T-14 Armata

Lehet "szövegértésből" egyes, de akkor a védhetetlent védésből szintén egyes.
Nem a sofőrt hibáztatom, nem is a mérnököket, hanem a f.sz politikusok (igazából csak egy) hülye mentalitását. De mondjuk a kedves vezetők ilyenek már régóta. Hitler, Sztálin, de nem kell messzire menni....
Ez az egész olyan, mintha a genfi szalonból kihozzák a tanulmányautókat és egy hónapos nyúzás után kiderül, hogy még nem érett meg a gyártásra.
De mondhatnám azt is, hogy egy átlagos képességű katona egy hónap (?) gyakorlás után nem tud vele végigmenni egy nyílegyenes úton , egyenletes sebességgel, akkor ez egy nagy rakás ..... .
Gondolom azért fejlesztenek ilyen "hajtóművet", hogy az mindenféle körülmények közt mozgassa a tankot. Ez is fogja majd egyszer, csak addig nem kéne vele parádézni.
Ez az Armata történet kezd erősen hajazni az iráni díszszemlékhez... Azokon is jókat lehet röhögni.
Mindenki látta az olajfolyásos meg a fölforrt vizes (?) képet, meg a videót amit említettem. Ebből lehetett látni*, hogy baj lesz. Lett is.
(*interneten keresztül, nemhogy a helyszínen....)

Esetleg nem az van, hogy nem mertek/lehet szólni a vezérnek??

Bocs az offért.
 
A konkurrens tervezőintézetet anno utasították, hogy álljon le a fejlesztéssel, az Uralvagonzavod fogja gyártani az új orosz tankot, át kellett adni a terveket etc.
Így a fejlettebb variáció helyett az ment gyártásba, amit az UVZ össze tudott gányolni.
Múlt héten pld egy jó évtizeddel előtti fórumbeírásnál már találkloztam a beépített X-dízel ikertestvérével, amit akkor félretettek, mert anno nem találták alkalmasnak harckocsiba beépítésre.
A nyolcvanas évek elején, a amikor tanulmányt írtak arról, milyen legyen a jövő harckocsija, egy 2000 LE-s gázturbinában gondolkodtak, pld.

Persze
 
<i>Nem lehetett szólni a vezérnek</i>?
Ő döntött így.
Gondolom a 400 millió rubeles vételárból megy visszafele is.
 
bőven lehet bármilyen, nem sorozatgyártott technika esetében ilyen malőr. persze, hangulatkeltésnek kiváló a kommerszsajtó részéről.

Az inkább tény, hogy a ruszkik ezzel közel 30 évet ugrottak előre a színvonalat tekintve. Még így is.
 
Csökkenti a megrendelést az orosz hadsereg?
http://vpk.name/news/131541_wsj_minoboronyi_rossii_sokrashaet_zakupki_tankov_armata.html
 
ksspsta

A kötelék tartása a legnehezebb feladat,és itt cm-re pontosan kell tudni,nem véletlen,hogy pl a a repülésben csak a legjobbakat engedik bemutatókötelékekbe.Ha gondolkozol egy kicsit akkor rájössz,hogy azért adott nagy gázt és utána satu féket mert tartani akarta az alakzatot csak ehhez még nem eléggé ismeri a harckocsit és igen ezt nem lehet ennyi idő alatt egtanulni...
 
Jaj. Te gyártod ezt a tankmodellt?
Na, lehet ma olyan személyautót venni, aminek nem elektromos a gázpedálja? Szal, ha olyan k.jó (korszerű, fejlett) ez a tankmodell, akkor nem-e lehetett volna "átírni" a motor elektronikát v. vezérlést vagy akármit, hogy ne legyen már olyan érzékeny, hogy simán le lehessen fullasztani. (és elviselje a Vörös-tér borzasztó körülményeit) A T-15 topicban van egy videó a pszháról, hogy majdnem szétszakad a gép. Ezek jelen állapotukban ócskavasak.
 
bőven lehet bármilyen, nem sorozatgyártott technika esetében ilyen malőr. persze, hangulatkeltésnek kiváló a kommerszsajtó részéről.

Az inkább tény, hogy a ruszkik ezzel közel 30 évet ugrottak előre a színvonalat tekintve. Még így is.

Max a rajzasztalon ugrottak. A gyakorlatban meg nem. Ez persze nem gond, csak az erőltetett értelmetlen feladat meghatározás/végrehajtás.
Minden problémát meg lehet oldani, csak idő és pénz kérdése. Nem volt elég idejük.
 
