Én úgy tudtam, hogy a füstelszívó a csövön a megoldás de a t54B-t elnézve ez nem lehet.Tényleg, van valami ami alapján meglehet különböztetni egymástól a T-54/T-55-t ránézésre?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Én úgy tudtam, hogy a füstelszívó a csövön a megoldás de a t54B-t elnézve ez nem lehet.Tényleg, van valami ami alapján meglehet különböztetni egymástól a T-54/T-55-t ránézésre?
VT-55A,műszaki mentő szekér,jót harcolnak a sárban,nem tudom,hogy a T-55 automata váltós e,de bben kézi,száraz kuplungos váltó van,hallani ahogy számolja a fogaskerék fogait,meg ahogy mozgatja a sárban,így nem lehet automatával rugatni,a videó végén komoly motorhang,ahogy küzd a sárral Iván,persze győz a végén,nézzétek meg.
Az összes szovjet/orosz harckocsiban manuális, száraz kuplungos váltó van, az Armatáig (abban már nem). Harcjárműveknél a BMP-3/BMD-3 hidromechanikus váltóval rendelkezik.
A 72-esben 7 sebességes automata van.
És akkor jönnek a vasutasok és leselejtezik a pőrekocsit, és helyrerakják a síneket. Gondolom imádták ezeket a gyakorlatokat.
Az izraeli felújított T-55-nek nagyobb a túlélési esélye mint a pillanatnyi "top", török Leo-knak ! ! !
Francokat. Izrael, vagy 3 alkalommal upgradelte a Tiranokat. Elsőnek szinte semmi változás nem történt, csak ráheggesztettek néhány tárolódobozt, kicserélték a rádiókat. A hatvanas évek végén rájöttek, hogy ez így egy raklap szar, szóval a nagy számuk miatt a fejlesztésük mellett döntöttek. Ugye a legfontosabb a 105 milliméteres IMI M68 ágyú, de emiatt jelentősen módosították a tornyot is, sokkal jobb optikákat kapott a gép, kapott éjjellátót, megkapta a NATO szabvány párhuzamosított géppuskát, megszórták a tetejét is géppuskákkal.
Aztán a nyolcvanas évek elején rájöttek, hogy ez még így sem az igazi. Úgyhogy kapott a gép egy tűzvezető számítógépet, stabilizált löveget, ellátták fejlettebb éjjellátókkal valamint kicserélték a motorját is Detroit Dieselre, megerősítették a futóművét, kicserélték a sebességváltóját, ráadásnak pedig néhány megkapta a Blazer ERA páncélzatot is.
Aztán a nyolcvanas évek végén belátták, hogy ez az út nem járható tovább és egy részét eladogatták Afrikába meg Dél Amerikába a másik felét meg átalakították lövészszállítóvá...
Én nem ezekről a T-55 felújításról/átépítésről írtam:
"...Max. 15 Leopard árából 100+ T-72-t lehet "szénné páncélozni" a'la IDF, és ellátni másodvonalas NATO célzó/ ...elektronikával.
Tudod, ez az a modernizált T-55, amit alig lehetett mostanában kilőni az amcsi top-on kívül minden (is) rendelkezésére állt a palesztin/iráni Forradalmi Gárdá-s "versenyzőknek". ...tizessével per tank is ! ! !
Nem ukrán, nem cseh, nem lengyel nem ... kipróbálatlan, "mesés" marketinges verzió.
Az izraeli felújított T-55-nek nagyobb a túlélési esélye mint a pillanatnyi "top", török Leo-knak ! ! !
..."
...hanem a szövegben kékkel látható/megnézhető, linkelt Achzarit-ról. Ugyanabban a bekezdésben, 2 sorral felette az általad a bekezdésből kivett mondatnak.
"...Tévedni emberi dolog...", te is "lebuktál"...(ember vagy)![]()
![]()
![]()
... én is, mert valóban tank-ot írtam, de az Achzarit nehéz IFV/APC, magyarul lövészszállító.
u.i: Na ennek a T-55-nek jobb a túlélőképessége, mint török "top" Leo-nak.
És ezt "el lehet játszani" a magyar T-72 "kohószökevényekkel", agresszív szomszédaink "teljes örömére".
