Ajvé, asszem megint elszabadítottam a végtelen harckocsis vitának az újabb kiadását
A lőszer/töltő kérdésében én úgy vagyok az egésszel, hogy ahogyan a fórumon is láttuk számtalan alkalommal igazából lassan ízlés/hitélet kérdése kezd lenni az, hogy ki melyik megoldást preferálja. Eltérő tervezési filozófia mentén születtek/születnek keleten és nyugaton, mindkettőnek megvannak a pozitívumjai/negatívumjai. Ismerem a te álláspontodat is, elfogadom, csak én úgy gondolom, hogy a karusszel nem feltétlen akkora probléma/veszély, mint ahogy az megjelenik zusammen akár a médiában, akár a fórumon. Plusz tényleg tökéletes lőszerelhelyezés nincs.
Védelem szempontjából az Abrams/Leclerc az, aminél sikerült kb az emberes toronnyal ellátott kivitelekből kihozni a maximumot és a jövő mindenképp a személyzet nélküli kialakításoké. Azoknál meg ha Grísa el van a lőszertől választva akkor édesmindegy, hogy az autoloader hova/mennyire van pakolva. És amúgy ebben Chieftain is ugyanazt mondja:
Plusz 6:40-től is az hangzik el amit én mondtam, hogy a maradék lőszert a karusszelen kívül valahogyan el kell helyezni és a probléma itt tör a felszínre és épp ezért tolják minimál lőszermennyiséggel az oroszok, a finnek meg az ukránok is, csak a töltőberendezést feltöltve.
Gázolajnál meg pont Avgyejevka esetében láttunk olyan Leo 2A6-ot, ahol a tartály kapott találatot és Taraszék elhagyták, miközben az meg égett mint a Reichstag
Leszarozom utána a Leo 2-t? Nem, mert ugyanez előfordulhat mindegyik keleti-nyugati technikával és a lényeg nem inkább az általánosabb kép felvázolása. Egyéni esetben igen, a nyugati tankok védelme jobb tud lenni, de nem akkora mértékben, ami a termelési volumenben és árban jelentkező különbséget megindokolná. Plusz ha már autoloader, van ám torony végébe szerelt cursed T-90 autoloader változat is Omszkból
Szovjet oldalon is volt bőven kísérletezés a '80-as években személyzet nélküli tornyos kialakításra az Objekt 490 Topol/Objekt 490A Buntartól kezdve az Objekt 299-ig, csak azok is ugyanazon buktak el mint a TTB, a megfelelő elektronika hiányán.
Avagy a 80-as évek mikroelektronikája egyszerűen nem tette lehetővé azt, hogy a személyzet a tornyon kívülre kerüljön és kellett 20 év mire ez kivitelezhetővé vált. És láss csodás az Armata meg az Abrams X is ezzel kezd el hirtelen operálni. Igazából az egész Szoversensztvovanyije-88 program erről szólt volna, csak közbejött a SZU megpusztulása és maradt '91 után ami maradt. Érdekes kérdés amúgy az, hogy mi lett volna akkor ha a SZU még mondjuk 10 évet kibír és a fejlesztések folytatódhattak volna.
Következő adás esetében erősen gondolkodok, hogy Panther legyen vagy egy dedikált automata töltőberendezés vizsgálat, még meglátom. Eredetileg Kolaicija-SzV lett volna, de az meg még ráér.