<blockquote rel="meister">bőven lehet bármilyen, nem sorozatgyártott technika esetében ilyen malőr. persze, hangulatkeltésnek kiváló a kommerszsajtó részéről.

Az inkább tény, hogy a ruszkik ezzel közel 30 évet ugrottak előre a színvonalat tekintve. Még így is.

Max a rajzasztalon ugrottak. A gyakorlatban meg nem. Ez persze nem gond, csak az erőltetett értelmetlen feladat meghatározás/végrehajtás.
Minden problémát meg lehet oldani, csak idő és pénz kérdése. Nem volt elég idejük.

</blockquote>
ha a t-90 utáni objekt 775öt nézem, akkor valóságban is, mert ez már több mint techdemo. az, hogy kiforrjon, még kell pár év, de az irány, a koncepció jó.

elégedetlennek lehet lenni, de elvitatni - vélem azzal együtt, hogy nem a szívem csücske az orosz ht - nem tudom magát azt a tényt, hogy az MBT/FV/APC kategóriában is olyan szemléletváltás zajlik náluk, ami vadászgépeknél a 80as évek elején volt, a mig-29/szu-27-es párossal.
 
Torsen, valami hydro mégis van a dologban:))
M2/M3 Bradley
http://www.army-guide.com/eng/product258.html
Abrams
van benne egy ilyesmi: "X110-1C X110-1C Hydrokinetic torque converter"
http://arc.engin.umich.edu/events/archive/annual/conf98/foster_aft.pdf
A Leopárdnál is a hajtáslánc valamely pontján előjön a hydrohajtás
http://en.wikipedia.org/wiki/Leopard_2#Technical_data

Abban igazad van, hogy "hydro" mindegyikben van. A különbség, hogy míg a hidrodinamikus a folyadék mozgási energiájával adja át a teljesítményt, addig a hidrostatikus a folyadék nyomásával. Hidrostatikus hajtást olyan helyeken használnak (tudomásom szerint) ahol a mechanikus hajtás kialakítása nagyon bonyolult lenne, mert pl. nagyon sok dolgot kell hajtani. Ilyen lehet pl. egy kombájn, ahol egy központi erőforrás van, de a mozgáson kívül a cséplő, rostáló, szállítószalag, meg elől az a nagy izé, meg a többi szir-szarokat is mind hajtani kell egymástól függetlenül. Ott lehet értelmes egy hidrostatikus hajtómű, ami tengelyek és áttételek nélkül ezer dolgot tud meghajtani pusztán a hidromotorok egyedi vezérlésével, a tápnyomást a belsőégésű motor által forgatott szivattyú adja. A baj csak az, hogy nagyok a veszteségek. Amúgy én már írtam, hogy perspektivikus lehetett volna egy gázturbina-villamos hibrid kombináció, mert a gt nagyon kicsi/könnyű tud lenni,(sőt statikus üzemben még gazdaságosabb is lehet mint egy diesel) és a vill.motorok bárhol képesek lettek volna a mozgató feladatokra. Se mechanikus erőátvitel, se hidraulikus csőrendszer, csak villamos kábelek, amelyek könnyen többszörözhetők is a túlélőképesség javítására. Toronyforgatás, csőemelés, meghajtás, stb. pusztán villamosan...esetleg kis akkupackkal némi lopakodó üzem, lekapcsolt gt mellett. Na, majd a Tas-II magyar fejlesztésű MBT-ben ilyen lesz!:-)
 
A gázturbinás megoldás rohadt sokat fogyaszt és akkora hely kell a hűtésének, hogy nagyobb lesz mint a hagyományos motor a saját hűtésével. Az M1-esbe is tervezik a gáztrubina lecserélését ebből az okból, na meg az sem jó, ha a közeli gyalogságot megégeted a tankkal.
Erről a megoldásról amúgy sokat filóztunk anno a HTKA-IFV tervezésénél.
 
Torsen fogadni merek bármiben, hogy úgy van ahogy mondod és én néztem félre a dolgokat a hydrodologgal kapcsolatban. Amit viszont mondani akartam, hogy ezeknek a megoldásoknak köszönhetően a tank vezetése nagyon leegyszerüsödött. Szinte gyerekjáték ahhoz képest ami a régebbi modellekre volt jellemző.
 
