T-14 Armata

Úgy tudom megoldották a motor problémát, normál üzemben levették 1200 lóerőre,harchoz egy kapcsolóval újra 1500 lovasra lehet kapcsolni,nyilván a töltőnyomás szabályozásával.
Ebből arra következtetek,meg az X hunger elrendezésből,hogy főtengely,hajtókar problémái lehettek,a nagyon rövid építés miatt,kicsik lehetnek a csapágy felületek a főtengelyen,és lecsapágyasodott,ha elkenték a száját,ezért levették a pójert,vele a forgatónyomatékot,így tovább bírja.
 
Úgy tudom megoldották a motor problémát, normál üzemben levették 1200 lóerőre,harchoz egy kapcsolóval újra 1500 lovasra lehet kapcsolni,nyilván a töltőnyomás szabályozásával.
Ebből arra következtetek,meg az X hunger elrendezésből,hogy főtengely,hajtókar problémái lehettek,a nagyon rövid építés miatt,kicsik lehetnek a csapágy felületek a főtengelyen,és lecsapágyasodott,ha elkenték a száját,ezért levették a pójert,vele a forgatónyomatékot,így tovább bírja.
De mi a jó abban, ha pont a harci helyzetben teszed tönkre a motrot? Mert amikor ki kell taposni a belét, akkor kurvára szükséged van arra, hgy kitaposd a belét és közben azon picsogsz, hogy miért nem 2000 loerős. Ezeknek amúgy km vagy munkaóra van, mint az erőgépeknek vagy hogy számolják és mennyi az annyi?
 
Úgy tudom megoldották a motor problémát, normál üzemben levették 1200 lóerőre,harchoz egy kapcsolóval újra 1500 lovasra lehet kapcsolni,nyilván a töltőnyomás szabályozásával.
Ebből arra következtetek,meg az X hunger elrendezésből,hogy főtengely,hajtókar problémái lehettek,a nagyon rövid építés miatt,kicsik lehetnek a csapágy felületek a főtengelyen,és lecsapágyasodott,ha elkenték a száját,ezért levették a pójert,vele a forgatónyomatékot,így tovább bírja.
Én meg úgy, hogy a motor megbukott az állami teszten. Érdekes, hogy a motorgyártók esküsznek a sorhatosra. Azon fér el elég csapágy.
 
Nem jó a motorja.
Valamikor, valamiért kitalálták ezt az "X" alakú dízelmotort az UVZ-nél és azóta is ezen kreténkednek.
Nem tudták jól megcsinálni. Szerintem pont olyan értelmetlen is, mint annak idején az "ellendugattyú" mánia.
Ha lenne eszük bele dobták volna a GTD-1250-es gázturbinát, az erős is és megbízható is. Semmi gondjuk nem lenne.
Csak hát ugye közben spúrok is, szóval biztos vagyok benne, hogy sajnálják a drága gázturbinára a pénzt.
Az X motor a Cseljabinszki Trakorgyáré. Már a németeknek se jött be.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell and Robur
De mi a jó abban, ha pont a harci helyzetben teszed tönkre a motrot? Mert amikor ki kell taposni a belét, akkor kurvára szükséged van arra, hgy kitaposd a belét és közben azon picsogsz, hogy miért nem 2000 loerős. Ezeknek amúgy km vagy munkaóra van, mint az erőgépeknek vagy hogy számolják és mennyi az annyi?



Nem egyből megy szét ahogy rátekered a nyomást,hanem maximum nyomáson (pl) 200 órát bír,de a csökkemtetten akár 1000et is.
Gyakorlatozás közben elég 1200 ló is,így tovább tart a gép.
Az utóbbi ~10 év civil munkagépein,ahol állandó terhelésen megy a motor,pl darálók,szivattyúk,generátorok,már szét van van választva munkaórára,meg motor órára,amikor rá van téve a terhelés,vagyis hajtja a cuccot,és amikor nincs,vagyis amikor csak ketyeg.
Praktikusan akár itt is szét lehet választani,hogy X órát ment teljes nyomáson,y órát a csökkentett nyomáson,teljesen jó dolog,meg sokszorozhatja a moci élettartamát.
 
