T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

W

Wilson

Guest
A T-14 Armata harckocsi sorozatgyártása 2022-ben kezdődik. A bejelentést Denis Manturov, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium vezetője tette.
A T-14 "Armata" harckocsi sorozatgyártása Oroszországban 2022-ben kezdődik. Ezt Denis Manturov, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium vezetője jelentette ki.
"Jövőre véget ér az állami tesztelés. A jövő évtől már aktívan megkezdődik a gyártás" - mondta a TASS-nak adott, július 5-én, hétfőn megjelent interjúban.
Február 26-án a védelmi minisztérium forrásai az Izvesztyija című lapnak elmondták, hogy a legújabb T-14-es harckocsi igazi mobil főhadiszállássá válik: az egyedülálló automatizált vezérlőrendszernek köszönhetően a parancsnokok az Armata segítségével valós időben irányíthatnak majd más harcjárműveket.
Megjegyezték, hogy a rádióelektronikus hadviselési eszközöknek köszönhetően a T-14 képes megvédeni a különböző harceszközöket az ellenség légi és páncéltörő fegyvereivel szemben. Szükség esetén pedig az egyedülálló 125 mm-es ágyú tüzével támogathatja a BMP-t.
Az Armata először az Abu Dhabiban megrendezett IDEX-2021 fegyverkiállításon mutatkozott be a nemzetközi vállalatoknak.
Akkor Andrej Terlikov, az Urali Közlekedési Gépgyártó Tervezőiroda (UKBTM, a Rosztek része) főigazgatója és főtervezője azt mondta, hogy az Armata sorozatszállításai a védelmi minisztériumnak 2022-ben kezdődnek.
Ezen túlmenően Terlikov kijelentette, hogy az Uralvagonzavod (UVZ) konszern csökkenteni fogja az Armata harckocsi költségeit a sorozatgyártás során. Szerinte jelenleg az UVZ és a Védelmi Minisztérium közötti szerződésekben szereplő árak megfelelőek. A harckocsi tényleges költségét azonban a sorozatgyártás harmadik évében határozzák meg.
Február elején az Armata harckocsi megkapta a kiviteli engedélyt. Július elején jelentették, hogy Oroszország a legújabb T-14-es harckocsit készíti elő külföldi értékesítésre. Szeptemberben vált ismertté, hogy megkezdődött a tisztek kiképzése a család harcjárműveinek üzemeltetésére.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 722
85 734
113
Egyre többet foglalkoznak az Armatával a katonai müsorok is. Július 11-én vasárnap a Vojennaja Prijomka a T-14, T-15 és T-16 tesztelését mutatja be.

Előzmény, aki nem követi nyomon minden egyes haditechnika topikot...
Orosz szárazföldi erők és fegyverzetük -topik
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 971
72 875
113
A T-14 Armata harckocsi sorozatgyártása 2022-ben kezdődik. A bejelentést Denis Manturov, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium vezetője tette.
A T-14 "Armata" harckocsi sorozatgyártása Oroszországban 2022-ben kezdődik. Ezt Denis Manturov, az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium vezetője jelentette ki.
"Jövőre véget ér az állami tesztelés. A jövő évtől már aktívan megkezdődik a gyártás" - mondta a TASS-nak adott, július 5-én, hétfőn megjelent interjúban.
Február 26-án a védelmi minisztérium forrásai az Izvesztyija című lapnak elmondták, hogy a legújabb T-14-es harckocsi igazi mobil főhadiszállássá válik: az egyedülálló automatizált vezérlőrendszernek köszönhetően a parancsnokok az Armata segítségével valós időben irányíthatnak majd más harcjárműveket.
Megjegyezték, hogy a rádióelektronikus hadviselési eszközöknek köszönhetően a T-14 képes megvédeni a különböző harceszközöket az ellenség légi és páncéltörő fegyvereivel szemben. Szükség esetén pedig az egyedülálló 125 mm-es ágyú tüzével támogathatja a BMP-t.
Az Armata először az Abu Dhabiban megrendezett IDEX-2021 fegyverkiállításon mutatkozott be a nemzetközi vállalatoknak.
Akkor Andrej Terlikov, az Urali Közlekedési Gépgyártó Tervezőiroda (UKBTM, a Rosztek része) főigazgatója és főtervezője azt mondta, hogy az Armata sorozatszállításai a védelmi minisztériumnak 2022-ben kezdődnek.
Ezen túlmenően Terlikov kijelentette, hogy az Uralvagonzavod (UVZ) konszern csökkenteni fogja az Armata harckocsi költségeit a sorozatgyártás során. Szerinte jelenleg az UVZ és a Védelmi Minisztérium közötti szerződésekben szereplő árak megfelelőek. A harckocsi tényleges költségét azonban a sorozatgyártás harmadik évében határozzák meg.
Február elején az Armata harckocsi megkapta a kiviteli engedélyt. Július elején jelentették, hogy Oroszország a legújabb T-14-es harckocsit készíti elő külföldi értékesítésre. Szeptemberben vált ismertté, hogy megkezdődött a tisztek kiképzése a család harcjárműveinek üzemeltetésére.
India pedig rá is fog ugrani a beszerzésére.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 722
85 734
113
Nem vagyok benne teljesen biztos.
A T-72 család kiváltására a Future Main Battle Tank (FMBT) programjuk már fut.
Pedig már 2015-ben vettek volna Armatát az indiaik. Később 2018-ban majd 2020-ban voltak hírek, hogy India érdeklődik a T-14 iránt. Legutolsó hír a 2021-es IDEX kiállításról , hogy 5 ország szeretne Armatát venni, köztük India is. Nem véletlenül kapott exportra való a harckocsi 2021 februárban.
Indiai fejlesztési programok meg lassúak és gyengék.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Pedig már 2015-ben vettek volna Armatát az indiaik. Később 2018-ban majd 2020-ban voltak hírek, hogy India érdeklődik a T-14 iránt. Legutolsó hír a 2021-es IDEX kiállításról , hogy 5 ország szeretne Armatát venni, köztük India is. Nem véletlenül kapott exportra való a harckocsi 2021 februárban.
Indiai fejlesztési programok meg lassúak és gyengék.

