• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 950
30 820
113
V-2 motor a nagy sebességű dízelmotorok egész családjának őse
Az abszorut ős meg egy francia léghajó-dizelmotor
Ne nevettesd már ki magad, olvasd el fentebb!
Közben az %TD is fejlódótt,megjelent a 6TD család is,minek legerősebb tagja már 1800 pacis-őse egy Junkersz repülőgép-dizel a 20as (!) évekből....
Amiatt a két tonna miatt át kellet tervezni a T-64 alvázát, hogy T-64A lehessen....
Nem azért a 2 tonnáért tervezték át,hanem az áttervezés eredménye lett a 2 tonna súlynövekedés.T64 igazábol nem volt nagysorozatgyártásra érett.
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 214
113
Amikor azt mondja, hogy ugyan az a motor akkor a blokkról van szó.
Még a blokk sem ugyanaz. A fentiekből elég egyértelműen kiderült. A hengerhüvely ugye a blokk része... De nem csak ennyi. A V55-höz képest a V46 blokkja is meg van erősítve. A T-10-et hajtó V12 meg még távolabb van ezektől.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 273
76 845
113
Még a blokk sem ugyanaz. A fentiekből elég egyértelműen kiderült. A hengerhüvely ugye a blokk része... De nem csak ennyi. A V55-höz képest a V46 blokkja is meg van erősítve. A T-10-et hajtó V12 meg még távolabb van ezektől.
Nem elképzelhetetlen, hogy a hengerhüvely betétes es nem a blokk öntvénye kopik hanem a betét.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
16 992
53 878
113
Az teljesen új tervezés, ugyanis teljesen új alvázat igényel, más elrendezéssel :D



Ismét fordítózva:
"A V-2 motor a nagy sebességű dízelmotorok egész családjának őse. A 12 hengeres soros V-2 (V-2K és V-2V) módosítások mellett a háború előtt a tizenkét hengeres dízelmotor "felét" is elsajátították a BT- prototípus V-3 megjelölése alatt. 5 "dízel" vagy BT-5M tartály, és nehéz traktor "Voroshilovets", de története nem volt túl sikeres, a 300 literes kapacitás. val vel. ez nem volt elég, és a B-3-as dízel autók nem elégítették ki a katonaságot.
Sikeresebbnek bizonyult a B-3 továbbfejlesztett változata B-4 jelöléssel, amelyet a T-50 soros fénytartályra szereltek.
Az 1950-es években, egy hathengeres V-6 motor jött létre a könnyű lánctalpas járművek, mint például a PT-76 tartály , a ZSU-23-3 Shilka alváz , a Kub légvédelmi rendszer , a GT-T traktor , és még mindig ma használt.
1941-ben a B-2-t korszerűsítették és elnevezték B-2-34 [10] . A háború alatt a V-2IS (más néven V-2-10), V-2-34M (más néven V-34), V-2-44 (más néven V-44) és V-11-IS-3.
1945-1946-ban Y. Vikhman vezetésével az SKB-75-ben (motor tervezőiroda a ChTZ-nél) befejeződött az IS-4 tartályhoz szánt V-12 fejlesztése [11] .

1949 és 1950 között egy másik nehéz tankhoz, a T-10-hez 700 lóerős V-12-5 (A-5) motort fejlesztettek ki, amelyben különösen az AM-42 kompresszorát használták , néhányat amelyek innovációit 1950-ben alkalmazták, amikor a motort V-12M- re fejlesztették [12] .
1953-ban a V-12-5B (A-5B) motort úgy hozták létre, hogy a generátort három kilowattról öt kilowattosra cserélték, ami 1956-ban sorozatba került [12] .

Komolyabb modernizációra 1954-ben került sor, amikor kifejlesztették a V-12-6B (A-6B) modellt, amely három évvel később került sorba [12] . Az erősebb, 1,5 kW-os generátorral végzett módosítás a B12-6V (A-6V) indexet kapta, és a következő évben tömegtermelésbe került, ennek szükségességét az új stabilizátorok megnövekedett energiafogyasztása okozta [13] .

