1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

T-64

Diskurzus a(z) 'Harckocsik' témában - boki által indítva @ 2014. február 17..

  1. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    A Magyar országon is fellelhető T 64 származék futómű és az ellendugattyús motor 1 az 1ben...
    Azt hiszem talán a szentesi műszakiaknál van.....


    ....[​IMG]
     
    fishbed likes this.
  2. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Az ukránok ha nem töketlenkedtek volna korrupció,lopással, hanyag munkával stb ....... akkor a T64 feljavított váltazatokból.Vagy a szintén feljavított készleten maradt T80 as ból elég szép elérhető árú export termékeket tudtak volna kreálni. Igaz ott volt nekik az Oplot. De azzal az ukrán válság nélkül is be fürödtek "volna" az előbb említett okok miatt.
     
  3. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Omszk KBTM?
     
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ezt mondom:nem voltak rákényszerítve az oroszok az UVZ-re mint utolsó harckocsi fejlrsző/gyártó cégre,hanem ők választották az UVZ-t a Kirov helyett.És ez nagy különbség.
     
    nyugger likes this.
  5. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    A 6. oldalon megtalálod a választ, röviden maguk a ruszkik sorvasztották el ezt a kér irodát, és persze a pénztelenség.....
     
  6. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Dudi! Rakd össze lécci.... Tehát van 3 orosz MBT fejlesztésre is kész tervező iroda. Ebből egyedül a Nyiznij Tagil mellett lévő UVZ-al van egyetlen működő ipari kapcsolat is. A másik két iroda a szu szétesése óta nem tudott sikeres, sorozat gyártásra képes konstrukciót felmutatni. Az is tuti, hogy a ruszkiknak 3 konstrukciós iroda fenntartására 1995-2010 között nem volt pénzük. Tehát maradt a legolcsóbban gyártható T 72 és annak továbbfejlesztése, ami pedig kezdettől az UVZ-Nyizsnij Tagil kooperációra épül. ( az alap T 80 a Kirovtól egyrészt buktás volt, másrészt egy olyan kooperációra épült, amiben magas volt az ukrán hányad, ezért is szüntették be nagyon gyorsan a gyártást 1991 után , konkrétan 92-ben, erről többet kicsit lejjebb) Ha elfogadod, ha nem ez egy szimpla gazdasági döntés volt az oroszok részéről, mert így tudtak életben tartani legalább egy MBT tervező csapat-gyártó vállalat kombót. Az Armata pedig a következő lépésük a várható fellendítés irányába, de ez is pénzfüggő, és az elmúlt 2,5 évben (2015 máj 9 óta) eléggé alaphangon ketyeg.....
    Próbáltam még utána járni annak is hogy miért T 72 és nem T 80 (persze az egyszerűbb és olcsóbb gyárthatóságon felül)
    Ugye a szu meglétekor nem az volt a műsor, hogy egy T 64 kizárólagos ukrán, egy T 80 pedig kizárólagosan Leningrádi gyártmány, hanem az ország több részéről érkeztek hozzá komponensek (bár a helyi beszállítás azért mindenhol jelentős volt). Márpedig a T 80 azért a T 64 továbbfejlesztése, és az Ukrán beszállítás a T 64-hez nagy hányadú volt. Ebből az következik, és az Ukrán T 80 UD gyártás is ezt mutatta, hogy az alap T 80 alkatrészei nem jelentéktelen mértékben a T 64-hez készült cuccok továbbfejlesztéséből származtak, valószinüleg ukrán területen található beszállítóktól is. Itt megint visszacsatolás a T 80 UD harkovi gyártására, ami azért megvolt, tehát egy sikeres és nem túl mesze található beszállítói háttérhez kapcsolódott. Amikor a szu szétesett, akkor körbekukkantottak, hogy ugyan már, melyik az az MBT, amelyhez a legkisebb arányban kell oroszországon kívüli beszállítás , vagy ennek a kiváltása, amely nem kevés pénz. Az is érdekesség még ehhez a választáshoz, hogy a harkoviak (Morozov iroda) megtervezte a T 84-et, amely a T 64 test (a testen azért vettek át a T 80-tól részleteket) és a T 80 torony kombója (a torony kiképzésén ez nagyon látható), és ezt saját erőből, nagyobb orosz alkatrész hányad nélkül kivitelezték. Az egy másik történet, hogy az ukránoknak volt vagy 3000 db T 64 raktáron és a 2014 es konfliktusig a használt 2-400 darab üzemeltetése kannibalizációval nem lehetett gond még több mint 20 éven keresztül sem. Ezért is halt meg az ukrán gyártókapacitás is.... A Morozov részére azért csurant cseppen némi lóvé, és az ukránok tervezgették az exportot is a T 64 T 84-re alapozva, igaz nem túl nagy sikerrel.
    Összefoglalva egy-egy döntés azért még az oroszoknak sem tisztán politikai alapon megy, hanem vannak még nekik is racionális szempontjaik.
     
    fishbed and sirdavegd like this.
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Még egyszer leírom:Azért az UVZ maradt mert azt választották az oroszok még a 90-es években nem pedig azért mert nem volt más amiből választhattak volna!Egyébként nem csak az UVZ-nél volt fejlesztő kapacitás mert a T-95 pl omszki termék.
     