Először is 2015-ben ugye tudjuk, hogy mennyire volt kész az Armata platform, szóval hmmm...
Másodszor a "vettek volna" és az "érdeklődés" nálam nem egy kategória. Szerintem India még biztos, hogy nem tartott ott soha, hogy "vett volna" T-14-est. Érdeklődtek utána, ezt minden további nélkül elhiszem.

Hogy az Indiai fejlesztési programok lassúak és gyengék... Őőő...

Mindezt annak az orosz harckocsinak a topicjában, amely eredetileg az 1980-as években indult Objekt 195 projekt vakvágányra futásából és annak folyományaként született Objekt 148-ről szó? :oops:
Amelynél 2016-ban arról volt szó, hogy 100 db-os előszériát rendelnek meg 2020-as leszállítással?
Hogy aztán 2019-ben arról jöttek a hírek, hogy az első 12 sorozatgyártott példány még az év végén megérkezik?
Végül idén márciusban még mindig ott tartunk, hogy majd 2022-ben várható az első példányok leszállítása?

Igen, tény és való, az Indiai "saját" programok... hát nem feltétlen sikertörténetek, no.
De azért a T-14 sem feltétlenül tekinthető egy nagy csodának.
Ami mindenképpen mellette szól, hogy jó ideje az első valóban innovatív és modern harckocsifejlesztés, ami eljut a sorozatgyártásig (és hiába kerül itt elő a Leclerc, a Type-10 vagy a K2, vagy akár az Altay, azok esszenciájukban még mindig az 1980-as években ragadt koncepciók továbbreszelései).
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 852
32 040
113
Nem vagyok benne teljesen biztos.
A T-72 család kiváltására a Future Main Battle Tank (FMBT) programjuk már fut.
Ha végig is csinálják sem bíztos, hogy eléri majd egy modernizált T72 szintjét. Ettől függetlenűl akartak ők FGFA-t meg saját gyártású francia vadászgépet, szóval szemezhetnek akát a T-14-gyel is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 722
85 734
113
Először is 2015-ben ugye tudjuk, hogy mennyire volt kész az Armata platform, szóval hmmm...
Mindenki tudja-még az indiaiak is- hogy a 2015-ben a május 9. parádén először bemutatott T-14 (Objekt -148) még nem kész termék. De az indiaiknak annyira tetszett, hogy készek lettek volna megvenni ha kész és az oroszok árulták volna. Ennyiről szól az egész.

Létezik egy Orosz-indiai kormányközi bizottság a katonai-technikai együttműködésről (2000 óta) ahol megvitatják a katonai együttmüködés kérdéseit. Egyik évben Oo-ban másik évbe Indiában ülésezik. Itt mondja el India milyen fegyverek érdeklik, miket venne...stb. Tehát innen az infó, hogy érdeklődik a T-14 iránt. A külföldi érdeklődések miatt kapott végül exportengedélyt a T-14 idén februárban. De volt már írva többször a topikban, hogy India érdeklődik az Armata iránt. Természetesen első az orosz igények kielégítése, a gyártókapacitás kiépítése, a sorozatgyártás felfutása és csak azután lehet majd exportálni a tankot.

