az ipari háttér hiánya keresztbe tett a projektnek. De legalább felhasználták az Objekt--195 fejlesztéseit az Objekt-148 -hoz.
Itt egy részletes írás nyugger kollégától: "Hogyan lett a T-95-ből Armata"

 
Lehet párhuzamot vonni a Szovjet/Orosz harckocsifejlesztés sikerei, meg az Indiai közé, csak szerintem nem érdemes :D !

Az egész irományod esszenciája valahol ott van kivonatolva, hogy bár valóban pénz/forrás hiányában és mivel egy sor technológiai újdonságot vezettek be, a T-14 program lassan halad, de ettől függetlenül kimondható hogy ebben még mindig az oroszok az innovátorok, a világ előtt járnak.

Nem India, hanem a VILÁG előtt...

Jajj...
Ezt már számtalanszor végigjártuk. Nem az Objekt 148 volt az első személyzet nélküli toronnyal készült harckocsi-prototípus. Igazság szerint semmi olyasmi nincs a T-14-en, ami más harckocsi-projekteknél így vagy új nem jutott volna már el legalább prototípus fázisig. Évtizedekkel ezelőtt.

A svéd UDES 19, UDES XX-20, a Svájci MOWAG Tornado, az amerikai M1 TTB vagy RDF LT, hogy csak fejből pár példát soroljak fel...

140_f30c4538d9544cd8750184dbe16c0d7d.jpg


140_udes_xx20_rigg1_web.jpg


140_img_1657-rotated.jpg


140_tmupblv.png


140_rdf_lt.jpg


Amiben a T-14 a világ előtt járhat, az az, ha szériában fogják gyártani, mert valóban ez lehet az első olyan hadrendbe állított harckocsi, ami teljesen új koncepciókat hozhat el a harctérre az 1970-es és '80-as években hozott generációváltás óta.
 
Igen, a T-95, ha rendszeresítik hatalmas ugrás lett volna harckocsi- fejlesztés történetében és néhány tíz évre biztosította volna az orosz fölényt. Sajnos a pénz és az ipari háttér hiánya keresztbe tett a projektnek. De legalább felhasználták az Objekt--195 fejlesztéseit az Objekt-148 -hoz.
Itt egy részletes írás nyugger kollégától: "Hogyan lett a T-95-ből Armata"


Anno olvastam, de miben is mondtam ellen az ott olvashatóknak?
Szerintem semmiben...

Az itteni kijelentéseddel annyiban vitatkoznék, hogy nem biztosította volna néhány tíz évre az orosz fölényt, mert ha sorozatgyártásba került volna a T-95, akkor nem ragad koncepció és prototípus szinten az amerikai hadsereg Block III. harckocsiprogramja (amit direkt az Objekt 195-re válaszul indítottak), és nem elégedett volna meg feltehetően a többi nagyobb hatalom azzal, hogy az 1970-es és 80-as évek koncepcióit reszelgessék tovább (Leo2, M1 és Leclerc upgradek, Type-10, K2, Altay, Type-99 széria, stb...).

A szovjetek / oroszok nem ugrottak bele komoly fegyverkezési versenybe a hidegháború után, mert arra reagáltak volna a NATO tagországai is, és gazdaságilag egy ilyen versenyt nem bírtak volna.

A T-14 sorozatgyártása az, ami ezt most elindította, vagyis az eddig fiókba küldött harckocsi-fejlesztési programok valamennyire meglódultak. De mivel nagy volumenű sorozatgyártásról továbbra se beszélhetünk, nincs olyan nagy nyomás arra...

Paradox módon szerintem ennek pont az lesz a vége, ami anno a T-95 esetén elmaradt. Oroszország elkezd egy új generációs harckocsit gyártani, de gazdaságilag aligha fogja bírni, hogy ezt valóban nagy mennyiségben rendszeresítse. A többi ország nekiáll majd a saját programjának (ezek egy része elindult így vagy úgy), és majd hoznak egy konkurens eredményt, amelyből viszont szükség esetén jóval nagyobb mennyiséget lesznek képesek hadrendbe állítani...
 
Jajj...
Ezt már számtalanszor végigjártuk. Nem az Objekt 148 volt az első személyzet nélküli toronnyal készült harckocsi-prototípus. Igazság szerint semmi olyasmi nincs a T-14-en, ami más harckocsi-projekteknél így vagy új nem jutott volna már el legalább prototípus fázisig. Évtizedekkel ezelőtt.

A svéd UDES 19, UDES XX-20, a Svájci MOWAG Tornado, az amerikai M1 TTB vagy RDF LT, hogy csak fejből pár példát soroljak fel...