A ChTZ sorozatú termékek jellemzőinek javítása mellett fejlesztési munkálatokat is végeztek, amelyek eredményeként 1954-ben előzetesen megtervezték a 850 lóerős V-7-et és az 1000 literes B12-7 (A-7) modellt. . val vel. 1956 -ban [13] . Ez utóbbit 1959-ben tesztelték egy nehéz, 770-es objektumú tankban és egy 282-es objektum rakéta -modell makettjében [13] . Ugyanakkor az erőátviteli és felfüggesztési problémák miatt a tapasztalt T-10M (272. objektum) 800 lóerős V12-6F (A-6F) motorral meghibásodott [14] . Végül 1962-1963 között kísérleteket végeztek a több üzemanyaggal működő V-12-6BM-el. [tizennégy]


A háború után több évtizeden át a V-12-es dízelmotorok mellett a család V-45, V-46, V-54, V-55, V-58, V-59, V-84, V-85, V-88, V-90, V-92 , V-92S2F (V-93) és különféle módosításaik, mind sorozatosan, főként a ChTZ- nél gyártva , mind tapasztaltan."

Segítek értelmezni. A T-34-től a T-90-ig ugyan az az alap motor, csak mindig javítottak a teljesítményén. Először mechanikus kompresszorral majd turbó kompresszorral.....


Ne nevettesd már ki magad, olvasd el fentebb!




Amiatt a két tonna miatt át kellet tervezni a T-64 alvázát, hogy T-64A lehessen....
A T-72-nek meg a T-90MS-nek meg a mai napig lényegében ugyan az az alváza :cool:




Jól bírod!


 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 313
54 772
113

Igyekszem.

De azért elég fárasztó tud ez lenne hosszú távon :D

Még a blokk sem ugyanaz. A fentiekből elég egyértelműen kiderült. A hengerhüvely ugye a blokk része...

Az én kocsimban van egy 1.8-as Toyota motor.
Más kóddal N+1 toyotában van ez eltérő teljesítménnyel.
De ez hagyján, gond nélkül át lehet építeni 1.6-osra, ugyanis azzal a lökettérfogattal is gyártották.
Sőt, ha akarom akkor a 130 LE-s motorom lehet 140 LE is, de akár 192 LE is, mint a Celikában, mert arra is átépíthető. Pedig ott már a vezérés is más, meg a segédberendezések is, meg amúgy kicsit a lökettérfogat is eltér hiába 1.8 mind a kettő.
És mégis simán gyári építőkészletből átépíthető. Vajon miért.....
Csak nem azért mert valójában ugyan arról az alap motorkonstrukcióról beszélünk?
De mondhattam volna a Honda K motort is, amiből csak ennyi fajta létezik:

Amit bemásoltam fordítóval abban tök jól le volt írva, hogy a T-34-s motorja, hogy ment el a T-90-ig.
Mindenki megértette csak te nem.

Jó lenne erre valami forrás is... gondolom szokás szerint hiába várom... Amúgy igen, áttervezték kis mértékben. Csak nem a 2 tonna miatt!

Akkor miért is? :D
Hiszen eddig azt bizonygattad, hogy tökéletes volt.... Akkor miért is kellet gyökeresen áttervezni az egészet? :cool:

Nem azért a 2 tonnáért tervezték át,hanem az áttervezés eredménye lett a 2 tonna súlynövekedés.T64 igazábol nem volt nagysorozatgyártásra érett.
Érdekes ha te mondod gomorka like-olja. Ha én mondom akkor le áll vitázni. Ha a korabeli orosz tankgyárak szakemberei mondják, akkor azok mind féltékenyek voltak meg hülyék.... Nem értem ezt a dolgot gomorka részéről....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 313
54 772
113
De legyünk konkrétak:
5TD-T-64/64A/64B
1967-1985:
700 LE
169kgf*m (1657 nm)
1040 kg
1413X955X581 (HXSZXM)

V46-T-72/T-72A
1970-1984:
780 LE
315kgf*m (3089 nm)
980 kg
1480X896X902 (HXSZXM)

A nyomaték amúgy meg is válaszolja azt, hogy miért nem bírta el a T-64-s felfüggesztése, lánca meg úgy az egész hajtáslánca a V46-os motort...
Az 5TD emlegetett "térfogat előnye" meg konkrétan az, hogy laposabb. De kb. ugyan olyan széles és hosszú, mint a V46.