  8. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    aha. meg is buktatták a ruszkik baromi gyorsan az omszki projectet
    egyébbként én is nagyjából ezt mondom, egyetlen kivétellel.
    Tehát 1991 ée 2010 között csak az a tervező iroda tudott életben maradni, amely nem csak tervezéssel foglalkozott. Az ilyen tervező irodáknak kettős feladatuk van.Egyrészt új cuccokkal foglalkoznak, másrészt a meglévő gyártás mellett terméktámogatást, apróbb melókat végeznek. Márpedig lóvé nagyon sok ideig a fejlesztésre nem-nagyon volt, a mérnököket meg fizetni kell valamiből. Az UVZ-nél meg 2005 után azért lassan beindult a T 90 gyártás és a T 72 modernizáció. Márpedig a T 90 faragása nem sz Omszk-i tervezőké, akkor pedig miből tartják fent őket? (azóta sem hallani tőlük új projectről, márpedig ennek lassan 10-12 éve)
    A T 95 első emlitése 1995-ben vol, 2000 után semmilyen info nem volt, majd 2009-ben bejelentették hogy törölték, és középtávon a T 90 az orosz MBT.
    Tehát az Omszk-i tervezők kapcsolata sokkal kevesebb volt az UVZ-al, azzal a gyártóval, aki azért tudott fizetni a kisebb fejlesztésekért is, mert volt állami rendelése.
    Ami viszont érdekesség, T 95 számtalan elemét felhasználták az Armata-nál. Pldul az X elrendezésű dízel motor első említése a T 95-nél volt....
     
  9. akagi

    akagi Well-Known Member

    Csaba!
    Még működött az "ötéves terv"!
     
  10. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Na hozzászólnék én is
    A T-95 program nem az omszki tervezőiroda hátszélhiánya miatt lett megbuktatva, hanem azért mert iszonyatosan drága lett volna a darabára (mivel elvileg titánt használtak volna a páncélzatnál). Aztán ennek a projeknek az egyes elemeit vitték át az Armatába.
    A T-15-nél "kísértetiesen hasonlító tervek" pedig egyáltalán nem ukrán szellemi termékek, mivel már a 80-as évek második felében elkezdődött egy ilyesmi IFV fejlesztése (pont boki rakott ki róla talán egy éve vagy régebben képet majd egyszer megkeresem) a Szu-ban csak éppen a pénzhiány bedarálta a projektet.
    Ennek a projektnek egyes elemei kerülhettek esetlegesen Ukrajnába a CCCP szétesése után, de erről nem láttam infókat.
     
    fishbed and fip7 like this.
  11. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    A T-95 UVZ termék (lett volna). Vagyis ő:

    [​IMG]

    http://zonwar.ru/news3/news_553_T-95.html

    A Fekete Sas volt omszki.
     
  12. boki

    boki Well-Known Member

    T-64 hajtómü indítás 15 év után először

     
    notaricon, fishbed, wolfram and 2 others like this.
  13. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    sok új nincs benne
    , de a régi, fekete-fehér (oktató)felvételek miatt:


    van benne pár érdekes ötlet
     
    fishbed and jOkA like this.
  14. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    A repülőgépturbinás, ill a rakéta póthajtású BMP(?) a 35. percnél odbacott rendesen, na...
     
    fishbed likes this.
  15. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ez szerintem egy "ős" T-64:
    [​IMG]
     
  16. nyugger

    nyugger Well-Known Member

    Elvileg ez az Objekt 432-n, azaz a T-64 protóján alapuló Objekt 003, melyet 115 mm-s ágyúval és GDT-3TL gázturbinával szereltek fel Szergejék.
    [​IMG]
     
    fishbed and fip7 like this.
  17. Sharid

    Sharid Well-Known Member

  18. Robur

    Robur Well-Known Member

    Modernizált ukrán T-64:
     
  19. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Ezzel égtek a Nato-s tank biatlonon vagy a T-84-el?
     
  20. Robur

    Robur Well-Known Member

    Valszeg. utóbbi.
     

Ezen oldal megosztása