<blockquote rel="bartinieffektus">
Nem tudom , hogy mit kell ezen bonyolitani. Szerintem a wandlerra gondoltal . na abban van egy tarcsa a zarashoz . Lehet, hogy rosz volt , valami akadhatott. Nem lenyeges. A lenyeg az , hogy 15 eve meg nem volt ilyen rendszer, ami blokolna vagy fullasztana ( mert a Fordoknal, bizony, befullasztja a motorizalt valtot), ha tulporog a motor a megengedett nyomatekon.

A wandlerban van egy lock-up tengelykapcsoló, valóban, de az nyomásmentes helyzetben (pl. a motor nem jár) nyitott, ezt a tengelykapcsolóban lévő rugó rugalmassága biztosítja, a tgk zárásához kell a nyomás. Ha tehát elmegy a nyomás, nincs mechanikus erőátvitel csak hidraulikus. A régi váltókban nem volt áthidaló tgk a wandlerben Valóban a wandler hibája esetén (beékelődés, összeégés stb. ) lehetnek gondok, de az, hogy a váltó bemenőtengelyről ledarálja a bordázatot nem hiszem, hogy ebből adódik.
Megint más kérdés az általad említett robotizált váltó, mert az egy kézikapcsolású váltó erőátvitelével dolgozik(kuplung+hagyományos fogaskerékpárok), csak a váltás folyamata automatizált, tehát ott egy lassú kuplungoldás miatt lefullad(hat) a motor. (De ez elvileg már hibás működésre utal!)

</blockquote>

Nem kell tulmisztifikalni. Perszehogy nem torte ripityara a fogakat, hanem megkezdte a feluletet, mint ahogy a kepen, bal oldalon.
http://i.imgur.com/jmHz7rk.jpg

Gondolom, ertesz hozza!?

http://transmissionrepairguy.com/wp-content/uploads/2014/05/torque-converter-problems.jpg

Elvegre az a motor majd 500 Nm nyomatekot ad le!

Ugy tudom, hogy az uj Passat TSI-vel szerelt motorjainal is van bekodolva egy olyasmi, hogy hidegen nem engedi felporogni.

Az armata is tele lehet hasonlo megoldasokkal. Gondolom a kickdown is benne van vagy olyasmi, hogy "combat" mode a valton, mint a legtobb autoban a sport/comfort/eco . Siman beffullaszthato a motor, ha ranyomsz a pedalra a "sport" modban es rafekezel. Nem biztos , hogy volt ideje a valtonak szetkapcsolni, akarmilyen programozasi ciklus miatt, vagy azert , mert a program kiiktatott egy szenzor jelet.
 
gázturbina vs. turbo diesel
A gázturbinák hatásfoka meghaladja a négyütemű motorokét, de ez csak a felső fordulatszám tartományra igaz. A négyüteműek rugalmasabbak mert szélesebb fordulatszám tartományban használhatóak. Sőt a dieselek különösen jól teljesítenek alacsony fordulaton is. Egy jó modern automata váltóval sokkal jobban megfelelnek a célra.
Nem beszélve arról, hogy a modern gázturbinákba sok titán és speciális kerámia kell. Javításukat pedig rep.mérnökök és technikusok végzik. A TD motorokat pedig egy autószerelő is képes megjavítani.
Szvsz. jó választás volt a TD.
 
Meky!
Régen sem volt nehéz a HK vezetése. Az alapokat két hét alatt elsajátítod. Terepgyakorlatra azért több idő kell. A lövészetre való felkészülés vitte el a gyakorlatok nagy részét.
A mostani megoldások sem lehetnek túl bonyolultak, mert nem tudnának megfelelő képzettségű vezetőket alkalmazni. Más kérdés, hogy a technikai tisztnek vannak és lesznek rémálmai.
Az orosz technikában mindig az volt a jó, kotyogott, csörömpölt, hullott róla sok minden, de mégis működött! Ja, és tábori körülmények között is lehetett javítani! Ezeket a koncepciókat valószínű, hogy továbbra sem fogják feladni.
 
Szerintem fel kell adni. Tábori körülmények közt manapság főegységeket cserélsz, mondjuk azt percek alatt. A részegységet majd valahol a hátrébb fogják piszkálni.
 
Én sem nagy generálra gondoltam a jeges pusztaságban TÜV vizsgával! Ha támadásban vagy minden gépedre szükséged van!
Gondolj bele! Ha van harminc HK-d abból jó, ha tíz vagy tizenöt kifogástalan, a többinek meg kisebb-nagyobb hibáival még működik. Tehát ott a helyszínen kell megjavítani a technikusoknak.