140_f30c4538d9544cd8750184dbe16c0d7d.jpg


140_udes_xx20_rigg1_web.jpg


140_img_1657-rotated.jpg


140_tmupblv.png


140_rdf_lt.jpg


Amiben a T-14 a világ előtt járhat, az az, ha szériában fogják gyártani, mert valóban ez lehet az első olyan hadrendbe állított harckocsi, ami teljesen új koncepciókat hozhat el a harctérre az 1970-es és '80-as években hozott generációváltás óta.
Rendben, felőlem össze lehet vonni ezeket az általad sorolt techdemó gépeket és az Armata projectet, jogodban áll nyilván az is, ahogy írtam az orosz meg az indiai hk projecteket egy lapon említed/megfelelteted egymásnak, nem értek veled egyet, de nekem nem fáj ha így látod :D !
 
  • Imádom
Reactions: Miskolci Ogre
Vojennaja Prijomka adása, online itt lehet nézni(8.55h-kor kezdődött) :
 
Jajj...
Ezt már számtalanszor végigjártuk. Nem az Objekt 148 volt az első személyzet nélküli toronnyal készült harckocsi-prototípus. Igazság szerint semmi olyasmi nincs a T-14-en, ami más harckocsi-projekteknél így vagy új nem jutott volna már el legalább prototípus fázisig. Évtizedekkel ezelőtt.

A svéd UDES 19, UDES XX-20, a Svájci MOWAG Tornado, az amerikai M1 TTB vagy RDF LT, hogy csak fejből pár példát soroljak fel...

140_f30c4538d9544cd8750184dbe16c0d7d.jpg


140_udes_xx20_rigg1_web.jpg


140_img_1657-rotated.jpg


140_tmupblv.png


140_rdf_lt.jpg


Amiben a T-14 a világ előtt járhat, az az, ha szériában fogják gyártani, mert valóban ez lehet az első olyan hadrendbe állított harckocsi, ami teljesen új koncepciókat hozhat el a harctérre az 1970-es és '80-as években hozott generációváltás óta.
Ilyen alapon az F-22 sem forradalmi...
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and zsolti
Szerintem a T-14 legnagyobb problémája, hogy drága. Ahhoz, hogy sorozatban tudják gyártani sok pénzt kell befektetni, ami leginkább akarat kérdése. Hagyjuk már, hogy az oroszok a templom egere, nincs pénzük. Van nekik, de nem mindenre. Nem fognak beleesni újra abba a hibába, mint a Szu., hogy a hadsereg mindenek előtt, hiába szeretné ezt a nyugat az USA vezetésével. Prioritások vannak és a szárazföldi csapatok ebben nincsenek az élbolyban. Ráadásul a harckocsi vonalon eleve két típust favorizálnának, a T-14 és T-90M kombót, mert ez a logikus. A 152mm-es löveggel is megtervezik, de csak akkor fogják gyártani, ha a többiek rákényszerítik őket.
A másik az, hogy manapság én egy olyan új fejlesztésű haditechnikai eszközről sem tudok, amelyik teljes képességgel jött volna ki rögtön a gyártás megkezdésekor.
 
Őőőő....
A forrás pont nem érdekel senkit, az eredmények igen.
Attól jobb vagy rosszabb az a K2, hogy nem Dél-Koreai, hanem német erőforrás és sebességváltó van az első két szériában? Nyilván nem.
Attól jobb vagy rosszabb a Szu-30MKI, mert licencben készült (BTW nem egyszerű licencről beszélünk, hiszen Izraeli és Francia rendszerek is vannak rajta)?
Attól jobb vagy rosszabb a Kalvari-osztály, mert egy Francia-Spanyol licencről beszélünk?

Szóval ilyen esetben nem számít, hogy mi miatt késlekedik egy program, attól nem lesz a T-14 különb, mert embargós eszközöket szereltek rá, és ezt le kellett cserélni. Ez egy projektnél egyszerűen egy hátráltató tényező.

Nem vitattam, hogy a Szovjet-Orosz harckocsifejlesztés nagyobb múltra tekint vissza, mint az Indiai, de ez pont irreleváns eme esetben.

Azt vitatom, hogy azzal szólod le az FMBT programot, mert az indiai programok "lassúak és gyengék".
Ha ezért szólod le, akkor ugyan nézzük már meg, hogy honnan is jutottunk el a T-14-ig, mert a program alapja az Objekt 195 volt, ami egy igazi High-End harckocsi lett volna, 152mm-es fő fegyverzett és 30mm-es és 7.62mm-es másodlagos fegyverzettel.

