T-14 Armata

"A fiatal katona(vezeto) nem bírkózott meg a feladattal mivel a tank eros-dinamikus és hirtelen nagy gázt adott a tank megugrott, majd hirtelen lefékezett ezáltal lefulladt(leblokkolt)"

Ezek szerint mechanikus váltó-kuplung van a szupertankban? Mert egy automata rendszert így nem lehet lefullasztani...ez így vagy csak rizsa, vagy tényleg egy elavult erőátvitel van a T-14-ben?

Az apossal szorakoztunk a 4literes , dizel , automata valtos Mercijevel es a masodszori kickdownra ledaralta a a kuplungtarcsa es a tengely fogazatat.
 
<blockquote rel="torsen">"A fiatal katona(vezeto) nem bírkózott meg a feladattal mivel a tank eros-dinamikus és hirtelen nagy gázt adott a tank megugrott, majd hirtelen lefékezett ezáltal lefulladt(leblokkolt)"

Ezek szerint mechanikus váltó-kuplung van a szupertankban? Mert egy automata rendszert így nem lehet lefullasztani...ez így vagy csak rizsa, vagy tényleg egy elavult erőátvitel van a T-14-ben?

Az apossal szorakoztunk a 4literes , dizel , automata valtos Mercijevel es a masodszori kickdownra ledaralta a a kuplungtarcsa es a tengely fogazatat. </blockquote>

Akkor nem fulladt le, sőt....
 
torsen

Próbáld ki otthon az autóddal és rájössz,hogy nem olyan nehéz az még egy automata váltóval sem.Az automata váltó nem csodaszer ha lepadlózod utána meg nyomsz egy satuféket akkor az okosabbja leállítja magát.A modern automata váltók ár tele vannak érzékelőkkel nem pedig egyszerű mechanikus szerkezetek.

19 éve próbálom, de még nem sikerült. Igaz nem a saját autóimmal...
 
<blockquote rel="bartinieffektus"><blockquote rel="torsen">"A fiatal katona(vezeto) nem bírkózott meg a feladattal mivel a tank eros-dinamikus és hirtelen nagy gázt adott a tank megugrott, majd hirtelen lefékezett ezáltal lefulladt(leblokkolt)"

Ezek szerint mechanikus váltó-kuplung van a szupertankban? Mert egy automata rendszert így nem lehet lefullasztani...ez így vagy csak rizsa, vagy tényleg egy elavult erőátvitel van a T-14-ben?

Az apossal szorakoztunk a 4literes , dizel , automata valtos Mercijevel es a masodszori kickdownra ledaralta a a kuplungtarcsa es a tengely fogazatat. </blockquote>

Akkor nem fulladt le, sőt....</blockquote>

Jobban jartunk volna , ha "hulyebiztos" es leblokkol ;).
 
torsen

Valóban ne fulladt le cserébe szarrá ment,az sokkal jobb.Na látod ez a különbség egy hülye biztos meg egy nem hülye biztos szerkezet köt.
 
<blockquote rel="torsen"><blockquote rel="bartinieffektus"><blockquote rel="torsen">"A fiatal katona(vezeto) nem bírkózott meg a feladattal mivel a tank eros-dinamikus és hirtelen nagy gázt adott a tank megugrott, majd hirtelen lefékezett ezáltal lefulladt(leblokkolt)"

Ezek szerint mechanikus váltó-kuplung van a szupertankban? Mert egy automata rendszert így nem lehet lefullasztani...ez így vagy csak rizsa, vagy tényleg egy elavult erőátvitel van a T-14-ben?

