T-15 "Armata" BMP (Objekt 149)

Más is foglalkozik a gondolattal.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
44066502922_cd7f4822bb_b.jpg


Ez bizony nem kakesz,az első kettő,meg a hátsó két tengely láthatóan más rugózást kapottnyilvánvalóan a magasabb terep akadályokon való áthajtást segíti,hosszabb rugóutakkal,valószínűleg erősebb karokkal,ugye,amikor felkapat egy akadályra,akkor a gép egész súlya az első futógörgőre terhelődik,amit így jobban elvisel a gép,nem mellesleg a hátsó két tengely is ilyen,részben a tolatva történő felmászást könnyíti,ill ha árkon megy át,akkor felfelé mászáskor a hátuljára terhelődik az egész szekér súlya,azok meg jól elbírják azt,nagyon baba.
Ezzel lehet mászni beton akadályokat,kordonokat,megkockáztatom,hogy ami akadály nem magasabb,mint az orr páncél éle,arra fel tud kaptatni(szemre 1.8-2.0m lehet),simán ráhajt,feltolja az elejét,eléri a lánc az akadályt,és felkapaszkodik,elöl a motor,nem fog hanyatt esni,vagy nagyon felágaskodni,lehúzza a motor súlya+a hajtáslánc az elejét,és már megy is tovább.
Ócseny krasszívüj!
Kell vagy 300 db a HM-nek is,milyen jól fognak mutatni a 200db T90,meg a 300db T-14 mögött a dísszemléken.:)
Nem néz ki satnyának a páncél sem az elején,ill. az "orrkúp" páncél alatt láthatóan van még egy rétegelt lemez,gondolom az is plussz páncél,ha benéztek az első futógörgő előtt,ott lehet látni milyen magas a hasa,és a rétegelt lemez pont addig ér,fedi az egész teknőt szemből,ami a rétegelt lemez alá megy lövedék,az el is megy a gép alatt.
Rá kell gugliznom a motorjára,meg a hajtásra,vasárnap hajnalban kell némi dízelpornó.:rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: notaricon and fip7
Ilyenekre nemigen van lehetőség, tömeg és méret szempontok miatt. Max azoknál a főleg PSZH kategóriájú járgányoknál van némi elszeparálás ahol a motortér középen van.

50 tonna körül van a gép,fél tonna nem számít,még egy sem,szerintem gáz,hogy nincsenek elszeparálva a vezetők,legalább kézifegyverek ellen,meg valami repesz,és tűzvédelem kellene bele,ill. a három lehet egyben is.
Amikor nyitva a hátulja,egy vadászpuskával belőnek,ha nem is talál el senkit,ahogy látni a vezető helyét,már minden villanyos,képernyős,pedálok sincsenek,egy bicikli kormány van,mint az abramsban,szóval nem sok kell,hogy elnémuljon a technika,vagy harcképtelen legyen,a polgári repcsikban is van már a pilótafülkét elválasztó lőhatlan ajtó,ebbe is kellene.
 
50 tonna körül van a gép,fél tonna nem számít,még egy sem,szerintem gáz,hogy nincsenek elszeparálva a vezetők,legalább kézifegyverek ellen,meg valami repesz,és tűzvédelem kellene bele,ill. a három lehet egyben is.
Amikor nyitva a hátulja,egy vadászpuskával belőnek,ha nem is talál el senkit,ahogy látni a vezető helyét,már minden villanyos,képernyős,pedálok sincsenek,egy bicikli kormány van,mint az abramsban,szóval nem sok kell,hogy elnémuljon a technika,vagy harcképtelen legyen,a polgári repcsikban is van már a pilótafülkét elválasztó lőhatlan ajtó,ebbe is kellene.
Ha te hátulról be tudsz lőni akkor kezet rázok veled, mert ha nyitva az ajtó ott egy rajnyi morcos harcos bakancsol kifelé, utána meg már csukódik is a rámpa. Másrészt repeszvédelem van, még az ülés támlája is felfog szerintem egy karabélytöltényt, viszont így könnyebb a szóbeli kommunikáció. A bent ülők körkörösen figyelnek, mindenkit (főleg a nyuszikat akik ki-be ugrálnak) nem biztos hogy érdemes bekötni a belső rádióvonalba, mert bonyolítja a ki-be szálast ha mindíg le kell venni a headsetet. Másrészt gondolj csak bele hogy elszeparálva milyen rémisztő lehet ott ülni egyedül. Még a tankokban sincs teljes elrekesztés. Pszihológiailag is jobb így, egy utasszállító pilótafülkéje általában 2-4 személyes, ott nem vagy egyedül, egy vadászgép meg nincs akkora veszélyben, a pilótáknál a háború ritkábban is okoz lelki zavarokat, mert nem annyira személyes.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Meg ki találta ki ezt a hátul a torony koncepciót? Tudom hogy elöl van a személyzet és a hajtásrendszer, de pl helyiségharcban mire a torony lőképet kap addig oldalról kb az egész gépet ki kell rakni a fedezék mögül és hatalmas célt ad.... miért jó ez? Eddig nekem ez az egész Armata project kicsit felemás..... csináltak valamit amire azt mondják hogy nextgen, de igazából ami előnyük van az kb elveszik a hátrányok között....
 
  • Tetszik
Reactions: Ratamahata
itt éppen belátunk a sarkába ahonnan az tűnik, hogy van bent hely
0aefaa66354a1e2254d7a9cbe911bf3b.jpg

Itt meg van egy kép a belső teréről:
https://thaimilitaryandasianregion.wordpress.com/2015/10/16/russian-t-15-armata-heavy-ifv/
Köszi így már látom.... mondjuk igy érdekes ez a torony hogy semmi helyigénye nincs.... ügyesen megoldották ezek szerint. Külsőleg kell az 57mm löszert betölteni?? Meg hova mert a torony tök keskeny és azért van helyigénye. Mind1 okos.....
 
Armija-2019 kiállításon mutatják be először a T-15 BMP-t Kinzsal toronnyal(57mm). Idén előrehozva már június 25-30 között kerül megrendezésre a Patriot Parkban Kubinkában.