Pontosítok:
Kidobták, gazdasági indokból. Ahogy egyenlőre lefújták, az új 160 milliárd dolláros közös alvázra épülő amerikai családot. Fhansziák, németek egyenlőre detto.
Még ergy rohadt egyszerű okból: Azt mondják, ami van, bőven elég lesz a számba jöhető ellenfelek -aka orosz csodák- még jó ideig.
Érdekes módon mindenhol azt mondták a hadügyben:
nem hiszik el, hogy az oroszok pár év alatt annyit nőttek stikában-hogy x tonnával könnyebben hoznak nagyobb védettséget, tűzerőt, elektronikát, etc...
Az orosz hirdetések szerint ráadásul fele annyi pénzből, mint amennyiből ők kihoznák...
(ld még T-90 mint a világ legjobb tankja, legalábbis az orosz hirdetések szerint...)
na ja....
Eszembe még hirtelen, az egyszeri orosz Moszkvics, amiről azt nyomta a Pravda, azért épült ilyen vastag lemezkarosszériával, hogy jobban bírja az orosz telet, masszívabb legyen, és így biztonságosabb, mint a rothadó kapitalizmus gyártmányai...
Közben meg az volt az igazság, hogy nem tudtak vékonyabb acéllemezt gyártani...
Oké, akkor most nézzük máshonnan, feltéve hogy igazat mondanak azok a képek amit eddig felkerültek a fórumra, várom a cáfolatokat.
- Egyedülálló orosz ötlet a legénység páncélkapszulába helyezése ..
Frászfenét, föltettem a rajzot, ezt az ötletet az USA már a 70-s években elvetette, megmaradt vázlat szintjén. Nem véletlenül.
A lőszeradagolóhoz, elektronikai blokkokhoz nem fér hozzá a legénység, harchelyzetben meghibásodás esetén máris ott ülnek egy többmillió dolláros lánctalpas vontatóban..
-
Hoztatok egy képet, elméletileg a lőszereket állva akarják tárolni a karusszelben. Az egyik indok az volt a T64/72 etc család lőszer-elhelyezése mellett, hogy úgy jóval védettebb lesz az elhelyezésük, papíron legalábbis.
Nem jött be, erre elhelyezik ugyanúgy, de állva.
..
- Elektronika. Lesz benne célzókomputer meg optika meg minden.
Végül is 2015-t írunk, a biciklimen is van GPS meg kamera...
Elérték a húsz-huszonöt évvel ezelőtti nyugati szintet, gratulálok.
Jobb helyen a minimum lassan a a harctéri, komplex számítógépes hálózat.
- Hajtómű. Ügyes megoldás az X dízel, kis helyre sikerült betenniük egy nagy teljesítményű hajtóművet, ráadásul rövid idő alatt.
De senki nem válaszolt azokra a kérdésekre, hogy hogyan akarják megoldani azokat a problémákat, amik erre a motorkialaskításra jellemzőek, különös tekintettel a hűtésre.
Nem véletlen , hogy nem elterjedt sehol.
Méret a lényeg:
Az erősen döntöt frontrész, nagyobb védettséget ad, de elvesz egy csomó hasznosítható helyet.
A különválasztott páncélkapszula, automata torony+karusszel detto.
a maradék hátsó részbe kellett berakniuk (gondolom én) a hajtóművet, az erőátvitelt, az üzemanyagtartályokat, legalábbis legnagyobb részüket...
Érdekes lesz... Főleg hogy az erőátvitelt is rohammunkában kellett kihozniuk, mert az eredeti tervek egészen másról szóltak.
a rohammunka pedig ritkán jó...