Az apossal szorakoztunk a 4literes , dizel , automata valtos Mercijevel es a masodszori kickdownra ledaralta a a kuplungtarcsa es a tengely fogazatat. </blockquote>

Akkor nem fulladt le, sőt....</blockquote>

Jobban jartunk volna , ha "hulyebiztos" es leblokkol ;).</blockquote>

Anyagilag biztosan!:-)
A helyzet az, hogy ahogy dudi írta, valóban tele vannak érzékelőkkel, többek között, van fékpedál érzékelő is. Egy fékezési jelre (ami még nem jelenti azt, hogy lassul a jármű, de a pedálmozgás már megkezdődött) az erőátviteli lánc meg KELL hogy szakadjon, éppen a motor lefulladás elkerülése miatt. Ezt már a'90-es évek automatái is tudták, a korábbiakban meg nem volt merev hajtási funkció (értsd, mindig hidraulikusan hajtottak). A szétkapcsolás sokkal gyorsabb, mint ahogy Te le tudod nyomni a fékpedált. A fékjelre egyébként a motor hajtónyomaték is lecsökken, motorvédelmi okokból (a Skoda Fabia tuljdonosok ismerik a jelenséget, mert ott típushiba volt a féklámpa kapcsoló, ami folyamatos fékezést jelzett, így a HTP motor még azt kevéske teljesítményét sem adta le, ami amúgy lett volna neki)
 
Szerintem az lett volna a megoldás, ha egy rakás ember a vállára veszi a tankot.
Vállról indítható.
 
Ez nemtudom volt e már:
https://www.youtube.com/watch?v=JVSbm7p6xjI

Az ominozus darab meg lerobbant... de nem kell ezt túlmisztifikálni még évek míg rendszerbe lép addigra kell megbízhatónak lennie.

Roni: Azt, hogy érdekes a koncepció de nem ez lesz a válasz. Jön az M1A3...

Ahogy írtam korábban minden fejvakarás ellenére Oroszok baromi nagyot lépnek evvel előre. A BMP, BTR, T72... mai szemmel nézve katasztrófális. Oroszok süketelés pl pici ezért védetebb baromság helyett kidobták őket, tabula rasa és előálítak egy olyan sorral ami legalábbis ránézésre egy ligában játszik egy Leo2/Puma/Boxer/PZHval. hopp
Az, hogy milyen elektronikát... tudnak mögé rakni az más kérdés.


A lényeg itt hangzott el! " Oroszok baromi nagyot lépnek evvel előre.
Oroszok süketelés pl pici ezért védetebb baromság helyett kidobták őket, tabula rasa és előálítak egy olyan sorral ami legalábbis ránézésre egy ligában játszik egy Leo2/Puma/Boxer/PZHval."

Lehet szapulni, lehet felmagasztalni de ez valami új, azt hogy mit tud, később meglátjuk.
 
torsen

Valóban ne fulladt le cserébe szarrá ment,az sokkal jobb.Na látod ez a különbség egy hülye biztos meg egy nem hülye biztos szerkezet köt.

Az, hogy szarrá ment, egészen más miatt lehetett. Az a hajtás problémája, nem a lefulladásgátlásé. Valami rossz volt a váltóban valahol, az biztos...Nem tudom, melyik váltóról van szó, de gyanús, hogy automata, ha van benne kuplungtárcsa. Ekkora dieselekhez manapság már nem nagyon adnak ugyan kézi váltót, de ott valószínúleg alultervezett/elfáradt anyagról lehetett szó, nem a váltóvezérlés butaságáról.

Most amúgy többen támadásnak élik meg ezt a megjegyzésem a csodálatos szupertank irányában, pedig egyszerűen az oroszos megmagyarázásba kötöttem bel. Miért nem lehet azt mondani, ami igaz? Vagy nem mondani semmit, és az intelligens hírfogyasztó felfogja, hogy protókról van szó, tele gyerekbetegségekkel. Ez természetes. Az viszont nagy hülyeség, hogy a saját hitelüket rontva ilyenekkel traktálják a népet, és a szegény sorkatonára fognak mindent...
 
Igazából nem lerobbant hanem lefulladt.Semmi nem kellett az újraindításhoz csak egy olyan ember aki ért is hozzá.
 
<i>torsen
Az viszont nagy hülyeség, hogy a saját hitelüket rontva ilyenekkel traktálják a népet, és a szegény sorkatonára fognak mindent... </i>

Úgy emlékszem a MISTRAL rakéta hibáját is a kezelő bénaságára fogták. Itt Magyarországon.

Más!
Milyen lőszerek lesznek? Azt gondolom hogy az sarkalatos pontja lesz az egész technikának.
 
torsen

Semmi nem romlott el a harckocsiban!Odament egy olyan aki ért hozzá és beindította,a a saját lábán ment el!
 