Mindezt annak az orosz harckocsinak a topicjában, amely eredetileg az 1980-as években indult Objekt 195 projekt vakvágányra futásából és annak folyományaként született Objekt 148-ről szó? :oops:
Amelynél 2016-ban arról volt szó, hogy 100 db-os előszériát rendelnek meg 2020-as leszállítással?
Hogy aztán 2019-ben arról jöttek a hírek, hogy az első 12 sorozatgyártott példány még az év végén megérkezik?
Végül idén márciusban még mindig ott tartunk, hogy majd 2022-ben várható az első példányok leszállítása?
Erről is már többször volt írva. .. Az akadályokról, a (pénzügyi)problémákról, a szankciókról, az import alkatrészek pótlásáról/helyettesítéséről, az új üzemrész hiányáról, az új szerszámgépek szankciók miatti nem beszerzéséről....stb.

Itt minden fontos információ le volt írva csak meg kell jegyezni. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Mindenki tudja-még az indiaiak is- hogy a 2015-ben a május 9. parádén először bemutatott T-14 (Objekt -148) még nem kész termék. De az indiaiknak annyira tetszett, hogy készek lettek volna megvenni ha kész és az oroszok árulták volna. Ennyiről szól az egész.

"...készek lettek volna megvenni, ha kész..."

Már bocsánat, de ez egy értelmetlen megfogalmazás.

Erről is már többször volt írva. .. Az akadályokról, a (pénzügyi)problémákról, a szankciókról, az import alkatrészek pótlásáról/helyettesítéséről, az új üzemrész hiányáról, az új szerszámgépek szankciók miatti nem beszerzéséről....stb.

Ha Indiában van pénzügyi probléma, külső beszállítóknál fellépő probléma, import alkatrészek hazai fejlesztésre való lecseréléséről, stb. az mennyiben más, mintha Oroszországban van ugyanez?
Mert szerintem semmiben.
Mindkét esetben "lassú" és "gyenge" akkor a fejlesztés...
Ne legyünk már részlehajlóak...
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 722
85 734
113
Ha Indiában van pénzügyi probléma, külső beszállítóknál fellépő probléma, import alkatrészek hazai fejlesztésre való lecseréléséről, stb. az mennyiben más, mintha Oroszországban van ugyanez?
Mert szerintem semmiben.
Mindkét esetben "lassú" és "gyenge" akkor a fejlesztés...
Ne legyünk már részlehajlóak...
Ugye csak viccelsz mikor egy kalap alá veszed a szovjet/orosz harckocsi iskolát az Indiaival, ami nem létezik. :) Szinte mindenben a szovjetek/oroszok segítségére szorultak. Oroszok átadták a Szu-30MKI licenszét, T-90Sz licenszét, Onix licenszét. Oroszok tervezték az első saját építésü hordozójukat a Vikrant, az első nukleáris meghajtású ballisztikus rakétahordozó tengójukat. Indiaik mind ezekből tanulnak/tanultak + a megvásárolt orosz fegyverek, bérelt vadásztengeralattjáró..stb.
Nem értem ezt a részlehajló kijelentést. Tények beszélnek. Indiánok fejlesszenek amit akarnak, pénzük van, embargó nincs ellenük, csak hát a tudás hiányos. Mutassanak már fel valamilyen komoly saját fejlesztést. :)
Elég ciki állandóan azon lovagolni, hogy még nincs kész Armata, még nem gyártják ez meg az van vele. Nem prioritás-nem az Armata védi meg Oo szuverenitását és területi egységét- , úgy halad a program ahogy finanszírozzák. Ott ván a másik három projekt is T-72B3M, T-80BVM, T-90M. Én inkább arra vagyok kíváncsi, hogy lesz-e külön üzemrésze az Armatának új szerszámgépekkel vagy a jelenlegi csarnokban lesz gyártva ahol a T-90M és T-72B3M modernizációja folyik...
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Pedig már 2015-ben vettek volna Armatát az indiaik. Később 2018-ban majd 2020-ban voltak hírek, hogy India érdeklődik a T-14 iránt. Legutolsó hír a 2021-es IDEX kiállításról , hogy 5 ország szeretne Armatát venni, köztük India is. Nem véletlenül kapott exportra való a harckocsi 2021 februárban.
Indiai fejlesztési programok meg lassúak és gyengék.
Lesz ilyen hír 29-nen, 30-ban is.
Minden évben, amikor megindul a sorozatgyártása.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Ugye csak viccelsz mikor egy kalap alá veszed a szovjet/orosz harckocsi iskolát az Indiaival, ami nem létezik. :) Szinte mindenben a szovjetek/oroszok segítségére szorultak. Oroszok átadták a Szu-30MKI licenszét, T-90Sz licenszét, Onix licenszét. Oroszok tervezték az első saját építésü hordozójukat a Vikrant, az első nukleáris meghajtású ballisztikus rakétahordozó tengójukat. Indiaik mind ezekből tanulnak/tanultak + a megvásárolt orosz fegyverek, bérelt vadásztengeralattjáró..stb.

