Ahahahahahaha... Szíria!!!!! És el is hiszel mindent... Tudod mi ez? 1995, IDEX, Abu Dhabi. Itt látta a világ először a Storát működés közben. Ha jól tudom Konkursz volt a rakéta. Ismerem ezt a videót, ezer éves, látszik is rajta.Szíriában harci körülmények között TOW zavarás....
Itt a videónak a másik fele, itt egy modernizált BMP-3 prototípus demonstrálja a ködgránátvetőket:
Ez így is van. De ez nem jelenti azt, hogy ez minden rakétatípusra igaz.A Stora több dologra is képes.
1. Képes blokkolni a rakéta által az indítónak küldött pozíció jelet, ezért a rávezetés megszakad
2. Képes magát a rávezető állomást IR sávban zavarni azzal, hogy "kivakítja" a rávezető állomást, ezzel akadályozva a pontos célzást
3. Képes a harckocsi tornyát a lézerbesugárzás irányába fordítani automatikusan. Szír topikban volt erről egy tök jó videó.
4. Képes ködgránáttal fedni a harckocsit.
1. Ez tökéletesen működik régi típusú rakéták ellen, pl. Konkursz, Metisz, TOW, ITOW, MILAN. Viszont a TOW-2 kétcsatornás rendszere ellen már nem jó, a két jeladó teljesen más hullámhosszon működik. A Stora csak a xenon lámpát tudja zavarni.
2. dettó
3-4. Így van. Ez a része a Storának még mindig megvan a T-90M-en, és az IR zavaróval ellentétben még ma is van létjogosultsága.
A lézer-vezetősugaras vezérlés teljes mértékben zavarhatatlan. Ez konkrétan a fejlesztés egyik célja volt. Az egyetlen dolog ami működik ellene 100%-os hatékonysággal, a lézerblokkoló ködgránátok, pl. 3D17.Lásd. fentebb. Az alap kornet nem volt az!
"- возможностью боевой работы в условиях организованных и неорганизованных радиоэлектронных и оптических помех (к примеру, обеспечивается защищенность от воздействия излучения станций оптических помех типа «Штора-1» (Россия), Pomals Piano Violin Mk.l (Израиль) в отличие от ПТРК второго поколения TOW, Milan-2T, Hot-2T, «Конкурс» и т.д., у которых в этих условиях резко снижается эффективность из-за неработоспособности пеленгационных каналов ракет);"
A Kornet-E hőképes optikája a 8-13 mikronos tartományban működik, míg a Stora zavarói 0.65-2.55 mikront fednek le csak.
ПТРК «КОРНЕТ»
btvt.narod.ru
Vakíthatod a hőképes optikát... nem fog menni. Lásd feljebb, hullámhossz.Ha kivakítják a rávezető állomást úgy nehéz lesz....
Tökéletesen tudom, hogy mit szimulálnak. De nagyon jól látszik a lökéshullám hogyan terjed. Az bizony nem fog bemenni!Azt ugye vágod, hogy itt totál mást szimulálnak.
Konkréten pont azt, hogy becsukott búvónyílások mellet képes-e egy 125 mm-s repeszlőszer kinyírni az M1 abrams vezetőjét a vékony tetőpáncélon keresztül!
Na, innen látszik, hogy még sokat kell tanulnod. Ez az úgynevezett open-protected pozíciója a búvónyílásnak. CITV ide vagy oda, a kilátás egy harckocsiból korlátozott. Sokkal jobban átlátod a terepet, a harckocsid helyzetét, a szituációt a saját szemeiddel, mint bármilyen optikával. A nyílás nyitva van ugyan, de annyira csak, hogy a parancsnok ki tudjon nézni a periszkópok és a nyílás pereme között és közben védve van. Ha jól tudom a T-90M kupolája is tudja ezt már.Hogy ne essenek a fejére dolgok, mondjuk kézigránát?
Azt ugye tudod, hogy a levegő oda bejut ám? Pont azért nyitják ki, hogy szellőzzön!
Mivel Karcev nem volt hajlandó harkovi tankot gyártani... Azt ugye vágod, hogy Karcev mérhetetlenül gyűlölte Morozovot? Egyrészt ezért változtatott meg az Objekt-172M-en annyi dolgot amennyit csak tudott. Másrészt meg így elmonthatta, hogy "saját" harckocsit tervezett, ezzel meg állami kitüntetések, jutalmak, pénz stb. járt.Azt vágod ugye, hogy a T-72-nek és a T-64-nek a váltó és a löveg ami részben közös alkatrész, amúgy semmi!