Nekem kicsit nevetséges, hogy egy tucat nem végleges kialakítású harkocsit (és más harcjárműveket) fikáznak és dícsérnek, amikor ezek harcértékéről roppant kevés a tudásunk, biztos, hogy módosításra kerül több részük (pld. torony). valamint nem is biztos, hogy hadrendbe lesznek állítva. Lásd PAK-FA, amiből egy század fog repülni, és ennek szerintem fele/fele a gazdasági, hanem tervezési és egyéb problémák. Mégis erről a gépről is már szuperlativuszokban vagy lesajnálóan írnak. Majd mikor ezen eszközök megfelelő számban, 1-2 évnyi tapasztalattal a hátuk mögött rendszerben lesznek az oroszoknál, akkor lehet kicsivel több információval komolyabb véleményt alkotni. Az biztos, hogy akár a PAK-FA, akár az ARMATA, KURGANYEC,BOOMERARNG jelenleg inkább tecnologiai demonstrátor és prototípus, mintsem még sorozatgyártású kissorozat, a gyártásról nem is szólva.
 
Az orosz haditechnikában azonban az összes felsorolt igenis nagy előrelépés, ha a technológiai és gazdasági problémákkal megbirkoznak és ténylegesen nagyobb harcértékű eszközeik lesznek. Itt inkább az idő faktorra hívnám fel a figyelmet, mert a világ több országában sem tétlenkednek - mégha nincs is új amerikai brit vagy francia tank beszerzés porondon.
 
torsen


Semmi nem romlott el a harckocsiban!Odament egy olyan aki ért hozzá és beindította,a a saját lábán ment el!

Hát akkor "örülünk Vincent"!:-)

Amúgy semmi extra nem lenne benne, ha bedöglene. Ekkora motor, hajtómű (hőteljesítmény) ilyen kis helyre bezsúfolva mindig rizikóforrás. (pl. nem kizárt, hogy egy túlmelegedés miatt a motorvezérlés egyszerűen leállította a motor a nagyobb motorkárok elkerülésére, és amint visszhűlt, újra indítható volt. De erre írtam, hogy ezt ne fogják a kisemberre) Ráadásul ezeknél a járgányoknál, ellentétben a hasonló méretű mozdonyokkal- nem statikus üzemre kell a tervezést elvégezni. Ha beleolvastál abba a brossúrába, amit egyszer linkeltem a Leo-2 motorjáról, annak a motornak a fékpadon, próba közben szakadt le az egyik dugattyúja. A nagy német technika is be tud sz...ni.
 
<blockquote rel="dudi">torsen

Valóban ne fulladt le cserébe szarrá ment,az sokkal jobb.Na látod ez a különbség egy hülye biztos meg egy nem hülye biztos szerkezet köt.

Az, hogy szarrá ment, egészen más miatt lehetett. Az a hajtás problémája, nem a lefulladásgátlásé. Valami rossz volt a váltóban valahol, az biztos...Nem tudom, melyik váltóról van szó, de gyanús, hogy automata, ha van benne kuplungtárcsa. Ekkora dieselekhez manapság már nem nagyon adnak ugyan kézi váltót, de ott valószínúleg alultervezett/elfáradt anyagról lehetett szó, nem a váltóvezérlés butaságáról.

Most amúgy többen támadásnak élik meg ezt a megjegyzésem a csodálatos szupertank irányában, pedig egyszerűen az oroszos megmagyarázásba kötöttem bel. Miért nem lehet azt mondani, ami igaz? Vagy nem mondani semmit, és az intelligens hírfogyasztó felfogja, hogy protókról van szó, tele gyerekbetegségekkel. Ez természetes. Az viszont nagy hülyeség, hogy a saját hitelüket rontva ilyenekkel traktálják a népet, és a szegény sorkatonára fognak mindent...</blockquote>

Nem tudom , hogy mit kell ezen bonyolitani. Szerintem a wandlerra gondoltal . na abban van egy tarcsa a zarashoz . Lehet, hogy rosz volt , valami akadhatott. Nem lenyeges. A lenyeg az , hogy 15 eve meg nem volt ilyen rendszer, ami blokolna vagy fullasztana ( mert a Fordoknal, bizony, befullasztja a motorizalt valtot), ha tulporog a motor a megengedett nyomatekon.
 