Annyira onnan eredeztethető, hogy már a korai prototípusok teknője is közel azonos kialakítású volt, a tornyon pedig megfigyelhető a végül T-14-nél megvalósult megoldások (kezdve az Afganit indítóktól):

140_projekt_195_proto.jpg


Az Objekt 195 túl ambiciózusnak minősült, pedig kb. olyan változást hozhatott volna a harckocsi fejlődésben, mint a T-64 a maga idejében - már ha úgy működik, ahogy megálmodták. A pontos eseményeket (tudomásom szerint) nem ismerjük, de ebből lett végül az egyszerűbb, kevésbé ambiciózus Objekt 148...
Össze kevered a szezont a fazonnal és sok tényezőt szimplán kihagysz a képletből ! Egy Armata kb olyan szintű evolúció a HK-k között mint az F35 a repcsiknél ! És bíza az F35-z is hátráltatta 1000+1 probléma ami miatt kurva sokáig készült és csak az USA korlátlan anyagi forrása mentette meg , ha nincs a Fed háttér akkor ma nem beszélhetnénk a világ jelenlegi legjobb rendszerben lévő vadászgépéről ! Tehát azok az állítások , hogy mindenkit csak az eredmény érdekel szimpla elnagyolása a tényeknek !

Bármelyik eszköz harci értékénél figyelembe veszik a képességeiket és , hogy azokat milyen technikával és megbízhatósággal képesek elérni !

Az Indiaiakat ne hasonlítsd már a Dél Koreaiakhoz se szellemi tudásban , se precizitásban , se technológiai téren ! Mondjuk azt még a mai napig se értem , hogy egy alig 52 milliós ország miért öl ennyi pénzt, időt és energiát olyan fejlesztésekbe amiket simán meg tudna venni kiforrott már üzemelő rendszerekben !

Azt sokan és sokszor elfelejtik , hogy a SZU bukása és Oo. megerősödése között volt egy 10+10 éves nagyon szegény időszak az első 10 évben pedig még a politika is hitvány , hazaáruló volt . Igen a Putyin éra indította el a politikai majd a gazdasági megerősödést amit a tetves USA és kutyái minden mondva csinált indokkal próbálnak tönkre tenni . Azért az 1000 éves igazság miszerint ami nem öl meg az megerősít az igaz az Oroszokra is ! A balfasz EU-nak kölcsönösen élnie kéne az Oroszország által nyújtott lehetőségekkel és kihasználni a piacát !

Az idő majd eldönti mennyire lesz sikeres a T14 , egy biztos nem ez a prioritás az Orosz hadigépezetben és valljuk be tök jogosan !
 
Össze kevered a szezont a fazonnal és sok tényezőt szimplán kihagysz a képletből ! Egy Armata kb olyan szintű evolúció a HK-k között mint az F35 a repcsiknél !

Miben?
A legnagyobb előrelépés a személyzet nélküli torony. Ez önmagában harcképesség, tűzerő vagy páncélvédelem szempontjából nem jelent önmagában előnyt, a személyzet túlélőképessége javult számottevően ennek köszönhetően.

Ami még esetében kétségkívül előny lehet, az az Afganit APS, ha valóban képes 1700m/s sebességig semlegesíteni beérkező veszélyforrásokat. Ezzel kapcsolatban én ellentmondásos információkat találtam eddig csak, hogy valóban sikerült-e az elvárásoknak megfelelő védelmi képességet biztosítani.


És bíza az F35-z is hátráltatta 1000+1 probléma ami miatt kurva sokáig készült és csak az USA korlátlan anyagi forrása mentette meg , ha nincs a Fed háttér akkor ma nem beszélhetnénk a világ jelenlegi legjobb rendszerben lévő vadászgépéről ! Tehát azok az állítások , hogy mindenkit csak az eredmény érdekel szimpla elnagyolása a tényeknek !

Olyasmit adsz a számba, amit nem mondtam.

Az, hogy az eredmény számít? Igen, az, hogy képesek lennének-e adott esetben saját modern harckocsi programot kifuttatni, és ebből a szempontból lényegtelen, hogy milyen gyártású vagy licenszelésű erőforrás, fegyverzet vagy fedélzeti elektronika van benne.

Ez esetben téma lehet egy Armata vagy Armata alapú licensz (mondjuk saját gyártású erőforrással), avagy lehet saját fejlesztés külső beszállítók bevonásával.

Ha az utóbbi valósul meg, akkor ugyan miért is nem a végeredmény számít? Hogy milyen forrásból, az pont mellékes...

