Túl kicsi hozzá a harckocsi úgy ahogyan a T-62 is.Soha nem értettem miért nem volt olyan T55 modernizáció amibe az MT-10-es sima csövű ágyúját építették volna be.
Jugó változat 40 milliméteres Boforssal. A balkáni harcokban részt vevő gyalogosok tapasztalata az volt, hogy rájuk a tűzgyorsaság sokkal nagyobb veszélyt jelent, mint a kaliber. A legjobban félt gépek a ZU-57-2, BOV-3 meg a Praga M53/59 volt.Érdekes...
![]()
Minek maljutka egy tankra, aminek van rednes ágyúja? gy pár ködvetővel jobban járnának.
Minek maljutka egy tankra, aminek van rednes ágyúja? gy pár ködvetővel jobban járnának.
Mert az ágyú yeljesitmenye mar nem elegendő.Franciak is csinaltak ilyet,AMX 13 könnyű hk-,kra telepitettek SS11 rakétákat.Minek maljutka egy tankra, aminek van rednes ágyúja? gy pár ködvetővel jobban járnának.
~180 darab chilei Leopard 2A4, meg ~100 Leopard 1V miatt. Peru évek óta cseréli a Maljutkát Kornet és Spike indítókra, van nekik 2000 darab körüli mennyiségben feleslegessé vált Maljutkájuk, amikkel kicsit ütőképesebbé tették a T-55 flottájukat addig, ameddig rendszerbe nem áll a következő harckocaijuk. A Fiat 6616, AMX-13, M-113 gépeik egy része is kapott Maljutka indítási lehetőséget.Minek maljutka egy tankra, aminek van rednes ágyúja? gy pár ködvetővel jobban járnának.
Egy tanknak nem célszerűbb akkor egy csőből indítható rakéta? Az apraját értem.~180 darab chilei Leopard 2A4, meg ~100 Leopard 1V miatt. Peru évek óta cseréli a Maljutkát Kornet és Spike indítókra, van nekik 2000 darab körüli mennyiségben feleslegessé vált Maljutkájuk, amikkel kicsit ütőképesebbé tették a T-55 flottájukat addig, ameddig rendszerbe nem áll a következő harckocaijuk. A Fiat 6616, AMX-13, M-113 gépeik egy része is kapott Maljutka indítási lehetőséget.
Perunak azzal is számolnia kell, hogy Chile az elkövetkező években ki szeretné vonni a maradék Leopard 1V gépeit és 100 darab körüli mennyiségben szeretne beszerezni használt Leopard 2A5 vagy 2A6 gépeket, amiknek a rendszerbe állítása várhatóan lényegesen egyszerűbb lesz számukra, hiszen van már tapasztalatuk ezzel a típussal, míg Perunak nagy valószínűséggel teljesen új típust kell rendszeresítenie.
Az eredeti tervek szerint a meglévő T-54/55 állomány egy része modernizálva lett volna. Az ukrán Morozov tervezőirodával közösen tervezték meg a modernizációs csomagot. Jelenleg arról hallani, hogy a T90S és a VT-4 az esélyes váltótípus 100 darab körüli mennyiséggel, de nagyon nehézkesen megy az egész dolog.
Tifon 2/T-55M8A2 Typhoon, 46 tonna, 1050 hp, automata sebességváltó, 125 milliméteres ágyú, 3 fős személyzet, automata töltő, kornak megfelelő elektronika és tűzvezetés. 2010 körül az átépítés költsége 2 millió dolláros darabárra volt tervezve.
![]()
Általánosságban harckocsi esetén a csőből indítható ATGM jobb megoldás.Egy tanknak nem célszerűbb akkor egy csőből indítható rakéta? Az apraját értem.
Azt meg kene venni,ezt meg csak ra kellett szerelniEgy tanknak nem célszerűbb akkor egy csőből indítható rakéta? Az apraját értem.
Azt azert ugye tudof,hogy a Golan rendszerrsen esik ho? Negev sivatagban meg vannak homokdunek is,akarcsak az Atacama sivatagban.Merkavaban meg smerikai vagy nemet motor van,amik Alaszkaban es Nervegiaban is mukodnek...Csilének pont a Merkavákra kellene lecsapnia. Vagy Perunak. Az éghajlatuk és a talajviszonyaik sokkal inkább hasonlítanak Izraelére, mint Németországéra.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..