T-14 Armata

dudi te meg képtelen vagy felfogni, hogy úgy is meg lehet tervezni valamit, hogy ne menjen tönkre instant, amikor az első kevésbé szakértő nekifog használni.

Nem igazán lehet: Szoktam hergelni kollégákat, amikor ideadják az autójukat, hogy:
"No, akkó' most kipróbálom, hogy mennyit megy egyesbe' hideg motorral!"

Technikagyilkos?
Az.
Be lehet programozni úgy a vezérlést, hogy ne hagyja?
Be.
Előfordulhat az életben olyan kényszerhelyzet, hogy ilyen extrém terhelést kell okoznod tudatosan a technikának?
Bár erősen valószínűtlen, de igen.
Úgy hirtelen egy agymenés: Kialakul egy katasztrófahelyzet/életveszély, ahol az autód erejére van szükség, hogy mittomén' kitépj egy ajtót, elrángass egy tárgyat.
/Rémlik, hogy erre már olvastam valamikor egy esetet/
Erre az okos autód jól le is tiltja a próbálkozásod.
Biztos örülnél neki...

Szerintem egy harckocsi meg végképp nem arról szól, hogy a pl. a motor komfortzónája legyen az elsődleges szempont.

Amúgy pedig:

A kétbalkezesek ellen nem lehet bebiztosítani semmit, mert a kétbalkezesek rendkívül találékonyak...
 
De most komolyan!? Mennyire kell hülyének lenni ahhoz, hogy full kezdőket ültessenek be egy zsír új, még nem kiforrott technikába?
 
Nem hülyeségről hanem képzetlenségről beszélek.Hogy lehetne bárki is kiképezve egy prototípusra?A gyári kezelők(akikből nem kért a hadsereg)nem sima harckocsizók hanem mérnökök.
 
Pedig szép lassan lehetne egy elképzelésük a kiképzés mikéntjére, ha jövőtől sorozatgyártani akarják a tankot. Ha meg olyan bonyolult, hogy csak mérnökök képesek rá anélkül, hogy ne tegyék tönkre a tankot egy hét alatt, akkor jól elcseszték.
 
Március végén érkeztek Alabinoba az Armaták. Május 9.-én felvonulás, azért bo egy hónap alatt nem tudja elsajátítani a harckocsi vezetését. Ha jól emlékszem a T-72-re is a vezeto (sorkatona)kiképzése min.5 hónap volt.
 
Március végén érkeztek Alabinoba az Armaták. Május 9.-én felvonulás, azért bo egy hónap alatt nem tudja elsajátítani a harckocsi vezetését. Ha jól emlékszem a T-72-re is a vezeto (sorkatona)kiképzése min.5 hónap volt.

Boki!
Szerintem a két kar meg a felező maradt. Intenzíven max két hét.
 
De mennyire kell komoly kiképzés arra, hogy egyenes vonalban végig masírozz a Vörös téren?? Gondolom a tűzvezetőrendszert, töltőautomatát most nem kell kezelni! Vagy de?
 
Március végén érkeztek Alabinoba az Armaták. Május 9.-én felvonulás, azért bo egy hónap alatt nem tudja elsajátítani a harckocsi vezetését. Ha jól emlékszem a T-72-re is a vezeto (sorkatona)kiképzése min.5 hónap volt.

5 hónap alatt egy repülőt (bármilyent) meg lehet tanulni vezetni annyira, hogy egyenes vonalba meg kicsit jobbra, kicsit balra, forduló, stb. Ide nem kell semmi extra a felvonulásra, ami ennyi időt igényelne.
 
<blockquote rel="boki">Március végén érkeztek Alabinoba az Armaták. Május 9.-én felvonulás, azért bo egy hónap alatt nem tudja elsajátítani a harckocsi vezetését. Ha jól emlékszem a T-72-re is a vezeto (sorkatona)kiképzése min.5 hónap volt.