Az Indiaiakat ne hasonlítsd már a Dél Koreaiakhoz se szellemi tudásban , se precizitásban , se technológiai téren ! Mondjuk azt még a mai napig se értem , hogy egy alig 52 milliós ország miért öl ennyi pénzt, időt és energiát olyan fejlesztésekbe amiket simán meg tudna venni kiforrott már üzemelő rendszerekben !

Látod, erre mondom, hogy olyasmit adsz a számba, amit nem mondtam...

Szellemi tudás terén lebecsülni Indiát az a kategória, mint amikor lebecsülték Dél-Koreát vagyKínát, hasonló okokból. Aztán hol is tartunk...
Technológia terén India kétség kívül fejlődik, saját tervezésekkel cserél le egyre több olyan rendszert, amit korábban csak megvenni tudott.
 
Össze kevered a szezont a fazonnal és sok tényezőt szimplán kihagysz a képletből ! Egy Armata kb olyan szintű evolúció a HK-k között mint az F35 a repcsiknél !
Egy fenét az.

A hk-nál ekkora mértékű előrelépés közel lehetetlen, mert a hk-nál nincs BVR harc és stealth és egyik sem fogja lehagyni a másikat, mert annyiban nem tér el a sebességük sem.

Az F-35A AG konfiggal szuperszonikus a 4. gen gépek meg nem...
  • A T-14 tűzerejében semmi forradalmi nincs.
  • A data linkjében semmi forradalmi nincs. Ilyen is volt már.
  • Aktív védelem? Ilyen is van, csak nem APFSDS ellen, aminél a T-14 hatásosságáról nem éles tapasztalat.
Szóval csak azért, mert picit átlegózták a T-14-net, annak harcértéke mitől más is, mint egy data linkes Leo2A7+-é vagy egy M1A2 upgradenél stb?

Ellenben azt nme tudjuk, hogy a T-14 kialakításának esetleges hátrányai mennyire azok, a közel páncélozatlan torony.
Ilyen alapon az F-22 sem forradalmi...

Ez elég buta komment volt.

Amikor az YF-22 ÉS Yf-23 elkészült, akkor addig csak az USA-nak volt stealth gépe, ami egy szubszonikus, süket és vak gép volt, PPT-t ellen, 0 önvédelmi képességgel, ha megtalálták. És ugye F-117 szerű gépe sem volt senkinek protó szinten sem.

Aztán az F-22 meg M1.5-M1.78 sebességgel nem utánégetőzik tartósan, stealth és legalább olyan jól repült, mint az F-15A.

Tehát az F-117 után két olyan techdemo gép volt, amivel 30 évvel későbbi is a világ nyála csorog.
A torony nélküli protó hk-kal meg Dunát lehet rekeszteni és azok egyidősek voltak.

Azért kommentelés előtt gondolkozzál már néha legalább egy picit...

A szenzorfúziója és az integrált APS rendszer az ami minden más fölé emeli. A teknőbe költöztetett kezelők pedig a védelem egy új foka. A harckocsi páncélja a kezelőket védi nem a harckocsit, ezért nincs páncélozva érdemben a motortér.

Más hk-n is van tudtommal fúzió és az APS nem egyedi. Másnál is van. Amiben ESETLEG több az APS, arról meg nincs hiteles adat.
 
Egy fenét az.

A hk-nál ekkora mértékű előrelépés közel lehetetlen, mert a hk-nál nincs BVR harc és stealth és egyik sem fogja lehagyni a másikat, mert annyiban nem tér el a sebességük sem.

Az F-35A AG konfiggal szuperszonikus a 4. gen gépek meg nem...
  • A T-14 tűzerejében semmi forradalmi nincs.
  • A data linkjében semmi forradalmi nincs. Ilyen is volt már.
  • Aktív védelem? Ilyen is van, csak nem APFSDS ellen, aminél a T-14 hatásosságáról nem éles tapasztalat.
Szóval csak azért, mert picit átlegózták a T-14-net, annak harcértéke mitől más is, mint egy data linkes Leo2A7+-é vagy egy M1A2 upgradenél stb?

Ellenben azt nme tudjuk, hogy a T-14 kialakításának esetleges hátrányai mennyire azok, a közel páncélozatlan torony.
A szenzorfúziója és az integrált APS rendszer az ami minden más fölé emeli. A teknőbe költöztetett kezelők pedig a védelem egy új foka. A harckocsi páncélja a kezelőket védi nem a harckocsit, ezért nincs páncélozva érdemben a motortér.
 
