Ahhoz, hogy kicsit kiegészítsek pár hozzászólást, nem árt rendbe tenni történetileg is a szovjet/orosz/ukrán tervező irodákat.
Ugye, 1930-as években két szovjet tervező iroda felet a szu harckocsik tervezéséért. A Harkovi Morozov a közepes harckocsikért, az akkori Leningrádi Kirov gyár pedig Kotyin tervezésével a nehéz harckocsikért felelt. Az Uralvagonzavod mint harckocsi gyár és főleg tervező iroda nem létezett. Az Uralvagonzavod 1936-ban lett alapítva Nyizsnij Tagil-ban. A harckocsi tervezői mérnöki háttér akkor lett megalapozva, amikor 1941-ben a Harkovi és Leningrádi gyárakat kitelepítették és Nyizsnij Tagil-ban egyesítették azzal a feltétellel, hogy T 34 a profiljuk. Viszont 1943 végén és 44 elején már a volt Leningrádi és Harkovi tervezők újra elkezdtek visszatérni az eredeti városukba. Ez viszont visszavetette a Nyizsnij Tagil-i tervezési kapacitásokat is. Erre az alábbi számsor adja a baromi jó példát.
Ugye 1939 Harkov/Morozov T 34 és Leningrád/ Kotyin /KV 1. Majd 1943-tól Isz 1-2-3 szintén Leningrád és Kotyin. 1944-ben T 44 (T54 test és T 34/85 torony durván de alig gyártva) Harkov és Morozov tervezése. 1966-ig gyártottak Leningrádban nehéz harckocsikat a Kirov factory-ban, az utolsó a T 10 volt. 1950-es évek közepe, T 54 és T 55 Harkov és Morozov tervezése(bár ezt több helyen gyártották még a szu-n belül is). A legelső Nyizynij Tagil-ban tervezett harckocsi a T 62 lett, és azért nem készült akkora darabszámban mint a T 54-55 vagy a későbbi T 72. Ugye 60-as évek közepe, Harkov/Morozov T 64. Majd 70-es évek eleje T 72 a második Uralvagonzavod termék. Viszont a T 80-már Leningrádi tervezés. A T 80 UD-t pedig önálló típusnak adják meg és nem csak a más meghajtása miatt. Ez megint Harkov/Morozov, és még a dátum is passzol, mert 1987-ben fejezték be a T 64 utolsó verzióját, és pont ekkor kezdték gyártani a T 80 UD-t Harkovban. Ezt nem szabad keverni a később dízelesített T 80 gázturbinásokkal, mert a T 80 UD-ben ellendugatyús motor vol, a később dizelesített T 80 verziókban pedig a V 12-es hagyományos orosz motor.
Az hogy ma az orosz tervezői kapacitás szinte kizárólag Nyizsnij tagil-ban összpontosul, az a kényszer, mert nem maradt más. A Harkov/Kijev/Morozov területen kívül került, a Leningrádban, (ma Szentpétervár) tervezett T 80 gázturbinás verzió pedig szu/orosz szinten is erősen buktásnak lett minősítve. Tehát nem azért maradtak a T 72, T90-es vonalon az oroszok, mert nem volt jobb, hanem mert az Uralvagonzavod mérnökei ezt tudták, ehhez tudtak mérnöki támogatást adni. Nem leszólni szeretném őket, de az összerakott tények azért elég beszédesek.....