Őőőő....
A forrás pont nem érdekel senkit, az eredmények igen.
Attól jobb vagy rosszabb az a K2, hogy nem Dél-Koreai, hanem német erőforrás és sebességváltó van az első két szériában? Nyilván nem.
Attól jobb vagy rosszabb a Szu-30MKI, mert licencben készült (BTW nem egyszerű licencről beszélünk, hiszen Izraeli és Francia rendszerek is vannak rajta)?
Attól jobb vagy rosszabb a Kalvari-osztály, mert egy Francia-Spanyol licencről beszélünk?

Szóval ilyen esetben nem számít, hogy mi miatt késlekedik egy program, attól nem lesz a T-14 különb, mert embargós eszközöket szereltek rá, és ezt le kellett cserélni. Ez egy projektnél egyszerűen egy hátráltató tényező.

Nem vitattam, hogy a Szovjet-Orosz harckocsifejlesztés nagyobb múltra tekint vissza, mint az Indiai, de ez pont irreleváns eme esetben.

Azt vitatom, hogy azzal szólod le az FMBT programot, mert az indiai programok "lassúak és gyengék".
Ha ezért szólod le, akkor ugyan nézzük már meg, hogy honnan is jutottunk el a T-14-ig, mert a program alapja az Objekt 195 volt, ami egy igazi High-End harckocsi lett volna, 152mm-es fő fegyverzett és 30mm-es és 7.62mm-es másodlagos fegyverzettel.

Annyira onnan eredeztethető, hogy már a korai prototípusok teknője is közel azonos kialakítású volt, a tornyon pedig megfigyelhető a végül T-14-nél megvalósult megoldások (kezdve az Afganit indítóktól):

140_projekt_195_proto.jpg


Az Objekt 195 túl ambiciózusnak minősült, pedig kb. olyan változást hozhatott volna a harckocsi fejlődésben, mint a T-64 a maga idejében - már ha úgy működik, ahogy megálmodták. A pontos eseményeket (tudomásom szerint) nem ismerjük, de ebből lett végül az egyszerűbb, kevésbé ambiciózus Objekt 148...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 991
85 645
113
Őőőő....
A forrás pont nem érdekel senkit, az eredmények igen.
Attól jobb vagy rosszabb az a K2, hogy nem Dél-Koreai, hanem német erőforrás és sebességváltó van az első két szériában? Nyilván nem.
Attól jobb vagy rosszabb a Szu-30MKI, mert licencben készült (BTW nem egyszerű licencről beszélünk, hiszen Izraeli és Francia rendszerek is vannak rajta)?
Attól jobb vagy rosszabb a Kalvari-osztály, mert egy Francia-Spanyol licencről beszélünk?

Szóval ilyen esetben nem számít, hogy mi miatt késlekedik egy program, attól nem lesz a T-14 különb, mert embargós eszközöket szereltek rá, és ezt le kellett cserélni. Ez egy projektnél egyszerűen egy hátráltató tényező.

Nem vitattam, hogy a Szovjet-Orosz harckocsifejlesztés nagyobb múltra tekint vissza, mint az Indiai, de ez pont irreleváns eme esetben.

Azt vitatom, hogy azzal szólod le az FMBT programot, mert az indiai programok "lassúak és gyengék".
Ha ezért szólod le, akkor ugyan nézzük már meg, hogy honnan is jutottunk el a T-14-ig, mert a program alapja az Objekt 195 volt, ami egy igazi High-End harckocsi lett volna, 152mm-es fő fegyverzett és 30mm-es és 7.62mm-es másodlagos fegyverzettel.

Annyira onnan eredeztethető, hogy már a korai prototípusok teknője is közel azonos kialakítású volt, a tornyon pedig megfigyelhető a végül T-14-nél megvalósult megoldások (kezdve az Afganit indítóktól):

140_projekt_195_proto.jpg


Az Objekt 195 túl ambiciózusnak minősült, pedig kb. olyan változást hozhatott volna a harckocsi fejlődésben, mint a T-64 a maga idejében - már ha úgy működik, ahogy megálmodták. A pontos eseményeket (tudomásom szerint) nem ismerjük, de ebből lett végül az egyszerűbb, kevésbé ambiciózus Objekt 148...
Egyszerűbb és kevesbé ambiciózus? Te tényleg ehiszed azt, hogy a 90-es évek eleji obj 195-nél egyszerűbb és kevesbé előremutató a T-14? Olyan dolgokat tud a T-14 amiről a 90-es években álmodni sem mertek nemhogy az oroszok de még nyugaton sem.