Én úgy tudtam, hogy a füstelszívó a csövön a megoldás de a t54B-t elnézve ez nem lehet.Tényleg, van valami ami alapján meglehet különböztetni egymástól a T-54/T-55-t ránézésre?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Én úgy tudtam, hogy a füstelszívó a csövön a megoldás de a t54B-t elnézve ez nem lehet.Tényleg, van valami ami alapján meglehet különböztetni egymástól a T-54/T-55-t ránézésre?
VT-55A,műszaki mentő szekér,jót harcolnak a sárban,nem tudom,hogy a T-55 automata váltós e,de bben kézi,száraz kuplungos váltó van,hallani ahogy számolja a fogaskerék fogait ,meg ahogy mozgatja a sárban,így nem lehet automatával rugatni,a videó végén komoly motorhang,ahogy küzd a sárral Iván,persze győz a végén,nézzétek meg.
Az összes szovjet/orosz harckocsiban manuális, száraz kuplungos váltó van, az Armatáig (abban már nem). Harcjárműveknél a BMP-3/BMD-3 hidromechanikus váltóval rendelkezik.
A 72-esben 7 sebességes automata van.
És akkor jönnek a vasutasok és leselejtezik a pőrekocsit, és helyrerakják a síneket. Gondolom imádták ezeket a gyakorlatokat.
Az izraeli felújított T-55-nek nagyobb a túlélési esélye mint a pillanatnyi "top", török Leo-knak ! ! !
Francokat. Izrael, vagy 3 alkalommal upgradelte a Tiranokat. Elsőnek szinte semmi változás nem történt, csak ráheggesztettek néhány tárolódobozt, kicserélték a rádiókat. A hatvanas évek végén rájöttek, hogy ez így egy raklap szar, szóval a nagy számuk miatt a fejlesztésük mellett döntöttek. Ugye a legfontosabb a 105 milliméteres IMI M68 ágyú, de emiatt jelentősen módosították a tornyot is, sokkal jobb optikákat kapott a gép, kapott éjjellátót, megkapta a NATO szabvány párhuzamosított géppuskát, megszórták a tetejét is géppuskákkal.
Aztán a nyolcvanas évek elején rájöttek, hogy ez még így sem az igazi. Úgyhogy kapott a gép egy tűzvezető számítógépet, stabilizált löveget, ellátták fejlettebb éjjellátókkal valamint kicserélték a motorját is Detroit Dieselre, megerősítették a futóművét, kicserélték a sebességváltóját, ráadásnak pedig néhány megkapta a Blazer ERA páncélzatot is.
Aztán a nyolcvanas évek végén belátták, hogy ez az út nem járható tovább és egy részét eladogatták Afrikába meg Dél Amerikába a másik felét meg átalakították lövészszállítóvá...
Én nem ezekről a T-55 felújításról/átépítésről írtam:
"...Max. 15 Leopard árából 100+ T-72-t lehet "szénné páncélozni" a'la IDF, és ellátni másodvonalas NATO célzó/ ...elektronikával.
Tudod, ez az a modernizált T-55, amit alig lehetett mostanában kilőni az amcsi top-on kívül minden (is) rendelkezésére állt a palesztin/iráni Forradalmi Gárdá-s "versenyzőknek". ...tizessével per tank is ! ! !
Nem ukrán, nem cseh, nem lengyel nem ... kipróbálatlan, "mesés" marketinges verzió.
Az izraeli felújított T-55-nek nagyobb a túlélési esélye mint a pillanatnyi "top", török Leo-knak ! ! !
..."
...hanem a szövegben kékkel látható/megnézhető, linkelt Achzarit-ról. Ugyanabban a bekezdésben, 2 sorral felette az általad a bekezdésből kivett mondatnak.
"...Tévedni emberi dolog...", te is "lebuktál"...(ember vagy)
... én is, mert valóban tank-ot írtam, de az Achzarit nehéz IFV/APC, magyarul lövészszállító.
u.i: Na ennek a T-55-nek jobb a túlélőképessége, mint török "top" Leo-nak.
És ezt "el lehet játszani" a magyar T-72 "kohószökevényekkel", agresszív szomszédaink "teljes örömére".