Dudi, ezekben már hidropneumatikus meghajtás van, olyan mint a nyugati tankokban már a nyolcvanas években. A motor és a láncmeghajtó kerék nincs "vasakkal" összekötve. A motor egy pompát hajt meg ami olajat pompál nagy nyomással csövekbe és az hajt meg hidrosztatikus motorokat. Nincs kuplung, nincsenek fogaskerekek, nincsenek kardántengelyek és differenciálművek, semmi ilyesmi.
A vezetőnek van egy pici biciklikormányszerüsége aminek a két végét külön tekergetheti és két pedálja.
http://hu.wikipedia.org/wiki/Hidrosztatikus_hajt%C3%A1s

aae.jpg
 
Nem tudom , hogy mit kell ezen bonyolitani. Szerintem a wandlerra gondoltal . na abban van egy tarcsa a zarashoz . Lehet, hogy rosz volt , valami akadhatott. Nem lenyeges. A lenyeg az , hogy 15 eve meg nem volt ilyen rendszer, ami blokolna vagy fullasztana ( mert a Fordoknal, bizony, befullasztja a motorizalt valtot), ha tulporog a motor a megengedett nyomatekon.

A wandlerban van egy lock-up tengelykapcsoló, valóban, de az nyomásmentes helyzetben (pl. a motor nem jár) nyitott, ezt a tengelykapcsolóban lévő rugó rugalmassága biztosítja, a tgk zárásához kell a nyomás. Ha tehát elmegy a nyomás, nincs mechanikus erőátvitel csak hidraulikus. A régi váltókban nem volt áthidaló tgk a wandlerben Valóban a wandler hibája esetén (beékelődés, összeégés stb. ) lehetnek gondok, de az, hogy a váltó bemenőtengelyről ledarálja a bordázatot nem hiszem, hogy ebből adódik.
Megint más kérdés az általad említett robotizált váltó, mert az egy kézikapcsolású váltó erőátvitelével dolgozik(kuplung+hagyományos fogaskerékpárok), csak a váltás folyamata automatizált, tehát ott egy lassú kuplungoldás miatt lefullad(hat) a motor. (De ez elvileg már hibás működésre utal!)

Mackensen
Szerintem a tankokban ne alkalmaznak hidrosztatikus hajtást (cáfolj meg és akkor többet tudok, mert iszonyú a hatásfoka és szükségtelen is, itt egyetlen hajtott elem van) A nyugati tankokban a "hagyományos" automata váltók vannak (EURO Power Packben egy RENK 6+3 fokozatú) kivéve a japókat, akik a Type 10-ben egy fokozatmenetesen változó áttételűt alkalmaznak, aminek talán az Aisin a gyártója. Az M1-ben meg a gázturbina miatt speciális a helyzet, ott elegendő egy fordulatszám csökkentés+ irányváltás mégis egy 4 fokozatú hajtóművet alkalmaznak
http://www.army-guide.com/eng/product3978.html
 
<i>
Milyen lőszerek lesznek? Azt gondolom hogy az sarkalatos pontja lesz az egész technikának.</i>

Elméletileg már megvannak hozzá kis szériában az új, hosszabb lőszerek:
rosyjs10.jpg

meg ilyemik

xfEe3.jpg


Mások szerint nem.

defenceforumindia.com oldalon volt erről szó, de most nem engedi megnyitni a gépem.
 
Torsen, valami hydro mégis van a dologban:))
M2/M3 Bradley
http://www.army-guide.com/eng/product258.html
Abrams
van benne egy ilyesmi: "X110-1C X110-1C Hydrokinetic torque converter"
http://arc.engin.umich.edu/events/archive/annual/conf98/foster_aft.pdf
A Leopárdnál is a hajtáslánc valamely pontján előjön a hydrohajtás
http://en.wikipedia.org/wiki/Leopard_2#Technical_data