T-72

4261752.jpg
 
Mivel ma van a csernobili atomerőmű baleset szomorú évfordulója íme egy T-72-s alapjain megépült műszaki változat.

A T-72-es harckocsira épülő IMR-2 volt az a jármű, amely a csernobili baleset felszámolása során az első feladatot kapta. A csernobili katasztrófa 1986. április 26-án történt.

Az IMR-2-t az Omsktransmash tervezőmérnökei eredetileg arra tervezték, hogy a tankoszlopokat a nukleáris támadás által érintett terepen vezessék. A járművek nagyfokú sugárzás elleni védelemmel rendelkeztek, és lehetővé tették a személyzet számára, hogy a legsúlyosabb, magas radioaktív sugárzásnak kitett körülmények között dolgozzanak. Az IMR-2-k megkezdték a szarkofág felállítását a reaktor körül, nemcsak szállítottak, hanem telepítettek daruberendezéseket is. Májusban már 12 ilyen bontójármű látta el feladatát.

Nem sokkal később három IMR-2-t az UKBTM személyzetének közvetlen részvételével felszereltek a légköri levegőből történő radioaktív aeroszoloktól való finom szűrésekre szolgáló rendszerekkel, és IMR-2D-nek nevezték el őket. Csernobilban "dinoszauruszoknak" nevezték őket. A 65 tonna súlyú ólommal "szigetelt" gép 15 ezer alkalommal védte meg nagyon nagy mértékben a személyzetet a sugárzástól !

Abban az időben Csernobilban meleg volt az időjárás, és időnként esett az eső. A "dinoszauruszok" napi 8-12 órán át működtek, és műszakonként 2-4 alkalommal mentek ki az atomerőmű bontására. Körülbelül egy órát töltöttek ott, a többi időt a felkészüléssel és az utazással töltötték. Természetesen még ezek a járművek sem nyújtottak 100%-os védelmet a legénységnek, de abban a korban ezek voltak a legjobbak.

Emellett 1986 júniusában a VNIItransmash a csernobili atomerőműben való munkavégzésre tervezett és gyártott egy Klin-1 robotkészletet az IMR-2 alapján. A robotizált IMR-2 feladata az volt, hogy minimalizálja az emberek jelenlétét a magas radioaktivitású zónában.

Az Uralvagonzavod összes ilyen berendezése teljesítette a feladatát, és a csernobili atomerőmű elzárt zónájában maradt.


3150032_600.jpg
 
Az iraki népi milícia páncélos részlegének fotói egy érdekes, modernizált T-72-est villantottak fel Amennyire meg lehet ítélni, ez a T-72 modernizált változata, amelyet Iránban fejlesztett ki az IRGC . A modernizálás során megerősítik a harckocsi védelmét, korszerűsítik a célzóberendezést, a vezető számára egy további hőkamerát szerelnek be stb.

Az iráni T-72M IRGC az asztalon látható a modenizációs csomag
4295514_1000.jpg

5243920_1000.jpg

5244176_1000.jpg

5244556_1000.jpg

4296600_1000.jpg
 
Az iraki népi milícia páncélos részlegének fotói egy érdekes, modernizált T-72-est villantottak fel Amennyire meg lehet ítélni, ez a T-72 modernizált változata, amelyet Iránban fejlesztett ki az IRGC . A modernizálás során megerősítik a harckocsi védelmét, korszerűsítik a célzóberendezést, a vezető számára egy további hőkamerát szerelnek be stb.

Az iráni T-72M IRGC az asztalon látható a modenizációs csomag
4295514_1000.jpg

5243920_1000.jpg

5244176_1000.jpg

5244556_1000.jpg

4296600_1000.jpg
Mintha az Excalibur-féle T-72 Scarab és egy T-90M hosszúra nyúlt éjszakájának S-Budget kaliberű szerelemgyerekét kalapálták volna össze a perzsák két ima közt
 
Szokatlan T-72-es harckocsit örökítettek meg a Donyecki Népköztársaságban

t_72_000.jpg


A T-72-es harckocsi egy szokatlan változatát látták a Donyecki Népköztársaság Népi Milícia egyik alegységénél. A világhálón megjelent anyagok alapján a harcjármű a torony és a test teljes körű védelmét kapott.

A páncélzat nagyon hasonlít ahhoz a T-64B harckocsihoz, amelyet a tavalyi donyecki katonai parádén, a Nagy Honvédő Háborúban aratott győzelem 75. évfordulója alkalmából rendezett felvonuláson mutattak be.

Bár vannak különbségek,például a test oldalainál .

t_64_000.jpg
 
Nézd csak Pogány mit találtam:)

Denel T6 torony egy T-72-es alvázon,1994-ben Dél-Afrikában tesztelték ez egy T-72-es harckocsi alvázra szerelt, a dél-afrikai Denel cég által kifejlesztett T6-os lövegtorony 155 mm-es ágyúval.:)


6a9b3f742bd3.jpg


ae35d529e3cft.jpg
Megvót de teccik. CSehszlovák Zuzana toronnyal is volt ilyen kísérlet.

a40.jpg



Francia GCT 155 toronnyal

190420011805162495.jpg


Oroszok naná:
Obj. 326

874182b26b62.jpg


327

dcac7216f63fc4097889b65f23c1159c.jpg


MSTA-S
2S19_Msta-S_%2828051832178%29.jpg


Koalicia

koalitsija_sv.jpg



Lengyel Diana (T-72 alapú)

diana_l1.jpg


Szóval nem vagyok egyedül. :D :D :D
 
Egy érdekes orosz cikkecske......

A TURMS-T tűzvezető rendszerrel felszerelt, korszerűsített szíriai T-72M1 harckocsi belseje

Érdekes fotók a továbbfejlesztett szíriai T-72M1 harckocsi belsejéről a Galileo Avionica által gyártott TURMS-T tűzvezető rendszerrel.

A 2000-es években összesen nem több mint 160 harckocsit korszerűsítettek, változó felszereltséggel. A parancsnoki panorámás megfigyelő rendszert a harckocsi a T-72-esnek csak egy kis hányadára szerelték fel (a Szíriából rendelkezésre álló felvételek alapján).

A URMS-t az olasz C-1 ARETE harckocsihoz és a VCC-80 MBT-hez fejlesztették ki, és a cseh T-72CZ harckocsik korszerűsítéséhez korlátozottan volt rá igény.

Bármilyen furcsának is tűnik, de a szíriai harckocsik teljes ATM-rendszerrel felszerelve e tekintetben még az orosz T-72B3 és T-90 harckocsiknál is jobbak.

840592_original.jpg

840866_original.jpg

841041_original.jpg

841456_original.jpg

841589_original.jpg

841946_original.jpg