Az 1000+ ATGM-jeik rendesen fogynának,az egyik 2000 utáni háborúban 10+ találat(ATGM) után lábon ment a "szervízbe ",
én is, mert valóban tank-ot írtam, de az Achzarit nehéz IFV/APC, magyarul lövészszállító.
Aztán a nyolcvanas évek végén belátták, hogy ez az út nem járható tovább és egy részét eladogatták Afrikába meg Dél Amerikába a másik felét meg átalakították lövészszállítóvá.
A legújabb éjjellátók már kék hátteresekAmi a 20 év alatt kétszer korszerűsített Tiran harckocsikból lett kialakítva. Így már nem kellett váltót, futóművet, motort cserélni, "csak" a "karosszériát" kellett átépíteni.
Ez így is átmeneti szükségmegoldás volt, hiszen nem volt a piacon hasonló védelmet nyújtó APC. Az sem véletlen, hogy a gyártás kezdetén már el is kezdték tervezni az utódját.
Szóval az izraeli oldalon van egy öreg, de többször modernizált harckocsi, aminek az alapján építettek egy szükségmegoldás APC-t, a mi oldalunkon meg van egy soha nagyjavítást sem látott, nem hogy modernizált harckocsi, amiből szerinted gombokért lehet APC-t barkácsolni. Basszus a sok hülye mérnök/katona nem is tudja, hogy ezrével fetrengenek szanaszét a 60 éves harckocsik és kínjukban Pumát, Namert, Lynxet, T15 Armatát tervezgetnek.
Ezek is mekkora sikersztorik lettek nem?
![]()
![]()
Vagy a modernebb változatuk.
![]()
Kb. megint azon megy a vita, hogy a semminél a szar is jobb, csak minek vennénk/csinálnánk szart, ha egy picivel többért már összehasonlíthatatlanul jobb, modern cuccot lehet kapni, ami 40 évig ha nem is top, de bőven használható kategória marad.
Tudom baromira szerettek az 1 meg fél millás árakkal dobálózni, ha az ember meg leírja, hogy mibe kerül egy szaros FCS, RCVS, modern hőkamerával kombinált éjjellátó azt szeretitek ignorálni.
40 éve
![]()
30 éve.
![]()
20 éve.
![]()
most
![]()
![]()
Ebből a mi T-72-eseink az elsőt sem tudják, de szerintetek gombokból potens eszközt lehet belőle faragni.
Ami a 20 év alatt kétszer korszerűsített Tiran harckocsikból lett kialakítva. Így már nem kellett váltót, futóművet, motort cserélni, "csak" a "karosszériát" kellett átépíteni.
Ez így is átmeneti szükségmegoldás volt, hiszen nem volt a piacon hasonló védelmet nyújtó APC. Az sem véletlen, hogy a gyártás kezdetén már el is kezdték tervezni az utódját.
Szóval az izraeli oldalon van egy öreg, de többször modernizált harckocsi, aminek az alapján építettek egy szükségmegoldás APC-t, a mi oldalunkon meg van egy soha nagyjavítást sem látott, nem hogy modernizált harckocsi, amiből szerinted gombokért lehet APC-t barkácsolni. Basszus a sok hülye mérnök/katona nem is tudja, hogy ezrével fetrengenek szanaszét a 60 éves harckocsik és kínjukban Pumát, Namert, Lynxet, T15 Armatát tervezgetnek.
Ezek is mekkora sikersztorik lettek nem?
![]()
![]()
Vagy a modernebb változatuk.
![]()
Kb. megint azon megy a vita, hogy a semminél a szar is jobb, csak minek vennénk/csinálnánk szart, ha egy picivel többért már összehasonlíthatatlanul jobb, modern cuccot lehet kapni, ami 40 évig ha nem is top, de bőven használható kategória marad.
Tudom baromira szerettek az 1 meg fél millás árakkal dobálózni, ha az ember meg leírja, hogy mibe kerül egy szaros FCS, RCVS, modern hőkamerával kombinált éjjellátó azt szeretitek ignorálni.
40 éve
![]()
30 éve.
![]()
20 éve.
![]()
most
![]()
![]()
Ebből a mi T-72-eseink az elsőt sem tudják, de szerintetek gombokból potens eszközt lehet belőle faragni.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..