E mellet a 6TD-t vagy a későbbi 5TD tuningokat ne keverjük bele a témába. Ott és akkor ez a két motor volt elérhető, és a V46 volt a jobb.
A 850 LE-s 5TD motor az már a T-64BM-hez (2005) készült ukrán tuning.... Nem az 1960's állapot!
Ezzel szemben a V46-6 az 1984-ben volt 840 LE.....
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Az én kocsimban van egy 1.8-as Toyota motor.
1zz-fe :hadonaszos:
V46-T-72/T-72A
1970-1984:
780 LE
315kgf*m (3089 nm)
980 kg
1480X896X902 (HXSZXM)
Ez azért ennél picit bonyolultabb, a V-46-6 motor tudott 780 lovat, de az csak a T-72A változattal jön. Előtte a V-46-4 került a T-72 gépekbe, ami "csak" 650 lóerő.
Ezzel szemben a V46-6 az 1984-ben volt 840 LE.....
A szovjeteknél a V-46 család nem ment 780 ló fölé, az már a V-84, aminek az volt a nagy hibája, hogy visszafelé nem kompatibilis. A régebbi modellekben az egész motorteret át kellett volna alakítani ahhoz, hogy bele lehessen masszírozni ezt a motort, de ennél sokkal fontosabb dolgokra sem volt már lóvé a nyolcvanas években.

Ezután jön a V-92, ahol a kompresszort váltja a turbófeltöltő ezzel már 950 pacinál tartunk, ennek az 1000 lovas változata lesz a T-90A alapmotorja, illetve javított változatai kerülnek be a T-72B2/3 harckocsikba is.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 313
54 772
113
Ez azért ennél picit bonyolultabb, a V-46-6 motor tudott 780 lovat, de az csak a T-72A változattal jön. Előtte a V-46-4 került a T-72 gépekbe, ami "csak" 650 lóerő.
A szovjeteknél a V-46 család nem ment 780 ló fölé, az már a V-84, aminek az volt a nagy hibája, hogy visszafelé nem kompatibilis. A régebbi modellekben az egész motorteret át kellett volna alakítani ahhoz, hogy bele lehessen masszírozni ezt a motort, de ennél sokkal fontosabb dolgokra sem volt már lóvé a nyolcvanas években.

Ezután jön a V-92, ahol a kompresszort váltja a turbófeltöltő ezzel már 950 pacinál tartunk, ennek az 1000 lovas változata lesz a T-90A alapmotorja, illetve javított változatai kerülnek be a T-72B2/3 harckocsikba is.