5 hónap alatt egy repülőt (bármilyent) meg lehet tanulni vezetni annyira, hogy egyenes vonalba meg kicsit jobbra, kicsit balra, forduló, stb. Ide nem kell semmi extra a felvonulásra, ami ennyi időt igényelne. </blockquote>

Gödöllői Gépgyár: tíz-tíz centi és tolatva beáll!
 
joker
Voltál katona? A kiképzésenke meg volt az utemterve. Benne elméleti és gyakorlati kiképzés. Ismerni kellet atank minden egyes alkatrészét . Mikor lecsokkentették a sorkatonai szolgálatot(rendszerváltás után) 1 évre, a lovész 3 hónapos kiképzésen - képzésen esett át. Bizonyára megtanulod, hogyan kell elindulni-megálni 2 hét alatt, de az kevés.....
 
Első évjárat voltam, aki már nem volt besorozva. A mostani felvonuláshoz meg elég az indulás- megállás - kanyarodás, nem lesz lövészet se más extra. Ha pár hét vagy egy hónap alatt lehetetlen egy átlag katonát megtantani az indulás - kanyarodás - megállás részre anélkül, hogy tönkretenné a tankot vagy annak egy részét, akkor ez a kostrukció rossz.
 
De mennyire kell komoly kiképzés arra, hogy egyenes vonalban végig masírozz a Vörös téren?? Gondolom a tűzvezetőrendszert, töltőautomatát most nem kell kezelni! Vagy de?
Mondjuk a Vörös térig el is kell jutni, meg onnan tovább is kell menni. Már meg is bukott ez az elmélet.
 
Látom elképzelésed sincs arról,hogy miről beszélsz.Hogy repülősöknél maradjak ahhoz,hogy köteléket tudj tartani nem elég tudni felszállni meg leszállni vagy egyenesen repülni.
 
Nem tudom, tegyük fel tényleg sorosok. De azért gondolom válogatott állomány mert nagy megtiszteltetés felvonulni. Biztos vezettek már hk-t. Szóval ez egy átképzés és ha úgy vesszük a felvonulás a vezető képzés része. 1 hónap nem sok, de mivel sorosoknak szánják alapból is a tankot azért nem árt ha nem bonyolult ,mert leszerelnek mielőtt megtanulják vezetni. A 2 meghibásodás szvsz nem olyan sok,belefér.
 
Istenem!
Két kattanás előre és a bent ülők többsége tengeri beteg volt! Két kimaradás nélküli szombat délután a "jármű telepen" és hk. vezető lettél. Persze volt olyan is, hogy vitted a mosó betonfalát, ha nyolcvannal vetted a kanyart. Igen nyolcvannal!
 
Nem tudom mi a fenéről beszéltek? A Vörös Téren kell 20 km/h-val áthaladni. Egy moder tankot meg könnyebb vezetni mint egy biciklit. Sajnos nem volt alkalmam vezetni is, csak ültem benne és nézegettem, de NÉHÁNY PERC!!! elég az elsajátításához. Ezek nem botkormány rángatós gépek és nem nem-szinkronizált váltósak. Ha valami gond van akkor ki szokott gyulladni egy vészjelző (mert valami túlmelegszik) viszont ennek a figyelmen kívül hagyása egyenlő a szabotázzsal. A másik lehetséges magyarzat, hogy a gyenge minőség.
 
" A másik lehetséges magyarzat, hogy a gyenge minőség."

Szerintem is főleg hogy automata váltós akkor meg pláne .
Olyan atomgagyi ahogy kinéz.
 
Nekem tetszik az Armata, és várom is a végleges formát... De kb. 99%-ot adnék rá, hogy műszaki hiba lép ett fel, amelyet -kis túlzással hagyományosan- a kezelőszemélyzetre fognak. :)
 
Nem értem mit vagytok úgy oda, amit használnak az általában kopik, törik, láttatok már olyan járművet ami használat közben nem szokott meghibásodni? Na meg mivel protókról van szó nincs nagyon mit csodálkozni.