Nem egyből megy szét ahogy rátekered a nyomást,hanem maximum nyomáson (pl) 200 órát bír,de a csökkemtetten akár 1000et is.
Gyakorlatozás közben elég 1200 ló is,így tovább tart a gép.
Az utóbbi ~10 év civil munkagépein,ahol állandó terhelésen megy a motor,pl darálók,szivattyúk,generátorok,már szét van van választva munkaórára,meg motor órára,amikor rá van téve a terhelés,vagyis hajtja a cuccot,és amikor nincs,vagyis amikor csak ketyeg.
Praktikusan akár itt is szét lehet választani,hogy X órát ment teljes nyomáson,y órát a csökkentett nyomáson,teljesen jó dolog,meg sokszorozhatja a moci élettartamát.
Azt értem, hogy nem egyből megy szét, de akkoris pont harci helyzetben megy szét, mert ott fogja a nagy terhelést kapni, mert nem tudod, hogy meddig lesz kint a terepen, ott mit tudsz rajta szervízelni és hogyan, na meg nem nulla órás motorral fogják csatába küldeni, hanem valamennyire használtan.
 
Azt értem, hogy nem egyből megy szét, de akkoris pont harci helyzetben megy szét, mert ott fogja a nagy terhelést kapni, mert nem tudod, hogy meddig lesz kint a terepen, ott mit tudsz rajta szervízelni és hogyan, na meg nem nulla órás motorral fogják csatába küldeni, hanem valamennyire használtan.
Akkor senkit nem érdekel, cserélik és kész.
 
Azt értem, hogy nem egyből megy szét, de akkoris pont harci helyzetben megy szét, mert ott fogja a nagy terhelést kapni, mert nem tudod, hogy meddig lesz kint a terepen, ott mit tudsz rajta szervízelni és hogyan, na meg nem nulla órás motorral fogják csatába küldeni, hanem valamennyire használtan.



Gondolom tesztelik mennyit bír maxon, és ahhoz képest cserélik időben,amelyik közel van a megengedett óraszámhoz cserélik mielőtt széteshetne.
Ezzel élhettek volna 50 évvel ezelőtt is,dupla annyit mentek volna a hk motorjaik.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Én meg nem is hiszem.

Imádom, hogy lassan minden hitéleti kérdés....
M1 Abrams gázturbinája referenciának:
Engine output peaks at 1,500hp (1,120 kW), with 2750 lb-ft (3728.5 Nm) of torque at that peak,[2] which occurs at 3000 rpm.[3] The turbine can provide torque in excess of 5000 ft-lb (6779 Nm) at significantly lower RPMs.
rm0001.PNG


Az oroszok GTD-1250-ese ugyan ez a kávéház, csak az kicsit kisebb méretű, így arányosan picit gyengébb.
 
Imádom, hogy lassan minden hitéleti kérdés....
M1 Abrams gázturbinája referenciának:
Engine output peaks at 1,500hp (1,120 kW), with 2750 lb-ft (3728.5 Nm) of torque at that peak,[2] which occurs at 3000 rpm.[3] The turbine can provide torque in excess of 5000 ft-lb (6779 Nm) at significantly lower RPMs.
rm0001.PNG


Az oroszok GTD-1250-ese ugyan ez a kávéház, csak az kicsit kisebb méretű, így arányosan picit gyengébb.
Nem hitéleti, hanem bemondásra nem hisszük el. Nagyon nem ugyanaz.
 
Azt értem, hogy nem egyből megy szét, de akkoris pont harci helyzetben megy szét, mert ott fogja a nagy terhelést kapni, mert nem tudod, hogy meddig lesz kint a terepen, ott mit tudsz rajta szervízelni és hogyan, na meg nem nulla órás motorral fogják csatába küldeni, hanem valamennyire használtan.

Ez egy filozofiai kérdés. De vedd úgy, hogy egy 1200Les motor, ami olyan kiràly, hogy ha nagyon nagy szükség van rá több is lejöhet. De ez ma már a mezőgazdaságban is standard. A ford az ecoboost sorozatát meg eleve így marketingelte :)
 
  • Tetszik
Reactions: endre
1:7.5ös áttétel van benne. Megkeresestem. Azaz amikor a kihajtó tengely 3000et forog, akkor a turbina 22500at. És így turbinaoldalon (hajtási veszteségekkel nem számolva) nyilván szintúgy csak 7.5 rész nyomatéka van turbinaoldalon.
Na, ez már működőképes. És magyarázza a visító hangot is. 5 perc guglizás, ugye?
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell