• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Hát ez az!
Én nagyon reménykedtem benne, hogy van valami doksid a szovjet tankmotorok témában. Mert szerintem hiánypótló lenne!
Simán össze tudod rakni te is. Keress szovjet 840 lovas V-46-6 változatot. Nincs! Ha nagyon keresgélsz fogsz találni egyébként erre is utalást, mert sok helyen például azt írják, hogy a Pion ezzel volt szerelve. Nem zavarja őket, hogy a V-46-6 780 lovas változata is még csak fejlesztés alatt volt, mikor a Pion már gyártásra került. Az igaz, hogy V-46 motorral volt szerelve, csak az 740 lovat tudott. Abban is igazuk van, hogy a nyolcvanas évek közepén (talán '86) kerül bele 840 lóerős motor, csak az nem V-46 volt már.
És itt jön megint az, hogy ki minek hisz. Én simán el tudom képzelni, hogy a 690 vagy a 740 lovas V-46 motorral is voltak szerelve Ural meg még T-72 A változatok is attól függetlenül, hogy erre soha nem láttam még írásos bizonyíték.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 292
113
És itt jön megint az, hogy ki minek hisz. Én simán el tudom képzelni, hogy a 690 vagy a 740 lovas V-46 motorral is voltak szerelve Ural meg még T-72 A változatok is attól függetlenül, hogy erre soha nem láttam még írásos bizonyíték.

Ha jól tudom hazánkban is bőven volt T-72M, ami a sima Ural exportváltozata. Csak 780 LE-s motorral jöttek ha jól tudom.
Ez alapján miért lett volna a T-72 ural gyöngébb?
Mindehol a V-46-ra hivatkoznak. Aztán volt V-46-6 meg a V-84 majd a V-84-1.
Elvileg már a 172M-2 protó is V-46F-el volt szerelve.
(A T-72 ural 1973-as, az első T-72 export a objekt-172M-E 1975-ös., a sima T-72M meg 1980-as. ...)

Az orosz wikin ezt írják:
1969 novemberében megkezdték ezekre a harci járművekre az 573 kW (780 LE) teljesítményű V-46 motorok és egy új alváz felszerelését . A jelzett változtatásokkal készített minta az "objektum 172M" indexet kapta.

1973. augusztus 7-én a Szovjetunió Központi Bizottságának és a Szovjetunió Minisztertanácsának 554-172 számú közös állásfoglalásával a T-72-es harckocsit a szovjet hadsereg elfogadta. A Szovjetunióban és Oroszországban gyártották 1974 és 1992 között az Uralvagonzavodban és a Cseljabinszki Traktorgyárban [10]

De még a prototípus (Sima objekt 172) motorjára is a V-45-öt írják ami 710 LE szerintük.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Ha jól tudom hazánkban is bőven volt T-72M, ami a sima Ural exportváltozata. Csak 780 LE-s motorral jöttek ha jól tudom.
Ez alapján miért lett volna a T-72 ural gyöngébb?
Mert a gyártás kezdetén nem állt rendelkezésre a V-46-6 motor.
Mindehol a V-46-ra hivatkoznak.
Mert az volt benne, csak nem a 780 lovas változat, aminek a tesztjei 76-ban kezdődtek. A V-46 az egy motorcsalád, ha jól emlékszem 7 különböző teljesítményben készült, ennek fényében minimális, de eltérések is vannak a különböző változatok között. A V-46 csereszabatos volt, tehát akár az Ural modellek esetén sem jelentett gondot, hogy valamelyik gyengébb változatot a V-46-6-ra cseréljék mondjuk 79-ben.
Az orosz wikin ezt írják:
1969 novemberében megkezdték ezekre a harci járművekre az 573 kW (780 LE) teljesítményű V-46 motorok és egy új alváz felszerelését . A jelzett változtatásokkal készített minta az "objektum 172M" indexet kapta.
Ja, meg ezt is.
On the T-72, various models of V-shaped 12- cylinder multi-fuel four -stroke liquid-cooled diesel engines of the family, which is a development of the B-2, were installed . The T-72 was equipped with a V-46 engine with a driven centrifugal supercharger , developing a maximum power of 780 hp. with. at 2000 rpm [29] . The V-46-6 engine was installed on the T-72A , and since 1984 - the V-84 engine with a capacity of 840 hp. with. [25] . The T-72B was equipped with a model engineB-84-1 [27] .

Szóval, van egy harckocsi, benne egy 780 lovas motor, de az évtized végén kifejlesztett javított, nehezebb változata megkapja a vadonatúj V-46-6 780 lóerős motort? Ez semmi más, mint az, hogy a V-46 család legismertebb és legutolsó 780 lóerős változatának a paramétereit ráhúzták az egész családra. Ezek alapján, akkor a T-55/62 változatok, amiket a nyolcvanas évek elején átépítettek azok is 780 lovas motort kaptak, hiszen V-46 volt bennük?

Lássuk mit mond erre egy átfogó T-72 cikk.

The V-46-4 model was used on the T-72 Ural and most other T-72 variants, and the V-46-6, which was first tested in 1976 in the Object 176 experimental tank, was used in the T-72A. Overall, seven modifications of the V-46 engine were made with a range of power ratings from 650 hp to 780 hp. They were installed in T-72 tanks, engineering vehicles based on it, modernized T-55AM and T-62M tanks, self-propelled artillery vehicles and other military tracked vehicles totaling 20 types.

Thanks to the use of a cast aluminium engine block, the engine weighs just 980 kg. Its compactness gives the V-46 an exceptionally high specific power of 653 hp/cu.m. Its mean effective pressure (MEP) is 8.8 bar (9 kgf/sq.cm). It has a large bore diameter of 150mm and a piston stroke length of 180mm (left cylinder group) and 186mm (right cylinder group), which is the same as the V-2.



És mondom én ezzel sem vagyok teljesen meggyőzve, a nyakamat merném rátenni, hogy az évek alatt az Uralt szerelték az időközben összerakott erősebb V-46 változatokkal, amik ettől még nem érték el a 780 lovas teljesítményt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Robur

Well-Known Member
2018. április 9.
3 259
5 304
113
Ha jól tudom hazánkban is bőven volt T-72M, ami a sima Ural exportváltozata. Csak 780 LE-s motorral jöttek ha jól tudom.
Ez alapján miért lett volna a T-72 ural gyöngébb?
Mindehol a V-46-ra hivatkoznak. Aztán volt V-46-6 meg a V-84 majd a V-84-1.
Elvileg már a 172M-2 protó is V-46F-el volt szerelve.
(A T-72 ural 1973-as, az első T-72 export a objekt-172M-E 1975-ös., a sima T-72M meg 1980-as. ...)

Az orosz wikin ezt írják:
1969 novemberében megkezdték ezekre a harci járművekre az 573 kW (780 LE) teljesítményű V-46 motorok és egy új alváz felszerelését . A jelzett változtatásokkal készített minta az "objektum 172M" indexet kapta.

1973. augusztus 7-én a Szovjetunió Központi Bizottságának és a Szovjetunió Minisztertanácsának 554-172 számú közös állásfoglalásával a T-72-es harckocsit a szovjet hadsereg elfogadta. A Szovjetunióban és Oroszországban gyártották 1974 és 1992 között az Uralvagonzavodban és a Cseljabinszki Traktorgyárban [10]

De még a prototípus (Sima objekt 172) motorjára is a V-45-öt írják ami 710 LE szerintük.
Az "M" az az "A"-nak az exportváltozata!
 
T

Törölt tag 1945

Guest
És akkor az M1? :)
Az M változatok nem egészen 1:1-ben fedték az original verziókat.

Az "igazi" T-72A export verzió a T-72M1 volt. Szerintem.

A szovjetek gyakorlatilag évente változtattak valamit az általuk gyártott T-72-esen, így egy 79-es, és egy 84-es gyártású T-72A igencsak különbözött.
Ehhez képest a Csehszlovák/Lengyel gyárak a T-72A exportváltozatát három nagyobb sorozatban készítették 81..91 között, T-72, T-72M, és T-72M1 jelzéssel.

T-72s-xlsx-Excel.jpg
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
De legyünk konkrétak:
5TD-T-64/64A/64B
1967-1985:
700 LE
169kgf*m (1657 nm)
1040 kg
1413X955X581 (HXSZXM)
Legalább pontosan adnád meg az adatokat...

5TD (580 LE)motor SOHA nem volt T-64-ben! Kezdetektől fogva az 5TDF-el épült. Ami 700 LE, de nyomatéka 192kgf*m, (1883Nm)
Forrás, a T-64 műszaki leírása és üzemeltetési utasítása!

Azt is figyelmen kívül hagyod, mennyi teljesítmény veszik el pl. a T-72 hűtőrendszerében. (15%!) Azt a bitang nagy ventilátort meg is kell hajtani ám! No meg ugye az előtéthajtómű... Mert a V46-ot nem lehet ám csak úgy beszerelni mint az 5TDF-et.

A nyomaték amúgy meg is válaszolja azt, hogy miért nem bírta el a T-64-s felfüggesztése, lánca meg úgy az egész hajtáslánca a V46-os motort...
Ember, mi köze van a nyomatéknak a felfüggesztéshez meg a lánchoz???! Amúgy ne zavarjon, hogy a két sebességváltó/kormánymű egység majdnem ugyanaz a T-64 és 72 között, az egyedüli eltérés az egységek felfogatásából adódik... (és ezért nem csereszabatos)
És hogy véglegesen is leromboljam a hülye mítoszodat, tessék, itt a bizonyíték, hogy elbírja a V46-ot. Üzbegisztán ezzel a motorral alakította át a T-64-eseit nemrég, mivel az ukránoktól nem lehet alkatrészt sem beszerezni már:

E mellet a 6TD-t vagy a későbbi 5TD tuningokat ne keverjük bele a témába. Ott és akkor ez a két motor volt elérhető, és a V46 volt a jobb.
A 850 LE-s 5TD motor az már a T-64BM-hez (2005) készült ukrán tuning.... Nem az 1960's állapot!
Ezzel szemben a V46-6 az 1984-ben volt 840 LE.....
Debizony hogy bele kell keverni! Tudatlanságod egetverő.
1983-ban elfogadták rendszeresítésre a T-64AM és T-64BM változatokat, 1000LE-s 6TD motorral. Tesztelték, működött. A gyártás viszont nem indult be, mert a T-80U és UD munkálatai előrehaladott állapotban voltak.

A V46 nem volt jobb. Nagyobb, nehezebb. Nem tudom milyen valóságban élsz, de a dokumentumok alapján egyedül azért rendelték meg a V45 motoros változatot, mert az 5TDF-ből nem tudott eleget gyártani a Malisev gyár.
Az sem mindegy, hogy egy T-72-nél a motorcsere egy nap. Egy ukrán harckocsizó szerint is a V46 egy jó motor. Addig amíg el nem romlik. Az alkatrészek hozzáférhetősége katasztrofális.
T-64-nél a csere 4-5 óra ha jól emléxem. (T-80 2-3 óra)

Amúgy meg még a típusokat is kevered. A V46-6 sosem volt 840LE. Az a V84-es.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Üzbegisztán ezzel a motorral alakította át a T-64-eseit nemrég, mivel az ukránoktól nem lehet alkatrészt sem beszerezni már

Erre mennyire hiteles források vannak? Mert egymásnak teljesen ellentmondó hírek érkeznek és követjük őket nyomon az ukrán topicban. Néha úgy tűnik egy-egy megnyilvánulásból, hogy az ukránok leálltak és nincs alkatrész gyártás sem, máskor meg már a török harckocsikba is ők akarnák gyártani az új motorokat, amit Vlad, a török fórumtárs hamar kiröhög. De a cikkben szerepel fotó futószalagon lévő TD motorokról.
Mennyire biztos az, hogy az ukránoktól nem lehet alkatrészeket beszerezni? És ez a szokásos ukrán késést jelenti vagy teljes megszűnést?
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Erre mennyire hiteles források vannak? Mert egymásnak teljesen ellentmondó hírek érkeznek és követjük őket nyomon az ukrán topicban. Néha úgy tűnik egy-egy megnyilvánulásból, hogy az ukránok leálltak és nincs alkatrész gyártás sem, máskor meg már a török harckocsikba is ők akarnák gyártani az új motorokat, amit Vlad, a török fórumtárs hamar kiröhög. De a cikkben szerepel fotó futószalagon lévő TD motorokról.
Mennyire biztos az, hogy az ukránoktól nem lehet alkatrészeket beszerezni? És ez a szokásos ukrán késést jelenti vagy teljes megszűnést?
Az ukránok mondanak mindent, amikor meg szállítani kell, azt meg csak több éves késéssel tudják teljesíteni. Pl. a Thai Oplotok esete is, 7 év alatt tudták csak leszállítani a 49 tankot. Ezért fordultak a kínaiakhoz 2016-ban, ők 1 év alatt szállítottak nekik 28 VT4-est.
A másik meg, az ukrán alkatrészek minősége is erősen kifogásolt.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 241
31 343
113
Az ukránok mondanak mindent, amikor meg szállítani kell, azt meg csak több éves késéssel tudják teljesíteni. Pl. a Thai Oplotok esete is, 7 év alatt tudták csak leszállítani a 49 tankot. Ezért fordultak a kínaiakhoz 2016-ban, ők 1 év alatt szállítottak nekik 28 VT4-est.
A másik meg, az ukrán alkatrészek minősége is erősen kifogásolt.
Pedig a mérnökeik korántsem hülyék.Pl a T64E nekem kifejezetten szimpi korszerűsités volt-főleg,hogy alig 1,5milkás árcédulát tettek rá.
Csakhát ott van az ukrán ipar,meg úgy általában az egész ország rögvalósága....
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 292
113
Ember, mi köze van a nyomatéknak a felfüggesztéshez meg a lánchoz???!

Talán az viszi át az erőt a talajra...

Ami 700 LE, de nyomatéka 192kgf*m, (1883Nm)
Forrás, a T-64 műszaki leírása és üzemeltetési utasítása!

Az én forrásom mást állít, de lehet mindkettő igaz is. Mondjuk rohadtul mindegy a T-72-ben lévő kb. 3100 nm-t figyelembe véve...

Azt is figyelmen kívül hagyod, mennyi teljesítmény veszik el pl. a T-72 hűtőrendszerében. (15%!)

Mint ismert, az ukrán csoda motor hűtése nem kerül energiába, és a hajtási vesztesség is ismeretlen fogalom náluk... Ezek az ukránok Német 2.0-ák...

És hogy véglegesen is leromboljam a hülye mítoszodat, tessék, itt a bizonyíték, hogy elbírja a V46-ot. Üzbegisztán ezzel a motorral alakította át a T-64-eseit nemrég, mivel az ukránoktól nem lehet alkatrészt sem beszerezni már:

Cseppet sem zavar, hogy eltelt 50 év 1970 óta ami a témánk volt. Most is pont ugyan ott tart az anyagtudomány. Jah mégsem...
Szóval ez iszonyat releváns példa volt!
Főleg, hogy nem eredeti T-64-ről beszélünk, mint amiről amúgy szó van. Senkinek sincs ma már olyanja, ellenben a már többször megerősített felfüggesztésű A és B létező dolog.
Szóval továbbra is megy a folyamatos csúsztatás....

Debizony hogy bele kell keverni! Tudatlanságod egetverő.
1983-ban elfogadták rendszeresítésre a T-64AM és T-64BM változatokat, 1000LE-s 6TD motorral. Tesztelték, működött. A gyártás viszont nem indult be, mert a T-80U és UD munkálatai előrehaladott állapotban voltak.

Elfogadták rendszeresítésre az ukrán csoda tankot, amely nagyon jól működött (ismét), de mégsem gyártották!
Mindezt 1983-ban, mert a T-80UD 1987-től létezett, de az ukránok a jövőbe is látnak.

Ezzel ellentétben az történt, hogy volt 2 sikeres harckocsi típus, az Uráli T-72 meg a Leningrádi+Omszki T-80-as.
A T-64 meg elavult volt, de harkovnak semmi sem volt helyette. Ezért kisírták a T-80 saját gyártását, természetes a csodamotorukkal.
LOL.

A V46 nem volt jobb.

De, az volt. Az volt a megbízhatóbb, az olcsóbb és a nagyobb nyomatékú. Munkagépeknél ez számít!

És amúgy sem értem minek beszélünk a T-72 topikban a T-64-ről....
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Az ukránok mondanak mindent, amikor meg szállítani kell, azt meg csak több éves késéssel tudják teljesíteni. Pl. a Thai Oplotok esete is, 7 év alatt tudták csak leszállítani a 49 tankot. Ezért fordultak a kínaiakhoz 2016-ban, ők 1 év alatt szállítottak nekik 28 VT4-est.
A másik meg, az ukrán alkatrészek minősége is erősen kifogásolt.
Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy közben azért volt egy kelet-ukrajnai háború is, ami nem túl praktikus, ha a tankod rendszereinek fele orosz eredetű... :D Biztos nem kapkodták el az oroszok se az alkatrészek szállítását és a thai kifizetések is máshova kerültek.

Csak most augusztusra(!) sikerült összeszerelniük az első, teljesen ukrán eredetű alkatrészekkel ellátott BM Oplot-ot és az is csak haditechnikai kiállításokra, bemutatókra lesz használva. Nem a csapatokhoz kerül.
De tény, hogy totál megbízhatatlanok, a csillagokat is leígérnék és az anyjukat is eladnák.
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Az is hozzátartozik az igazsághoz, hogy közben azért volt egy kelet-ukrajnai háború is, ami nem túl praktikus, ha a tankod rendszereinek fele orosz eredetű... :D Biztos nem kapkodták el az oroszok se az alkatrészek szállítását és a thai kifizetések is máshova kerültek.

Csak most augusztusra(!) sikerült összeszerelniük az első, teljesen ukrán eredetű alkatrészekkel ellátott BM Oplot-ot és az is csak haditechnikai kiállításokra, bemutatókra lesz használva. Nem a csapatokhoz kerül.
De tény, hogy totál megbízhatatlanok, a csillagokat is leígérnék és az anyjukat is eladnák.

Itt pár dolgot nem értek. Vagy másként tudok.

1, Az Oplot M2 nem 100%-ban ukrán alkatrész. Mintha a gyártó saját bevallása lenne, hogy az orosz alkatrészek nagy részét nyugatival helyettesítették. Mivel pár nap múlva lesz a nagy bemutató a parádén, én kíváncsian várom, hogy milyen paramétereket adnak meg hozzá. (És itt külön érdekel olyan dolog, hogy a 125-öst lecserélik-e német 120-asra. De nagyon sok szegmensben olyan elavultnak tűnik, hogy tényleg jót tenne neki nyugati importtal helyettesíteni.) A tetemes késés az kész ténynek tűnik. A múltban is és a jelenben is.

2, Az Oplot M1 változatból is sikerült ukrán fogyasztásra aszem 2 db-ot legyártani. Ebből kizárólag az említett thai 1 zászlóalj készült el. Az original Oplotból mennyit adtak át az ukrán hadseregnek?
Bármennyire is nemzeti büszkeség, eddig a három Oplot variánsból összesen nem sikerült évtizedek óta valami túl nagy számot legyártani, ha jól vagyok informálva. Sem a hh utolsó éveiben, sem a szabadság beköszönte után, sem a mostani háború alatt.

Ezért is szentelek olyan nagy figyelmet annak, hogy az elkövetkezendő 12 hónap+előttünk álló pár évben mi lesz a sorsa az új verziónak. Új tank gyártására még szándék sincs kihirdetve. A régiek javítása az, amiről a legtöbbet beszélnek.
 

tacticool

Well-Known Member
2015. január 12.
1 221
3 565
113
Itt pár dolgot nem értek. Vagy másként tudok.

1, Az Oplot M2 nem 100%-ban ukrán alkatrész. Mintha a gyártó saját bevallása lenne, hogy az orosz alkatrészek nagy részét nyugatival helyettesítették. Mivel pár nap múlva lesz a nagy bemutató a parádén, én kíváncsian várom, hogy milyen paramétereket adnak meg hozzá. (És itt külön érdekel olyan dolog, hogy a 125-öst lecserélik-e német 120-asra. De nagyon sok szegmensben olyan elavultnak tűnik, hogy tényleg jót tenne neki nyugati importtal helyettesíteni.) A tetemes késés az kész ténynek tűnik. A múltban is és a jelenben is.

2, Az Oplot M1 változatból is sikerült ukrán fogyasztásra aszem 2 db-ot legyártani. Ebből kizárólag az említett thai 1 zászlóalj készült el. Az original Oplotból mennyit adtak át az ukrán hadseregnek?
Bármennyire is nemzeti büszkeség, eddig a három Oplot variánsból összesen nem sikerült évtizedek óta valami túl nagy számot legyártani, ha jól vagyok informálva. Sem a hh utolsó éveiben, sem a szabadság beköszönte után, sem a mostani háború alatt.

Ezért is szentelek olyan nagy figyelmet annak, hogy az elkövetkezendő 12 hónap+előttünk álló pár évben mi lesz a sorsa az új verziónak. Új tank gyártására még szándék sincs kihirdetve. A régiek javítása az, amiről a legtöbbet beszélnek.

Itt láthatod mind a 3 ukrán kézen lévő Oplot BM példányt. Egy megy az USA-ba, 1 a régi proto orosz alkatrészekkel, 1 meg az új csupa ukrán (aka lekoppintottuk az oroszt féle :D ) rendszerrel felszerelt, amit kiállításokra fognak használni... Az ukránoknak csak az eredeti öreg Oplot-ból van maréknyi rendszeresítve, ezek kaptak valamiféle felújítást mostanában, de ezek még mindig nem egyenlőek az Oplot BM-el.

Kép alapján biztosan nincs német 120-as, meg jó eséllyel más nyugati rendszer sem. Az az Oplot M2 kb csak ígérgetés és nagyotmondás szintjén létezik.
Ha elkezdik nyugati cuccokkal felszerelni, akkor úgy megdrágul, hogy sehol nem fog labdába rúgni a T-90-el és a VT-4-el szemben (mint fő export ellenfelei). Max ukrán igényekre készülnének ilyen példányok (NATO kompabiliizé :hadonaszos:), de ők szegények, mint a templom egere, nincs pénzük ilyen úri murira.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 681
14 702
113
Itt láthatod mind a 3 ukrán kézen lévő Oplot BM példányt. Egy megy az USA-ba, 1 a régi proto orosz alkatrészekkel, 1 meg az új csupa ukrán (aka lekoppintottuk az oroszt féle :D ) rendszerrel felszerelt, amit kiállításokra fognak használni... Az ukránoknak csak az eredeti öreg Oplot-ból van maréknyi rendszeresítve, ezek kaptak valamiféle felújítást mostanában, de ezek még mindig nem egyenlőek az Oplot BM-el.

Kép alapján biztosan nincs német 120-as, meg jó eséllyel más nyugati rendszer sem. Az az Oplot M2 kb csak ígérgetés és nagyotmondás szintjén létezik.
Ha elkezdik nyugati cuccokkal felszerelni, akkor úgy megdrágul, hogy sehol nem fog labdába rúgni a T-90-el és a VT-4-el szemben (mint fő export ellenfelei). Max ukrán igényekre készülnének ilyen példányok (NATO kompabiliizé :hadonaszos:), de ők szegények, mint a templom egere, nincs pénzük ilyen úri murira.

Ezek tényleg olyan hülyék, hogy eladják a jenkiknek?
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 174
6 712
113
Ezek tényleg olyan hülyék, hogy eladják a jenkiknek?


OFF:
Valami jenki cucc vásárlásának ellentételezése. Az Army a Krazból is rendelt egy nagy adaggal, erre végtelenül büszkék is. Gondolom nem azért, mert az amcsi gyártók épp szóltak, hogy egy jó ideig nem érnek rá a sok megrendelés miatt, nézzenek valahol máshol logisztikai járművet!
Míg a teherautó teljesen jó választás ellentételezésre, kiváló a terepre és úgy is mindig kell belőle. (Mire problémás lenne a karbantartás az épp csődeljárás alatt álló gyár miatt, már el is passzolták jó szokás szerint.) Viszont az egy szem tank szerintem csak arra kell nekik, hogy alaposan bevizsgálják és utána nyúzópróbára viszik. Hasznos infót szereznek bagóért. Az ukránok tényleg ennyire hülyék, hogy eladják nekik, csak hogy majd referenciába berakhassák más vásárlóknak, hogy "volt eladás az USA-nak is és komoly tárgyalások vannak egy új, nagy tétel megrendeléséről".

ON: Bocsi, hogy eltértem a topic témájától!
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Talán az viszi át az erőt a talajra...
Vagy talán inkább a sebességváltó, kihajtómű, kormánymű... ezekről hallottál már?
A T-55/62-nek ha jól tudom pont a sebességváltója nem bírta a V46-6 nyomatékát, és ezért építették beléjük (kis számban, T-55M/AM/AMV-1, T-62M/MV-1) a gyengébb, 690LE-s V46-5M motort.

Az én forrásom mást állít, de lehet mindkettő igaz is. Mondjuk rohadtul mindegy a T-72-ben lévő kb. 3100 nm-t figyelembe véve...
A te forrásod akkor nem ér semmit. (WoT?) Én a hivatalos műszaki leírásból vettem, azt talán el lehet fogadni hitelesnek... (amúgy meg minden valamirevaló forrás ugyanazt állítja mint a műszaki leírás).

Mint ismert, az ukrán csoda motor hűtése nem kerül energiába, és a hajtási vesztesség is ismeretlen fogalom náluk... Ezek az ukránok Német 2.0-ák...
Miért, te zseni, szerinted nem veszik el teljesítmény a ventilátor hajtásánál illetve az előtéthajtóműnél? Ilyen komponensek nem is léteznek a T-64 (no meg egy sor másik szovjet harcjármű, pl BMP-1) hűtőrendszerében!
Persze hogy van veszteség a T-64-nél is. De a T-72-nél erre még PLUSZBAN jön a hűtés és az előtéthajtómű!

Cseppet sem zavar, hogy eltelt 50 év 1970 óta ami a témánk volt. Most is pont ugyan ott tart az anyagtudomány. Jah mégsem...
Szóval ez iszonyat releváns példa volt!
Főleg, hogy nem eredeti T-64-ről beszélünk, mint amiről amúgy szó van. Senkinek sincs ma már olyanja, ellenben a már többször megerősített felfüggesztésű A és B létező dolog.
Szóval továbbra is megy a folyamatos csúsztatás....
Megy ám a csúsztatás! Nálad!
Elárulok neked egy titkot! Nincs olyan, hogy megerősített felfüggesztés! A lengéscsillapítókat módosították 1971-ben és 1974-ben, de nem a megerősítés volt a cél, hanem a hosszabb élettartam (porvédelem)!
De várom a forrásaidat a "többször megerősített" felfüggesztésről...
Kis olvasnivaló:

Elfogadták rendszeresítésre az ukrán csoda tankot, amely nagyon jól működött (ismét), de mégsem gyártották!
Mindezt 1983-ban, mert a T-80UD 1987-től létezett, de az ukránok a jövőbe is látnak.
Látod látod, ezért nem lehet téged komolyan venni. Ugyanis annyit sem tudsz, hogy akkoriban nem létezett sem ukrán, sem orosz tank. SZOVJET létezett csak.
Amúgy meg... azt ugye tudod, hogy a T-80U közvetlen elődjének tekinthető Objekt-219A-ból már 1983-ban 10db készült Harkovban? 85-ben még 30 + 5db előszériás UD, és 1986-tól gyártották az UD-t sorozatban.

Ezzel ellentétben az történt, hogy volt 2 sikeres harckocsi típus, az Uráli T-72 meg a Leningrádi+Omszki T-80-as.
A T-64 meg elavult volt, de harkovnak semmi sem volt helyette. Ezért kisírták a T-80 saját gyártását, természetes a csodamotorukkal.
LOL.
T-64 elavult, mitől is? Ja, hogy a T-64-ben világszínvonanalú tűzvezetőrendszer volt már a 70-es évek végén? A T-72 meg a 2000-es években kapott először egyáltalán tűzvezetőrendszert?
Te komolyan, honnan veszed ezt a sok zagyvaságot? WoT fórum?
Kisírták a T-80 saját gyártását... aha... Ezek szerint sosem hallottál még az Objekt-476-ról... És még te akarsz másokat oktatni mindenféle pdf-el a hidegháborús harckocsik páncélzatáról...

De, az volt. Az volt a megbízhatóbb, az olcsóbb és a nagyobb nyomatékú. Munkagépeknél ez számít!
Megbízhatóbb? kezdetben lehet... A 70-es évek közepétől semmiképpen. Ugyanazt tudta mindkettő. A nyomaték irreleváns, mivel a T-64 mindig is könnyebb volt a T-72-nél, illetve kevesebb volt a hajtásnál a teljesítményveszteség. A T-64A és T-72 között minimális, elhanyagolható különbség volt csak a T-72 javára, ezt hadgyakorlatokon is bizonyították.

Munkagépekkel meg ne hasonlítsd össze. Egy igazi munkagép számára mind az 5TDF, mind a V46 egy ipari hulladék. 500 óra élettartam egy munkagépnél katasztrofálisan rossznak számít. Láttam már 30 éves Volvo 4300-at 25.000 üzemórával úgy hogy az eredeti motor volt benne... A Caterpillar motorjai szintén simán elmennek eddig, és gyanítom a Komatsu is. Megnézném azt a V46-ot ami akár csak 5000 órát is kibír, lebutítva, csökkentett teljesítménnyel.

És amúgy sem értem minek beszélünk a T-72 topikban a T-64-ről....
Mivel te hirdeted a T-72 "felsőbbrendűségét" az "ukrán" hulladékok és amerikai ócskaságokkal (M1) szemben...
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 421
55 292
113
A te forrásod akkor nem ér semmit. (WoT?)
Te komolyan, honnan veszed ezt a sok zagyvaságot? WoT fórum?

Hagyjatok már a wot meg a wartunder fórummal. Sose jártam ezekre :D

Elárulok neked egy titkot! Nincs olyan, hogy megerősített felfüggesztés! A lengéscsillapítókat módosították 1971-ben és 1974-ben, de nem a megerősítés volt a cél, hanem a hosszabb élettartam

Nem erősítették meg, de jó lenne ha tovább bírná...
Egy dolgot magyaráz meg nekem!
A T-64-be bele akarták rakni a V-46-os motort, át kellet tervezni hozzá a tankot, végül teljesen más alvázon készült a T-72-s.
A T-64-be bele akarták rakni a gázturbinás hajtást, az se sikerült, új alvázat kellet tervezni. Ez lett a T-80-as.
Ha mindig új alvázat és felfüggesztést kell tervezni egy erősebb meghajtás miatt, akkor nem lehet, hogy mégis szar az eredeti? :rolleyes:

T-64 elavult, mitől is? Ja, hogy a T-64-ben világszínvonanalú tűzvezetőrendszer volt már a 70-es évek végén?

Amúgy igen. Csak mi az előbb már 1983-ban jártunk. Akkor már elavult a T-64, mint harckocsi.
Nem volt hova tovább tuningolni. Ha nem lenne igazam 83-után is fejlesztették volna tovább. E helyet lett T-80UD....

A T-72 meg a 2000-es években kapott először egyáltalán tűzvezetőrendszert?

Ne nevettesd már ki magad... A T-72A-ban már lézer távmérő volt meg ballisztikus számítógép....

És még te akarsz másokat oktatni mindenféle pdf-el a hidegháborús harckocsik páncélzatáról...

A fórum elég sok tagjával ellentében én nem oktatgatok ki senkit. A PDF meg érdekes olvasmánynak készült, nem MH oktató anyagnak például....
Szerintem sok embernek örömet okozott és ennek örülök én is :)
Azt, hogy egyesekből miért vállt ki irigységet és megkeseredett gyűlöletett az meg nem érdekel. Az ő problémájuk nem az enyém ;)

Mivel te hirdeted a T-72 "felsőbbrendűségét" az "ukrán" hulladékok és amerikai ócskaságokkal (M1) szemben...

Én erről nem tudtam, de köszi, hogy szóltál...
 

gorkamorka

Well-Known Member
2021. május 13.
1 299
2 216
113
Egy dolgot magyaráz meg nekem!
A T-64-be bele akarták rakni a V-46-os motort, át kellet tervezni hozzá a tankot, végül teljesen más alvázon készült a T-72-s.
1, Beletették (V-45), nem kellett hozzá áttervezni az egészet, csak a motortér lett átalakítva.
2, Üzbegisztán, dettó. Méghozzá a V84-es motort tették bele.
Karcev meg kijelentette, hogy nem hajlandó harkovi tankot gyártani. Áttervezte a T-64-et, hogy elmondhassa magáról, hogy "saját" tankot épített. Eredmény: állami kitüntetések, jutalom, pénz, befolyás, hatalom. Ez volt a cél. Ezért lett a T-72.

A T-64-be bele akarták rakni a gázturbinás hajtást, az se sikerült, új alvázat kellet tervezni. Ez lett a T-80-as.
Ha mindig új alvázat és felfüggesztést kell tervezni egy erősebb meghajtás miatt, akkor nem lehet, hogy mégis szar az eredeti?
Semmi köze az alváznak és a felfüggesztésnek a motorhoz. Amúgy mégis az derült ki, hogy a T-64 felfüggesztése a legmegbízhatóbb. Lásd feljebb.

Nem volt hova tovább tuningolni. Ha nem lenne igazam 83-után is fejlesztették volna tovább. E helyet lett T-80UD....
Na ezért írtam feljebb, hogy fogalmad nincs róla mi az az Objekt-476 :D A T-80UD-nek több köze van a T-64-hez, mint a T-80-hoz, nézz csak kicsit utána miért... :D

Amúgy ennyire nem lehet tovább tuningolni :D 45 tonna. 850LE. Eredeti felfüggesztés. Eredeti erőátvitel. Mert Karcev szerint a T-64 alváza és felfüggesztése már a határon volt a 60-as évek végén is ugye? :D Valaki hazudott ezek szerint...
t64bm_bulat.jpg


Ne nevettesd már ki magad... A T-72A-ban már lézer távmérő volt meg ballisztikus számítógép....
Számítógép :D Hahahahaha
Egy primitív lőelemképző volt benne, nem számítógép! Egyetlen adattal dolgozott: távolság. Kicsit olvasd el a hivatalos műszaki leírásokat is... Nem véletlenül írja a T-72-nél azt, hogy "прицел-дальномер", míg a T-64/80-nál "СУО - система управления огнем"
Kezdőknek, egy kis oktatóanyag:

Azt, hogy egyesekből miért vállt ki irigységet és megkeseredett gyűlöletett az meg nem érdekel. Az ő problémájuk nem az enyém
A probléma az, hogy tele van hibákkal. Első próbálkozásra jó, de jelenlegi formájában erősen hiányos és félrevezető.
 
  • Tetszik
Reactions: Bleroka