Ezekre az infókra ha vannak jó forrásaid szerintem szívesen látjuk. :)
Én nagyon nehezen találok ezekről hiteles infót.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ezekre az infókra ha vannak jó forrásaid szerintem szívesen látjuk. :)
Én nagyon nehezen találok ezekről hiteles infót.
Az a gond ezzel az egész hiteles infósdival, hogy a szovjetek esetén ez csak iránymutatás. Én magam azt gondolom, hogy baromira halvány fingjuk nincs pontos infókról.
Mondok egy példát, csomó hitelesnek tekintett forrás azt mondja, hogy az áll az iratokban, hogy a T-72B TPN-3-49 éjszakai irányzékkal lett szerelve. Pont, vitának helye nincs, ez van a hivatalos papírokban. Ezzel szemben a harckocsizók meg azt mondják, hogy jöttek úgy B változatok is, hogy még az ősöreg TPN-1-49-23 volt bennük. Na most akkor mi a hiteles infó?
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Hát ez az!
Én nagyon reménykedtem benne, hogy van valami doksid a szovjet tankmotorok témában. Mert szerintem hiánypótló lenne!
Simán össze tudod rakni te is. Keress szovjet 840 lovas V-46-6 változatot. Nincs! Ha nagyon keresgélsz fogsz találni egyébként erre is utalást, mert sok helyen például azt írják, hogy a Pion ezzel volt szerelve. Nem zavarja őket, hogy a V-46-6 780 lovas változata is még csak fejlesztés alatt volt, mikor a Pion már gyártásra került. Az igaz, hogy V-46 motorral volt szerelve, csak az 740 lovat tudott. Abban is igazuk van, hogy a nyolcvanas évek közepén (talán '86) kerül bele 840 lóerős motor, csak az nem V-46 volt már.
És itt jön megint az, hogy ki minek hisz. Én simán el tudom képzelni, hogy a 690 vagy a 740 lovas V-46 motorral is voltak szerelve Ural meg még T-72 A változatok is attól függetlenül, hogy erre soha nem láttam még írásos bizonyíték.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 313
54 772
113
És itt jön megint az, hogy ki minek hisz. Én simán el tudom képzelni, hogy a 690 vagy a 740 lovas V-46 motorral is voltak szerelve Ural meg még T-72 A változatok is attól függetlenül, hogy erre soha nem láttam még írásos bizonyíték.

Ha jól tudom hazánkban is bőven volt T-72M, ami a sima Ural exportváltozata. Csak 780 LE-s motorral jöttek ha jól tudom.
Ez alapján miért lett volna a T-72 ural gyöngébb?
Mindehol a V-46-ra hivatkoznak. Aztán volt V-46-6 meg a V-84 majd a V-84-1.
Elvileg már a 172M-2 protó is V-46F-el volt szerelve.
(A T-72 ural 1973-as, az első T-72 export a objekt-172M-E 1975-ös., a sima T-72M meg 1980-as. ...)

Az orosz wikin ezt írják:
1969 novemberében megkezdték ezekre a harci járművekre az 573 kW (780 LE) teljesítményű V-46 motorok és egy új alváz felszerelését . A jelzett változtatásokkal készített minta az "objektum 172M" indexet kapta.

1973. augusztus 7-én a Szovjetunió Központi Bizottságának és a Szovjetunió Minisztertanácsának 554-172 számú közös állásfoglalásával a T-72-es harckocsit a szovjet hadsereg elfogadta. A Szovjetunióban és Oroszországban gyártották 1974 és 1992 között az Uralvagonzavodban és a Cseljabinszki Traktorgyárban [10]

De még a prototípus (Sima objekt 172) motorjára is a V-45-öt írják ami 710 LE szerintük.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ha jól tudom hazánkban is bőven volt T-72M, ami a sima Ural exportváltozata. Csak 780 LE-s motorral jöttek ha jól tudom.
Ez alapján miért lett volna a T-72 ural gyöngébb?
Mert a gyártás kezdetén nem állt rendelkezésre a V-46-6 motor.
Mindehol a V-46-ra hivatkoznak.
Mert az volt benne, csak nem a 780 lovas változat, aminek a tesztjei 76-ban kezdődtek. A V-46 az egy motorcsalád, ha jól emlékszem 7 különböző teljesítményben készült, ennek fényében minimális, de eltérések is vannak a különböző változatok között. A V-46 csereszabatos volt, tehát akár az Ural modellek esetén sem jelentett gondot, hogy valamelyik gyengébb változatot a V-46-6-ra cseréljék mondjuk 79-ben.
Az orosz wikin ezt írják:
1969 novemberében megkezdték ezekre a harci járművekre az 573 kW (780 LE) teljesítményű V-46 motorok és egy új alváz felszerelését . A jelzett változtatásokkal készített minta az "objektum 172M" indexet kapta.
Ja, meg ezt is.
On the T-72, various models of V-shaped 12- cylinder multi-fuel four -stroke liquid-cooled diesel engines of the family, which is a development of the B-2, were installed . The T-72 was equipped with a V-46 engine with a driven centrifugal supercharger , developing a maximum power of 780 hp. with. at 2000 rpm [29] . The V-46-6 engine was installed on the T-72A , and since 1984 - the V-84 engine with a capacity of 840 hp. with. [25] . The T-72B was equipped with a model engineB-84-1 [27] .

