T-14 Armata

1732579b.jpeg
 
A jenki szakik szerint az armata alváza is elbírja 65 tonnát .

A fejlesztők szerint olyan technológiával lesz felszerelve amely meg akadályozza hogy infravörös és a radarok felderítsék.
 
A jenki szakik szerint az armata alváza is elbírja 65 tonnát .

Pusztán ránézésre, vagyis a teknő méretei és a 7 görgő alapján ezt én is erősen valószínűnek tartom. Sőt, bár nem tudom, mennyit tudtak spórolni a torony méretének csökkentésével, de nekem ez a 48 tonna is kevésnek tűnik, ami az infografikán szerepel.

A fejlesztők szerint olyan technológiával lesz felszerelve amely meg akadályozza hogy infravörös és a radarok felderítsék.

Megnehezítse, ez talán oké, de hogy meg is akadályozza? Nos, ezt erősen kétlem. Infravörösben (hőkamerás felderítésnél) pl. olyan cucc kéne, mint az a BAE-s fejlesztés, ahol a környezet/háttér hőmérsékletét képes imitálni. De az a burkolat viszont nagyon sérülékeny.

http://www.baesystems.com/magazine/BAES_019786/adaptiv--a-cloak-of-invisibility?_adf.ctrl-state=apt63bl5w_4&_afrLoop=1062857335138000&_afrWindowMode=0&_afrWindowId=apt63bl5w_1

https://www.youtube.com/watch?v=wkoFoaF_-R8
 
Megjelent az elso konyv az Armatáról:

Roppant tartalmas lehet, mikor még azt sem tudjuk pontosan, milyen tömegű, hogy milyen tűzvezető rendszer van benne, az irányzó optikájának fedőajtaját még sose láttuk nyitva, és a többi... :)
 
"még azt sem tudjuk pontosan, milyen tömegű"

Azért azt a 48-50 tonnát én keveslem mikor az alváza vaskosabb a m1a2-től is.
 
<blockquote rel="boki">Megjelent az elso konyv az Armatáról:

Roppant tartalmas lehet, mikor még azt sem tudjuk pontosan, milyen tömegű, hogy milyen tűzvezető rendszer van benne, az irányzó optikájának fedőajtaját még sose láttuk nyitva, és a többi... :)</blockquote>

Pont azért adták ki a konyvet, hogy mindezt megtudjuk....:)
 
Azért azt a 48-50 tonnát én keveslem mikor az alváza vaskosabb a m1a2-től is.

Egyfelől a Leopard 2A0 is jóval nagyobb, mint a Tigris I., mégis közel azonos a tömege. Önmagában sajnos a külméret még nem jelenti azt, hogy nehezebb is.

Egyes források 48 tonnát írnak, plusz 5 tonna az 'Urban kit'.
Más források 55 tonnát említenek. Például itt .

Pont azért adták ki a konyvet, hogy mindezt megtudjuk....:)

Értem, akkor csak a fotelszakértőket várom, akik beszkennelik az egész könyvet. :)
 
Egyes források 48 tonnát írnak, plusz 5 tonna az 'Urban kit'.
Más források 55 tonnát említenek. Például itt .

Ja, az úgy kb stimmelhet. Hasraütve és ránézésre 55 tonna körülire tippelném felpakolva, ami a későbbiekben, ha esetleg megkapja a 150+ mm-es löveget, meg talán újabb kiegészítő cuccokat, akkor akár 60 magasságába is mehet majd.
 
Szemre egyébként semmilyen jármű súlyát nem lehet pontosan megmondani, főleg nem egy MBT-ét!

Az M1 Abramsnél nagyon sok acélt és szegényített uránt alkalmaztak, ezek mind nagyon nehéz anyagok.
Acél: 8 tonna/köbméter, a szegényített urán 19 tonna/köbméter

Ha az orosz tankban több könnyűfémet, műanyagot és kerámiákat alkalmaztak, akkor értelemszerűen a súlya is jóval alacsonyabb lehet.
Alumínium: 2.7 tonna/köbméter, korund: 4 tonna/köbméter, szilícium-karbid 3.2 tonna/köbméter, különböző szálerősítéses polimerek 1-4 tonna/ köbméter.

Továbbá az Armata erősen páncélozott torony része jóval kisebb, mint mondjuk az M1 Abramsé.
(Ha már a fenti összehasonlító képeket nézzük)
 
Ha az orosz tankban több könnyűfémet, műanyagot és kerámiákat alkalmaztak, akkor értelemszerűen a súlya is jóval alacsonyabb lehet.

Tudom, hogy grammarnáciság, de ha már a magyar szakirodalomban 'harckocsi' a becsületes megnevezése, akkor egy szakmai oldalon túl nagy kérés, hogy inkább azt használjuk a 'tank' helyett? :)

Továbbá az Armata erősen páncélozott torony része jóval kisebb, mint mondjuk az M1 Abramsé.
(Ha már a fenti összehasonlító képeket nézzük)

Pontosan azon kép alapján a T-14 (az Armata a nehéz lánctalpas alvázra épülő család neve, tehát a T-14/-15/-16 mind "Armata") tornya nincs erősen páncélozva. A torony frontja a lövegbölcsőig nincs fél méter vastag fizikailag. Ez még a Leopard 2A0-A4 bal oldali (az EMES-12 által nem "meggyengített") torony frontjánál is kisebb.

Rövid méricskélés után, abból kiindulva, hogy a futógörgő 700mm arra jutottam, hogy még a legvastagabb ponton is csak 400mm-nyire van a löveg forgáspontja (csapja) a torony frontjától.

A méricskélés képben.

Szóval az igazság az, hogy a T-14 tornya bizony nincs komolyan páncélozva. Legalábbis nem olyan szinten, hogy ellenséges harckocsik nyillövedékeknek vagy kumulatív gránátjainak ellentálljon. A védelmét az Afganit Aktív Védelmi Rendszer látja el, amelynek "hard-kill" modulja a hírek szerint akár 1700m/s beérkező sebességű célt is képes megállítani vagy legalábbis megrongálni.

Ez egyébként logikus is. A "hagyományos" harckocsik esetében azért volt szükség a torony vastag páncélzatára, hogy a toronyban helyt foglaló személyzet túlélje az esetleges találatokat. Itt a személyzet nem a toronyban van.

Ebből fakadóan pedig a 48 tonnás tömeg esetén az okozat nem méregdrága és a gyártást agyonbonyolító anyagokban keresendő, hanem egyszerűen abban, hogy vastag páncélzat mindössze a személyzet kapszuláját védi. Minden mást az ellenséges támadásoktól az aktív védelmi rendszer, az ERA és NERA blokkok és a passzív páncélzat véd...
 
Alumínium: 2.7 tonna/köbméter, korund: 4 tonna/köbméter, szilícium-karbid 3.2 tonna/köbméter, különböző szálerősítéses polimerek 1-4 tonna/ köbméter.

Valahol olvastam (de már, ha agyonütnek, sem jut eszembe, hogy hol... hivatalos sajtóközlemény rémlik), hogy konkrétan korundot is fognak használni.
 
Ja, meg is van:
http://tass.ru/en/russia/799103
És anno rá is néztem az említett cégre, ők korundból gyártanak páncélt:
http://www.nevz-ceramics.com/en/produktyi-i-materialyi/bronekeramika.html
 
Cifu

Nem gyengébb a Leopard 2 fent említett része ott ugyan is az optika mögé rakták a páncélt a németek.
 
Azt azért ne felejtsük el,hogy a tényleges torony szemből iszonyat kis célfelület(gyakorlatilag egy lövegpajzs az egész)