A szenzorfúziója és az integrált APS rendszer az ami minden más fölé emeli. A teknőbe költöztetett kezelők pedig a védelem egy új foka. A harckocsi páncélja a kezelőket védi nem a harckocsit, ezért nincs páncélozva érdemben a motortér.
Tehát, amennyiben találatot kap, a kezelők kiszállnak, a hk pedig ott marad.
 
Egy fenét az.

A hk-nál ekkora mértékű előrelépés közel lehetetlen, mert a hk-nál nincs BVR harc és stealth és egyik sem fogja lehagyni a másikat, mert annyiban nem tér el a sebességük sem.

Az F-35A AG konfiggal szuperszonikus a 4. gen gépek meg nem...
  • A T-14 tűzerejében semmi forradalmi nincs.
  • A data linkjében semmi forradalmi nincs. Ilyen is volt már.
  • Aktív védelem? Ilyen is van, csak nem APFSDS ellen, aminél a T-14 hatásosságáról nem éles tapasztalat.
Szóval csak azért, mert picit átlegózták a T-14-net, annak harcértéke mitől más is, mint egy data linkes Leo2A7+-é vagy egy M1A2 upgradenél stb?
Mivel csak kétes infóink vannak a T14 valós képességeiről ezért feltételes módban írok . Ha feltételezzük , hogy akár 5km-ről is tud a saját ágyújából kilőtt ATGM-el tüzet vezetni és sikeres találatot/megsemmisítést produkálni úgy , hogy a jelenkor HK-jai érzékelni se tudják és nem is tudnak rálőni pontosan max 2000-2500m környékén akkor szerintem ellehet fogadni olyan szintű képességnek mint az F35 BVR-je . Ehhez jön hozzá , hogy gyárilag aktív védelemmel rendelkezik és ez gyakorlatilag azt eredményezheti , hogy igen csak nehéz kilőni . Ha a kettőt összerakom akkor áll az a korábbi analógia , hogy egy T14 akár több jelenleg rendszerben álló HK-t kitud lőni addig amíg rá tüzet tudnak egyáltalán vezetni , hogy eredményesen azt majd az aktív védelme bizonyítja .

És ha ehhez hozzá rakom , hogy csak 3 fős és azok is a jelenlegi legmagasabb szinten védettek akkor egyáltalán nem ördögtől való az összehasonlítás az F35-el .

Ezekről meg nincs vagy csak homályos az infó :
  • A T-14 tűzerejében semmi forradalmi nincs.
  • A data linkjében semmi forradalmi nincs. Ilyen is volt már.
  • Aktív védelem? Ilyen is van, csak nem APFSDS ellen, aminél a T-14 hatásosságáról nem éles tapasztalat.
 
  • Vicces
Reactions: Roni
Mivel csak kétes infóink vannak a T14 valós képességeiről ezért feltételes módban írok . Ha feltételezzük , hogy akár 5km-ről is tud a saját ágyújából kilőtt ATGM-el tüzet vezetni és sikeres találatot/megsemmisítést produkálni úgy , hogy a jelenkor HK-jai érzékelni se tudják és nem is tudnak rálőni pontosan max 2000-2500m környékén akkor szerintem ellehet fogadni olyan szintű képességnek mint az F35 BVR-je . Ehhez jön hozzá , hogy gyárilag aktív védelemmel rendelkezik és ez gyakorlatilag azt eredményezheti , hogy igen csak nehéz kilőni . Ha a kettőt összerakom akkor áll az a korábbi analógia , hogy egy T14 akár több jelenleg rendszerben álló HK-t kitud lőni addig amíg rá tüzet tudnak egyáltalán vezetni , hogy eredményesen azt majd az aktív védelme bizonyítja .

És ha ehhez hozzá rakom , hogy csak 3 fős és azok is a jelenlegi legmagasabb szinten védettek akkor egyáltalán nem ördögtől való az összehasonlítás az F35-el .

Ezekről meg nincs vagy csak homályos az infó :
  • A T-14 tűzerejében semmi forradalmi nincs.
  • A data linkjében semmi forradalmi nincs. Ilyen is volt már.
  • Aktív védelem? Ilyen is van, csak nem APFSDS ellen, aminél a T-14 hatásosságáról nem éles tapasztalat.
Egy ATGM indítást nem lehet titokban tartani egy modern harckocsi elől (azon is van egy halom érzékelő) ami akár automatikusan is képes az ellentevékenységre. A T-14 előnye nem a rejtettsége hanem az, hogy a komplex integrált érzékelő rendszerei (a hagyományos elektrooptikai rendszerektől a saját drónjaig) miatt ő fogja előbb felderíteni az ellenséget. Ez nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy mindig ő lő előbb ha lőni akar.