Szóval, van egy harckocsi, benne egy 780 lovas motor, de az évtized végén kifejlesztett javított, nehezebb változata megkapja a vadonatúj V-46-6 780 lóerős motort? Ez semmi más, mint az, hogy a V-46 család legismertebb és legutolsó 780 lóerős változatának a paramétereit ráhúzták az egész családra. Ezek alapján, akkor a T-55/62 változatok, amiket a nyolcvanas évek elején átépítettek azok is 780 lovas motort kaptak, hiszen V-46 volt bennük?

Lássuk mit mond erre egy átfogó T-72 cikk.

The V-46-4 model was used on the T-72 Ural and most other T-72 variants, and the V-46-6, which was first tested in 1976 in the Object 176 experimental tank, was used in the T-72A. Overall, seven modifications of the V-46 engine were made with a range of power ratings from 650 hp to 780 hp. They were installed in T-72 tanks, engineering vehicles based on it, modernized T-55AM and T-62M tanks, self-propelled artillery vehicles and other military tracked vehicles totaling 20 types.

Thanks to the use of a cast aluminium engine block, the engine weighs just 980 kg. Its compactness gives the V-46 an exceptionally high specific power of 653 hp/cu.m. Its mean effective pressure (MEP) is 8.8 bar (9 kgf/sq.cm). It has a large bore diameter of 150mm and a piston stroke length of 180mm (left cylinder group) and 186mm (right cylinder group), which is the same as the V-2.



És mondom én ezzel sem vagyok teljesen meggyőzve, a nyakamat merném rátenni, hogy az évek alatt az Uralt szerelték az időközben összerakott erősebb V-46 változatokkal, amik ettől még nem érték el a 780 lovas teljesítményt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 303
113
Ha jól tudom hazánkban is bőven volt T-72M, ami a sima Ural exportváltozata. Csak 780 LE-s motorral jöttek ha jól tudom.
Ez alapján miért lett volna a T-72 ural gyöngébb?
Mindehol a V-46-ra hivatkoznak. Aztán volt V-46-6 meg a V-84 majd a V-84-1.
Elvileg már a 172M-2 protó is V-46F-el volt szerelve.
(A T-72 ural 1973-as, az első T-72 export a objekt-172M-E 1975-ös., a sima T-72M meg 1980-as. ...)

Az orosz wikin ezt írják:
1969 novemberében megkezdték ezekre a harci járművekre az 573 kW (780 LE) teljesítményű V-46 motorok és egy új alváz felszerelését . A jelzett változtatásokkal készített minta az "objektum 172M" indexet kapta.

1973. augusztus 7-én a Szovjetunió Központi Bizottságának és a Szovjetunió Minisztertanácsának 554-172 számú közös állásfoglalásával a T-72-es harckocsit a szovjet hadsereg elfogadta. A Szovjetunióban és Oroszországban gyártották 1974 és 1992 között az Uralvagonzavodban és a Cseljabinszki Traktorgyárban [10]

De még a prototípus (Sima objekt 172) motorjára is a V-45-öt írják ami 710 LE szerintük.
Az "M" az az "A"-nak az exportváltozata!
 
T

Törölt tag 1945

Guest
És akkor az M1? :)
Az M változatok nem egészen 1:1-ben fedték az original verziókat.

Az "igazi" T-72A export verzió a T-72M1 volt. Szerintem.

A szovjetek gyakorlatilag évente változtattak valamit az általuk gyártott T-72-esen, így egy 79-es, és egy 84-es gyártású T-72A igencsak különbözött.
Ehhez képest a Csehszlovák/Lengyel gyárak a T-72A exportváltozatát három nagyobb sorozatban készítették 81..91 között, T-72, T-72M, és T-72M1 jelzéssel.

