De legyünk konkrétak:
5TD-T-64/64A/64B
1967-1985:
700 LE
169kgf*m (1657 nm)
1040 kg
1413X955X581 (HXSZXM)
Legalább pontosan adnád meg az adatokat...
5TD (580 LE)motor SOHA nem volt T-64-ben! Kezdetektől fogva az 5TDF-el épült. Ami 700 LE, de nyomatéka 192kgf*m, (1883Nm)
Forrás, a T-64 műszaki leírása és üzemeltetési utasítása!
Azt is figyelmen kívül hagyod, mennyi teljesítmény veszik el pl. a T-72 hűtőrendszerében. (15%!) Azt a bitang nagy ventilátort meg is kell hajtani ám! No meg ugye az előtéthajtómű... Mert a V46-ot nem lehet ám csak úgy beszerelni mint az 5TDF-et.
A nyomaték amúgy meg is válaszolja azt, hogy miért nem bírta el a T-64-s felfüggesztése, lánca meg úgy az egész hajtáslánca a V46-os motort...
Ember, mi köze van a nyomatéknak a felfüggesztéshez meg a lánchoz???! Amúgy ne zavarjon, hogy a két sebességváltó/kormánymű egység majdnem ugyanaz a T-64 és 72 között, az egyedüli eltérés az egységek felfogatásából adódik... (és ezért nem csereszabatos)
És hogy véglegesen is leromboljam a hülye mítoszodat, tessék, itt a bizonyíték, hogy elbírja a V46-ot. Üzbegisztán ezzel a motorral alakította át a T-64-eseit nemrég, mivel az ukránoktól nem lehet alkatrészt sem beszerezni már:
E mellet a 6TD-t vagy a későbbi 5TD tuningokat ne keverjük bele a témába. Ott és akkor ez a két motor volt elérhető, és a V46 volt a jobb.
A 850 LE-s 5TD motor az már a T-64BM-hez (2005) készült ukrán tuning.... Nem az 1960's állapot!
Ezzel szemben a V46-6 az 1984-ben volt 840 LE.....
Debizony hogy bele kell keverni! Tudatlanságod egetverő.
1983-ban elfogadták rendszeresítésre a T-64AM és T-64BM változatokat, 1000LE-s 6TD motorral. Tesztelték, működött. A gyártás viszont nem indult be, mert a T-80U és UD munkálatai előrehaladott állapotban voltak.
A V46 nem volt jobb. Nagyobb, nehezebb. Nem tudom milyen valóságban élsz, de a dokumentumok alapján egyedül azért rendelték meg a V45 motoros változatot, mert az 5TDF-ből nem tudott eleget gyártani a Malisev gyár.
Az sem mindegy, hogy egy T-72-nél a motorcsere egy nap. Egy ukrán harckocsizó szerint is a V46 egy jó motor. Addig amíg el nem romlik. Az alkatrészek hozzáférhetősége katasztrofális.
T-64-nél a csere 4-5 óra ha jól emléxem. (T-80 2-3 óra)
Amúgy meg még a típusokat is kevered. A V46-6 sosem volt 840LE. Az a V84-es.