Abba meg te sem gondolsz bele, hogy mennyire kilóg a lóláb, mennyire csak a korrupció volt az, amiért a T-72-t elfogadták rendszersítésre:
Volt ugye egy T-64-es, aminek a motorjához nem volt elegendő gyártókapacitás. Kiadták a rendeletet, létre kell hozni egy V45 motoros változatot. Sikerrel zárult. Szerinted mi lett volna az értelmes döntés? 1, Ráparancsolni tagilra, hogy gyártsa a T-64-et V45 motorral, vagy pedig 2, ami a valóságban is történt, a T-72.
Az 1-es választás eredménye, hogy lesz két tankod, ami kizárólag a motor típusában különbözik.
A 2-es választás eredménye, hogy lesz két tankod, ami nagyjából azonos harcértékű, de a fegyverzet és lőszert leszámítva semmiben nem egyezik?
Egy normális országban az 1-est választották volna, mert a hülyének is fel kell, hogy tűnjön, milyen óriási pénzpocsékolás és logisztikai katasztrófa kettő, majd később három azonos harcértékű, de különböző típus párhuzamos gyártása.
Azt ugye tudod, hogy az 5TDFM motor 850 lóerős, és mégis bírja a T-64?Azt ugye tudod, hogy a T-64-nek szar és drága motorja volt, erre kapott volna másik motort csak nem bírta annak a nyomatékát a T-64?
Azt ugye tudod, hogy az 5TDFMA-1 motor 1050 lóerős, és mégis bírja a T-64?
A szar motorról meg annyit, hogy a 70-es évek közepére ugyanolyan megbízható lett mint a V46... Sőt, a "szar" 5TDF 2x többet bír, mint a T-90A "istencsászár" V92 motorja...
Порядок в танковых войсках?
gurkhan.blogspot.com
Azt ugye tudod, hogy MEGCSINÁLTÁK és MŰKÖDÖTT?Azt ugye tudod, hogy nem is lehetett erre átépíteni, mert olyan gyenge volt az alap konstrukció?
Отечественные БРМ 45-65 танки Т-54 и Т-55 - 0620.htm
Отечественные бронированные машины 1945-65 танки Т-54 и Т-55
ser-sarajkin.narod2.ru
Azt ugye tudod, hogy Karcev gyűlölte Morozovot és nem volt hajlandó gyártani harkovi tankot? Azt ugye tudod, hogy ennek ellenére a T-64 alapján építette a T-72-t? Azt ugye tudod, hogy Leningrád a T-64 alapján építette a T-80-at?Azt ugye tudod, hogy a T-64-et az összes többi harckocsigyár vissza dobta, mert hibás tervezésűnek tartották?
És legfőképpen, azt ugye tudod, hogy az egész SzU-ban egy helyen gyártották az 5TDF motort és a gyár teljes kapacitását a Malisev gyár használta fel?
Bullshit. Az elrendezés teljesen azonos, ezt még a vak is látja. Ugyanakkor a T-72 semmilyen szempontból sem hasonlít az Objekt-167M-re.A T-64 a T-72-vel konstrukciósan annyira azonos, mint a MIG-25 az F-15-el. A laikusnak nagyon hasonlít kb ennyi.
Szerintem kezdjük ott, hogy a 172M az meg pont a 172 alapján készült... Ami meg egy módosított T-64A.Most nem bántásból de kezdjük ott, hogy a T-72 nem az object 172 alapján készült, hanem az obejct 172M alapján.
Na, ugyanazt a baromságot mondod vissza, mint amit az oroszok... (és persze az ukránok is a másik oldalról)Erre linkelsz nekem egy ukrán faszverést arról, hogy ők tanították az oroszokat tankot tervezni:
Ha nem tudnád, akkoriban nem létezett olyan, hogy ukrán meg orosz! SZOVJET létezett!
Szóval a T-72 nem egy orosz harckocsi, hanem SZOVJET. Ahogy a T-64 sem ukrán, hanem SZOVJET.
A történelmi tények meg kellemetlenek, szokj hozzájuk...