T-72s-xlsx-Excel.jpg
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 214
113
De legyünk konkrétak:
5TD-T-64/64A/64B
1967-1985:
700 LE
169kgf*m (1657 nm)
1040 kg
1413X955X581 (HXSZXM)
Legalább pontosan adnád meg az adatokat...

5TD (580 LE)motor SOHA nem volt T-64-ben! Kezdetektől fogva az 5TDF-el épült. Ami 700 LE, de nyomatéka 192kgf*m, (1883Nm)
Forrás, a T-64 műszaki leírása és üzemeltetési utasítása!

Azt is figyelmen kívül hagyod, mennyi teljesítmény veszik el pl. a T-72 hűtőrendszerében. (15%!) Azt a bitang nagy ventilátort meg is kell hajtani ám! No meg ugye az előtéthajtómű... Mert a V46-ot nem lehet ám csak úgy beszerelni mint az 5TDF-et.

A nyomaték amúgy meg is válaszolja azt, hogy miért nem bírta el a T-64-s felfüggesztése, lánca meg úgy az egész hajtáslánca a V46-os motort...
Ember, mi köze van a nyomatéknak a felfüggesztéshez meg a lánchoz???! Amúgy ne zavarjon, hogy a két sebességváltó/kormánymű egység majdnem ugyanaz a T-64 és 72 között, az egyedüli eltérés az egységek felfogatásából adódik... (és ezért nem csereszabatos)
És hogy véglegesen is leromboljam a hülye mítoszodat, tessék, itt a bizonyíték, hogy elbírja a V46-ot. Üzbegisztán ezzel a motorral alakította át a T-64-eseit nemrég, mivel az ukránoktól nem lehet alkatrészt sem beszerezni már:

E mellet a 6TD-t vagy a későbbi 5TD tuningokat ne keverjük bele a témába. Ott és akkor ez a két motor volt elérhető, és a V46 volt a jobb.
A 850 LE-s 5TD motor az már a T-64BM-hez (2005) készült ukrán tuning.... Nem az 1960's állapot!
Ezzel szemben a V46-6 az 1984-ben volt 840 LE.....
Debizony hogy bele kell keverni! Tudatlanságod egetverő.
1983-ban elfogadták rendszeresítésre a T-64AM és T-64BM változatokat, 1000LE-s 6TD motorral. Tesztelték, működött. A gyártás viszont nem indult be, mert a T-80U és UD munkálatai előrehaladott állapotban voltak.

A V46 nem volt jobb. Nagyobb, nehezebb. Nem tudom milyen valóságban élsz, de a dokumentumok alapján egyedül azért rendelték meg a V45 motoros változatot, mert az 5TDF-ből nem tudott eleget gyártani a Malisev gyár.
Az sem mindegy, hogy egy T-72-nél a motorcsere egy nap. Egy ukrán harckocsizó szerint is a V46 egy jó motor. Addig amíg el nem romlik. Az alkatrészek hozzáférhetősége katasztrofális.
T-64-nél a csere 4-5 óra ha jól emléxem. (T-80 2-3 óra)

Amúgy meg még a típusokat is kevered. A V46-6 sosem volt 840LE. Az a V84-es.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Üzbegisztán ezzel a motorral alakította át a T-64-eseit nemrég, mivel az ukránoktól nem lehet alkatrészt sem beszerezni már

Erre mennyire hiteles források vannak? Mert egymásnak teljesen ellentmondó hírek érkeznek és követjük őket nyomon az ukrán topicban. Néha úgy tűnik egy-egy megnyilvánulásból, hogy az ukránok leálltak és nincs alkatrész gyártás sem, máskor meg már a török harckocsikba is ők akarnák gyártani az új motorokat, amit Vlad, a török fórumtárs hamar kiröhög. De a cikkben szerepel fotó futószalagon lévő TD motorokról.
Mennyire biztos az, hogy az ukránoktól nem lehet alkatrészeket beszerezni? És ez a szokásos ukrán késést jelenti vagy teljes megszűnést?