Az 1000+ ATGM-jeik rendesen fogynának,az egyik 2000 utáni háborúban 10+ találat(ATGM) után lábon ment a "szervízbe ",
én is, mert valóban tank-ot írtam, de az Achzarit nehéz IFV/APC, magyarul lövészszállító.
Aztán a nyolcvanas évek végén belátták, hogy ez az út nem járható tovább és egy részét eladogatták Afrikába meg Dél Amerikába a másik felét meg átalakították lövészszállítóvá.
A legújabb éjjellátók már kék hátteresek Meg van már egy színes is, a DARPA-nál.Ami a 20 év alatt kétszer korszerűsített Tiran harckocsikból lett kialakítva. Így már nem kellett váltót, futóművet, motort cserélni, "csak" a "karosszériát" kellett átépíteni.
Ez így is átmeneti szükségmegoldás volt, hiszen nem volt a piacon hasonló védelmet nyújtó APC. Az sem véletlen, hogy a gyártás kezdetén már el is kezdték tervezni az utódját.
Szóval az izraeli oldalon van egy öreg, de többször modernizált harckocsi, aminek az alapján építettek egy szükségmegoldás APC-t, a mi oldalunkon meg van egy soha nagyjavítást sem látott, nem hogy modernizált harckocsi, amiből szerinted gombokért lehet APC-t barkácsolni. Basszus a sok hülye mérnök/katona nem is tudja, hogy ezrével fetrengenek szanaszét a 60 éves harckocsik és kínjukban Pumát, Namert, Lynxet, T15 Armatát tervezgetnek.
Ezek is mekkora sikersztorik lettek nem?
Vagy a modernebb változatuk.
Kb. megint azon megy a vita, hogy a semminél a szar is jobb, csak minek vennénk/csinálnánk szart, ha egy picivel többért már összehasonlíthatatlanul jobb, modern cuccot lehet kapni, ami 40 évig ha nem is top, de bőven használható kategória marad.
Tudom baromira szerettek az 1 meg fél millás árakkal dobálózni, ha az ember meg leírja, hogy mibe kerül egy szaros FCS, RCVS, modern hőkamerával kombinált éjjellátó azt szeretitek ignorálni.
40 éve
30 éve.
20 éve.
most
Ebből a mi T-72-eseink az elsőt sem tudják, de szerintetek gombokból potens eszközt lehet belőle faragni.
Ami a 20 év alatt kétszer korszerűsített Tiran harckocsikból lett kialakítva. Így már nem kellett váltót, futóművet, motort cserélni, "csak" a "karosszériát" kellett átépíteni.
Ez így is átmeneti szükségmegoldás volt, hiszen nem volt a piacon hasonló védelmet nyújtó APC. Az sem véletlen, hogy a gyártás kezdetén már el is kezdték tervezni az utódját.
Szóval az izraeli oldalon van egy öreg, de többször modernizált harckocsi, aminek az alapján építettek egy szükségmegoldás APC-t, a mi oldalunkon meg van egy soha nagyjavítást sem látott, nem hogy modernizált harckocsi, amiből szerinted gombokért lehet APC-t barkácsolni. Basszus a sok hülye mérnök/katona nem is tudja, hogy ezrével fetrengenek szanaszét a 60 éves harckocsik és kínjukban Pumát, Namert, Lynxet, T15 Armatát tervezgetnek.
Ezek is mekkora sikersztorik lettek nem?
Vagy a modernebb változatuk.
Kb. megint azon megy a vita, hogy a semminél a szar is jobb, csak minek vennénk/csinálnánk szart, ha egy picivel többért már összehasonlíthatatlanul jobb, modern cuccot lehet kapni, ami 40 évig ha nem is top, de bőven használható kategória marad.
Tudom baromira szerettek az 1 meg fél millás árakkal dobálózni, ha az ember meg leírja, hogy mibe kerül egy szaros FCS, RCVS, modern hőkamerával kombinált éjjellátó azt szeretitek ignorálni.
40 éve
30 éve.
20 éve.
most
Ebből a mi T-72-eseink az elsőt sem tudják, de szerintetek gombokból potens eszközt lehet belőle faragni.